Megane III on kelpo peli

Megane12

Vaikka Toyotaa ylistävät fanaatikot toisin väittävät, niin oma kokemus 2012-mallin Megane 1.4 TCE farkusta on toisenlainen. Vikoja on tähän mennessä löytynyt yksi ja se on kelvoton rekisterikilven valoelementti, eka takuuseen ja viime vuonna toinen omaan piikkiin. Ja takalevyt ja palat kypsyivät jo alta 70 000 km vaihtokuntoon, mikä on melko vähän.

Mutta muuten ei ole ongelmia, ei sähköissä eikä nivelissä. Katsurikin on aina hyväksynyt ilman huomautuksia. Pidän asiallisena autona, vaikka toyotisti sanoisikin, että vasta yli kymmenen vuotta ja 300 000 km on Toyotan sisäänajo, jossa ei saa vielä tulla pienintäkään ongelmaa.

22

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiToyotallaVoiAjaa

      Toyota on jo ruostunut ajasta iäisyyteen ennen 300tkm.

    • Kelpoauto

      Kyllähän tuo rellu on ihan todetusti ruostumaton auto. Pikkuvikoja tulee noilla kilometreilla mutta ei niitä isoja.

      • avemies

        Rellu Ranskalaisena autona omaa ne ranskisten viat. Ne ovat nopea ruostuminen ja jatkuvat sähköviat. Asia on niin, että parhaat ranskikset saa edelleen nakkarilta.

        Autoista puhuttaessa paras on edelleen TOYOTA. Siinä on laatu kohdillaan ja kaikki ominaisuudet parasta A-luokkaa.


      • jukissa

        avemies elää70-80 lukua .herää jo.


      • Japsimies

        Avemies on trolli, mutta siitä huolimatta oikeassa Toyotasta, merkin laatu on ylitse muiden, sen näyttää katsastustilastot parhaiten. Ranskalaiset ovat nykyisin vähän parempia kuin kymmeniä vuosia sitten, etenkin ruostuminen ei enää ole suuri ongelma. Renaultin nykyinen kohtuulaatu on kyllä Nissanin ansiota, ei siitä ranskalaisia voi kiittää.


      • Laatutarkistus
        Japsimies kirjoitti:

        Avemies on trolli, mutta siitä huolimatta oikeassa Toyotasta, merkin laatu on ylitse muiden, sen näyttää katsastustilastot parhaiten. Ranskalaiset ovat nykyisin vähän parempia kuin kymmeniä vuosia sitten, etenkin ruostuminen ei enää ole suuri ongelma. Renaultin nykyinen kohtuulaatu on kyllä Nissanin ansiota, ei siitä ranskalaisia voi kiittää.

        En paljon Renua ylistäisi. Vaikkei se ruostu enää kauheasti, niin kaikin tavoin vältettävä merkki kuitenkin. Ja vanhanaikainen vielä kun ei ole saanut yhtäkään hybridiä aikaan eikä kait ole tulossakaan.
        Ja ne pienet turbot niin kuin muissa euroissa, ne on ihan hanurista, ei mopon moottori kuulu autoon.


      • Anonyymi
        Laatutarkistus kirjoitti:

        En paljon Renua ylistäisi. Vaikkei se ruostu enää kauheasti, niin kaikin tavoin vältettävä merkki kuitenkin. Ja vanhanaikainen vielä kun ei ole saanut yhtäkään hybridiä aikaan eikä kait ole tulossakaan.
        Ja ne pienet turbot niin kuin muissa euroissa, ne on ihan hanurista, ei mopon moottori kuulu autoon.

        Vähän noita ruosteisia Meganoja on vastaan tullut, oikeastaan en muista juuri yhtään. Ja onko moottoreissa ollut ongelmaa muka?
        Nykymallissakin sama kone kuin Mersussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän noita ruosteisia Meganoja on vastaan tullut, oikeastaan en muista juuri yhtään. Ja onko moottoreissa ollut ongelmaa muka?
        Nykymallissakin sama kone kuin Mersussa.

        Laatupelejä nykyään ja se harmittaa Toyotahörhöä ja hän onkin alkanut röllittämään tälläkin palstalla ahkerasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laatupelejä nykyään ja se harmittaa Toyotahörhöä ja hän onkin alkanut röllittämään tälläkin palstalla ahkerasti.

        Kriisiaikaa ajatellen on Renault turvallisuusriski, verrattuna Toyotaan tai muuhun oikeaan autoon, joihin löytyy varaosia ja korjaaminen mahdollista yleisillä työkaluilla. Renault heikentää liikkuvuutta Suomessa mahdollisen kriisiajan aikana, tämä on tosiasia ja olisi ajateltava eteenpäin seuraamuksia valinnoista, mutta tähän eivät kaikki ole kykeneviä, eletään niin sanotussa kuplassa ymmärtämättä mitä voi tapahtua.
        Törkeätä on tuoda Suomeen renun kaltaista roskaa, joka nyt ja tulevaisuudessa on vain kiusana ja haittana elämässä, suoraan sanottuna maanpetoksellista sabotaasi toimintaa, roskan levitys yhteiskunnan rattaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kriisiaikaa ajatellen on Renault turvallisuusriski, verrattuna Toyotaan tai muuhun oikeaan autoon, joihin löytyy varaosia ja korjaaminen mahdollista yleisillä työkaluilla. Renault heikentää liikkuvuutta Suomessa mahdollisen kriisiajan aikana, tämä on tosiasia ja olisi ajateltava eteenpäin seuraamuksia valinnoista, mutta tähän eivät kaikki ole kykeneviä, eletään niin sanotussa kuplassa ymmärtämättä mitä voi tapahtua.
        Törkeätä on tuoda Suomeen renun kaltaista roskaa, joka nyt ja tulevaisuudessa on vain kiusana ja haittana elämässä, suoraan sanottuna maanpetoksellista sabotaasi toimintaa, roskan levitys yhteiskunnan rattaisiin.

        Todista, ettei löydy varaosia ja että korjaaminen on mahdollista vain erikoistyökaluja käyttämällä.
        Ja toinen juttu on se, että pitkäaikaisen kriisin iskiessä loppuvat osat ihan joka merkkiin, jos niitä ei saada maahan. Vai kuvitteletko, että sinun luottomerkilläsi on kriisiajan varmuusvarasto varaosia Suomessa.

        Jos haluat parjata Renua, tee se edes älykkäästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todista, ettei löydy varaosia ja että korjaaminen on mahdollista vain erikoistyökaluja käyttämällä.
        Ja toinen juttu on se, että pitkäaikaisen kriisin iskiessä loppuvat osat ihan joka merkkiin, jos niitä ei saada maahan. Vai kuvitteletko, että sinun luottomerkilläsi on kriisiajan varmuusvarasto varaosia Suomessa.

        Jos haluat parjata Renua, tee se edes älykkäästi.

        Varaosia löytyy paremmin yleiseen ja hyväksi todettuun merkkiin, kuten Toyota. Kriisin aikana voidaan toisista samanmerkkisistä ottaa varaosia korjattavaan, näin saadaan edes osa ajoneuvoista kulkukelpoisiksi. Uusien osien varastoa kaikille marginaali rupu renuille ei kannata pitää, vaan olisi keskityttävä muutamaan tänne sopivaan. Eihän hävittäjä lentokoneitakaan ole Suomessa monia merkkejä yhtaikaa käytössä, koska se ei ole järkevää huollon, talouden kannalta.
        Itseltäni jäi öljy ja suodatin vaihtamatta kotioloissa, en tietänyt silloin, että pitää olla muunlaiset työkalut kuin mihin oli totuttu eli lenkkiavain numero 17 ja tavallinen suodatinavain, joita useampi malli, mutta eivät sovi renuun. Lähitienoiltakaan, naapureilta ei renuun sopivia avaimia löytynyt. Yksinkertainen, tavallinen perushuolto jäi silloin tekemättä ja se aiheutti paljon ylimääräistä vaivaa tämän perseestä revityn renu tekeleen vuoksi. (Anteeksi renuun sopimattoman työkalun käyttö). Autokorjaamoilla tietenkin oli sopivat työkalut ja siellä ensikerran renuuni vaihdettiin öljy ja suodatin ja jatkossa myös muut vaihtamiset, ei tullut hankittya itselle niitä sopivia työkaluja ja toiseksi kun niillä ei sitten tee mitään muuta, ainakaan itse en tee. Ylimääräistä kulua syntyi kun ei itse vaihtanut öljyjä. Oli myös jokin ruuvi löysällä ovenpielessä, siinä oli sellainen kanta, että ei tätäkään työkalua ollut itselläni. Renussani oli paljon uppokantaruuveja ja pieniä sellaisia, kun työkalu lipsahti, esim. laturinhihnan ruuvissa, niin ei saanut enää millään ruuvia auki, se oli kuusiokulmaruuvi, johon löytyy itseltänikin avan ja yleinen sikäli käytössä. Eli nämä proput ja ruuvit pitäisi olla sellaisia, että ne saadaan helposti auki ja kiini, ei mitään uppokanta tekeleitä, likasena ja kuluneina niitä ei saa helposti auki, tolkuttoman järjettömiä ruuveja siinä renussa. Öjyproppu oli uppokanta neliö, ei mikään tavallinen työkalu sovi. Ostettava muuten itselle täysin tarpeeton kalu, tehtävä itse, käytettävä ikkunakoukkua, tai vaihdettava öljynvaihdon yhteydessä lenkkiavaimella avattavaan proppuun, jonka saa auki kriisiaikana vaikka jakoavaimella, näin pitää olla, ei idioottien uppokanta sivistys hienouksia.
        Mitä kärpäsiä te renufanaatikot olette? kun pitää paskan kimpussa jatkuvasti olla. (Työntäkää ny oikke se kärsä sinne uppopaska kasaa, niin oikke hyvä, kyl mää kauhiasti ihmettelen, et kui helvatissa joku voi rakastaa renui ja hajuves lumpui).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varaosia löytyy paremmin yleiseen ja hyväksi todettuun merkkiin, kuten Toyota. Kriisin aikana voidaan toisista samanmerkkisistä ottaa varaosia korjattavaan, näin saadaan edes osa ajoneuvoista kulkukelpoisiksi. Uusien osien varastoa kaikille marginaali rupu renuille ei kannata pitää, vaan olisi keskityttävä muutamaan tänne sopivaan. Eihän hävittäjä lentokoneitakaan ole Suomessa monia merkkejä yhtaikaa käytössä, koska se ei ole järkevää huollon, talouden kannalta.
        Itseltäni jäi öljy ja suodatin vaihtamatta kotioloissa, en tietänyt silloin, että pitää olla muunlaiset työkalut kuin mihin oli totuttu eli lenkkiavain numero 17 ja tavallinen suodatinavain, joita useampi malli, mutta eivät sovi renuun. Lähitienoiltakaan, naapureilta ei renuun sopivia avaimia löytynyt. Yksinkertainen, tavallinen perushuolto jäi silloin tekemättä ja se aiheutti paljon ylimääräistä vaivaa tämän perseestä revityn renu tekeleen vuoksi. (Anteeksi renuun sopimattoman työkalun käyttö). Autokorjaamoilla tietenkin oli sopivat työkalut ja siellä ensikerran renuuni vaihdettiin öljy ja suodatin ja jatkossa myös muut vaihtamiset, ei tullut hankittya itselle niitä sopivia työkaluja ja toiseksi kun niillä ei sitten tee mitään muuta, ainakaan itse en tee. Ylimääräistä kulua syntyi kun ei itse vaihtanut öljyjä. Oli myös jokin ruuvi löysällä ovenpielessä, siinä oli sellainen kanta, että ei tätäkään työkalua ollut itselläni. Renussani oli paljon uppokantaruuveja ja pieniä sellaisia, kun työkalu lipsahti, esim. laturinhihnan ruuvissa, niin ei saanut enää millään ruuvia auki, se oli kuusiokulmaruuvi, johon löytyy itseltänikin avan ja yleinen sikäli käytössä. Eli nämä proput ja ruuvit pitäisi olla sellaisia, että ne saadaan helposti auki ja kiini, ei mitään uppokanta tekeleitä, likasena ja kuluneina niitä ei saa helposti auki, tolkuttoman järjettömiä ruuveja siinä renussa. Öjyproppu oli uppokanta neliö, ei mikään tavallinen työkalu sovi. Ostettava muuten itselle täysin tarpeeton kalu, tehtävä itse, käytettävä ikkunakoukkua, tai vaihdettava öljynvaihdon yhteydessä lenkkiavaimella avattavaan proppuun, jonka saa auki kriisiaikana vaikka jakoavaimella, näin pitää olla, ei idioottien uppokanta sivistys hienouksia.
        Mitä kärpäsiä te renufanaatikot olette? kun pitää paskan kimpussa jatkuvasti olla. (Työntäkää ny oikke se kärsä sinne uppopaska kasaa, niin oikke hyvä, kyl mää kauhiasti ihmettelen, et kui helvatissa joku voi rakastaa renui ja hajuves lumpui).

        Yrjö-pojan tyhmäkäynti senkun vain jatkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrjö-pojan tyhmäkäynti senkun vain jatkuu.

        Eipä näkynyt renua katsastustilaston kärjessä. Peränpitäjänä on roikkunut jo vuosikaudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrjö-pojan tyhmäkäynti senkun vain jatkuu.

        Renuttajan hätäparkaisu kun fakta puhuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Renuttajan hätäparkaisu kun fakta puhuu.

        Uppokantaruuvit ovat saatanan keksintö, ristipäät ja torxit eivät kuulu autoon vain taltttapäitä,kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä näkynyt renua katsastustilaston kärjessä. Peränpitäjänä on roikkunut jo vuosikaudet.

        Katsastustilasto on ainoa validi tutkimus joka kertoo laadusta. Kärjessä ovat oikeat laatuautot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varaosia löytyy paremmin yleiseen ja hyväksi todettuun merkkiin, kuten Toyota. Kriisin aikana voidaan toisista samanmerkkisistä ottaa varaosia korjattavaan, näin saadaan edes osa ajoneuvoista kulkukelpoisiksi. Uusien osien varastoa kaikille marginaali rupu renuille ei kannata pitää, vaan olisi keskityttävä muutamaan tänne sopivaan. Eihän hävittäjä lentokoneitakaan ole Suomessa monia merkkejä yhtaikaa käytössä, koska se ei ole järkevää huollon, talouden kannalta.
        Itseltäni jäi öljy ja suodatin vaihtamatta kotioloissa, en tietänyt silloin, että pitää olla muunlaiset työkalut kuin mihin oli totuttu eli lenkkiavain numero 17 ja tavallinen suodatinavain, joita useampi malli, mutta eivät sovi renuun. Lähitienoiltakaan, naapureilta ei renuun sopivia avaimia löytynyt. Yksinkertainen, tavallinen perushuolto jäi silloin tekemättä ja se aiheutti paljon ylimääräistä vaivaa tämän perseestä revityn renu tekeleen vuoksi. (Anteeksi renuun sopimattoman työkalun käyttö). Autokorjaamoilla tietenkin oli sopivat työkalut ja siellä ensikerran renuuni vaihdettiin öljy ja suodatin ja jatkossa myös muut vaihtamiset, ei tullut hankittya itselle niitä sopivia työkaluja ja toiseksi kun niillä ei sitten tee mitään muuta, ainakaan itse en tee. Ylimääräistä kulua syntyi kun ei itse vaihtanut öljyjä. Oli myös jokin ruuvi löysällä ovenpielessä, siinä oli sellainen kanta, että ei tätäkään työkalua ollut itselläni. Renussani oli paljon uppokantaruuveja ja pieniä sellaisia, kun työkalu lipsahti, esim. laturinhihnan ruuvissa, niin ei saanut enää millään ruuvia auki, se oli kuusiokulmaruuvi, johon löytyy itseltänikin avan ja yleinen sikäli käytössä. Eli nämä proput ja ruuvit pitäisi olla sellaisia, että ne saadaan helposti auki ja kiini, ei mitään uppokanta tekeleitä, likasena ja kuluneina niitä ei saa helposti auki, tolkuttoman järjettömiä ruuveja siinä renussa. Öjyproppu oli uppokanta neliö, ei mikään tavallinen työkalu sovi. Ostettava muuten itselle täysin tarpeeton kalu, tehtävä itse, käytettävä ikkunakoukkua, tai vaihdettava öljynvaihdon yhteydessä lenkkiavaimella avattavaan proppuun, jonka saa auki kriisiaikana vaikka jakoavaimella, näin pitää olla, ei idioottien uppokanta sivistys hienouksia.
        Mitä kärpäsiä te renufanaatikot olette? kun pitää paskan kimpussa jatkuvasti olla. (Työntäkää ny oikke se kärsä sinne uppopaska kasaa, niin oikke hyvä, kyl mää kauhiasti ihmettelen, et kui helvatissa joku voi rakastaa renui ja hajuves lumpui).

        Olisi oikein, jos valtio kieltäisi huonojen merkkien tuonnin ihan kriisiaikoja ajatellen. Keskittäminen japanilaisiin olisi kriisiturvalllisuutta tukevaa toimintaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi oikein, jos valtio kieltäisi huonojen merkkien tuonnin ihan kriisiaikoja ajatellen. Keskittäminen japanilaisiin olisi kriisiturvalllisuutta tukevaa toimintaa .

        Hyvä ja sopiva autokanta kriisiaikana tuo turvallisuutta ja on avuksi. Valtion, koko Suomen etu on, että roskaa, kuten renuja ei maahan tuotaisi.
        Muistan, että ennen 1970-80 luvulla annettiin vero helpotusta, kun hankki neliveto maasturin, syynä turvallisuus politiikka. Se sininen pitkä Toyota maasturi oli silloin mahtava kulkuneuvo, ei mikään peli, kuten nämä renu nyrjähtäneet mm. renua kutsuu.
        Halpa ja järkevä toimenpide maanpuolustuksen kannalta olisi, että autokanta soveltuisi poikkeusaikoihin, ei mitään ranskalaista mössöä, jota ei voida tavallisilla työkaluilla huoltaa, korjata.
        Olen laittanut ns. merkille, että tämä roska bulju POSTI ei ole hankkinut neliveto kalustoa, todella tyhmää toimintaa, mutta ei kai postin tarvikkaan päästä määränpäähän heidän ajatusmaailman mukaan. Muutamia renu kangoja oli postilla, ne olivat jatkuvasti korjattavana, siksi pakko niistä luopua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä ja sopiva autokanta kriisiaikana tuo turvallisuutta ja on avuksi. Valtion, koko Suomen etu on, että roskaa, kuten renuja ei maahan tuotaisi.
        Muistan, että ennen 1970-80 luvulla annettiin vero helpotusta, kun hankki neliveto maasturin, syynä turvallisuus politiikka. Se sininen pitkä Toyota maasturi oli silloin mahtava kulkuneuvo, ei mikään peli, kuten nämä renu nyrjähtäneet mm. renua kutsuu.
        Halpa ja järkevä toimenpide maanpuolustuksen kannalta olisi, että autokanta soveltuisi poikkeusaikoihin, ei mitään ranskalaista mössöä, jota ei voida tavallisilla työkaluilla huoltaa, korjata.
        Olen laittanut ns. merkille, että tämä roska bulju POSTI ei ole hankkinut neliveto kalustoa, todella tyhmää toimintaa, mutta ei kai postin tarvikkaan päästä määränpäähän heidän ajatusmaailman mukaan. Muutamia renu kangoja oli postilla, ne olivat jatkuvasti korjattavana, siksi pakko niistä luopua.

        Yrjö-pojan tyhmäkäyntiongelmat sen kun vain pahenevat. Olisi jo syytä tilata huolto ennen kuin leikkaa kiinni lopullisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä näkynyt renua katsastustilaston kärjessä. Peränpitäjänä on roikkunut jo vuosikaudet.

        Ongelma on nykymiehet tai oikeastaan pojat, jotka eivät osaa korjata autojaan.
        Miehet eivät enää osaa vaihtaa edes lamppua tai pyyhkijänsulkija.

        Jokaisesta pikkuviasta joutuu viedä auton Visalla maksettavaksi autokorjaamoon. Sitten itketään täällä, kun Renault on paska, vaikka myyntiykkönen Qashqai on sama auto ja niin helvetin hyvä.
        Miehiltä pitäisi kieltää lukion käynti ja armeijassa pitäisi opettaa autohuollon perusasiat


    • Anonyymi

      Takalevyt on Renaultin heikko kohta ja toinen tekijä niiden korjaajat.
      Renaultin takalevyt kuluvat ruostuneen/rispaantuneen käsijarruvaijereiden takia.

      Jarruvaijerit tulee ennen vaihtoa "dreenaa" öljyllä eli niiden läpi tulee valuttaa esim. Moottoriöljyä.

      Jarrupalat tulee kokeilla, että ne menevät jarruiekseen sekä päittäin, että pitkittäin paikalleen. Tarvittaessa tai oikeastaan aina niistä pitää hioa pois ainakin maali.

      Männät pitää pumpata ulos, mutta ei kuitenkaan kokonaan pois ja voidella ja pyörittää sisään käsijarruvaijeri täysin löysättynä. Tämän jälkeen satulat paikalleen, ja käsijarrua vedetän parikymmentä kertaa, jotta männät esisäätyvät. Sitten käsijarruvaijeria kiristetään pikkuhiljaa kunnes jarrut alkavat ottamaan (pyöritä renkaita).

      Olen nähnyt monta Meganea, jossa levyt on pilattu vuodessa. Huom!

      Eli summa summarum: aloita takajarruongelmat vaijereiden vaihdolla ja jarruoalojen kunnollisella sovituksella.

      T. Renault mekaanikko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      2101
    2. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      81
      2019
    3. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1357
    4. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      122
      1133
    5. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      77
      1087
    6. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      8
      1012
    7. Omalääkäri hallituksen utopia?

      Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      170
      842
    8. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      60
      790
    9. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      59
      741
    10. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      241
      701
    Aihe