Vai onko kukaan vielä testannut?
Onko ohjaus parempi uudessa Vitarassa?
10
97
Vastaukset
- Sileättiet
Etupyörät kyllä kääntyy tarpeen vaatiessa, mutta kun alustaa pitäis myös ehostaa!
- Atkerkki2
Karvanopat heilumaan ja wunderbaumi myös! Kyllä lähtee!
- slkdjjfsdklfjkldks
Ohjauksen epämääräisyys johtuu siitä että se on toteutettu kuminauhoilla. Vähän paremmissa malleissa muoviosilla ja parhaimmissa ihan oikeilla rautaosilla.
- Ikkrekta
Miksi vaihtelet nimimerkkiäsi?
- masvoub23ojqevk
nimimerkki muodostuu joka kerta siitä kun läimäisen nyrkillä näppäimistön päälle. Jos kone ei hajoa niin siinä on sitten nimimerkki sille kertaa.
- Niilonippeli
Jokaisella trollilla on mielipide, vähän niinkuin pyllynreikä joka haisee ja kauas.
- Erilainen_koeajokertomus
Suzukeilla ylipäätään harvemmin olen ajanut. Edellisen kerran se tapahtui vuoden 2017 alkupuolella, kun koeajossa käväisi tuoreeltaan silloin uudistunut SX4 S-Cross. Tekemäni koeajojuttu nähtiin silloin Keskisuomalaisen autoliitteessä. Nytkin pysyttelen nelivedossa, ja koeajoon lähti vaihtoautorivistön Vitara – manuaaliaskilla ja bensakoneella. Vuosimallin 2016 Vitaralla on kahteen vuoteen rullattu vain 24tkm, siis vain reilu kymppitonni vuoteen. Se ei ole paljoa se, kun kuitenkin puhutaan käyttöautoksi tarkoitetusta mallista – sitähän Vitara on.
Tyyliltään Vitara on arkikäyttöön soveltuva, kohtuuhintainen järkiauto. Ehkä se ei leveile liikoja, mutta ei sen tarvitsekkaan. Parasta antia ehdottomasti on siirtyminen paikasta A paikkaan B hieman surkeammallakin tiellä. Markku Alenin sanoin, paras ominaisuus on lätäkköön ajo – tosin herra Alen taisi kuvailla näillä sanoilla Toyota Hiluxia. Hyödyntäkäämme sitä sanontaa nytten Suzukiin, ja miettikäämme, sanoisiko herra Alen tästä autosta samoin?
Suzuki Vitara, Opel Mokka, Dacia Duster…
Vitara on Suzukin näkemys tämän kokoluokan nelivetoautosta. Neliveto tottakai on selvyys, ja se on aina päällä. Minkäänlaista vajaavetoista mallia ei ole – eikä tule. Jos automaattivaihteistoa kaipaa, sellainenkin on Vitaraan toki tarjolla. Varustetason nimi on GL, ja varustelistaus käsittää esimerkiksi ilmastoinnin, mukautuvan vakionopeudensäätimen, kosketusnäytön ja peruutuskameran. Kilpailijamallit löytyvät esimerkiksi väliotsikon mukaisista autoista. Blogissani on nähtykin jo Dacia Dusterin koeajo, ajelin sellaista ihan hyvän tovin. Uudistetun Dusterin koeajo vielä minun osaltani odottaa toteutumistaan.
Vuonna 2016 tarjolla oli konehuoneeseen lisäksi 1,4 litrainen BoosterJet. Näistä pienempään manuaali on ollut tarjolla kuusivaihteisena, isompaan viisivaihteisena. Kumpaankin tarjolla ollut automaatti on kuusipykäläinen.
Koeajo – Suzuki Vitaralla on helppo ajaa
Kuljettajan paikalla on ihmisen hyvä olla.
Ajoasento löytyy sopivaksi kokoiselleni kuljettajalle, ja hallintalaitteet on pätevillä paikoilla. Auto on varsin siistissä kunnossa, mutta niinhän sen näillä kilometreillä ja tämän ikäisenä olettaa olevankin. 1,6 litrainen bensakone käy mukavasti, tehoja se tuottaa 120 hevosvoimaa. Riittä arkiajoon. Kytkintuntuma on looginen, ja vaihteet menee pesään helposti. Paketissa on jo perusasiat varsin hyvässä kondiksessa.
Ajomoodia pystyy säätämään.
Ajaessa mitään vikaa saati puutteita ei ilmene. Taajamassa auto on loistava, näkymät ulos on hyvät. Ja peruuttaessa minne ei itse näe, peruutuskameran selkeä kuva autttaa. Oikeastaan koeajo sai miettimään, että miksei Vitaraa näe enemmänkin liikenteessä? Toki näitä on, ei malli nyt aivan sukupuutossa ole. Onko esimerkiksi markkinointi asia, mitä voisi miettiä toisin? En ole perehtynyt Suzukiin merkkinä siten, että osaisin kunnolla ottaa asiaan kantaa. Sen toki tiedän, että meikäläisten Jyväskylässäkin Suzukille jälleenmyyjä löytyy. Tuntuu että hieman hukkaan menee hyvä tuote, jos kansa ei löydä ostamaan sitä. Jos myyntiä kaipaa lisää, saattaisi se olla silloin analyysin paikka.
Missä sitten Vitara on hyvä? Omimmillaan ehkä käyttöautona, siellä missä tämän kokoluokan nelivetoauto on tarpeellinen. Jos tämä menee harrastekäyttöön, on harrastekäyttäjä silloin joku metsästysporukka. Ajaminenhan tällä on tosiaan helppoa ja vaivatonta. Ymmärrän toki sen, miksi joku ostaa tämmöisen. Järkiperusteet on vahvasti läsnä – emännälle ei tarvitse turhia selitellä autohankintaa.
Tavaratilan koko on 375 litraa.
Lopputulema – nimettäköön vaikka Nelivetosepäksi
Kyllä, tästä se lähtee. Toisaalta saattaa tulla tunne, että Suzuki häviää massaan. Niin häviäisikin, jos näitä olisi yhtään enempää liikenteessä – mutta kun ei ole liikaa, niin siihen pohjautuen saattaa erottuakkin massasta. Hintalappu tietää kertoa hinnaksi 21 800 euroa. Perusautoksi varsin kelpaava nyt, kun ne kalleimmat kilometrit on rullattu pois. Kannattaa laittaa harkintalistalle tämän mallin Suzuki, ja poiketa ainakin koeajolle harkitsemaan asioita.
Jyväskyläläinen autoblogisti Mikko
- onON
on ON
- Mietityttää
Testeissä ja koeajoissa moittivat ohjausta. Se on ongelma itselläkin.
- Ex-vitaristi
Vaihda joku muu ohjaukseltaan parempi auto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita
sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi1935691Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä
On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..1035594Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä
Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi1874589Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään
voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa514023Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään
mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät613910Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin
ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali313556En koskaan tule sinulle tätä kertomaan
Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.181385Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen
Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?1301340- 171008
Jotenkin tämä
tilanne taas eskaloitui ja saat mut roikkumaan täällä palstalla. Turhaan. Ei nämä tekstit sua koskaan tavoita. 😭33950