Onko ohjaus parempi uudessa Vitarassa?

eeeestaaas

Vai onko kukaan vielä testannut?

10

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sileättiet

      Etupyörät kyllä kääntyy tarpeen vaatiessa, mutta kun alustaa pitäis myös ehostaa!

    • Atkerkki2

      Karvanopat heilumaan ja wunderbaumi myös! Kyllä lähtee!

    • slkdjjfsdklfjkldks

      Ohjauksen epämääräisyys johtuu siitä että se on toteutettu kuminauhoilla. Vähän paremmissa malleissa muoviosilla ja parhaimmissa ihan oikeilla rautaosilla.

      • Ikkrekta

        Miksi vaihtelet nimimerkkiäsi?


      • masvoub23ojqevk

        nimimerkki muodostuu joka kerta siitä kun läimäisen nyrkillä näppäimistön päälle. Jos kone ei hajoa niin siinä on sitten nimimerkki sille kertaa.


      • Niilonippeli

        Jokaisella trollilla on mielipide, vähän niinkuin pyllynreikä joka haisee ja kauas.


      • Erilainen_koeajokertomus

        Suzukeilla ylipäätään harvemmin olen ajanut. Edellisen kerran se tapahtui vuoden 2017 alkupuolella, kun koeajossa käväisi tuoreeltaan silloin uudistunut SX4 S-Cross. Tekemäni koeajojuttu nähtiin silloin Keskisuomalaisen autoliitteessä. Nytkin pysyttelen nelivedossa, ja koeajoon lähti vaihtoautorivistön Vitara – manuaaliaskilla ja bensakoneella. Vuosimallin 2016 Vitaralla on kahteen vuoteen rullattu vain 24tkm, siis vain reilu kymppitonni vuoteen. Se ei ole paljoa se, kun kuitenkin puhutaan käyttöautoksi tarkoitetusta mallista – sitähän Vitara on.
        Tyyliltään Vitara on arkikäyttöön soveltuva, kohtuuhintainen järkiauto. Ehkä se ei leveile liikoja, mutta ei sen tarvitsekkaan. Parasta antia ehdottomasti on siirtyminen paikasta A paikkaan B hieman surkeammallakin tiellä. Markku Alenin sanoin, paras ominaisuus on lätäkköön ajo – tosin herra Alen taisi kuvailla näillä sanoilla Toyota Hiluxia. Hyödyntäkäämme sitä sanontaa nytten Suzukiin, ja miettikäämme, sanoisiko herra Alen tästä autosta samoin?
        Suzuki Vitara, Opel Mokka, Dacia Duster…

        Vitara on Suzukin näkemys tämän kokoluokan nelivetoautosta. Neliveto tottakai on selvyys, ja se on aina päällä. Minkäänlaista vajaavetoista mallia ei ole – eikä tule. Jos automaattivaihteistoa kaipaa, sellainenkin on Vitaraan toki tarjolla. Varustetason nimi on GL, ja varustelistaus käsittää esimerkiksi ilmastoinnin, mukautuvan vakionopeudensäätimen, kosketusnäytön ja peruutuskameran. Kilpailijamallit löytyvät esimerkiksi väliotsikon mukaisista autoista. Blogissani on nähtykin jo Dacia Dusterin koeajo, ajelin sellaista ihan hyvän tovin. Uudistetun Dusterin koeajo vielä minun osaltani odottaa toteutumistaan.
        Vuonna 2016 tarjolla oli konehuoneeseen lisäksi 1,4 litrainen BoosterJet. Näistä pienempään manuaali on ollut tarjolla kuusivaihteisena, isompaan viisivaihteisena. Kumpaankin tarjolla ollut automaatti on kuusipykäläinen.
        Koeajo – Suzuki Vitaralla on helppo ajaa

        Kuljettajan paikalla on ihmisen hyvä olla.
        Ajoasento löytyy sopivaksi kokoiselleni kuljettajalle, ja hallintalaitteet on pätevillä paikoilla. Auto on varsin siistissä kunnossa, mutta niinhän sen näillä kilometreillä ja tämän ikäisenä olettaa olevankin. 1,6 litrainen bensakone käy mukavasti, tehoja se tuottaa 120 hevosvoimaa. Riittä arkiajoon. Kytkintuntuma on looginen, ja vaihteet menee pesään helposti. Paketissa on jo perusasiat varsin hyvässä kondiksessa.

        Ajomoodia pystyy säätämään.
        Ajaessa mitään vikaa saati puutteita ei ilmene. Taajamassa auto on loistava, näkymät ulos on hyvät. Ja peruuttaessa minne ei itse näe, peruutuskameran selkeä kuva autttaa. Oikeastaan koeajo sai miettimään, että miksei Vitaraa näe enemmänkin liikenteessä? Toki näitä on, ei malli nyt aivan sukupuutossa ole. Onko esimerkiksi markkinointi asia, mitä voisi miettiä toisin? En ole perehtynyt Suzukiin merkkinä siten, että osaisin kunnolla ottaa asiaan kantaa. Sen toki tiedän, että meikäläisten Jyväskylässäkin Suzukille jälleenmyyjä löytyy. Tuntuu että hieman hukkaan menee hyvä tuote, jos kansa ei löydä ostamaan sitä. Jos myyntiä kaipaa lisää, saattaisi se olla silloin analyysin paikka.

        Missä sitten Vitara on hyvä? Omimmillaan ehkä käyttöautona, siellä missä tämän kokoluokan nelivetoauto on tarpeellinen. Jos tämä menee harrastekäyttöön, on harrastekäyttäjä silloin joku metsästysporukka. Ajaminenhan tällä on tosiaan helppoa ja vaivatonta. Ymmärrän toki sen, miksi joku ostaa tämmöisen. Järkiperusteet on vahvasti läsnä – emännälle ei tarvitse turhia selitellä autohankintaa.

        Tavaratilan koko on 375 litraa.
        Lopputulema – nimettäköön vaikka Nelivetosepäksi

        Kyllä, tästä se lähtee. Toisaalta saattaa tulla tunne, että Suzuki häviää massaan. Niin häviäisikin, jos näitä olisi yhtään enempää liikenteessä – mutta kun ei ole liikaa, niin siihen pohjautuen saattaa erottuakkin massasta. Hintalappu tietää kertoa hinnaksi 21 800 euroa. Perusautoksi varsin kelpaava nyt, kun ne kalleimmat kilometrit on rullattu pois. Kannattaa laittaa harkintalistalle tämän mallin Suzuki, ja poiketa ainakin koeajolle harkitsemaan asioita.

        Jyväskyläläinen autoblogisti Mikko


    • onON

      on ON

    • Mietityttää

      Testeissä ja koeajoissa moittivat ohjausta. Se on ongelma itselläkin.

      • Ex-vitaristi

        Vaihda joku muu ohjaukseltaan parempi auto.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      138
      4078
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      89
      2009
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1911
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      57
      1527
    5. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1452
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      133
      1405
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      99
      1322
    8. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1226
    9. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      97
      1104
    10. Mitä toivot

      Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1063
    Aihe