Kävimme autokatsastuksessa Qashqai 2 2012 malli. Aiemmin itselläni oli
jo vuosien takaa negatiivisiä kokemuksia kyseisestä paikasta ja olinkin lakannut
käymästä siellä, kun vikalista joka kerta oli hyvinkin pitkä. Sama auto toinen katsastusasema,
niin mitään vikoja ei enää löytynyt myöhempinä vuosina. Nyt oli pikkaisen jäänyt unholaan ja avovaimoni auto joka suht uusi niin oli virheellinen käsitys et kaikki menisi ok ja erehdyttiin heidän "halpaan" katsastushintaan. Katsastus sinällänsä hieman ihmetytti meitä kun kesti melkoisen pitkään. Katsastusmies tuli ja sanoi et jarrut on siinä kunnossa etupään ja takapään jarrupalalojen osalta sekä etujarrulevyjen osalta et pitää vaihtaa, vaikkakin kaikki mittausarvot on ok. Itse kun en ole autoihminen kysyin et voiko hylätä vaikka arvot ok ja pyysin mittaustulokset jarrupalojen osalta itselleni (myöhemmin vaihdon jälkeen selvisi et palat olivat yli 2mm paksuja eli olisi pitänyt hyväksyä nekin). Katsastusmies kieltäytyi niitä antamasta/kirjaamasta vaan sanoi et mene tuohon viereiseen korjaamoon mittauttamaan jos et usko, tuo heille kirjalliset todisteet niin muutetaan päätös. Hieman ihmetytti miksi hän niin kovin markkinoi viereistä korjaamoa. Tähän palaan myöhemmin, et ei ole ainutkertainen kokemus. Jarrulevyjen osalta kirjasivat minulle mittaustuloksen 24,5mm, hylkäyksen raja 26mm. Ajattelin et itse vaihdan kun ei nyt voi olla niin hankala tollainen juttu. Kun kävin motonetissä hankkimassa uudet tarvikkeet siellä noin 2min aikana selvisi et kyseisessä autossa UUTENA levyt on 26mm ja alaraja 24mm. Heidän ohjelmassa uutena olisi 28mm ja hylkäys 26mm, eli siten sit kaikki Qashqai 2 autotot hylätään heillä. Menin tämän tiedon kanssa seuraavana päivänä heille reklamoimaan asiasta. Toinen katsastusmies sanoi et ei voi mitään et hylkäys pitää koska heidän ohjelmansa näin ilmoittaa vaikka virheellistä tietoa sisältää. Mailasin kyseisen firman toimitusjohtajalle tästä asiasta, mutta hän ohjasi kysymykseni samaan toimipisteeseen. He mailissa ilmoittivat et tietää ohjelman virheistä mutta jos haluaa muutoksen pitää asiakkaan itse hankkia ja toimittaa heille kirjallinen vahvistus autovalmistajalta et heillä on väärää tietoa. Siis asiakkaan vastuullako on se että tuntee oman auton joka rekkulan läpikotaisin ja tilaa (varmaan maksullisia) ja toimittaa sen mukaan katsastustoimistolle "todisteita" et heidän ohjelma sisältää virheitä ja katsastuspäätös muutettava. Itseasiassa katsastusmies alkoi suoraan tässä vaiheessa valehtelemaan että meitä olisi ohjeistettu hankkimaan nämä todisteet sen varalta et katsastuspäätös on väärä. He ainoastaan sanoivat et käy tarkastusmittaamassa heidän mittaukset jos et usko. Paikalla oli minä sekä avovaimoni. Kun hänellekkin kerroin mitä katsastusmies oli kirjoittanut hän hyvin tiivisti ajatukset "puhuu täyttä paskaa". Eli eivät ota mitään vastuuta toiminnastaan. Tässäkin nyt sattumoisin vaan selvisi et oli tehty virheellinen katsastuspäätös ja turhia kuluja asiakkaalle, mutta he eivät mitään korvaa. Takapään palat oli alle 2mm eli valmistan mukaan vaihdettava, mutta koko etupään remppa oli täysin turha sekä palojen että levyjen osalta. Meille tarjosivat vaihtoehtoa et tekevät ilmaiseksi uusintatarkastuksen korvauksena. Ton perusteella kyl maksamme itse mielellämme uusintatarkastuksen n.30E muulle asemalle, kuin että edes ilmiseksi käyttäisimme enää kyseistä Hakuksen katsastusasemaa. Netistä kun haki aiempia muiden kokemuksia niin oli vähän vastaavia kehoituksella et kannattaa kiertää kaukaa ainakin Espoon Herttoniemen autokatsastus eli Hakus.
VAROITUS ja kokemus Herttoniemen autokatsastus HAKUS, espoo hannuksenpelto 8
25
5778
Vastaukset
- pettynyt_katsastukseen
Jatkoa edelliseen....
Otin tämän puheeksi joulun aikaan isäni kanssa et ihme toimintaa siellä ja kerroin et jarrut hylätty.
Hän sanoi et hänelle samassa toimistossa käynyt täysin samoin ja samaten hänelle markkinoitiin et mene tuohon viereiseen korjaamoon. Syynä hylkäykseen oli "pistemmäistä ruostetta jarrulevyissä". Hänellä oli suht uusi mazda 6. Kun tuli takas uusintakatsastukseen niin katsastusmies kysyi et kävitkö tuossa viereisessä korjaamossa? Eläkkeellä oleva isäni sanoi et ei käynyt kun toisesta korjaamosta oli saanut auton korjaustyön ajaksi käyttöön. Katsastusmies harmitteli asiaa ja tästä hieman närkästyi sekä tivasi et miksi et siellä käynyt, he niin nopeasti vaihtaa et olisit voinut vaikka odottaa paikanpäällä. Oma ihmetykseni jo meidän katsastuksessa heräsi et minkä takia meille markkinoiotiin niin kovasti viereistä korjaamoa ja isäni kohtelu herätti kyl uusia kysymyksiä. Ei ainakaan asiallista toimintaa.
En ikinä ole 48 vuoden ikään mennessä mistään nettiin kirjoittanut mut tää toiminta oli senkaltaista
et ehkäpä ihmisten olisi hyvä tietää. Jo senkin takia et he itse myöntää että käyttävät autojen tietojen perusteena Autodata ohjelmaa, jonka itse minulle kirjoittamassaan mailissa sanoo sisältävän virheellistä tietoa, mut siitä huolimatta tekevät hylkäyspäätöksiä sen perusteella. Kuinka paljon ihmisiltä palaa rahaa sen takia et tehdään hylkäyksiä heidän virheellistä tietoa sisältävän ohjelman takia? Olisi kiva kuulla onko muilla vastaavia kokemuksia Hakuksesta eli Herttoniem autokatsastuksesta, joko Espoon katsastustoimipisteestä tai jostain muusta heidän katsastustoimipisteestään.
Tämä asia kuitenkin on siirtynyt kuluttajavalituslautakuntaan korvausvaateineen. Kestää vaan pari vuotta saada päätös, mutta jokainen voi itse arvioida ottaako riskin ja käy siellä katsastamassa ja saa äkkiä 500E-700E turhan laskun, jos tiedossa jarruremppa. Ainakin hehän sit nyt ja tulevaisuudessa hylkää jarruista kaikki Qashqai 2 autot koska jo uutena levyt on heidän mukaansa "alimittaiset". Autodata ohjelmasta Nissanin liikkeessä korjaajat ovatkin todenneet "ammattilaiset eivät käytä sitä ohjelmaa koska sisältää niin paljon virheitä". Ja tämä ohjelma on sit Hakuksen "tietolähteenä" katsastuspäätöksissä.
Toki jos haluaa käydä kokeilemassa onnea niin voi kyseistä firmaa käyttää. Voisi sopia tähän päätöksenä Clintin legendaariset sanat likaisesta Harrystä, käy katsastamasa vaan siellä jos tuntuu et: "Do you feel lucky, punk". - pettynyt_katsastukseen
Asia ollaan nyt viime viikolla saatu sovittua, mutta vasta kuluttajaasiamiehin välityksellä. Katsastustoimisto korvasi jarrulevyt sekä puolet katsastusmaksusta.
- Anonyymi
En uskalla mennä Espooseen. Piti varata aika. Kiitos tiedoista.
Olipa kokemus. - Anonyymi
Juuri olin Espoon Hakukseen aikaa varaamassa kun hakutoloksiin tuli tämä ketju näkyviin. Kiitos tiedosta - menen muualle.
- Anonyymi
Espoossa ajellaan uuden karheilla vehkeillä, joten jostakin mania on saatava?
- Anonyymi
Joo, aivan järkyttävän pilkuntarkka paikka. Oman autoni katsastus kesti 1,5h, ja tuli hylkäysvirhe kun selvitin asiaa tarkemmin. Epäkohtelias keski-ikäinen katsastaja, moitti autoa jo ennenkuin oli edes koskenut siihen. En ikinä vie euroakaan kyseiseen natsifirmaan.
- Anonyymi
ajellaanko siellä espoossa käytetyillä autoilla, olet sen somalinissanisi kanssa liian hienolla alueella , muuta tänne kontulaan niin habituksesi istuu alueeseen.
pakkohan joku rottelo on hylätä , oliko vihti tai korso liian kaukana , siellä tollanen kaskai on helmi. - Anonyymi
Itselle kävi samassa paikassa niin, että auto pistettiin ajokieltoon päästöjen takia. Tarra lasiin ja saisin ajaa vain korjaamolle. Ajelinkin suoraan Bosch- diesel korjaamolle, jossa ajelivat päästöt ja kas; niissähän ei ollut mitään vikaa. Korjaamon mies katseli ihmeissään Hakusin lapun arvoja ja totesi ettei auto olisi kulkenut näillä arvoilla. No, vein korjaamon päästömittauksen katsastukseen ja sain leiman paperiin, eikä siellä kellään edes pienintäkään aietta anteeksipyynnölle.
- Anonyymi
Maksoitko jotain uusintakäynnistä?
- Anonyymi
Kylmä kone varmaan. Itse ajan tiiselini motarilla kuumaksi ennen leimaukseen menoa
- Anonyymi
Minulle kävi kyseisessä Hakuksen Herttoniemen toimipisteessä joskus markka-aikakaudella siten, että virkailija ilmoitti hinnaksi 200 mk jonka maksoin kahdella satasen setelillä. Kun pääsin autolle, huomasin papereista, että katsastuksen hinta on 100 mk. Menin takaisin konttorille kerroin asiasta jolloin virkailija otti kirjoituspöydän alalaatikosta, ei siis kassasta, satasen setelin ja pahoitteli asiaa antaessaan setelin.
Sen jälkeen en ole kyseisessä paikassa asioinut. Paitsi sen puhelinsoiton verran jonka soitin paikan toimitusjohtajalle. - Anonyymi
Hei, ei varmaankaan enää neuvot auta, mutta jos joku muu kokee saman Qashqai 2 auton jarrulevyjen kanssa, niin kannattaisiko käydä maahantuojalikkeen juttusilla ja pyytää paperi, josta jarrulevyjen paksuus sallittu/hylätty käy ilmi, kun eikös tuo 2 ole 7-paikkainen (suurempi kantavuus), eli jarrulevyissä saattaa olla eroa normi Qashqaihin, taitaa olla Hakus asemien tietokannassa "bugi", ei ole erikseen 5 henk./7 henk. version tietoja vaan ja ainoastaan 5.henk. tiedot, jolloin saattaa se jarrulevyjen paksuus olla siitä kiinni.
En ole asiantuntija, mutta tällainen tuli vilkkaaseen mieleeni.- Anonyymi
Lisäys: en käytä muutenkaan heidän palveluita, asun "saatavuuden" ulkopuolella . . onneksi ;))
- Anonyymi
Asennevikaisia katsastajia, ainoastaan helpot hommat kiinnostaa, kaikista muista tulee hylky, tai ei edes haluta aloittaa
- Anonyymi
Oho. Ikävän kuuloisia kokemuksia. Ilmankos heillä oli kalenteri tyhjänä ja aikoja sai hyvin vaikka seuraavalle päivälle. Henkilökuntaa on vaihtunut aiemmista käynneistäni. Olen käynyt kyseisellä asemalla yli kymmenen kertaa. Nyt kävin kaksi autoa katsastamassa ja vastaaotossa oli oikein ystävällinen palvelu. Katsastusmies oli minulle uusi, ihan reipas ja asiallinen. Erikoinen tapa hänellä on ensin luetella pitkään kaikkea mikä on pielessä ja vasta lopuksi kertoo että läpi meni XD
Auta armias jos aivokirurgit tekisivät samoin... - Anonyymi
Ite käytin ennen aina Espoon Hakusta. Siellä oli ne 2 vanhempaa tosi asiallista katsastajaa, jotka ei turhista nillittänyt, en tiedä onko enää. Noin 4v sitten kävin viimeisen kerran ja siellä oli joku täysin uus yli-innokas virolais naama (ei se pikkumies). Rupes vittuilemaan samantien (joo autossa oli ihan oikeitakin vikoja), mutta yli puolet oli pelkkää vittuilua. Korjasin omasta mielestä oleellisimmat ja vein kuukauden päästä uudestaan muualle katsastukseen. Kovasti ihmettelivät sen hakuksen kaverin keksimiä juttuja ja naureskeli niille. No ei mennyt vielläkään läpi pullistuneen jarruletkun takia, mitä tää hakuksen kaveri ei ollut edes huomannut.
- Anonyymi
Onkohan tuo tyyppi siirtynyt Herttoniemen toimipisteeseen. Ainakin tällainen nuorempi tyyppi nillitti asiasta kuin asiasta ja kirjoitti korjauskehoituksen rekisteriotteeseen josta huollossa vähän ihmettelivät.
- Anonyymi
" (ei se pikkumies)"
Minä käytin kyseistä paikkaa joskus vuonna 2005 - 2008, ehkä noista ajoista on väki vaihtunut ja meininki muuttunut, en tiedä. Mutta siellä oli silloin pikkumies, ehkä viiskymppinen vähän oudosti suomea puhuva kaveri.
Minä käytin yhtä ruosteista mazdaa siellä uusintanäytössä niin tämä tulee minulle aukoaan päätänsä, nappaa hihasta kiinni ja vetää auton alle. "KATSO NÄITÄ JARRULEVYJÄ, AIVAN LIIAN OHUET"
Kyseessä ei siis ollut hänen katsastus, vaan hän hyökkäsi aivan takavasemmalta kimppuuni kun toinen mies tarkasti korjattuja kohtia ja alkoi huutamaan samalla kun veti takin hihasta sinne auton alle katsomaan niitä jarrulevyjä.
No, kyseessä oli uusintanäyttö jo, ja sekös häntä harmitti.
Jollakin aiemmalla kerralla kun olin kyseisellä konttorilla, samainen tyyppi tuli tiskille kun olin siinä maksamassa ja sanoi kassatytölle, kyseessä oli siis joku Saksasta tuotu auto, jolle piti tehdä rekisteröintikatsastus, "huh mikä homma, oon tunnin katsastanut ja olen löytänyt 32 vikaa".
Jostakin syystä tuon konttorin käyttäminen sitten vaan lakkasi minun kohdallani, siellä ei se ilmapiiri vaan ollut ihan kohdallaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" (ei se pikkumies)"
Minä käytin kyseistä paikkaa joskus vuonna 2005 - 2008, ehkä noista ajoista on väki vaihtunut ja meininki muuttunut, en tiedä. Mutta siellä oli silloin pikkumies, ehkä viiskymppinen vähän oudosti suomea puhuva kaveri.
Minä käytin yhtä ruosteista mazdaa siellä uusintanäytössä niin tämä tulee minulle aukoaan päätänsä, nappaa hihasta kiinni ja vetää auton alle. "KATSO NÄITÄ JARRULEVYJÄ, AIVAN LIIAN OHUET"
Kyseessä ei siis ollut hänen katsastus, vaan hän hyökkäsi aivan takavasemmalta kimppuuni kun toinen mies tarkasti korjattuja kohtia ja alkoi huutamaan samalla kun veti takin hihasta sinne auton alle katsomaan niitä jarrulevyjä.
No, kyseessä oli uusintanäyttö jo, ja sekös häntä harmitti.
Jollakin aiemmalla kerralla kun olin kyseisellä konttorilla, samainen tyyppi tuli tiskille kun olin siinä maksamassa ja sanoi kassatytölle, kyseessä oli siis joku Saksasta tuotu auto, jolle piti tehdä rekisteröintikatsastus, "huh mikä homma, oon tunnin katsastanut ja olen löytänyt 32 vikaa".
Jostakin syystä tuon konttorin käyttäminen sitten vaan lakkasi minun kohdallani, siellä ei se ilmapiiri vaan ollut ihan kohdallaan."kyseessä oli siis joku Saksasta tuotu auto, jolle piti tehdä rekisteröintikatsastus, "huh mikä homma, oon tunnin katsastanut ja olen löytänyt 32 vikaa"."
Tarkkaa touhua jos Saksasta tuotu auto on läpäissyt maailman tarkimman katsastuksen ja sitten suomalainen konttori löytää siitä 32 vikaa.
- Anonyymi
Joo, oon kuullu että tämä pikkumies on puuttunut muillakin katsastukseen kesken kaiken. Sekin kerran rupes riehumaan mulla jälkitarkastuksessa. Auto ei mennyt aikasemmin katsastuksessa päästöistä. Kävin säädättämässä kaasuttimen ja menin jälkitarkastukseen ilman päästölappua sitten. Rupes riehumaan kun joutu ite ottamaan päästöt.
- Anonyymi
Joo, ei ole parantunut meno vieläkään. Käytin 2015-2021, mutta tämä kerta jäi viimeiseksi. Auton viat listattiin syyllistävästi ja aggressiivisesti, hylkäyksen jälkeen korjaamoon viedessä totesivat, että hylky oli aiheeton, korjasivat muutaman korjauskehotuksen ja vein eri asemalle. Meni läpi.
- Anonyymi
Qasgait on kiinalaisia riisikuppeja, et niiden käyttäminen liikenteessä on elokapinan mukainen rikos! Katsastus on turvallisille autoille tehtävä tarkastus, munapää.
- Anonyymi
Sama kokemus. Olin käynyt juuri huollossa korjauttamassa auton etuvalot ja muut toimivat oltiin huoltomiehen kanssa yhdessä ne katsottu ja kun vein seuraavana päivänä ko firmaan oli hylätty listalla kaikki valoista lähtien. En ikinä mene kyseiseen firmaan enään ja toimistossa istui ylimielinen nainen asiakaspalvelija?
- Anonyymi
Meidän kohdalla kyse Herttoniemen konttorista. Hylätty luki mustalla textillä jopa pyyhkijän sulassa. Oli noin 1h syyni autosta ja sellasta vika listaa hylätty ei kehtaa edes lukea. Missä nämä tyypit kasvaa ja opetetaan jotka autoja katsastaa. Ikää kuin kaikkien pitäisi ostaa kallis uusi sähkö auto joka vuosi. Silläkö tämä maailma pelastetaan???? Auto? Rikkaitten huviako vain
- Anonyymi
Ihan paskaa paikka ja rasistinen palvelu. En mee enää koska
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871006- 18997
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi98811Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740