Unet ovat aivojen yritys vapautua tarpeettomasta ja suorastaan häiritsevävästä päivien painolastista. Me uneksimme unohtaaksemme:).
Näitkö jotain unta ja et tiedä mitä se uni merkitsi?
https://www.jobs24.fi/proposals/unien-selitykset-ja-tulkinta
Tulkitsen unesi palvelu
5
151
Vastaukset
Näin viime yönä unta karhujen painista. Yksi oli iso ja vahva, toinen pienempi, mutta selkeästi uros sekin. Käpälät löivät ja kynnet raapivat, syleilyssä oltiin ja vahvasti puristuksissa. Huudettiin ja ulvottiin, vesiputous tulvi, suo täyttyi vedestä ja karhut vetäytyivät kalliolla olevan tunnelin suulle.
Samassa alkoi kuulua jyrinää taivaalta. Räjähdyksiä, maa keinui karhujen jalkojen alla. Tunneli kutsui molempia suojaan, mutta kumpikin epäröi.
Lopulta käpytikka tuli nakuttamaan paksua puunrunkoa ja karhut vetäytyivät tunneliin unilleen.Unessasi seurasit uroskarhujen painia. Unesi voisi kertoa jostain mieltäsi askarruttavasta ongelmasta, tottumuksesta tai elämäntavasta yms , jostain joka ei ole tällä hetkellä järjellä ohjattavissa. Sisälläsi myllää ehkä torjuttujakin impulsseja, jotka haluavat tulla nähdyksi ja käsitellyksi.
Käpälät löivät, ulvontaa, syleilyä, huutoa, vesiputous tulvi; voisi kuvata tunneryöppyjen voimaa, raakaa energiaa, jonka on saatava purkautua ulos jossain muodossaan.
Taivas jyrisi, räjähdyksiä, maa keinui , voisiko olla jokin uhka, joka on keikuttanut henkistä tasapainoasi ja mielen rakenteitasi.
Lopulta käpytikka tuli nakuttamaan puunrunkoa ja karhut vetäytyivät tunneliin unilleen eli tilanne rauhoittui ainakin toistaiseksi ja karhut poistuivat mielen näyttämöltä unilleen.
Unen tikka ja naputus voi olla symbolina jollekin asialle, joka vaatii nyt toimenpiteitä/huomiotasi- Uneksija1
Näen jatkuvasti väkivaltaisia unia, milloin perheeni ja minun kimppuuni hyökkää tuntemattomia miehiä, joskus mafia etsii minua ja tiedän että on viimeinen päiväni elossa... tätä jatkunut viikkoja, viime yönä katselin korkealta tornista kuinka jossain oli sota. Torniin matkasin hissillä joka kulki normaalisti ylös. Hississä oli pelokas mies joka oli juuri tuosta maasta jossa sota oli. Ja hän itki minulle kuinka kauheaa sota hänen maassaan on. Lopuksi minulle selitettiin kuinka presidentti oli taistellut miekoin korkealla tornissa... eli hyvin hämäriä, pelottavia ja erikoisia unia. Joskus unien välissä istun koulunpenkillä tekemässä tehtäviä.. En itse ikinä katso väkivaltaisia ohjelmia tms. Tosin lähipiirissäni oli vastikään väkivaltainen tapahtuma mutta ei tapahtunut minulle ja koen olevani jo siitä shokista toipunut
- dreaMsaa
Näen jatkuvasti väkivaltaisia unia, milloin perheeni ja minun kimppuuni hyökkää tuntemattomia miehiä, joskus mafia etsii minua ja tiedän että on viimeinen päiväni elossa...
elät pelossa sinua pelottaa/vaivaa jokin asia. - jeffersson
näen unta melki joka päivä että tipun katolta alas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412685Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4132209Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens212086Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau171845Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1391746Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1371679Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211163Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01132- 741049
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63935