Missähän euroa/mwh hinnoissa eri lämmitysmuodot pyörivät?
Hake, palaturve, öljy, maalämpö, vilp....
Lämmityksen hinta
14
<50
Vastaukset
- Motivaatiota
Motivan sivuilla on vertailuja.
Aloittajalla taitaa olla aikamoinen residenssi kun lämmityskulujen vertailuyksikkö on megawattitunti...
No ei tuo yksityistalous palioo syö mutta tuo elinkeinon harjoittaminen vie sitte, 90 mwh ei ole kaukana keskimääräisestä kokonaiskulusta vuottapäälle. Eli 9 kuutioo öljyä ei voi olla kovin kaukana vuosikulutuksesta..
- Watti.ei.watti
Välittäjän tietoihin ei näköjään kuulu yksiköt. Aloittajan ilmoittama on milliwattitunti eli tuhannesosa wattituntia. Megawattitunnin lyhennys on MWh.
- Osa-aikaeläkeläinen
Minä jo aioin puolustella että jospa olet voimalaitosmiehiä, kuten minä olin. Minulle oli yksikkönä MWd/tU, kilowatteja ei laskettu.
Watti.ei.watti kirjoitti:
Välittäjän tietoihin ei näköjään kuulu yksiköt. Aloittajan ilmoittama on milliwattitunti eli tuhannesosa wattituntia. Megawattitunnin lyhennys on MWh.
Varo ettei pilkun nussimisesta synny kaksoispistettä.
- ai.et.tiedä
ravenlored kirjoitti:
Varo ettei pilkun nussimisesta synny kaksoispistettä.
Nolottaa tietysti kun ei osaa alkeitakaan. Olisi kannattanut sittenkin käydä se peruskoulu loppuun. Kumpi on pidempi, sekunti vai vuosi?
ai.et.tiedä kirjoitti:
Nolottaa tietysti kun ei osaa alkeitakaan. Olisi kannattanut sittenkin käydä se peruskoulu loppuun. Kumpi on pidempi, sekunti vai vuosi?
Pitää olla eri imbesilli että ei tajua tarkotetaanko tässä milliä vai megaa. No, eipä sitä tietenkään kaikkea voi vaatia, liikaa vaadittu pilkunnussialta joka ei ymmärrä yhtään mitään varsinaisesta aiheesta ja yrittää mukamas päteä tällätavoin. Nolot on noloja ja te ette tajua sitä itse.
- terawattitunti
ravenlored kirjoitti:
Pitää olla eri imbesilli että ei tajua tarkotetaanko tässä milliä vai megaa. No, eipä sitä tietenkään kaikkea voi vaatia, liikaa vaadittu pilkunnussialta joka ei ymmärrä yhtään mitään varsinaisesta aiheesta ja yrittää mukamas päteä tällätavoin. Nolot on noloja ja te ette tajua sitä itse.
Terve imbesilli! Harva kehtaa itse myöntää tällaisen asian.
- pilkunnussialta
ravenlored kirjoitti:
Arvoisa aloittaja todistaa itse että peruskoulu jäi kesken. Teksti vilisee kirjoitusvirheitä. Kohta kai tulee kommentti että imbesilli ei pysty parempaan.
- raksaaja-sh
maalämmöllä lattialämmityksessä mahtaa olla noin 0,12c*0,25*1000kWh=30€/MWh.
Pelletillä 260€*1,5/3,5MWh=111€/MWh.
Koivulla 55€/0,85=64MWh (säkki/irto).
Sähköllä 120€/MWh.
Toki riippuu minkälaisen diilin on tehnyt toimittajan kanssa.
tjsp. - kansantulo.kasvaa
Kun lämmitysenergiaa kuluu 6 MWh vuodessa niin maalämpö säästää puun polttoon verrattuna 200 euroa vuodessa. Takaisinmaksuaika on 100 vuotta. Tämä edellyttää että huolto- korjauskuluja ei ole. Maalämpö on sitä kannattavampi mitä isompi ja horiskompi talo on. Hyvä lämmitysmuoto vanhaan kouluun tai rautatieasemaan.
- raksaaja-sh
Maalämmöllä tuo pieni talo eteläsuomessa siis kuluttaisi 180€/vuosi.
Puulla lämmittämällä 384€/vuosi.
Vuodessa eroa tulee siis 204€.
-> Yhden kompressorin vaihdon verran maalämpö säästää kerran noin 11 vuodessa.
-> Jos pienen talon järjestelmä kyseessä (15t€), investointi haukkuu hintansa 73...90 vuodessa.
Eli oikein laskit.
Jos puulla jaksaa lämmittää koko talon ja käyttöveden, maalämpö ei pärjää edes CO2 päästöissä, noin pienen kulutuksen kohteessa.
Työtunteja maalämpö säästää ???????
Toivottavasti asujat jaksaa niitä puita poltella niin kauan kuin talo on pystyssä. - raksaaja-sh
6MWh määrä riittää esim. Oulun korkeudella noin 40m2 omakotitalon lämmitykseen... tjsp.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaisten kannatus enää 12,9%
Perussuomalaisten kannatus laskee edelleen kuntavaaleissa. Kannatus sulaa kuin kevälumi auringossa. Onkos tuo ihme, kun50718016Varo sisältöpaljastuksia! Tämän naisen bachelor-Joonas valitsi - Oliko valittu Monica vai Vivianna?
Joonaksella on kaksi naista jäljellä. Mutta valitsiko bachelor kahdesta naisesta Monican vai Viviannan? Oliko mielestäsi452155Trump - otan Gasan haltuun nyt
USA miehittää Gazan alueen ja rakentaa siitä uuden upean alueen aurikoiseen Israeliin. Väkivaltainen alkuperäisväestö h3361636Ensio tunkee jo tyttärensäkin telkkariin!
Eikö kaljulle ex-stripparille mikään ole pyhää?? https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011013742.html On tuo härski2701489Runebergin tortut
Hyviä huomenia ja mukavaa päivyliä. 😊 Nyt kahvetta tippumaan. Harmi ettei ole torttua. 😊☕✨❄️❤️2671144- 541063
- 1051048
Bachelor-Joonas sekstasi toisen naisen kanssa - Tästä syystä valitsi kuitenkin Monican: "Nyt mun..."
Bachelor Suomi -realityssä koitti lopullisen valinnan hetki. Paljon onnea ja lykkyä rakkauteen Joonas ja Monica! Lue l14964- 67849
- 37841