Missähän euroa/mwh hinnoissa eri lämmitysmuodot pyörivät?
Hake, palaturve, öljy, maalämpö, vilp....
Lämmityksen hinta
14
80
Vastaukset
- Motivaatiota
Motivan sivuilla on vertailuja.
Aloittajalla taitaa olla aikamoinen residenssi kun lämmityskulujen vertailuyksikkö on megawattitunti...
No ei tuo yksityistalous palioo syö mutta tuo elinkeinon harjoittaminen vie sitte, 90 mwh ei ole kaukana keskimääräisestä kokonaiskulusta vuottapäälle. Eli 9 kuutioo öljyä ei voi olla kovin kaukana vuosikulutuksesta..
- Watti.ei.watti
Välittäjän tietoihin ei näköjään kuulu yksiköt. Aloittajan ilmoittama on milliwattitunti eli tuhannesosa wattituntia. Megawattitunnin lyhennys on MWh.
- Osa-aikaeläkeläinen
Minä jo aioin puolustella että jospa olet voimalaitosmiehiä, kuten minä olin. Minulle oli yksikkönä MWd/tU, kilowatteja ei laskettu.
Watti.ei.watti kirjoitti:
Välittäjän tietoihin ei näköjään kuulu yksiköt. Aloittajan ilmoittama on milliwattitunti eli tuhannesosa wattituntia. Megawattitunnin lyhennys on MWh.
Varo ettei pilkun nussimisesta synny kaksoispistettä.
- ai.et.tiedä
ravenlored kirjoitti:
Varo ettei pilkun nussimisesta synny kaksoispistettä.
Nolottaa tietysti kun ei osaa alkeitakaan. Olisi kannattanut sittenkin käydä se peruskoulu loppuun. Kumpi on pidempi, sekunti vai vuosi?
ai.et.tiedä kirjoitti:
Nolottaa tietysti kun ei osaa alkeitakaan. Olisi kannattanut sittenkin käydä se peruskoulu loppuun. Kumpi on pidempi, sekunti vai vuosi?
Pitää olla eri imbesilli että ei tajua tarkotetaanko tässä milliä vai megaa. No, eipä sitä tietenkään kaikkea voi vaatia, liikaa vaadittu pilkunnussialta joka ei ymmärrä yhtään mitään varsinaisesta aiheesta ja yrittää mukamas päteä tällätavoin. Nolot on noloja ja te ette tajua sitä itse.
- terawattitunti
ravenlored kirjoitti:
Pitää olla eri imbesilli että ei tajua tarkotetaanko tässä milliä vai megaa. No, eipä sitä tietenkään kaikkea voi vaatia, liikaa vaadittu pilkunnussialta joka ei ymmärrä yhtään mitään varsinaisesta aiheesta ja yrittää mukamas päteä tällätavoin. Nolot on noloja ja te ette tajua sitä itse.
Terve imbesilli! Harva kehtaa itse myöntää tällaisen asian.
- pilkunnussialta
ravenlored kirjoitti:
Pitää olla eri imbesilli että ei tajua tarkotetaanko tässä milliä vai megaa. No, eipä sitä tietenkään kaikkea voi vaatia, liikaa vaadittu pilkunnussialta joka ei ymmärrä yhtään mitään varsinaisesta aiheesta ja yrittää mukamas päteä tällätavoin. Nolot on noloja ja te ette tajua sitä itse.
Arvoisa aloittaja todistaa itse että peruskoulu jäi kesken. Teksti vilisee kirjoitusvirheitä. Kohta kai tulee kommentti että imbesilli ei pysty parempaan.
- raksaaja-sh
maalämmöllä lattialämmityksessä mahtaa olla noin 0,12c*0,25*1000kWh=30€/MWh.
Pelletillä 260€*1,5/3,5MWh=111€/MWh.
Koivulla 55€/0,85=64MWh (säkki/irto).
Sähköllä 120€/MWh.
Toki riippuu minkälaisen diilin on tehnyt toimittajan kanssa.
tjsp. - kansantulo.kasvaa
Kun lämmitysenergiaa kuluu 6 MWh vuodessa niin maalämpö säästää puun polttoon verrattuna 200 euroa vuodessa. Takaisinmaksuaika on 100 vuotta. Tämä edellyttää että huolto- korjauskuluja ei ole. Maalämpö on sitä kannattavampi mitä isompi ja horiskompi talo on. Hyvä lämmitysmuoto vanhaan kouluun tai rautatieasemaan.
- raksaaja-sh
Maalämmöllä tuo pieni talo eteläsuomessa siis kuluttaisi 180€/vuosi.
Puulla lämmittämällä 384€/vuosi.
Vuodessa eroa tulee siis 204€.
-> Yhden kompressorin vaihdon verran maalämpö säästää kerran noin 11 vuodessa.
-> Jos pienen talon järjestelmä kyseessä (15t€), investointi haukkuu hintansa 73...90 vuodessa.
Eli oikein laskit.
Jos puulla jaksaa lämmittää koko talon ja käyttöveden, maalämpö ei pärjää edes CO2 päästöissä, noin pienen kulutuksen kohteessa.
Työtunteja maalämpö säästää ???????
Toivottavasti asujat jaksaa niitä puita poltella niin kauan kuin talo on pystyssä. - raksaaja-sh
6MWh määrä riittää esim. Oulun korkeudella noin 40m2 omakotitalon lämmitykseen... tjsp.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa108867"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483