Vanhakin nuortuu

Vai kävikö toisinpäin? Kun täytti 50v, niin kylläpä alkoi mennä ajatukset siihen malliin, että tässäkö se nyt oli? Molemmilla olkapäillä istuu vastaiset mielipiteet omaavat pikkupirut. Toinen kuiskii, että ei tässä vielä mitään hätää, mutta toiselta puolelta huudellaan, eläs hötkyile vanha tummu..
Onko yhtään tuttua?

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tosimälsää

      Ei ole yhtään "tuttua". Runsaat kymmenen vuotta sitten ei mikään puoli vielä huudellut vanhuutta. Eikä kyllä vieläkään jos vain meitsiltä kysytään, mutta muu ympäristö ja ulkopuoliset tyypit pitävät huolen siitä, ettei iän 'paino' pääsisi unohtumaan.

      • Niinhän siinä tuppaa käymään.
        Jos et itse muista ikääsi, niin kyllä se muiden ilmoittaessa palautuu mieleen. Useimmin tulee esille siten, kun meinaat pukea jonkun tietyn vaatteen yllesi. Pähkäillään onko ehkä tarkoitettu vähän nuoremmille.


      • Vielämälsempää

        Juuri noin se menee. Toiset olettavat tietävänsä paremmin minun asiani ja sisältöni yms. kuin minä itse ja yrittävät istuttaa omat kulahtaneet kaavansa meitsinkin niskaan.


      • Vielämälsempää kirjoitti:

        Juuri noin se menee. Toiset olettavat tietävänsä paremmin minun asiani ja sisältöni yms. kuin minä itse ja yrittävät istuttaa omat kulahtaneet kaavansa meitsinkin niskaan.

        Jos ajatellaan esimerķiksi vaatteita, niin jos on vielä ihan kunnossa, miksei voisi käyttää nuorekkaitakin asusteita.
        Toisinaan puheet menee siihenkin malliin, että saidi mennä jo hautaustoimiston portaille istumaan ja odottamaan lähtöä.


      • Minijamaskara

        Sellaisia puheita ei kannata kuunnella. Jos joku on pystyyn kuollut ennen aikojaan, niin eihän se sitä tarkoita, että kaikkien pitäisi. Pukeutumisesta voisi sanoa sillä viisiin, että vaikka pikkutyttöjen ei ole hyvä pukeutua pedofiilien päiväuneksi, niin aikuisen ikäinen nainen voi sen tehdä ihan vapaasti, jos sellainen tyyli itseä miellyttää.


      • Minijamaskara kirjoitti:

        Sellaisia puheita ei kannata kuunnella. Jos joku on pystyyn kuollut ennen aikojaan, niin eihän se sitä tarkoita, että kaikkien pitäisi. Pukeutumisesta voisi sanoa sillä viisiin, että vaikka pikkutyttöjen ei ole hyvä pukeutua pedofiilien päiväuneksi, niin aikuisen ikäinen nainen voi sen tehdä ihan vapaasti, jos sellainen tyyli itseä miellyttää.

        Samaa mieltä. Kannattaa elää täysillä niin kauan kuin henki pihisee.


    • Kuollu se on tämäkin paikka, joten etiäpäin sitten.

      • Nykyajankeski-ikä

        Niiih, voihan sitä kutsua kuolleisuudeksi(kin) että ainakin näilä palstoilla tyypit taitavat olla sitä mieltä - ja ehkä ihan yleisestikin - että kun täyttää sen puolivälin paalun verran, niin on vanha ja elämä on eletty eikä mitään uutta voi enää aloittaa.


      • Nykyajankeski-ikä kirjoitti:

        Niiih, voihan sitä kutsua kuolleisuudeksi(kin) että ainakin näilä palstoilla tyypit taitavat olla sitä mieltä - ja ehkä ihan yleisestikin - että kun täyttää sen puolivälin paalun verran, niin on vanha ja elämä on eletty eikä mitään uutta voi enää aloittaa.

        Mua kiukuttaa jutut, että mitään ei voisi enää suunnitella tässä iässä. Kiikkustuoliin istumaan ja kutomaan sukkia. On ihmisiä jotka lähtevät vielä opiskelemaankin.


      • Uusiaika-uudettavat

        Ajat muuttuvat kun ihmiset muuttavat niitä. Joten älä ihmeessä jää kiikkumaan vaikka kutominen kuuluukin olevan muotiharrastus nykyään. Ei pahasta lain, jos tekee muutakin ja menee niin että vilinä käy.


      • Uusiaika-uudettavat kirjoitti:

        Ajat muuttuvat kun ihmiset muuttavat niitä. Joten älä ihmeessä jää kiikkumaan vaikka kutominen kuuluukin olevan muotiharrastus nykyään. Ei pahasta lain, jos tekee muutakin ja menee niin että vilinä käy.

        No en edes omista kiikkutuolia ja kutominen ei kyllä ole meikäläisen puuhaa. Oli meinaan jo koulussa aikoinaan käsityöt yhtä tuskaa.


      • Omavalinta

        Niiih justiinsa, sitä pitää tehrä, mitä mieli tekee ja kaikki muutkin rahkeet hommaan ovat olemassa.


      • Omavalinta kirjoitti:

        Niiih justiinsa, sitä pitää tehrä, mitä mieli tekee ja kaikki muutkin rahkeet hommaan ovat olemassa.

        Se on vähän siten, että jos paikalleen jämähtää, niin siihen jää.


    • Rossorosso

      Tuosta vanhenemisesta sen verran, että meidän orkesteriin tuli tällä viikolla uusi rumpali. Nainen, melkein 70v.
      Edelliset 2 rumpalia (miehiä) kuolivat, mutta naiset näyttävät kestävän tätä orkesteria muutenkin pidempään kuin miehet. Ei mikään vitsi!

      Noh, soitimme uutta ohjelmaamme, kun nyt on uusi vuosi ja uudet kujeet alkaneet…..
      Tämä rumpali-täti paukkutti kyllä tangoa ja valssia ja vaikka mitä, mutta ei kuullut meidän soittoa ollenkaan! Nainen oli niin elementissään, että me muut soittajat putoilimme tahdista yksi kerrallaan ja nostimme kädet ylös. Oli pakko pureskella poskia sisältäpäin…..

      Orkesteri siis soitteli kiltisti kuten aina, mutta villi rumpali paukutti omiaan.
      Hän on käynyt puoli vuotta soittotunneilla oppiakseen rummut, mutta ei ymmärrä että pitäisi kuunella muita soittajia.
      Alkuhermostuksen jälkeen tulin oikeasti onnelliseksi.
      Miksi?
      Siksi, että tämä täti on niin onnellinen ja positiivinen. Hän uskaltaa yrittää, uskaltaa kokeilla jotain uutta. Eikä edes häpeä innnostustaan.

      Kerron tämän siksi, että iän myötä kannattaisi kokeilla uusia harrastuksia. Jähmettyminen on kaikkein pahin juttu. Harrastuksista saa vauhtia ja iloa…. eikä koskaan voi tietää mihin se vie….

      ps. tämä rumpali - nainen kertoi parkkipaikalla, että 2 hänen kolmesta pojistaan ovat kuolleet. Ajattelin, etten koskaan henno sanoa hänen paukuttavan päin puuta…..

      • Kiinnostaisi

        Nätti tarina, mutta ... mutta-mutta ... Menettekö yhdessä keikalle?


      • Oi, ku oli hellyttävä juttu :)
        Sulla on sydän paikallaan!


    • Retikka

      On tuttua, luultavimmin joka ikäkaudessa on ristiriitaisia tuntemuksia iästä. Minä täytän parin viikon päästä 60 ja se jo tosiaan tuntuu jossain.

      Elämää olen siis elänyt 60 vuotta ja jäljellä ei luultavimmin ole enää puoltakaan tuosta. Siksi pyrin nauttimaan monesta asiasta ja stressaamaan en mistään. Parisuhdekin on olemassa, jo 40 vuotta ja siitä nautin ja naisena olosta. Tapaan paljon ystäviä ja panostus työntekemiseen on toisen laista kuin nuorempana; tässä kohtaa voisi sanoa, että mitä se hyvejää koska vaikka annat kaikkesi työlle, et saa koskaan samoin verroin takaisin; päin vastoin se on aina jostakin pois.

      Elämästä voi ja pitääkin nauttia ja joutavan päiväiset miettimiset ja ongelmat ovat taaksejäänyttä elämää. Kolotuksia ja kipujakin on sen sijaan tullut ja ne ovat sitten sitä tulevaa elämää. Parein olisi siis pitää fysiikastaan huolta....

      • Sulla on asenne kohdillaan!
        Onnittelut näin etukäteen pyöreistä luvuista :)
        Upeaa sekin, että on noin pitkä parisuhde. Siinä on kemiat osunu kohdilleen.


    • mies.56

      kyllä pitää pikkuisen iän myötä muuttua! takatukka jäi 80- luvulle ja pakko myöntää että on alkanut tuulipuku ikä. katselen minäkin vielä nuoria naisia mutta en enään muista, minkä takia...(-;

      • :)
        Sait hymyn korviin asti!
        Noi takatukat on kyllä koomisia. Onneksi eivät sentään tätä päivää :)


    • motiivithakusessa

      Ei auta rehennellä kun ilo on lyhyt ja suru pitkä. Nähty juttua ja tuttua

      Kuntoa haettava uudelleen että jaksaa taas unelmoida läpy elämän.

      • Jos ajatellaan todellakin kuntoa, niin kyllä saa tehdä töitä, ettei ihan plösähdä :(


    • 50vuotiaana on toinen jalaka hauvassa ja toinen jalaka panaaninkuoren peällä... Oon ite 57 v. nuori. Hihii!

      • Voi ihana :) Mulle tuli tuosta viestistä erittäin nuorekas olo ;)


      • mii-su kirjoitti:

        Voi ihana :) Mulle tuli tuosta viestistä erittäin nuorekas olo ;)

        Meinaan siis sitä, kun aika usein yli 50v pidetään jo tosiaankin taivaan portilla odottelevana, niin tuossa ei ollut sitä meininkiä :)


    • Paikallaanpysyy

      Täytyy sanoa, että kyllä sitä kaikenlaista soopaakin on tullut mietittyä tämän vuoden aikana kun täytin 50v. Jostain kumman syystä tunnen itseni paljon vanhemmaksi kuin täytettyäni 49v. Silloin en edes miettinyt ikääni!
      Muttapa mikäs tässä, asiathan on ihan hyvin. Tulee liikuttua paljon ja kroppa ja lärvi on ihan hyvässä kunnossa. Pinnallisia juttuja, mutta tässäkin iässä tärkeitä. Pääkopassa suhisee vaihdevuodet, mutta hengissä ollaan. Lähipiirikin on hengissä ( vaihdevuosistani huolimatta)
      Joskus tympii ja tuntuu olo vähän jämähtäneeltä.... Parisuhde on ihan ok kunnossa. Pikkasen ehkä tekisi mieli vielä seikkailla, kun huomiota tuntuu saavan maailmallakin , mutta enpä tiedä tointaako tässä alkaa edes salaa pelleilemään. Pitäisi varmaan harrastaa enemmän, niin jäisi tuommoset kihelmöinnit.
      Ja mitä näitä juttujakin olen lukenut, niin tuntuu siltä, että pitäs olla kiitollinen hyvästä kumppanista, kun ei näitä joka oksalla kasva. Ja olenhan minä. Jotakin spesiaalia nyt kaipaisi, mitäköhän se voisi olla?
      Kiirehän tässä ei hautaan ole, mutta nyt olisi korkea aika tehdä jotain säännöllistä mukavaa, ennen kuin omat vanhemmat tulevat vanhuuttaan hoidettavaksi... eivätkä lapsetkaan ole asuneet enää vuosiin kotona . Tai sitten itse sairastun.
      Aika huoletonta elämää sikäli vielä.
      Mutta epäilen kyllä, että mulle tulee käymään vielä niin, että kadun myöhemmin miksi en touhunnut kaikkea silloin kun oli mahdollisuus . Mua kaduttaa jo nyt , että olen liikaa ollut paikallani. Mä en vaan jotenkin saa itsestäni irti mitään. Naurettavaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe