yksi oli laihuttanut kaurapuurolla

viherr

ihtensä, onnistusikohan jos vain sitä melkein söisi, välillä jotain suolastakin.

16

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kai siinä laihtuisi, mutta rikastuisi myös.

Muistan lukeneeni kauan sitten Hesarin kuukausiliitteestä jutun ihmisistä, jotka asuivat Helsingissä, omassa asunnossa. Yksi tarina jäi erityisesti mieleeni. Eräs vanha nainen kertoi, miten oli aikanaan tullut kotiapulaiseksi Helsinkiin, nukkunut keittiön perällä, ja säästänyt melkein kaiken palkkansa. Sen jälkeen ollut siivoojana. Hän oli onnistunut saamaan kasaan summan, jonka avulla sai lainan pankista, ja osti pienen yksiön Helsinginkadulta.

Hän kertoi vuosista, jolloin hän maksoi lainaansa pois. Hänen viikoittainen ruokavalionsa oli kaurapuuroa, ruisleipää, silakoita ja piimää. Ja sillä hän maksoi lainansa, ja eli vanhoilla päivillään hyvin pienellä eläkkeellään omassa, pienessä kodissaa. Oli hyvin tyytyväinen elämäänsä.

• Kullikki

No hyvä että oli tyytyväinen elämäänsä. Aika kurjalta tuo minusta vaikutti, vaikka vähään olen kyllä tyytyväinen.
        No, jokainen tavallaan.

• Kullikki kirjoitti:

No hyvä että oli tyytyväinen elämäänsä. Aika kurjalta tuo minusta vaikutti, vaikka vähään olen kyllä tyytyväinen.
        No, jokainen tavallaan.

Se olikin vain kertomus siitä, kuinka pienen elämän ihminen voi elää, ja olla silti tyytyväinen siihen, mitä on saanut. En halua mitenkään häntä arvostella, en millään lailla. Jostain syystä tuo tarina jäi mieleeni.

• Eikuitenkaansyö

Laihtuuhan sitä jos melkein söisi.

• henrjii

Huono suhde jos vain yksi. 1/6000000

• EnMääJummarra

Mitä tuo 1 kuudesmiljoonasosa tarkoittaa?

• henrjii

että yksi noin kuudesta miljoonasta

• staka

Luin joskus artikkelin jossa kerrottiin kovasti laihtuneesta naisesta.

Ihmiset ihmettelivät asiaa hänelle ääneen. Nainen sanoi että ei hän ole asiaa huomannutkaan. Oli vain jäänyt jokin aika siten eläkkeelle ja ajatellut, että kun ei hän enää tee työtä niin ei hänen syömänkään pidä. Eli pelkällä kaurapuurolla.

Onhan kaura (varsinkin nyt) arvossa arvaamattomassa, mutta ehkä turhan yksipuolinen ruokavalioksi. Ilmeisesti kuitenkin tehokas laihdutuskeino. Edellyttäen että kantti kestää pelkkää puuroa syödä.

• Minä syön joka päivä kaurapuuroa lautasellisen, ei sentään ole ainoa ravintoni. Siellä maassa, jossa lomakotini on, saa mahtavan hyviä kauraryynejä, ovat varmaan kokojyväviljaa, niistä keitetty puuro kotona keitetyn mansikkahillon kera on herkkua.

• Kaurapuuro on hyvää, supisuomalaista ja vatsaystävällistä ruokaa.

Kaurahiutaleita voi monin eri tavoin jalostaa,
      keittää velliä, keittää puuroa, paistaa puuroa, leipoa leipää,
      leipoa teeleipiä, keksejä, tehdä marjojen kanssa marjaherkkua,
      omenan kanssa omenahyveitä,
      paistaa uunissa, syödä ihan sillai vaan sokerin ja maidon kera,
      pyöritellä palleroita ja pylleröitä yms

Voi niitä olla muitakin kokeiltuja ja koskaan kokeilemattomia kaurahiutalereseptejä.

• Kokeilepa joskus laittaa lihamureketaikinaan korppujauhojen sijaan. Kun paistan pannupihvejä, teen niin, ja hyvää tulee.

• W222

Meikäläisellä tuli aikoinaan ongelmaa v. 1986 vatsahaavan kanssa ja lääkäri määräsi lirua kaurapuuroa, lirua mustikkasoppaa ja jotain korppuja lirun teen kanssa. Paino putosi 20kg kesän aikana.
      Kaurapuuro tuli sitten elämääni jäädäkseen joka aamuiseksi herkuksi ja sillä on nyt päivä aloitettu yli 32 vuotta, myös ulkomailla matkatessa. Vielä en ole kyllästynyt ja joskus syön koko päivän pelkkää kaurapuuroa itse kerättyjen mustikoiden kera.

• Hyvät ohjeet sait lääkäriltä. Itse samassa tilanteessa sanoin lääkärille: "Onneksi minä tykkään kauravellistä."

• Avopääkaura

Jos alan syömään kaurapuuroa, minun pitäisi ostaa myös kaurahattu, ja rehupuntti, ja olla punaniska, ja perusjuntti.
      Mistähän saa ostaa kaurahattuja? Onko niissä tupsut vai lierit?

• kaurasta.tykkäävä

Muistakahan proteiinia syödä myös. Tuo lihaskato tällä iällä on vauhdissaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3115
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      26
      2203
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1829
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1667
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1381
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1351
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1246
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1220
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1167
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1127
    Aihe