ihtensä, onnistusikohan jos vain sitä melkein söisi, välillä jotain suolastakin.
yksi oli laihuttanut kaurapuurolla
16
<50
Vastaukset
Kai siinä laihtuisi, mutta rikastuisi myös.
Muistan lukeneeni kauan sitten Hesarin kuukausiliitteestä jutun ihmisistä, jotka asuivat Helsingissä, omassa asunnossa. Yksi tarina jäi erityisesti mieleeni. Eräs vanha nainen kertoi, miten oli aikanaan tullut kotiapulaiseksi Helsinkiin, nukkunut keittiön perällä, ja säästänyt melkein kaiken palkkansa. Sen jälkeen ollut siivoojana. Hän oli onnistunut saamaan kasaan summan, jonka avulla sai lainan pankista, ja osti pienen yksiön Helsinginkadulta.
Hän kertoi vuosista, jolloin hän maksoi lainaansa pois. Hänen viikoittainen ruokavalionsa oli kaurapuuroa, ruisleipää, silakoita ja piimää. Ja sillä hän maksoi lainansa, ja eli vanhoilla päivillään hyvin pienellä eläkkeellään omassa, pienessä kodissaa. Oli hyvin tyytyväinen elämäänsä.- Kullikki
No hyvä että oli tyytyväinen elämäänsä. Aika kurjalta tuo minusta vaikutti, vaikka vähään olen kyllä tyytyväinen.
No, jokainen tavallaan. Kullikki kirjoitti:
No hyvä että oli tyytyväinen elämäänsä. Aika kurjalta tuo minusta vaikutti, vaikka vähään olen kyllä tyytyväinen.
No, jokainen tavallaan.Se olikin vain kertomus siitä, kuinka pienen elämän ihminen voi elää, ja olla silti tyytyväinen siihen, mitä on saanut. En halua mitenkään häntä arvostella, en millään lailla. Jostain syystä tuo tarina jäi mieleeni.
- Eikuitenkaansyö
Laihtuuhan sitä jos melkein söisi.
- henrjii
Huono suhde jos vain yksi. 1/6000000
- EnMääJummarra
Mitä tuo 1 kuudesmiljoonasosa tarkoittaa?
- henrjii
että yksi noin kuudesta miljoonasta
- staka
Luin joskus artikkelin jossa kerrottiin kovasti laihtuneesta naisesta.
Ihmiset ihmettelivät asiaa hänelle ääneen. Nainen sanoi että ei hän ole asiaa huomannutkaan. Oli vain jäänyt jokin aika siten eläkkeelle ja ajatellut, että kun ei hän enää tee työtä niin ei hänen syömänkään pidä. Eli pelkällä kaurapuurolla.
Onhan kaura (varsinkin nyt) arvossa arvaamattomassa, mutta ehkä turhan yksipuolinen ruokavalioksi. Ilmeisesti kuitenkin tehokas laihdutuskeino. Edellyttäen että kantti kestää pelkkää puuroa syödä.Minä syön joka päivä kaurapuuroa lautasellisen, ei sentään ole ainoa ravintoni. Siellä maassa, jossa lomakotini on, saa mahtavan hyviä kauraryynejä, ovat varmaan kokojyväviljaa, niistä keitetty puuro kotona keitetyn mansikkahillon kera on herkkua.
Kaurapuuro on hyvää, supisuomalaista ja vatsaystävällistä ruokaa.
Kaurahiutaleita voi monin eri tavoin jalostaa,
keittää velliä, keittää puuroa, paistaa puuroa, leipoa leipää,
leipoa teeleipiä, keksejä, tehdä marjojen kanssa marjaherkkua,
omenan kanssa omenahyveitä,
paistaa uunissa, syödä ihan sillai vaan sokerin ja maidon kera,
pyöritellä palleroita ja pylleröitä yms
Voi niitä olla muitakin kokeiltuja ja koskaan kokeilemattomia kaurahiutalereseptejä.Kokeilepa joskus laittaa lihamureketaikinaan korppujauhojen sijaan. Kun paistan pannupihvejä, teen niin, ja hyvää tulee.
- W222
Meikäläisellä tuli aikoinaan ongelmaa v. 1986 vatsahaavan kanssa ja lääkäri määräsi lirua kaurapuuroa, lirua mustikkasoppaa ja jotain korppuja lirun teen kanssa. Paino putosi 20kg kesän aikana.
Kaurapuuro tuli sitten elämääni jäädäkseen joka aamuiseksi herkuksi ja sillä on nyt päivä aloitettu yli 32 vuotta, myös ulkomailla matkatessa. Vielä en ole kyllästynyt ja joskus syön koko päivän pelkkää kaurapuuroa itse kerättyjen mustikoiden kera.Hyvät ohjeet sait lääkäriltä. Itse samassa tilanteessa sanoin lääkärille: "Onneksi minä tykkään kauravellistä."
- Avopääkaura
Jos alan syömään kaurapuuroa, minun pitäisi ostaa myös kaurahattu, ja rehupuntti, ja olla punaniska, ja perusjuntti.
Mistähän saa ostaa kaurahattuja? Onko niissä tupsut vai lierit? - kaurasta.tykkäävä
Muistakahan proteiinia syödä myös. Tuo lihaskato tällä iällä on vauhdissaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663115
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262203Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681829Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251667Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161381- 281351
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61246Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281220Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101167Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631127