Varovaista aloittelua haimatulehduksen jälkeen.

viinamäen_eemeli

Haimatulehduksestani kerroin jo toisessa ketjussa. Elämä ilman viinaa ei ole mitään elämää joten lauantaina aloittelin varovasti juomalla 17 olutta 8 tunnin sisään. Alkuun hiukan hermostutti mutta hyvinhän se meni. Aamulla lievää krapulaa mutta ei sen kummempaa.

Huomenna menen herättyäni alkoon hakemaan Gambinan jonka tyhjennettyä suuntaan kantapubiin sosialisoimaan pitkän tauon jälkeen. Kyllä tää tästä!

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1hoitaja

      17 keskiolutta onkin ihan lääkärin määräämä päiväannos, yhtään enempää eikä vähempää ri kannata ottaa. Hoitoa voi tehostaa kevyellä kauhoitteIuIIa.

    • Asdfh4523

      Koeaikani avohoidossa on lopuillaan. Kaksi vuotta on sinnitelty, nyt on mahdollisuuksia pysyvään avohoitoon.

      • ex-tissu

        Kyllä se siitä homna etenee, tsemppiä!


    • roletaari

      Onnea jatkoon! Työkaverini oli kuivilla ensimmäisen haimatulehduksen jälkeen pari vuotta. Seuraava tulehdus tappoi.
      Sairaalassa huonekaverinani oli inkeriläinen paluumuuttaja joka oli letkuissa vuoden sisällä toisen kerran ko. tulehduksen vuoksi. Vaikutti selviytyvän ainakin minun lähtiessäni.

    • Kylmät_kädet_

      Hitto jos minä kerran pääsisin eroon alkoholista, en todellakaan enää sekaantuisi siihen uudestaan. AP:n täytyy olla hullu masokisti ja sairaalloisen itsetuhoinen.

    • Akuutti

      Jokainen tekee omia valintoja. Ja jos on kiire täältä pois niin ehdottomasti jatka vaan. Mietin vaan että mitä sä pelkäät niin paljon et on kiire pois? Kyllä se kuolema tulee joka tapauksessa joten ei tarvi enää pelätä.

      • Keijo_Keripukki

        Alkoholilla itsensä tappaminen on erittäin hidas ja järjetön itsemurha.

        En suosittele sitä, sillä rahat loppuu kesken toleranssin nousun myötä, joutuen kadulle maksamattomien vuokrien takia ja täytyy alentua juomaan pimeitä pulloja, jotka taas voivat viedä näköaistin loppuelämäksi, jos niissä sattuu olemaan vähänkin metanolia.


    • Asdfh4523

      Huonoa kuuluu. Avohoitokokeiluani ei enää jatketa, sain eilen tietää. Tosin koska en ole vaarallinen tms pääsen lykkää lomille välillä. Jatkossa en pääse tänne kuin joskus viikonloppuna , kunnes avokokeilua jatketaan.

      Veronmaksajakin kiittää! Fiksut päättäjät meillä.

      • tix-essu

        KyIIä se tissu siitä!


    • Asdfh4523

      Ettekö te nyt vieläkään ole oppineet että epäasiallisesta viestit poistuvat jos niin haluan?

      Mut itse ongelma.... Ei se katoa, olen hukassa.

    • Kirka

      Juo kasikymppistä raakana.vähä jaffaa päälle.

    • Alilaakari

      No korkeintaan siihen vain kuolee, ei sen enempää. Ja kaikkihan täältä kuolee kuitenkin, nii mitä sitä suremaan

    • Asdfh4523

      hoomouteni saa uuden multihuipentuman vkl! Tulkaa seuraamaan Maikkulan kaduille!

      • Rynnäkköpenaali

        Feikit näköjään luulevat, että Asdf on Kylmis.

        Pahoittelut alkuperäiselle, siihen on vain totuttava, sillä kaikkia nimimerkkejä, joita vähänkin epäillään Kk:ksi, joutuu nimiraiskauksen kohteeksi.


    • Asdfh4523

      Jees. Aika hauskaahan tämä on, että ensin luullaan kuukausia kylmikseksi, nyt on vuorossa "tissi on asdf"-jankkauskausi. No, tunnustan että välillä itsekin provosoin näitä pöljiä juttuja. Sitten kun alkaa paljastua etten voi missään nimessä olla tissi, alkaa jokin "kaikki sontaseepot ovat minulle samaa"- kausi ja sitten taas alkaa kausi, jossa alkoholisti saa päähänsä että olen esim. Sauna-timppa.

      Alkoholisti ei ole väärässä koskaan, eikä etenkään voi myöntää sitä. Ja se siinä onkin niin hauskaa🤣

    • viinamäen_eemeli

      Hain kaksi pulloa marabelloa alkosta joista toisen ja 12 nobea. Paluu entisiin elämäntapoihin onnistunut mainiosti. Nyt pohjia ja ja iltakahdeksan maissa sitten lähiöpubiin perjantai-illan viettoon. Ihan täyttä pascaa että haimatulehduksen jälkeen ei muka voisi juoda.

      Miksi muuten täysin asiallisia viestejä poistetaan jatkuvasti?

      • syöpis

        Suppea otantani tuloksena sekä,että.

        Työkaverini oli ensimmäisen haimatulehduksen jälkeen raittiina pari vuotta.
        Sitten viikon kokoaikainen ryyppääminen aiheutti toisen tulehduksen joka olikin viimeinen.
        Ei pysty kokeilemaan kolmatta.

        Saman sairaalahuoneen paluumuuttaja oli letkuissa vuoden sisällä toisen tulehduksen vuoksi. Oli ryypännyt aamusta alkaen päivittäin.
        Päästessäni pois sairaalasta oli paluu-ukko toipumassa hyvää vauhtia ja ilmeisesti selvisi hengissä. En tiedä.

        Olisikohan tuon työkaverini pitänyt jatkaa hillittyä ryyppäämistä ensimmäisen tulehduksen jälkeen.


    • Sivustakaivaja

      Yleensä haimatulehdus saattaa uusiutua puolesta lasillisesta bulkkikaljaa tai löylykauhallinen kiljua riittää.
      Jostain syystä haimatulehduksen saaneet valittavat paljon ja itkevät, kun haluaisivat vielä elää....surullista tuo suurkuluttajan elämä.

      • viinamäen_eemeli

        Olen kyllä valmis kuolemaan ja sitä olen juomalla yrittänyt jo vuosikymmenen verran


    • päihdeylilääkäri

      17 olutta on suositeltu annos uusien haimatulehdusten ehkäisyyn.

    • dar.ra

      moni lopettaa jossain vaiheessa mutta usein liian myöhään. juomalla itsensä tappaminen on melko kivuliasta ja aikaa vievää. minä lopetin läträämisen kun yhden illan jälkeen tuli viikon kestävä darra. alkoi haitat olla isommat kuin hupi. tupakasta luopuminen otti kovemmalle.

    • viinamäen_eemeli

      Kilju saa nyt selkeytyä vielä pari päivää ennen lappoamista. Aamulla tosiaan hain mäyräkoiran ja pullon jallua. Kaikki hyvin.

    • Asdfh4523

      Raitistumaan päin alan olla. Pakko, kun Naantalissa ollaan tarkkoja. On ne ihmeellisiä, kaikki piilopullot otetaan pois ja huoneissa ei saa olla kirjahyllyjä tai laatikostoja. Tupakkaparvekekin on kalteroitu.

      • Suljetun_sankari

        Puhut ilmeisesti suljetusta, eli psykiatrisesta osastosta, josta ei pääse ulos. Kalterit joka ikkunassa ja ovien akkunat panssarilasia.

        Tuttu paikka. Riippuen osastosta, joissakin ei saa olla edes kännykkää. Ne takavarikoidaan. Yleisöpuhelin kyllä ottaa vastaan puheluita, mutta sillä ei voi soittaa mihinkään.

        Onnistuin karkaamaan sieltä, vajaa kymmenen vuotta sitten.


      • ex-tissu
        Suljetun_sankari kirjoitti:

        Puhut ilmeisesti suljetusta, eli psykiatrisesta osastosta, josta ei pääse ulos. Kalterit joka ikkunassa ja ovien akkunat panssarilasia.

        Tuttu paikka. Riippuen osastosta, joissakin ei saa olla edes kännykkää. Ne takavarikoidaan. Yleisöpuhelin kyllä ottaa vastaan puheluita, mutta sillä ei voi soittaa mihinkään.

        Onnistuin karkaamaan sieltä, vajaa kymmenen vuotta sitten.

        Myös minulle erittäin tuttuja paikkoja,,


    • asdfh3344

      Yhdellä potilaskamulla on kivulias kestosesokki, voitteko kuvitella? Aikasten jännää kun kylpytakin alta sojottaa telttamasto... sitä hoidetan steroideilla, en ole kuullutkaan.

      Johtajalääkäri on aivan psyko. Kännissä huutelee että neuloo turhakesosiaaliturpien aukot kiinni jotta eivät pääse saastuttamaan enemmän maailmaa, ja uskoo saavansa tästä Nobelin palkinnon.

    • Asdfh4523

      Kauha sattuu kauhiasti.

    • asdfh4321

      Jotenkin ruskeat kauhat, tapit ja muut tykötarpeet unohtivat lavuaarin reunalle kauhoittelu/nobesession jälkeen uuden naisen perheen käydessä kahvilla.

      mummo kävi "siistiytymässä" ja uskon että huomasi useat ruskeat välineet siinä pöntön vieressä.

      tämä taisi olla tässä.

      • Anonyymi

        Ei hätää poikaseni, koeajoin kympin orthexin ja hyvin luisti!


    • Anonyymi

      Minulla jo neljäs kerta haimatulehdus. Ja jatkaan juomista. Pelkään että joku päivä haima sano poks ja silloin saan multaa päälle. Että se minua pelottaa lääkäri kieltänyt alkoholia kokonaan. Mutta tämä viina piru vie voiton. Olen tämän viinan orja. Juon melkein joka päivä. On lapsi ja vaimo. Mutta yritän juoda piilossa ettei he huomaisi? Aina joka isomman juoman jälkeen aion lopettaa juomisen. Mutta kun olen minä viinan orja Ja kun olen yrittänyt lopettaa niin tulee kovat vieroitusoireita. Vaikka eikä se mikään syy ole jos oikeen haluus lopettaa.

    Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe