Koska Lieksan väkiluku vaan vähenee

kansalainen.x

niin olen ehdottanut kaupunginjohdolle, että koittavat haalia lisää ulkomaalaisia. Ja kun somaleita jo on ennestään, niin koittakaa haalia sitten niitä. Onko hyvä idea, vai kärsiikö talous entisestään?

Eivät ole vielä vastanneet.

17

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitäisikö sinun miettiä asijaa kuitenni vielä toisen kerta siellä.?

    • EihänNeKerro

      Eipä tuo kaupunginjohto kysellyt ennenkään asukkaidensa mielipidettä kun ottivat matuinvaasion Lieksaan? Miksi kysellä nytkään, ja pakkohan se on matuja ottaa kun nuoriso lähtee pois perustamaan perheitään muualle, ja me vanhat ollaan niin lahoja ettei voida enää lisäntyä!

      • asumaan.ei.töihin

        Voitanee korjata hieman. Edellinen kaupunginjohtaja kutsui nimenoamaan juuri somaleita Lieksaan, kun Lieksassa oli silloin jokunen tyhjä kerrostalo heille ilmaiseksi asuttavaksi. Ikävää, että somaleita muuttaa Lieksasta pois. Ehkä heitä saadaan vielä lisää. Onhan täällä ollut aina hyvät oltavat somaleille. Kaikki on ollut ilmaista. Autot, ajokortit, asuminen, kodinkoneet, matkustaminen ja lomailu kotimaassa, päivärahat jne.


      • kumma.juttu
        asumaan.ei.töihin kirjoitti:

        Voitanee korjata hieman. Edellinen kaupunginjohtaja kutsui nimenoamaan juuri somaleita Lieksaan, kun Lieksassa oli silloin jokunen tyhjä kerrostalo heille ilmaiseksi asuttavaksi. Ikävää, että somaleita muuttaa Lieksasta pois. Ehkä heitä saadaan vielä lisää. Onhan täällä ollut aina hyvät oltavat somaleille. Kaikki on ollut ilmaista. Autot, ajokortit, asuminen, kodinkoneet, matkustaminen ja lomailu kotimaassa, päivärahat jne.

        Niin, eikös se lehti haastatellut viime vuonna alaikäistä somalityttöä, joka oli lähdössä pitkälle lomalle Somaliaan. Kummallista että sinne voi lomille mennä, vaikka ensin ovat sieltä pakoon lähteneet.


      • selvää.tekstiä
        kumma.juttu kirjoitti:

        Niin, eikös se lehti haastatellut viime vuonna alaikäistä somalityttöä, joka oli lähdössä pitkälle lomalle Somaliaan. Kummallista että sinne voi lomille mennä, vaikka ensin ovat sieltä pakoon lähteneet.

        Köyhyyttä pakoon ovat lähteneet. Ei mikään valtio ole hyökännyt Somaliaan. Keskenään ovat somalialaiset tapelleet jo pitkään. Somalin sosiaalihuolto ei maksa joutenolosta, mutta Suomen valtio maksaa. Suomeen on helppo ja hyvä tulla. Ihan kutsuttuna.


      • voi.paska
        selvää.tekstiä kirjoitti:

        Köyhyyttä pakoon ovat lähteneet. Ei mikään valtio ole hyökännyt Somaliaan. Keskenään ovat somalialaiset tapelleet jo pitkään. Somalin sosiaalihuolto ei maksa joutenolosta, mutta Suomen valtio maksaa. Suomeen on helppo ja hyvä tulla. Ihan kutsuttuna.

        Näinhän se menee.


      • noorake
        asumaan.ei.töihin kirjoitti:

        Voitanee korjata hieman. Edellinen kaupunginjohtaja kutsui nimenoamaan juuri somaleita Lieksaan, kun Lieksassa oli silloin jokunen tyhjä kerrostalo heille ilmaiseksi asuttavaksi. Ikävää, että somaleita muuttaa Lieksasta pois. Ehkä heitä saadaan vielä lisää. Onhan täällä ollut aina hyvät oltavat somaleille. Kaikki on ollut ilmaista. Autot, ajokortit, asuminen, kodinkoneet, matkustaminen ja lomailu kotimaassa, päivärahat jne.

        asumaan.ei.töihin
        7.1.2019 16:21

        Voitanee korjata hieman. Edellinen kaupunginjohtaja kutsui nimenoamaan juuri somaleita Lieksaan, kun Lieksassa oli silloin jokunen tyhjä kerrostalo heille ilmaiseksi asuttavaksi. Ikävää, että somaleita muuttaa Lieksasta pois. Ehkä heitä saadaan vielä lisää. Onhan täällä ollut aina hyvät oltavat somaleille. Kaikki on ollut ilmaista. Autot, ajokortit, asuminen, kodinkoneet, matkustaminen ja lomailu kotimaassa, päivärahat jne.


        noinhan se asia voinee lisätä vielä että terveydenhoito ym.
        mutta ei olla kateellisia ihan hyvä asia että joillakin menee hyvin
        Kommentoi2


      • Anonyymi
        noorake kirjoitti:

        asumaan.ei.töihin
        7.1.2019 16:21

        Voitanee korjata hieman. Edellinen kaupunginjohtaja kutsui nimenoamaan juuri somaleita Lieksaan, kun Lieksassa oli silloin jokunen tyhjä kerrostalo heille ilmaiseksi asuttavaksi. Ikävää, että somaleita muuttaa Lieksasta pois. Ehkä heitä saadaan vielä lisää. Onhan täällä ollut aina hyvät oltavat somaleille. Kaikki on ollut ilmaista. Autot, ajokortit, asuminen, kodinkoneet, matkustaminen ja lomailu kotimaassa, päivärahat jne.


        noinhan se asia voinee lisätä vielä että terveydenhoito ym.
        mutta ei olla kateellisia ihan hyvä asia että joillakin menee hyvin
        Kommentoi2

        Ilmaista asumista ei ole.Ei mitään muutakaan ilmaista.
        Ainakaan suomalaisille.
        "Kunniavieraat" ovat asia erikseen....


    • Nerkki

      Miten nykyiset on työllistyneet?

    • annanohjeistusta

      Eikös justiinsa seilannut matu-laiva välimerellä, täynnänsä Afriikasta tulevia siirtolaisia, eikä mikään maan halunnut ottaa vastaan?! Miksi hitossa ei Lieksan johto ottanut koppia ja kutsunut em. moniosaajia Lieksaan! Olisi varmaan taas monen alan insinööriä ollut tulosillaan paikkaamaan Lieksan työvoimapulaa.

      • bbfdbsbsbssb

        Ehkä johto on oppinut hölmöilyistään.


      • Anonyymi
        bbfdbsbsbssb kirjoitti:

        Ehkä johto on oppinut hölmöilyistään.

        Ai että oppineetko, epäilen vaan,


      • Anonyymi

        Älkää ees leikillänne sanoko että näitä ottaa lisää,,,entisetkin pois.


    • työvomapulaako

      Vieläkö pankakosken tehdas ja kevätniemen saha seisoo työvoimapulan takia?

      • Anonyymi

        Tuskin olisi matuilla mitään saumaa päästä kumpaankaan, ennen seisottaisivat vaikka maailman tappiin. Vaikka ovat korkeasti koulutettuja koneinsinöörejä, mahtaa työkokemus puuttua. Ja vaikka työ kummassakaan paikassa ei vaadi Mensan jäsenyyttä, saattaa se silti olla insseille ylipääsemättömän kimuranttia.
        Kummassako mahtaa olla syy, työn antajissa vai ottajissa, kun ei näitä insinöörejä näy liiemmin missään? Eikä kukaan ole edes kuullut heitä missään olevan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin olisi matuilla mitään saumaa päästä kumpaankaan, ennen seisottaisivat vaikka maailman tappiin. Vaikka ovat korkeasti koulutettuja koneinsinöörejä, mahtaa työkokemus puuttua. Ja vaikka työ kummassakaan paikassa ei vaadi Mensan jäsenyyttä, saattaa se silti olla insseille ylipääsemättömän kimuranttia.
        Kummassako mahtaa olla syy, työn antajissa vai ottajissa, kun ei näitä insinöörejä näy liiemmin missään? Eikä kukaan ole edes kuullut heitä missään olevan.

        Taitaa olla hyvin paljon vikaa lieksalaisessa rasismissa. Niinhän uhattiin Pankakoskenkin tehtaalla, että sinne ei saa mamuja missään nimessä ottaa töihin kun sitä harkittiin.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Taitaa olla hyvin paljon vikaa lieksalaisessa rasismissa. Niinhän uhattiin Pankakoskenkin tehtaalla, että sinne ei saa mamuja missään nimessä ottaa töihin kun sitä harkittiin.

        Palkan maksaja valitsee palkollisensa. Oli rasisti tai ei, onneksi Suomessa ei ole (vielä) matukiintiöitä. Kaikki eivät välitä nähdä määrättyjä tyyppejä omissa nurkissaan.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe