Olen lapsuudessa ollut todella ylivilkas mutta jostain kumman syystä adhd-diagnoosia ei minulle koskaan tehty. Aloitin syksyllä opinnot amk:ssa ja nyt vasta olen alkanut ymmärtämään miten paha keskittymishäiriö minulla on. Netistä luettuani oireista joka ikinen sopii kohdalleni. Pystyn silloin tällöin keskittymään ihan hyvinkin mutta yli puolet ajasta ajatukset harhailevat. Varsinkin porukassa ja sosiaalisissa tilanteissa on ongelmia. Epäilen että minulla on lapsena ollu adhd joka on vanhemmalla iällä muuttunut add:ksi. Tämänkin tekstin kirjoittaminen tuottaa hankaluuksia. Isoin ongelma on ehkäpä tuo ajatusten harhailu.
Onko lääkitystä miten vaikea saada? Menenkö yksityiselle suoraan? Ei olisi aikaa montaa kuukautta odotella että saisi apua.
ADD oireet ja diagnoosi
ded33
1
188
Vastaukset
- Adddddddddddd
Yksityiseltä pääset nopeammin, mutta pitää niidenkin seuloa ns "väärinkäyttäjät", jotka haluaa vaan huvikseen huumekäyttöön lääkkeitä. Ne ei saa määrätä 1-2 käynnin perusteella esim concertaa. Julkisilla menee 1-2v, valitettavasti.. itse aloitin tutkimukset julkisella puolella vuosi sitten ja nyt oon ollut lokakuusta asti jonossa seuraavaa käyntikertaa varten. Kevättalvelle kuulemma menee :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303521Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91578Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131483Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241275Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34903Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht242893Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.132889- 60879
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66854Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98819