Seksi ei ratkaise

pärjää_kyllä

On oltu avopuolison kanssa vuodesta 92 ja peittoa on heilutettu normaalisti paitsi viime vuodet. Kun hiljeni tietty vähän ajatuksia tuli että mitäs nyt, onko naisella panokevari tai sivusuhde, no ei ollut. Hiukan nainen avasi ajatuksiaan ja sanoi ettei naiskentelu enää oikein kiinnosta, muutama kerta ihan satunnaiseti oli mutta sitten loppui. Nyt mennyt reilu vuosi, alku oli hankalaa ja kävi sitten niin että kolme kertaa olin vieraissa kun oli aika sietämätön pakotus. Kerroin rehdisti avopuolisolle mitä olen tehnyt eikä nainen siitä tietty tykännyt kun olen ollut uskollinen aina. Kysyi vaan että oliko kyseessä muutakin kuin seksi esim. ihastumista tai jotain muutakin vielä sanoi ei ja muija sanoi et annetaan olla asia ja otetaan paluu arkeen ja katokkin ettet enää petä se on sitten ohi vaikka rakkautta on. Sitten se yllätys miksi nainen päätti antaa asian olla koska ei ole itsekään ollut ihan rehti mua kohtaan, kertoi mulle vanhan salaisuuden oli itsekin ollut yli 15 vuotta sitten suhteessa naimisissa olevan miehen kanssa joitakin kuukausia, muija väitti että suhde ei ollut intiimisuhde mut kyllähän yllätti. Muija vaan totesi ettei ollut ajatusta erota vaan hän halusi pienen irtioton kun oli hankalaa aikaa suhteessa mutta suhde päättyi kun mies halusi seksiä ja muijani ei ollut suostunut seksisuhteeseen kun on perhe. No nyt on menty eteenpäin ja arki sujuu eikä ole liiemmin seksiikään kaivannut kun ei muija sitä enää ehdottele ja tietää ettei kuitenkaan saisi vaikka ehdottaisi niin antaa olla, sopeuduttu on ja juteltukkin on ja nainen sanoi että vaikka rakkautta on mua kohtaan niin ei hyväksy enää missään vaiheessa jos saa mut kiinni vaikka ei meillä seksiä olekkaan. Yksi jännä juttu vaikka ei nainen enää halua kysyi kuitenkin käytinkö kumia, yhden kanssa ilman johon muija et olet käynyt kai testissä, kävin vastasin ja terve kuin pukki, hyvä niin muija sanoi ja lämmin pusu suulle. Onhan se kova paikka ollut mutta yllättävän moni eroaa kun seksi hiipuu tai loppuu, eikö siis ole muuta suhteessa kuin seksi.

14

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä runkkaus voittaa keskinkertaisen seksin, joten voisin hyvin kuvitella parisuhteen ilman seksiä varsinkin vanhempana.

• TotuusSattuuQC

Jos tuo sinulle suhteeksi riittää niin ei siinä mitään. Itse en jaksaisi täysin seksitöntä suhdetta jonka seksittömyys johtuisi vain siitä että toista ei huvita.

• seelipaatissa

Ihan totta tuo ei mies voi olla ilman seksiä kovin kauan
        Kuukausi ehkä mnee mutta sitten palleja alkaa pakottaa ja on ihan sietämätön olo on ihan pakko
        jostakin löytää nainen ei sitä voi eikä jaksa olla ilman seksiä

• Romantikkomies

Mun muijaani ei huvita, mutta suostuu silti, no, se ei ole mitenkään mukana kun sextataan , se vois ihan hyvin lukea Aku Ankkaa kun minä "tikkaan",en kyllä jaksa tuotakaan kauvaa, muija ei välitä musta yhtään, taidan hakea eron aika pian.
        Minä tykkään, että muakin halutaan, ja mua rakastetaan ,en tykkää yhtään tuolaasesta tikkaamisesta, vain tyhjennyksen saan en muuta.

• 7570
        Romantikkomies kirjoitti:

Mun muijaani ei huvita, mutta suostuu silti, no, se ei ole mitenkään mukana kun sextataan , se vois ihan hyvin lukea Aku Ankkaa kun minä "tikkaan",en kyllä jaksa tuotakaan kauvaa, muija ei välitä musta yhtään, taidan hakea eron aika pian.
        Minä tykkään, että muakin halutaan, ja mua rakastetaan ,en tykkää yhtään tuolaasesta tikkaamisesta, vain tyhjennyksen saan en muuta.

Aktiivisuus- ja asenne-eroja.
        Vaimoni jouduttua lopettamaan hormonien käytön oli asia arvioitava uudelleen.
        Hän hankki yöpöydälleen liukkarituubin ja oli itsestään selvää, että harrastus jatkuu.
        Minua kuitenkin kiusasi ajatus vaimoni "uhrautumisesta" ja pian sovimme periaatteesta, että hän on aloitteellinen osapuoli.
        Näin olemme eläneet vuosikaudet. Vaimoni on päätellyt, että pari kertaa viikossa pitää vanhan ukon likimain sopuisana ja toteuttaa tuota frekvenssiä.
        Tuon ohessa harrastamani seurustelu nyrkkikyllikin kanssa on vähentynyt. Ikä tekee temppunsa.

Itse sessiossa vaimoni on aktiivinen ja joskus keskustellessamme asiasta, hän sanoi nauttivansa läheisyydestä, haluttuna olemisen tunteesta ja siitä, että voi tuottaa minulle mielihyvää.
        Pidän itseäni onnekkaana mutta varsinainen perusta lienee syntynyt menneinä vuosikymmeninä jolloin pyrin pitämään huolen vaimoni kaikinpuolisesta hyvinvoinnista.

• Lakdkdbsjs

”nainen sanoi että vaikka rakkautta on mua kohtaan niin ei hyväksy enää missään vaiheessa jos saa mut kiinni vaikka ei meillä seksiä olekkaan. ”

En hyväksy tätä logiikkaa. Teillä ei ole eikä tule olemaan yhdessä enää seksiä, joten miksi nainee vihjaa eroavansa jos sinä harrastat seksiä jonkun kanssa? Seksi on ihan luonnollinen vietti ja uhkailulla aikaansaatu selibaatti ei miekestäni ole kovin oikeudenmukainen moraalimittari.

Arvelisin, että naisesi pelkää, että rakastut seksikumppaniisi. Hän haluaa että olet uskollinen ja tukahdutat seksihalusi. Seksittömyys on siis hänelle ehdoton vaatimus: joko olet kokokaan ilman loppuikäsi tai sitten ero.

Toisin sanoen oikeastaan seksi siis ratkaisee - toisin kuin otsikkosi sanoo.

N47

• aay007

"muija sanoi et annetaan olla asia ja otetaan paluu arkeen ja katokkin ettet enää petä se on sitten ohi vaikka rakkautta on."

Eikö tuossa seksi juurikin ratkaise kaiken? Sen, että sopeudut seksittömyyteen etkä enää käy vieraissa.

Itse en näe yksipuolisesti seksin irtisanomisessa parisuhteessa mitään mieltä. Seksi on ainoa asia, joka erottaa parisuhteen ystävyyssuhteista.

Myös tuosta sekstailun toisten kanssa kertomisesta toiselle voi olla montaa mieltä. Jos siitä kertoo, voi olla varma, ettei suhde ainakaan lähde uuteen nousuun tai muutenkaan parane. Huononee vain.

• ilmanseksiä

selibaatissa jo puoivuotta olleena tiedän miten vaikea on olla ilman seksi. palleita pakottaa niin vietävästi mutta minkäs teet kun vaimo ei anna mikä neuvoksi ?

• TotuusSattuuQC

Ei tuohon auta kuin avoin keskustelu. Sinun pitää kysellä mitä vaimosi asiasta ajattelee mutta myös kertoa avoimesti mitä tunteita seksittömyys sinussa herättää. Ja tehdä selväksi että seksittömyys tulee vahingoittamaan suhdettanne ja se asia vaimosi pitää tajuta. Se ei ole mikään uhkaus tai painostuskeino vaan pelkkä fakta.
        Seuraavaksi alatte sitten miettiä että mitä asialle voisi tehdä ja mitä kompromisseja te kumpikin olisitte valmiita tekemään että asiat saataisiin korjautumaan.

• jovuosianäin
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

Ei tuohon auta kuin avoin keskustelu. Sinun pitää kysellä mitä vaimosi asiasta ajattelee mutta myös kertoa avoimesti mitä tunteita seksittömyys sinussa herättää. Ja tehdä selväksi että seksittömyys tulee vahingoittamaan suhdettanne ja se asia vaimosi pitää tajuta. Se ei ole mikään uhkaus tai painostuskeino vaan pelkkä fakta.
        Seuraavaksi alatte sitten miettiä että mitä asialle voisi tehdä ja mitä kompromisseja te kumpikin olisitte valmiita tekemään että asiat saataisiin korjautumaan.

Ei keskusteluista mitään apua ole usko huviksesi kokeiltu on monesti, apu seksittömyyteen on käydä vieraissa tai hankkia panokaver jos kannata erota. Pitää miettiä onko taloudellisesti kannattavaa erota, onko pieniä lpsia tai velkaa paljon. Pettäminen on kuitenkin asia joka voi herättää toisen ihan oikeesti, miettii että tätäkö se sitten kun en huomioi miestä kotona niin se käy vieraissa. minä petin ja kerroin, vähän se auttoi seksittömyyteen, muija innostui hetkeksi kun tajusi tilanteen että panin toista naista kun hän ei halua tai suostu, pakottaa ei toista voi mutta ei voi tonen lieltääkkään käymään vieraissa koska vanha viisaus pitää paikkansa, toista ei voi omistaa, jokainen tekee päätöksen itse ja toinen sitten sopeutuu siihen tai ei.

• 24598394
        jovuosianäin kirjoitti:

Ei keskusteluista mitään apua ole usko huviksesi kokeiltu on monesti, apu seksittömyyteen on käydä vieraissa tai hankkia panokaver jos kannata erota. Pitää miettiä onko taloudellisesti kannattavaa erota, onko pieniä lpsia tai velkaa paljon. Pettäminen on kuitenkin asia joka voi herättää toisen ihan oikeesti, miettii että tätäkö se sitten kun en huomioi miestä kotona niin se käy vieraissa. minä petin ja kerroin, vähän se auttoi seksittömyyteen, muija innostui hetkeksi kun tajusi tilanteen että panin toista naista kun hän ei halua tai suostu, pakottaa ei toista voi mutta ei voi tonen lieltääkkään käymään vieraissa koska vanha viisaus pitää paikkansa, toista ei voi omistaa, jokainen tekee päätöksen itse ja toinen sitten sopeutuu siihen tai ei.

On sekin tie, jonka valitsin, eli luovuin seksistä. Se säästi muiden perheenjäsenten onnen.

• TotuusSattuuQC
        jovuosianäin kirjoitti:

"Ei keskusteluista mitään apua ole usko huviksesi kokeiltu on monesti"

Se tietysti vaatii sitä että osapuolilla on kykyä ymmärtää toistensa tunteita ja riittävästi empatiakykyä että osaavat niistä vetää oikeita johtopäätöksiä. Mutta jos ollaan vain "minä, minä, minä" asenteella suhteessa niin ei siinä tietystikään puhuminen auta.
        Tuo pelailu jossa petetään jotta toinen huomaisi on kyllä aika kaukana siitä kypsyydestä jota keskustelemalla asioiden ratkaiseminen vaatisi.

• hyvätihmiset
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

Keskustelu aiheesta huonontaa tilannetta entisestään. Seksihaluttomuus on tunnetason ongelma parisuhteessa eikä sitä puhumalla korjata.

• kissipöydälle

Oletko itse tyytyväinen siihen, että seksiä ei ole, halukas jatkamaan tuollaisessa suhteessa? Jos et, kannattaa kysyä siltä puolisolta, että onko hän tyytyväinen tilanteeseen näin ja että onko hän valmis tekemään asioita sen puolesta, että seksi vois jatkossa kuulua teidän suhteeseen..,. jos kyllä niin varmaan kannattais sitten tehdä joitakin konkreettisia tekoja, terapia, tietoa, kirjallisuutta, jotain tekoja sen puolesta, että tuo tilanne saisi edes mahdollisuuden muuttua... moni jää vaan passiivisesti jumittamaan noihin tilanteisiin ja se tekee vuosien varrella katkeraksi, molemmat. toki voihan olla, että sitten lopulta olette tyytyväisiä noin? sekin kannattaa puhua auki ja selväksi, ettei jää epämääräisten arvailujen varaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      119
      2512
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      33
      1702
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      22
      1582
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1478
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1273
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      348
      1174
    7. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      66
      1094
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1025
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      87
      889
    10. 122
      861
    Aihe