Onko biseksuaalisuudessa normaalia tämä?

Bii89

Olen kolmekymppinen nainen ja biseksuaali, niin kaikki muut ainakin sanovat. Mutta onko normaalia, että miessuhteissani minä en rakastu miehiin ja seksi on todella inhoittavaa ja ahdistavaa?

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karutotuus

      Lesboudeltahan tuo kuulostaa...

    • Bii89

      Mutta pystyn kyllä seurustelemaan ja viettämään aikaa miehen kanssa ja pystyn suorittamaan seksinkin, mutta omasta halusta se ei koskaan tapahdu, vaan miehen aloitteesta ja painostuksesta.

      • Bii89

        Lisäksi kaikki tuntemani lesbot taas sanovat, että olen bi, koska olen pystynyt miessuhteisiin. Nyt täällä sitten olenkin ehkä lesbo.


      • Mercuria
        Bii89 kirjoitti:

        Lisäksi kaikki tuntemani lesbot taas sanovat, että olen bi, koska olen pystynyt miessuhteisiin. Nyt täällä sitten olenkin ehkä lesbo.

        No tässä biseksuaalin näkemys: lähde miessuhteestasi. Et ole bi.


      • näinluulen

        Se mihin kykenee ei tarkoita että ihminen on pohjimmiltaan sitä. Itsekin vuosia kusetin itseäni koska "kuitenkin pystyin ja tykkäsin". Ihminen voi olla hanakka huijaamaan itseään näissä asioissa. Itse en usko että biseksuaalisuus olisi todellakaan yleistä. Todella usein ihminen on kallellaan enemmän tai vähemmän jompaan kumpaan. Tokikaan tämä ei tarkoita ettetkö sinä voisi olla biseksuaali jos niin todella koet.


    • Mercuria

      Onko asia aina ollut näin että miehet inhottaa? Kuinka paljon miessuhteita on ollut ja miksi ihmeessä olet miesten kanssa (ollut?) jos se inhottaa? Miksi muut sanovat sinun olevan bi, eikä vaikka että olet kaapissa oleva lesbo? Ketkä muut? Onko seksi naisen kanssa sitten erilaista tai ei-ällötä, vai etkö pidä seksistä ylipäätään? Oletko koskaan rakastunut naiseen? Tuntuuko itsestäsi että naiset ovat sinulle oikeampi valinta?

      Näillä antamillasi vähillä tiedoilla kyllä sanoisin että jotta olisit bi, pitää haluta _nimenomaan seksiä_ MYÖS miehiltä... voihan sitä kai seksittömässäkin suhteessa elää jos haluaa, eikä koe seksiä elämässään tarpeelliseksi, mutta silloinhan olisi kai aseksuaali? Sanoit että muut sanovat sinun olevan bi, mitä itse sanot?

      Itse olen bi ja en voisi ajatella että olen, jos jompikumpi sukupuoli tuntuisi ällötävälle. Joko olet lesbo (kaapissa?) tai aseksuaali (jos seksi ei kiinnosta yhtään).

      Jos elät väkisin miessuhteessa, niin hyvä ihminen lähde, ei kuulosta terveeltä.

      • Bii89

        No en ole koskaan kokenut miehiä puoleensavetävinä, mutta se on ollut "normaalia" ja kuten "pitäisi" olla.
        Olen joitain tapailuja, sekä myös pidemmissä suhteissa ollut miesten kanssa. Lapsenkin hankin, mutta erosin jo lapsen isästä muutama vuosi sitten ja olen nyt sen jälkeen ollut sinkkuna ja miettinyt omaa seksuaalisuuttani, historiaa ja miksi olen mitäkin tehnyt.

        Muutamaan naiseen olen ollut ihastunut ja yhden kanssa oli lyhyt suhdekin. Kaikki siinä tuntuu paremmalta ja koen vetoa, seksi parempaa, eikä mikään inhota. Mutta nämä naiset esim.ketä tapaillut ja tuntemani seksuaalivähemmistö luokittelevat minut silti biseksuaaliksi, koska olen tehnyt lapsenkin.
        Yritän selittää tätä asiaa, mutta jotenkin minut lytätään ja en jaksa vängätä. Siksi tänne kirjoitin, jos joku osaisi auttaa ymmärtämään tätä.


    • Mercuria

      No pohdiskelu on varmaan ihan paikallaan ollut, mutta kuulostaa edelleen sille että vain naiset on sinun kiinnostuksen kohde ja olet vain jostain syystä ollut myös miessuhteissa. Itse tiedät varmasti parhaiten miksi olet ollut miessuhteissa, näin ulkopuoliselle ja näillä tiedoilla se kuulostaa järjettömältä.
      Tuli mieleen jopa sellainen kuin seksuaalinen väkivalta, mutta tavallaan itseä kohtaan? Siis jos itse kuitenkin tietää että miehet eivät kiinnosta, mutta hakeutuu sellaiseen suhteeseen mikä on vahingollinen? Mä oletan että ei hyvääkään ihmiselle tee kun kuvasit että painostuksen alla olet harrastanut seksiä. Vielä pahempi jos se toinen osapuoli on ollut tietoinen tästä?

      Sitäpaitsi monet lesbot ei pysty näkemään kuin sen että jos on ollut miessuhteita niin on biseksuaali...vaikka en ymmärrä miksi, ihmisiä elää kaapissa varmasti paljon ja tulee kaapista jatkuvasti. Lesboja ja homoja, jotka on elänyt pitkissäkin suhteissa vuosia.

      Oletko kysynyt tätä samaa kysymystä lesbopalstalla? Veikkaan että saat kylmän kohtelun ainakin osittain ihan vain kun kerrot että on ollut miessuhteita, mutta olen todennut jo aikoja sitten että bi palstalla ollaan hiukan ymmärtäväisempiä oli aihe mikä tahansa. Ehkä joku pitempään kaapissa elänyt lesbo kuitenkin pystyy ymmärtämään? Jollain konstilla siellä kaapissa on pystytty olemaan, on muillakin lapsiakin syntynyt.

      • Bii89

        Kiitos, juuri tätä tarvitsin.
        Ja tuo vahingollisuus itseä kohtaan, en tiedä miten sen osasit ottaa esille, mutta juuri sitä olen miettinyt, mutta sitä en ymmärrä, että miksi olen halunnut itseäni tällä tavalla satuttaa.
        Kyllä osa näistä miehistä on varmasti tiennyt tästä, kun ollut ongelmia monella osa-alueella ja tuntuu pahalta, että silti minut on painostettu asioihin joita en halunnut.
        Jotenkin tietyissä tilanteissa ei pääse pakoon ja se on pelottavaa ja lamaannuttavaakin, helpompi sitten antaa periksi ettei käy kamalampaa.

        Ja olen kyllä tätä kysynyt myös lesbopalstalla ja kyllä vain, aika kärkkäästi tiesivät heti sanoa, että bi olen!
        Yritin samaa selittää tuosta kaapissa olemisesta ja kuinka varmasti monet miehetkin vasta keski-iässä vaimon ja lastenkin tultua ovat asian tajunneet, mutta sekin tyrmättiin.


      • Mercuria

        No ellei löydy asiallisia keskustelijoita muilta palstoilta, niin ehkä kannattaa etsiä erilaisia kaapista ulostulo tarinoita, ainakin niissä voisi olla jotain vinkkiä miten muut on kokenut elämän kaapissa vs ulkona, ja ehkä mitä on seurannut kun viimein astuu ulos (ajatuksia jne). Ei varmaan haittaa onko miesten vai naisten kokemuksia, samankaltainen tilanne se varmaan on kumminkin ja voisin kuvitella että jos on kauan ollut kaapissa ja heterosuhteessa niin pakosti se on tuntunut väärältä ja ehkä inhottavalta myös?

        Joka tapauksessa minun neuvo on, että älä tee enää mitään mitä et itse halua tai miessuhteeseen mene, jos nyt on jo noin pitkä aika edelliseen ja mitään mitä haluat ei niistä kuitenkaan löydy.
        Varmasti löytyy välittävä ja hyvä naissuhde sinullekin vielä, älä usko muiden määritelmiin itsestäsi.

        Aina löytyy myös inhottavia ihmisiä ketkä tulee tuomitsemaan, jotkut voi olla todella ikäviä ja ennakkoluuloisia, näyttää siltä että sinullakin on jo kokemusta tästä. Kaikki inhottavat ihmiset voi jättää saman tien omaan arvoonsa ja ne kannattaa pitää ulkona omasta elämästä, et sä heitä tarvitse tai he sinua. Ne ketkä sinusta oikeasti välittää hyväksyy sinut kuten olet.


    • Ihanaolet

      Haluan kysyä sinulta, onko sillä lopulta väliä, oletko lesbo vai bi? Eli mikä merkitys luokittelulla lopulta on. Lesbo palstalla sinut tosiaan ehkä lynkataan, ettet ole aito lesbo, täällä joku miettii miksi et olisi, kun kerran miehet ei kiinnosta.
      Itse en ikinä (vielä) ollut suhteessa naisen kanssa, miehen kanssa olen ollut naimisissakin. Silti tiedän olevani bi, tällä hetkellä olen ihastunut, vahvasti, naiseen. En silti rohkene tehdä aloitetta. Minusta oleellista on se, että on sitten suhteessa naiseen tai mieheen, niin on sille kumppanille uskollinen. En ymmärrä ajatusta, että bi nainen haaveilisi miehestä jos on naisen kanssa tai toisin päin. En siitä huolimatta, että olen bi pettäisi kumppaniani, se ei kuulu parisuhteeseen. Silti lesbopalstalla moni tuomitsee binaiset feikeiksi, jotka haluaa vaihtelua naisista, vaikka oikeasti tahtovat munaa. Eli ainoa merkitys sille, että voisit lokeroida itsesi on se, että jos sinua pidettäisi aitona lesbona , sinua ei pidettäisi kevytkenkäisenä petturina, kuten kommenteista päätellen moni biseksuaaleja (virheellisesti) usein pitää.

      • Bii89

        En koskaan pettäisi konkreettisesti ketään, olen sellainen, vaikka suhde olisi huonokin. Mutta olen kyllä ajatuksissani aina naisten kanssa ollut ja heistä haaveillut, ihastunutkin jopa ja ajatellut heitä miessuhteissani. Naissuhteessani sain kaiken mitä tarvitsin ja en todellakaan haaveillut miehistä, päinvastoin!


      • Ihanaolet
        Bii89 kirjoitti:

        En koskaan pettäisi konkreettisesti ketään, olen sellainen, vaikka suhde olisi huonokin. Mutta olen kyllä ajatuksissani aina naisten kanssa ollut ja heistä haaveillut, ihastunutkin jopa ja ajatellut heitä miessuhteissani. Naissuhteessani sain kaiken mitä tarvitsin ja en todellakaan haaveillut miehistä, päinvastoin!

        En olettanutkaan että pettäisit tna. Lähinnä kuvasin biseksuaalina olon haastetta, ettei oikein kelpaa, kun oletetaan huijariksi ja unohdetaan se ajatus, että usein bikin on yhdessä suhteessa kerrallaan ja siihen tyytyväinen. Mutta muuten, onko sillä väliä, oletko lesbo vai bi, pääasia että löydät onnen ja tasapainon elämääsi.


    • Bimies75

      On, on se. Tunnen kas bi naista ja heillä on samat tunteet kun sinulla,ollaan oltu yhdedessä ,mutta meillä on kivaa,ja meidän välillä on jotain mutta ei kuitenkaan seksi sellaisenaan kun sitä yleensä ymmärretään. Se vaan tulee itsensä sieltä syvemmältä,mikä sä haluut olla, ja siitä pitää pitää kiinni minkä omaksi itsensä tuntee. Sanat on aina täällä sanoja, itse se on päätökset tehtävä.

    • Halusinvainsanoa

      Todella ikävää että koit lynkkauksen meidän palstalla :(
      Olen siis lesbo mutta käyn aina välillä kurkkaamassa fiksuja keskusteluja tälläkin puolella koska itse en sulje bi-seksuaaleja millään lailla pois elämästäni. Jokaisella on historiansa ja tiedän vastaavanlaisen tapauksen kuin sinä ja hän on tänä päivänä täysin lesbo. Määritteli itsensä nuoruudessa bi:ksi kun etsi itseänsä ja oli miesten kanssa koska niin "kuului olla". Eli olet kyllä mielestäni lesbo jos sen sanominen tuo sinulle mielenrauhaa, vaikka jokainen määrittelee itse itsensä niin kuin täälläkin on viisaasti todettu :)

      • AApple

        Mulla itsellä meni 15 vuotta päästä yli siitä että en ole bi, joksi itseni kauan sitten määrittelin. Tai noin tuon verran oli kipuilua ja lopulta jouduin myöntämään että mun oma kokemus itsestä oli alun perin väärin/vääristynyt. Ja tää ei pätenyt vain seksuaaliseen suuntautumiseen vaan moniin muihinkin asioihin elämässä.

        Tiedän että bi ihmiset eivät tykkää kun puhutaan ns vaiheesta lesbouteen/homouteen, mutta oman kokemuksen mukaan voi olla helvetin vaikea joskus myöntää tosiasioita. Itse voi olla oma pahin vihollisensa niin sanotusti, ja maailman vaikein tehtävä elämässä voi olla päästää irti jostain kuvasta minkä on itselleen itsestään luonut. Syitä pitää kiinni väärästä omakuvasta voi olla monia varmasti riippuen ihmisestä ja elämäntapahtumista jne.

        Tärkeintä on olla rehellinen itselle ja jos olet huomannut että miehet inhottaa ja naiset tuntuu sekä seksuaalisesti että henkisesti enemmän kolahtavan, on vaikea ajatella että olisit bi.

        Kaikilla on historia ja joillain kestää vain pitempään löytää oma itsensä. (Musta sitäpaitsi monitahoiset ja monimutkaiset ihmiset on niitä viehättävimpiä.) Ehkäpä voit vielä joskus todeta että olet lesbo, joka vain eli biseksuaalin identiteetissä joskus?


      • Roulett

        Täälläkin yksi asian kanssa kipuileva 30 nainen. Itse olen tällä hetkellä pidemmässä suhteessa ollut miehen kanssa ja työn ja muun elämän asetuttua olen huomannut kuinka onneton olen suhteissani ollut ja alkanut miettimään, että voisiko kaikki selittyä sillä, että olenkin vain naisiin npäin. Tuntuu kyllä todella typerältä ajatella tätä vasta tässä iässä. Oletko Aapple minkä ikäisenä itse tuon tajunnut ja miten elit elämääsi ennen sitä? En tiedä miksi olisi tällainen paha olo, jos olisinkin bi, silloinhan en varmaan katuisi asioita joita tehnyt ja ei olisi niin typerä olo.


    • Noh, mun "korvaan" et kuulosta biiltä 😉

    • Keijukka82

      Itse olen kipuillut elämäni varrella useampaan otteeseen oman suuntautumisen kanssa. Nuorempana olin suhteissa miesten kanssa, useita lyhyempiä ja pari pidempää parisuhdetta. Olin lähellä kolmeakymmentä kunnes tajusin olevani bi-seksuaali. Silloin olin suhteessa miehen kanssa. Olihan noita naisiin ihastumisia ollut, mutta en ollut ajatellut niitä sen kummemmin koska olin automaattisesti ajatellut olevani hetero. Sitten ihastuin ihan tosissani naispuoliseen työkaveriini. Suhde miehen kanssa oli silloin tuntunut jo pari vuotta enemmän kaverisuhteelta mihin olin vain jämähtänyt. Erohan siitä tuli. Minusta ja työkaverista ei koskaan tullut sen enempää, en koskaan edes tehnyt aloitetta.
      Myöhemmin tapasin naisen johon rakastuin. Elimme saman katon alla parisuhteessa noin viisi vuotta. Tuolloin naiseen rakastuneena ja naisen kanssa suhteessa ollessani ajattelin, etteivät miehet kiinnosta minua millään lailla. Mietin jopa että olenko sittenkin lesbo, enkä bi-seksuaali. Silloin ajatuskin seksistä miehen kanssa ällötti.
      Tuon suhteen päättymisen jälkeen elelin reilun pari vuotta itsekseni. Ihastuin tuona aikana kyllä pariin naiseen, mutta en vienyt asioita ajatusta pidemmälle. Yhteenkään mieheen en törmännyt kehen olisin tuntenut vetoa, vaikka jopa yritin katsella ihmisiä "sillä silmällä" että kiinnostaisiko kukaan.
      Kunnes sitten täysin puskista menin ihastumaan ja rakastumaan mieheen, jonka kanssa nyt on ihana suhde ja seksi on aivan mahtavaa.
      Eli siis.. Oman kokemuksen mukaan seksuaalinen suuntautuminen, tai paremminkin mieltymykset, voivat vaihdella reilustikin elämän varrella. Olen todennut että liian tiukka lokeroiminen on turhaa, ja saattaa aiheuttaa omassa päässä turhaa hämmennystä elämän tehdessä temppujaan.
      Itsestäni voin sanoa, että olen yhden ihmisen ihminen. Jos olen rakastunut, tai rakastan jotakuta, en haikaile muita, en samaa tai eri sukupuolta olevia.

      • 34nainen

        Keijukka82 sinulla kuitenkin ollut ihastumisen tunteita jo aikanaan vastakkaiseen sukupuoleen?


      • Keijukka82
        34nainen kirjoitti:

        Keijukka82 sinulla kuitenkin ollut ihastumisen tunteita jo aikanaan vastakkaiseen sukupuoleen?

        Kyllä niitä ihastumisia ja rakastumisia on ollut vastakkaiseen sukupuoleen ihan nuoresta asti. Sen takia hämmennyinkin, kun tajusin että tykkään myös tytöistä. Niin kuin aiemmin kirjoitin, olin pitänyt itseäni heterona, kunnes totuus iski vasten kasvoja vähän ennen kolmenkympin ikää.


      • KukaOlen90
        Keijukka82 kirjoitti:

        Kyllä niitä ihastumisia ja rakastumisia on ollut vastakkaiseen sukupuoleen ihan nuoresta asti. Sen takia hämmennyinkin, kun tajusin että tykkään myös tytöistä. Niin kuin aiemmin kirjoitin, olin pitänyt itseäni heterona, kunnes totuus iski vasten kasvoja vähän ennen kolmenkympin ikää.

        Niin, hain vain täällä kysymyksellä sitä,että itselläni ei ole lainkaan muita kuin kaverillisia tunteita ollut vastakkaista sukupuolta kohtaan ja erinäisistä syistä jotenkin ajautunut muutamiin suhteisiin. Että eroa omassa kokemuksessa on juuri tuo, ettei ole koskaan ollut minkäänlaisia muita tunteita kuin sitten taas naisiin koen ihastumisia ja vetoa, näin ollut aina.


      • Keijukka82
        KukaOlen90 kirjoitti:

        Niin, hain vain täällä kysymyksellä sitä,että itselläni ei ole lainkaan muita kuin kaverillisia tunteita ollut vastakkaista sukupuolta kohtaan ja erinäisistä syistä jotenkin ajautunut muutamiin suhteisiin. Että eroa omassa kokemuksessa on juuri tuo, ettei ole koskaan ollut minkäänlaisia muita tunteita kuin sitten taas naisiin koen ihastumisia ja vetoa, näin ollut aina.

        Kyllä tuo mun korvaan kuullostaa siltä että lesbo olet, jos haluaa jotenkin määritellä/lokeroida. Loppupeleissä kai kuitenkin tärkeämpää on päästä sinuiksi itsensä kanssa, antaa itselleen luvan olla se mikä on ja elää itsensä näköistä elämää, tarkoitti se sitten mitä tahansa. Täällä kun kuitenkin ollaan vain kerran ja elämä on liian lyhyt kulisseissa hukattavaksi. Ole armollinen itsellesi ja tsemppiä =)


      • KukaOlen90
        Keijukka82 kirjoitti:

        Kyllä tuo mun korvaan kuullostaa siltä että lesbo olet, jos haluaa jotenkin määritellä/lokeroida. Loppupeleissä kai kuitenkin tärkeämpää on päästä sinuiksi itsensä kanssa, antaa itselleen luvan olla se mikä on ja elää itsensä näköistä elämää, tarkoitti se sitten mitä tahansa. Täällä kun kuitenkin ollaan vain kerran ja elämä on liian lyhyt kulisseissa hukattavaksi. Ole armollinen itsellesi ja tsemppiä =)

        Kiitos! :)
        No lähinnä nyt itselle tullut tarve päästä asiassa ns.perille. Kipuilua sekin aiheuttaa, että suhde toisensa perään miesten kanssa kaatunut ja aina suht samat syyt olleet ja vihdoin siihen saa vastauksen ja onkin ajatellut itse itsestä väärin, sekä kuunnellut liikaa muita.


      • peilikuva

        Ajatuksesi ovat monessa suhteessa kuin omasta päästäni. Arvaa onko samaa asiaa tosin toisesta kulmasta pohtivalla kolmekymppiaellä bi-miehellä helppoa.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe