Ihmettelen minä edelleen kuinka nämä kaikki suunnat tai "haarat",mitä heistä kutsutaankin, ovatko samaan taivaaseen menossa.Miten se perustellaan eri uskomuksissanne. Kenellä on paras srk:ta vai millä avuilla. Itse en kuulu mihinkään mutta ajattelen monesti näitä asioita; esim miten kutsuisitte minua jos olisin halukas tulemaan ns. sanan kuuloon tms tilaisuuteen ja kuinka selitätte tämän luokituksen.
menomatka
5
780
Vastaukset
- Heikki
niin sitten tiedät paremmin. Ei tätä voi tässä mitenkään avata sinulle. Sepitää itse kokea.
- tuli
minun näkemykseni on se, että "lihallisuus" = oppisuunta= ei mitään arvoa, pelkkää ihmisoppia!.
- tarkemmin
mitä yrität sanoa.
- kompastelia
tarkemmin kirjoitti:
mitä yrität sanoa.
En voi tietää mitkä paikat ovat minulle sopivia ja minkä laiseen seurakuntaan menen. Miten joku voi selittää että lestadiolaisuudessa on monta suuntaa tai mitä ne ovat, niin se askarruttaa mihin niistä menisin. Ja mistä tunnistan niiden erilaisuuden ja mitä varten niitä pitää olla erilaisia. Vaikea on sitä minunkin selittää. Olen omanlaisessa uskossani ja elän niinkuin omatunto sanoo. Luen raamattua ja rukoilen mutta tahdon kiroilla puhuessani ja se vaivaa minua. Olen saanut tavallisen ev.lut kasvatuksen ja kunnioitan näitä asioita. Tiedän mikä on oikein tehdä ja väärin.
kompastelia kirjoitti:
En voi tietää mitkä paikat ovat minulle sopivia ja minkä laiseen seurakuntaan menen. Miten joku voi selittää että lestadiolaisuudessa on monta suuntaa tai mitä ne ovat, niin se askarruttaa mihin niistä menisin. Ja mistä tunnistan niiden erilaisuuden ja mitä varten niitä pitää olla erilaisia. Vaikea on sitä minunkin selittää. Olen omanlaisessa uskossani ja elän niinkuin omatunto sanoo. Luen raamattua ja rukoilen mutta tahdon kiroilla puhuessani ja se vaivaa minua. Olen saanut tavallisen ev.lut kasvatuksen ja kunnioitan näitä asioita. Tiedän mikä on oikein tehdä ja väärin.
Uskontojen "valintamyymälässä" voi kyllä totta tosiaan eksyä, joten syytä on olla varovainen. Liika varovaisuuskin on pahitteeksi, sillä sielunvihollinen pyrkii kaikella tavalla kasvattamaan etäisyyttä eläviin kristittyihin. Näin käy myös välillä, vaikka olisi kristillisyyden saanutkin.
Sanotaan, että etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Itse uskon, että Jumala on johdattanut minut tähän seurakuntaan. Näin minulle vain kävi. Olen siis onnellinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351402
- 1041103
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26983Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat310845- 99813
- 38702
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144624