menomatka

kompastelia

Ihmettelen minä edelleen kuinka nämä kaikki suunnat tai "haarat",mitä heistä kutsutaankin, ovatko samaan taivaaseen menossa.Miten se perustellaan eri uskomuksissanne. Kenellä on paras srk:ta vai millä avuilla. Itse en kuulu mihinkään mutta ajattelen monesti näitä asioita; esim miten kutsuisitte minua jos olisin halukas tulemaan ns. sanan kuuloon tms tilaisuuteen ja kuinka selitätte tämän luokituksen.

5

780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikki

      niin sitten tiedät paremmin. Ei tätä voi tässä mitenkään avata sinulle. Sepitää itse kokea.

    • tuli

      minun näkemykseni on se, että "lihallisuus" = oppisuunta= ei mitään arvoa, pelkkää ihmisoppia!.

      • tarkemmin

        mitä yrität sanoa.


      • kompastelia
        tarkemmin kirjoitti:

        mitä yrität sanoa.

        En voi tietää mitkä paikat ovat minulle sopivia ja minkä laiseen seurakuntaan menen. Miten joku voi selittää että lestadiolaisuudessa on monta suuntaa tai mitä ne ovat, niin se askarruttaa mihin niistä menisin. Ja mistä tunnistan niiden erilaisuuden ja mitä varten niitä pitää olla erilaisia. Vaikea on sitä minunkin selittää. Olen omanlaisessa uskossani ja elän niinkuin omatunto sanoo. Luen raamattua ja rukoilen mutta tahdon kiroilla puhuessani ja se vaivaa minua. Olen saanut tavallisen ev.lut kasvatuksen ja kunnioitan näitä asioita. Tiedän mikä on oikein tehdä ja väärin.


      • kompastelia kirjoitti:

        En voi tietää mitkä paikat ovat minulle sopivia ja minkä laiseen seurakuntaan menen. Miten joku voi selittää että lestadiolaisuudessa on monta suuntaa tai mitä ne ovat, niin se askarruttaa mihin niistä menisin. Ja mistä tunnistan niiden erilaisuuden ja mitä varten niitä pitää olla erilaisia. Vaikea on sitä minunkin selittää. Olen omanlaisessa uskossani ja elän niinkuin omatunto sanoo. Luen raamattua ja rukoilen mutta tahdon kiroilla puhuessani ja se vaivaa minua. Olen saanut tavallisen ev.lut kasvatuksen ja kunnioitan näitä asioita. Tiedän mikä on oikein tehdä ja väärin.

        Uskontojen "valintamyymälässä" voi kyllä totta tosiaan eksyä, joten syytä on olla varovainen. Liika varovaisuuskin on pahitteeksi, sillä sielunvihollinen pyrkii kaikella tavalla kasvattamaan etäisyyttä eläviin kristittyihin. Näin käy myös välillä, vaikka olisi kristillisyyden saanutkin.

        Sanotaan, että etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Itse uskon, että Jumala on johdattanut minut tähän seurakuntaan. Näin minulle vain kävi. Olen siis onnellinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe