Ihmettelen minä edelleen kuinka nämä kaikki suunnat tai "haarat",mitä heistä kutsutaankin, ovatko samaan taivaaseen menossa.Miten se perustellaan eri uskomuksissanne. Kenellä on paras srk:ta vai millä avuilla. Itse en kuulu mihinkään mutta ajattelen monesti näitä asioita; esim miten kutsuisitte minua jos olisin halukas tulemaan ns. sanan kuuloon tms tilaisuuteen ja kuinka selitätte tämän luokituksen.
menomatka
5
780
Vastaukset
- Heikki
niin sitten tiedät paremmin. Ei tätä voi tässä mitenkään avata sinulle. Sepitää itse kokea.
- tuli
minun näkemykseni on se, että "lihallisuus" = oppisuunta= ei mitään arvoa, pelkkää ihmisoppia!.
- tarkemmin
mitä yrität sanoa.
- kompastelia
tarkemmin kirjoitti:
mitä yrität sanoa.
En voi tietää mitkä paikat ovat minulle sopivia ja minkä laiseen seurakuntaan menen. Miten joku voi selittää että lestadiolaisuudessa on monta suuntaa tai mitä ne ovat, niin se askarruttaa mihin niistä menisin. Ja mistä tunnistan niiden erilaisuuden ja mitä varten niitä pitää olla erilaisia. Vaikea on sitä minunkin selittää. Olen omanlaisessa uskossani ja elän niinkuin omatunto sanoo. Luen raamattua ja rukoilen mutta tahdon kiroilla puhuessani ja se vaivaa minua. Olen saanut tavallisen ev.lut kasvatuksen ja kunnioitan näitä asioita. Tiedän mikä on oikein tehdä ja väärin.
kompastelia kirjoitti:
En voi tietää mitkä paikat ovat minulle sopivia ja minkä laiseen seurakuntaan menen. Miten joku voi selittää että lestadiolaisuudessa on monta suuntaa tai mitä ne ovat, niin se askarruttaa mihin niistä menisin. Ja mistä tunnistan niiden erilaisuuden ja mitä varten niitä pitää olla erilaisia. Vaikea on sitä minunkin selittää. Olen omanlaisessa uskossani ja elän niinkuin omatunto sanoo. Luen raamattua ja rukoilen mutta tahdon kiroilla puhuessani ja se vaivaa minua. Olen saanut tavallisen ev.lut kasvatuksen ja kunnioitan näitä asioita. Tiedän mikä on oikein tehdä ja väärin.
Uskontojen "valintamyymälässä" voi kyllä totta tosiaan eksyä, joten syytä on olla varovainen. Liika varovaisuuskin on pahitteeksi, sillä sielunvihollinen pyrkii kaikella tavalla kasvattamaan etäisyyttä eläviin kristittyihin. Näin käy myös välillä, vaikka olisi kristillisyyden saanutkin.
Sanotaan, että etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Itse uskon, että Jumala on johdattanut minut tähän seurakuntaan. Näin minulle vain kävi. Olen siis onnellinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291313
- 99833
- 75640
- 50567
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11481ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40454Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m149408Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30387Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372- 25368