TSVV Oy

Mikko-

Mitä mieltä firmasta? Itselläni ja parilla tutulla kokemukset todella negatiivisia.

31

5171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kierrä kaukaa

      Kyseinen firma kannattaa kiertää MAHDOLLISIMMAN KAUKAA, siten vältyt parhaiten ONGELMILTA!!!

      Palvelu oli ok siihen asti kun kyseinen pulju oli ilmeisesti saanut välityspalkkion vuokranantajalta, siihen se kiinnostus sitten loppui. Edellinen asukki ei ollut siivonnut asuntoa jonne muutin, välittäjä vetosi siihen, että "niillä nyt oli kiire muuttaa pois!!!". Tosi kiva kuulla ;)

      Vakuuden takaisin saaminen tuotti enemmän tai vähemmän vaikeuksia, ja kesti TOISTA VIIKKOA!!!

      Kun oma ulos muuttopäivään oli vielä pari viikkoa, ainakin, ruvettiin soittamaan perään, että milloin muutat yms. Ja uusia asukasehdokkaita voi tulla katsomaan mihin aikaan tahansa. Ellet ole kotona, tulevat yleisavaimella!!! TÖRKEÄÄ!!!

      HYVÄ NEUVO; KIERRÄ FIRMA KAUKAA!!!

      Turusta löytyy USEITA asiallisestikin palvelevia vuokravälittäjiä!!!

    • Asiakas

      Sopimusta hän( päänilkki vuonna 2002 )korjaili yksityiskohtien osalta kirjoituskoneella
      siten että vain toista kappaletta muutettiin ja
      vuokraisäntä ei tiennyt muutoksista...

      Muutenkin tosi agressiivinen ja epämiellyttävä jannu.

      Mielestäni sellaisia pitäisi ampua etälamauttimen kanssa kasseille. Siinä on just sopivasti kaksi nuolta siihen tarkoitukseen.

      • Camp

        Muutin Turkuun vajaa kaksi vuotta sitten. Netissä olevien kuvien perusteella uskalsin varata tämän yksiön itselleni. Muuttopäivänä asuntoon astuessani yllätys oli iloinen, sillä kaikki oli puhdasta ja tiptop. Ongelmia ei ole ollut, asunnonomistaja on mukava ja joustoa löytyy tarvittaessa.
        Ainoa omituisuus, mikä jäi välittäjästä muuton yhteydessä mieleen, oli se, että vuokrasopimukseen hän oli laittanut vuokran hiukan yläkanttiin (heittoa reilu 20€). Soitin ihmeissäni asunnon omistajalle, joka myös hämmästeli kovasti. No, ei siinä mitään, merkitsin vuokrasopimuksen omaan osaan oikean, alun alkaenkin halvemman vuokrasumman, välittäjälle jäi omansa. Kun kerroin tuosta TSVV:llä, mies vain nakkeli niskojaan.
        Mitenköhän tässä uskaltaa pois muuttaa, kun näitä negatiivisia juttuja näköjään löytyy...


    • JiiPee

      Kokeilaa inttää firman "pomolle" jotain vastaan, kaveri räjähtää alta aika yksikön. Säälittävä firma. Lääninhallituksella on useita kanteluita ko, firmasta.

    • MinÄ

      Me kanssa vuokrattiin TSVV:n kautta kämppä neljä vuotta sitten. Hoitivat koko välityshommaa ym., kun vuokranantajat asu Helsingissä. Ymmärrettiin, että olivat vastuussa myös kämpän pintaremontin hoidosta: eivät olleet mihinkään hyviin panostaneet lattiat ja ikkunat täynnä maalinroiskeita. Kun valitettiin, niin sanovat, että joku tulee peseen ikkunat ym, kun uudestaan kysyttiin,millon tuleevat, niin sanovat, että ei mitään semmosta oo ees luvattu.

      Sit tuolloin piti maksaa joku ihme varausmaksu, joka maksettiin takasin, kun varmistu, että otetaan se varattu asunto. No monta kertaa piti soittaa, että millon maksatte sen takasin. Asialle ei tapahtunu mitään, ennen kuin käytiin paikan päällä vaatimassa rahoja.

      Sit kun syksyllä muuettiin pois, niin oli havaittavissa tuota samaa "Millon oikein muutatte pois?"-asennetta. Sumplivat vielä yhet asunnon kattojat silleen, että eivät ite tulleet, vaan meidän piti esitellä asuntoo!

      Lopulta, kun oltiin jo muutettu ja toimitettu toinen avain puljuun (toinen oli käytännön syistä pakko jättää asuntoon sisälle), niin viikon päästä soittivat, että millonkas se teidän asunto on tyhjä ja millon toimitatte toisen avaimen, VAIKKA oltiin varsin selväks tehty, että se ja se päivä asunto on VIIMEISTÄÄN tyhjä, ja toinen avain löytyy asunnosta.

      Että ahdistavia kokemusksia puljusta sekä henkilökunnasta!

      • pelästynyt

        Kyseisen firman kaveri on todellakin aggressiivinen! Vuokrasin heidän kauttaan asunnon, ja jostain ihmeen syystä eräs vuokrani ei ollut mennyt perille. Tämä äijähän soittaa ja karjuu suoraa huutoa,ja tivaa miksen ole maksanut vuokraa.Yritä siinä sitten selittää että vuokra on todellakin maksettu,ja minulla on siitä kuitti ja tiliotteessakin näkyy. Onneksi sain selvitettyä asian vuokranantajan kanssa,ja kyllä se vuokrakin "jostain" löytyi. Todella paha maku jäi tuosta firmasta ja etsiessäni uutta asuntoa hylkäsin kaikki TSVV:n asunnot listaltani. Vieläkin tulee kylmiä väreitä ku muistelen sitä huutoa ja meteliä..Ja ennenku äijä löi luurimen korvaani niin tuhahti vielä "Selvitä nyt sen vuokranantajasi kanssa että onko vuokra maksamatta vai ei".
        Että tällainen tarina.


      • sama täällä
        pelästynyt kirjoitti:

        Kyseisen firman kaveri on todellakin aggressiivinen! Vuokrasin heidän kauttaan asunnon, ja jostain ihmeen syystä eräs vuokrani ei ollut mennyt perille. Tämä äijähän soittaa ja karjuu suoraa huutoa,ja tivaa miksen ole maksanut vuokraa.Yritä siinä sitten selittää että vuokra on todellakin maksettu,ja minulla on siitä kuitti ja tiliotteessakin näkyy. Onneksi sain selvitettyä asian vuokranantajan kanssa,ja kyllä se vuokrakin "jostain" löytyi. Todella paha maku jäi tuosta firmasta ja etsiessäni uutta asuntoa hylkäsin kaikki TSVV:n asunnot listaltani. Vieläkin tulee kylmiä väreitä ku muistelen sitä huutoa ja meteliä..Ja ennenku äijä löi luurimen korvaani niin tuhahti vielä "Selvitä nyt sen vuokranantajasi kanssa että onko vuokra maksamatta vai ei".
        Että tällainen tarina.

        Samanlainen kokemus; kyseisen puljun mieshenkilö soitti ja kertoi, "maaliskuun vuokrasi on maksamatta"!!! Ja sävy oli sellainen, että teki mieli lyödä luuri korvaan, vaikka TODELLAKIN TIESIN MAKSANEENI KYSEISEN VUOKRAN!!! Käski soittamaan vuokranantajalle, joka oli KATSONUT VÄÄRÄSTÄ TILIOTTEESTA!!! (Toimiston pitkäaikainen asiakas, kuulemma!!!)

        Yksi hyvä tapa VÄLTTÄÄ ONGELMIA ON KIERTÄÄ TSVV MAHDOLLISIMMAN KAUKAA!!!


    • minä vain

      Eivät ota mihinkään asiaan kantaa. Eivät hoida vuokranantajan ja vuokralaisen välisiä asioita vaan pitäisi asiat hoitaa vuokralaisen ja antajan kesken.

      Eli mihin alunperinkään tarvittiin kyseistä firmaa, jos eivät hoida asioitaan.

      Kiertäkää kaukaa, vaikka kämppä olisi kuinka ihana niin en suosittele käyttämään välittäjänä tätä firmaa.

    • Samat on kokemukset, hän ei edes viitsinyt tulla paikalle näyttämään asuntoa. Ekaan näyttöön ei ollut avaimia, toiselle näytölle ei muistanut tulla, piti soittaa ja pyytää! Kun tuli vuokranantajan kanssa pieni väärinkäsitys vuokranmaksusta, niin jo kaveri huusi ja haukku ja meni ihan jo henkilökohtaisuuksiinkin. Ja sitten pitikin maksaa jo niin että oli 4 kk vuokrat sisällä, kun ei jaksettu tapella.... Saatiin kyllä vuokravakuudet takaisin n 2 viikon sisään, luojalle kiitos! Uudet vuokralaiset kun olivat tulossa näytölle, niin kaveri soitti että tunnin päästä tulee porukkaa katsomaan, mutta hän ei itse taaskaan pääse.

    • Öttis

      Hmm.. Ite en ole ehtinyt kuin soittamaan ja kyselemään asunnosta joka oli tarjolla vuokralle. Ja kyseisen puhelun jälkeen totesin että en koske kyseisen firman tarjoamiin asuntoihin pitkällä tikullakaan. Aivan tolkuttoman asiatonta käytöstä, lähes suorastaan v*ttuili kun kysyin ainoastaan että saako asuntoon tuoda lemmikeitä (ilmoituksessa ei siis oltu määritelty asiaa millään tavalla)... Noh. Ei saanut. Teki asian, sekä minun typeryyteni kun edes kysyin sellaista. varsin selväksi. Antoi kyllä kaupan päälle luennon, miksi lemmikinomistajat eivät saa vuokra-asuntoja.

    • Hellatuulos

      Unohdin viime talvena maksaa yhden vuokran ja maksoin sen sitten kaks päivää myöhässä. Tämä oli minun osaltani hajamielisyydestäni johtunut vahinko. Kun marssin TSVV: n konttoriin Hämeenkadulla sisään, niin eräs vaaleatukkainen ei niin vanha nainen kohteli ja puhutteli minua niinkuin olisin arvoltani suunnilleen joku lapsiin sekaantuja. Et sellaista siellä.

    • no joo.

      Ai, vuokraako ne nykyään muitakin kuin Runosmäen Pumpulaa, jonne onkin sitten ikäraja vuokralaiseksi hyväksyttävälle asetettu.

      No, Pumpulassakin poismuuttaessa on varauduttava siihen, että suurin piirtein heti kun ilmoittaa irtisanomisen alkaa tulla uusia vuokralaisehdokkaita katsomaan kämppää. Ja kieltäytyähän ei voi. No, tosin, silloin kun vuokrattiin itse ja käytiin katsomassa sitä asuntoa, niin kämppä oli aika surkeassa kunnossa, mutta välittäjä puhui, että oli puhetta kämpän pintojen siistimisestä, ja niinhän siinä kävi, että siistittiin ja ihan tyydyttävällä tavalla, eli ei nyt mitään lattioita uusittu tms. mutta puhdistettu ja vahattu oli. Mutta muutenhan tuo Pumpula taitaa olla niin heikkokuntoinen, että herkemmille käy jo terveydenkin päälle - vai?
      Eli siis se asunto jota itse vuokrattiin oli kyllä pitemmän aikaa ollut listoilla vapaana, mutta kun itse oltiin lähdössä niin kyllä oli väkeä tulossa katsomaan, olisko ollut kiire siksi, että kun on entisen asukkaan huonekalut ja muut tavarat paikalla niin saattaa näyttää paremmalta kuin tyhjänä? Ja kieltäytyähän ei voi, sillä heillä on oikeus näyttää sitä kämppää....

    • tsvv

      Niin .... Nämä aikaisemmat kommentit vain osoittavat vain sen , että TSVV huolehtii vuokranantajien edut huolellisesti. Nämä kaikki edellämainitut kommentit olivat
      sellaisten vuokralaisten , jotka eivät huolehtineet velvoitteistaan vuokranantajaa
      kohtaan ja TSVV reakoi niihin heti. Vuokranantaja antaa omistamansa huoneiston
      vuokralaisen käyttöön ja on hänellä oikeus olettaa , että mm.. vuokranmaksun eräpäivä ei ole ohjeellinen vaan se on eräpäivä. TSVV toivottaa lämpimästi kaikki asiansa hoitavat vuokralaiset tervetulleiksi asioimaan kanssamme.

      • Hellatuulos

        Minä toivotan sinulle lämpimät paskat. Kyllä minä nyt itsestäänselvyydet älyän kertomattakin, mutta ei mulle tartti silti puhua niinkuin jollekkin yhteiskunnan huonoimmalle syöpäläiselle vaikka vuokra unohtuu kerran maksaa.
        Minä itse olen ainakin elämässäni pärjännyt ihmisten kanssa hyvällä ja asiallisella linjalla, ja sitten jos se ei ole tehonnut niin sitten on voinut vähän vankentaa otteita mutta en minä ihan aluksi mulkuksi ala. Tiedän kyllä työnjohtajana että ihmisiä on moneen makuun mutta tiedän myös sen että kaikki eivät osaa toimia ihmisten kanssa yhtä hienosti, niinkuin esim. eivät kaikki siellä TSVV: lläkään.


      • Anonyymi

        Reagoi, koska oli ilmoittanut kämpänomistajalle takaavansa vuokrat. Toimii nykyään vuokraamalla liikekiinteistöjä.
        Jokainen tietäjä tietään.....


    • kiitos, mutta ei...

      ... kiitos enää. Entinen työnantajani sanoi, että tällaiset keskustelut toimivat hyvänä mainoksena yrityksille. Ole tsvv:n entinen asiansa hoitanut vuokralainen. En suosittele kenellekään. Tosin Pumpulassa isännöinti ja huolto toimivat hyvin, silloin muinoin. Ja puolalaiset työmiehet olivat komeita... eipä haitannut, vaikka talojen osaomistus oli muillakin kuin suomalaisilla. Eipähän tarvinnut viedä Ekotorille asti huonekaluja.

    • vuokralais/tiedotus

      Mitä te täällä valitatte. Niin, siksi kun te rakkaat vuokralaisemme olette yleensä sieltä ravintoketjun alapäästä, Silti te vaaditte meiltä herroittelua ja rouvittelua, vaikka me olemme kuitenkin niitä menestyneempiä jotka annamme teillekin mahdollisuuden asumiseen. Teillä ei ole varaa ostaa asuntoa, ilman meitä nukkuisitte taivasalla.

      Teemme työmme tehokkaasti, siten että se tuottaa voittoa meille, se on yrittämisen henki. Voitte tietysti ostaa asuntonne, ellei palvelumme ( joka on aivan riittävän tasokasta ) teille riitä.

      Joten jos pysyisimme vain jokainen tasollamme

      • Hattu Kouras?

        Tuohon nyt on pakko todeta, että onpas koppava asenne. Onko siis ihminen jotenkin huonompi jos ei ole rikas ? Ei kai vuokralla asuminen tarkoita, että ei olisi kunnon ihminen, hämmästyttävää. Nyt ymmärrän kyllä sen miksi kohtelu oli ylenkatseellista kun muualla asuvana etsin nuorelle opiskelijalle vuokra-asuntoa Turusta. Olaanko vuokranvältysfirmoissa todella niin pöljiä, että kuvitellaan jonkun viitsivän ostaa asunnon kaupungista pariksi kolmeksi vuodeksi ja sen jälkeen se jäisi tyhjän pantiksi. Tuo asenne kielii vain huonoista käytöstavoista. Ystävällisellä itsepäisyydellä saa paljon paremman lopputuloksen kuin hermostuneella hyökkäävyydellä.
        No, en ole mikään asiantuntuja vuokra-asuntomarkkinoilla mutta asenteissa ehkä on korjaamisen varaa.


      • mihö

        olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä.vuokrasin asunnon muutaman kuukauden sain vuokran melkeen ajallaan sitten loppui kuin seinään ei maksanut penninpöröäkään puoleen vuoteen kun irtisanoin vuokrasopimuksen.et silleen tuli kivat kustannukset itelle.ja mikä kaamea sotku asunnossa oli ei ikinä enää vuokralle asuntoa.


      • Zasinkksk

        Kuuluuko asiallisesti toimivan välitystoimiston toimintaan se että TSVV:stä on tehty useita kanteluita lääninhallitukseen jotka päättyneet kantelun tehneen asiakkaan voitoksi?


      • Hellatuulos

        Kuulehan "jeesus". Kyllä se on takuuvarma asia että minä pärjään ilman sinunlaisiasi, nyt ja aina. Olen tähänkin asti pärjännyt elämäni ensimmäiset 29 vuotta.
        Tuommoisilla ihmisillä ei ole kyllä mitään virkaa kellekkään.


      • Hellatuulos
        Hellatuulos kirjoitti:

        Kuulehan "jeesus". Kyllä se on takuuvarma asia että minä pärjään ilman sinunlaisiasi, nyt ja aina. Olen tähänkin asti pärjännyt elämäni ensimmäiset 29 vuotta.
        Tuommoisilla ihmisillä ei ole kyllä mitään virkaa kellekkään.

        Niin ja vittuilun vuoksi pitää vielä sanoa että minulla on varmaan parempi tuo palkkakin kuin tuommosella saatanan amatöörihuijarilla ja kiinteistörosvolla.


    • .

      Miten vaikuttaa nämä loppupään kirjoittelut tsvv:n omistajan/työntekijän omilta provosoinneilta.? Eipä taida se omistajakaan olla mikään ravintoketjun yläpäässä oleva henkilö, kun ajelee ikivanhalla halpa avo-chryslerillä; mukaan lukien hänen ja alaistensa käytöksen hehe...ei vaikuttanut menestyksekkäältä hän, kun valikoitiin asuntomme välittäjää, huoh mitä hyeenoja olivat rahan perään, mielummin vaikka television kiint.välittäjä Kaisa :P onneksi googletin ja löysin tämän keskustelun!

    • Vuokralainen

      Itselläni myös nagatiivista kokemusta. Varsinaisia ongelmia ei olo ollut, eikä toivottavasti tulekkaan, mutta kaljupaisen herran kanssa asioiminen oli erittäin epämiellyttävää ja hankalaa. Asenne oli vähän sellanen halveksiva ja kun kerran on köyhä opiskelija niin kysymyksiin ei tarvitse vastata. Räpläsi siis kameraa samalla ja se oli kiinostavampi kuin asiani.

    • JätäVäliin

      En todellakaan suosittele kenellekään, on kyse sitten vuokranantajasta tai vuokralaisesta.

      En yhtään ihmettele tämänkään ketjun juttuja omien kokemusteni jälkeen: Olen vuokralaisena asunnossa, jonka vuokrasin pari kuukautta sitten Turun seudun vuokravälitys Oy:n kautta. Palvelu on alusta asti ollut hyvin epäkohteliasta ja huonoa. Asuntoilmoituksessa käytetyt kuvat olivat useita vuosia vanhoja, ja kuntoarvio yläkanttiin. Vuokraamani asunnon lukko oli rikki käydessäni näytössä. Asunnon esittelijällä meni yli vartti siihen, että hän sai jollain vippaskonstilla nitkutettua lukon auki. Kahdesta pyynnöstäni huolimatta rikkinäisestä lukosta ei oltu ilmoitettu eteenpäin taloyhtiölle, eikä lukkoa oltu korjattu siihen mennessä, kun vuokrasopimukseni astui voimaan, siis yli kuukautta myöhemmin. Jouduin ensi töikseni soittamaan paikalle maksullisen huoltomiehen päästäkseni asuntoon sisälle, satojen kilometrien päästä ajetun muuttokuorman seistessä keskellä ahdasta pihaa. Lukko saatiin lopulta lukkoöljyn kanssa ronattua auki, ja lukkoseppä tilattiin seuraavaksi päiväksi, mihin asti olisin ollut jumissa asunnossani, ellen olisi lähtenyt saman tien ajamaan muuttoautoa takaisin. (Lukko jumittui kiinni eikä enää auennut avaimella edes öljyn kanssa, jos oven sulki ulkopuolelta.)

      Asuntoon oli muka tehty lopputarkastus edellisen vuokralaisen jäljiltä, mutta tuskinpa sitä oltiin tehty, muuten rikkinäinen lukko oltaisiin epäilemättä viimeistään siinä kohtaa huomattu ja hoidettu – olinhan siis myös erikseen kahdesti itse pyytänyt, että lukkoasia hoidetaan ennen vuokrasopimuksen voimaanastumista ja sisäänmuuttoani. Myös asunnon varasto oli täynnä, ei edellisen, vaan häntä edellisen vuokralaisen tavaroita! Varastossa oli mm. iso sirpaleina oleva peili ja nojatuoleja, joten jouduin tyhjentämään ja siivoamaan varaston, ennen kuin sain tilan käyttööni. Olin yhteydessä suoraan asunnon omistajaan, hänellä ei ollut mitään tietoa rikkinäisestä lukosta tai täydestä varastosta, mitkä molemmat asiat olisivat tulleet tarkastuksessa ilmi ja ilmoitettu myös omistajalle, jos kuntotarkastus olisi oikeasti ja asianmukaisesti tehty. Asunnon omistaja pahoitteli kovasti tapahtunutta, ja antoi hyvitystä vuokrasta varaston siivouksen ja tyhjennyksen takia. Nämä asiat eivät tietenkään olleet hänen vikansa, tai hänelle edes kuuluisi, jos välitysfirma olisi hoitanut asiansa niin kuin pitää. Sain sen käsityksen, että sama firma oli hoitanut myös minua edellisen vuokralaisen sopimuksen, ja asunnon "tarkastuksen", jota ei varmaan tuolloinkaan oltu oikeasti hoidettu, muutenhan varaston tavarat oltaisiin huomattu. Vuokranantajana olisin tässä kohtaa kysynyt itseltäni, että mistä ihmeestä olen välitysfirmalle maksanut?

    • GoodRead
    • Anonyymi

      Oli kyll huonosti käyttäytyvä mieshenkilö siellä. Hyvät tavat ei maksa mitään.

    • Anonyymi

      Aika usein tuntuu vuokratakuut jäävän sisään?

    • Anonyymi

      Aika kovaa tekstiä tosta firmasta

    • Anonyymi

      Onko vielä toiminnassa?

      • Anonyymi

        On, juuri muutin kyseisen firman kautta asuntoon.. tähän asti ei ole ollut ongelmia mutta pitääpä varautua tulevaan…


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe