Tekniikan Maailma uutisoi seuraavaa

Koeistuja

Arvostettu yleisteknillinen aikakauslehti Tekniikan Maailma uutisoi numerossaan 6/1979 että LÄNSIMAISIN ITÄAUTO (lehden otsikko) oli siihen aikaan FSO Polonez.
Onkohan nyt Skoda ottanut FSO Polonezin paikan? Minusta melkein näin on, Dacian kanssa niin ja näin.

27

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moni nuori sekoittaa skodan ja ladan keskenään.

      • DosettiBeckman

        Moni nuori sekoittaa Suomen ja Venäjän keskenään. Goooool sen sijaan tietää olevansa venäläinen.


    • OtatToy

      Mutta mistä tulee itäisin itäauto? Kaukaa venäjän takaa....

    • pyllistelijöiden.tekemä

      Kyllä Turkissa kyhätty Tojo on nykyajan itäauto.

    • Itäauto

      Historian tuntemus valaisi asian jos ei olisi peruskoulussa nukuttu. Itäauto ja itäblokki, Varsovan liitto, ivy maat ja neukkula ovat kommunistisia liittolaisia.

      • Onjapysyy

        Varsovan liiton ajat ovat kaukana takanapäin, aikoinaan ehdin ajaa sekä takatuuppariskodalla että poloneesilla.

        Tuhnu ei kuitenkaan ole koskaan ollut länsiauto. Se on ja pysyy itäautona, länsiauton halpakopiona.


      • älä.elä.menneisyydessä

        Hyvä, että valaisi. Kun vielä joku voisi valaista Sinulle, että historia keskittyy enempi menneisyyteen kuin tulevaisuuteen nykyhetkenkin ollessa usein aika vierasta.


    • harasoo

      Camry made in russia, siinä Terojen itäunelma.

      • natsaju.teetävarten

        Ja alle aidot Nokian renkaat, made in russia! Tsekissä tehtyjä Continentaleja ei tero huoli.


      • DDR

        Pneumant taitaa olla skootan ensiasennusrenkaat merkiltään.


    • Toyota_Hybrid1

      meilläpäin polski fiat ja skoda sotketaan aina keskenään.

      • ootko.kotiryssä

        No eipä niitä Polski-Fiatteja taida nähdä Suomen rajojen sisäpuolella.


      • Toyota_Hybrid1
        ootko.kotiryssä kirjoitti:

        No eipä niitä Polski-Fiatteja taida nähdä Suomen rajojen sisäpuolella.

        kyllä polski fiatteja näkyy suomessakin, skoda octavia on polski fiatin reinkarnaatio.


      • Kakka.Kikkare
        Toyota_Hybrid1 kirjoitti:

        kyllä polski fiatteja näkyy suomessakin, skoda octavia on polski fiatin reinkarnaatio.

        Minä luulin päässeeni "siitä" eroon kun aamulla vedin pöntön.

        Mutta täällä se reinkarnaatio holvistin muodossa spämmää...


    • Koeistuja

      Ihmettelen suuresti Skodistien jyrkkää suhtautumista autonsa itämaineeseen. Eikö sen asian kanssa voi elää niin kuin muutkin normaalit ihmiset. Skoda tehdään itäblokin alueella ja that's it.
      Minä, Koeistuja, voin sen myöntää eikä tee tiukkaakaan.

      • Helppomyöntää

        Siellä Venäjällä mikään ei ole totta, mutta kaikki on mahdollista. "Kaikki normal", sanotaan...

        Täällä Suomessa on toisin.


      • poiuytre

        Oletko koeistunut jo oman ulkohuussisi? No älä vaan kerro kokemuksiasi.


      • KoeistujaMunchausen

        Täällä Suomessa on toisin. Skoda ei ole itäauto eikä ole ikinä ollutkaan, Skodassa ei ole ruosteesta tietoakaan ja Skoda on täysin viaton kaikista öljynsyönneistä, dsg-ongelmista tai nokkaketjun venymisistä ja minä olen sentään ajanut Skodalla miljoonia kilometrejä yhteen suuntaan.
        Skoda on maailman nopein, paras ja suurin auto joka suhteessa ja minä olen Münchausen.


      • Takalasiin vain teksti skoda lujaa laatua niin voi ylpeästi kiikuttaa itäautollaan.


      • vielä.idempi.auto

        Ihmettele sinä vain ja muista välillä koeseisoa.
        Minä taas ihmettelen sitä, että Skodan pitkälle yli sadan vuoden historiasta muutaman kymmenen vuoden jakso jaksaa jatkuvasti kiehtoa.

        Toivottavasti sinua kiehtoo uutinen päivän lehdestä: Skodan joidenkin tulevien mallien (jonkun tulevan mallin) valmistusta suunitellaan täällä (siis Thaimaassa). Sähköauton siis.


    • OnhanSe

      Oli Poloneesi paljon länsiautomman näköinen kuin nykyinen, Ladan muotokieltä toistava kantti x kantti oktaavia.

    • ei.voi..vaatiakaan

      Pakko todeta, ettei teitä Teroja ole älyllä siunattu.

    • koeajaja

      Huomasitkohan, että tuosta jutusta on neljäkymmentä(40) vuotta!!!!!!
      Maailma on jo ihan erilainen nykyisin, esim. itäblokki on sortunut vuosikymmeniä sitten.
      Juttusi pointti jäi epäselväksi, jos siinä nyt sellaista olikaan.

      • Koeistuja

        Tottakai maailma muuttuu, jotkin asiat vaan ei muutu.
        Ja kaikkihan tietää mikä ei ole muuttunut.


      • ei-mikään-koehenkilö
        Koeistuja kirjoitti:

        Tottakai maailma muuttuu, jotkin asiat vaan ei muutu.
        Ja kaikkihan tietää mikä ei ole muuttunut.

        Juttusi eivät ole muuttuneet yhtään fiksummiksi. Ehkä et sinäkään.


      • koeistuja

        No mutta mitä sanoisit itäauton maineesta? Luulin tämän olevan Skoda-palsta enkä tiennyt että täällä näin hyökätään henkilöa kohden? Onko tämä yleinen Skoda-kääkkien tapa tämä tämmöinen? Olen perin hämmentynyt.


      • Koe.ponnistaja
        koeistuja kirjoitti:

        No mutta mitä sanoisit itäauton maineesta? Luulin tämän olevan Skoda-palsta enkä tiennyt että täällä näin hyökätään henkilöa kohden? Onko tämä yleinen Skoda-kääkkien tapa tämä tämmöinen? Olen perin hämmentynyt.

        Uhriutumisesi on nykyisin jopa muotia. Että sikäli olet muuttunut, vaikka taidat olla "eilen syntynyt" näistä historiallisista viitteistä huolimatta. Se, missä olet syntynyt on myös mielenkiintoista, viitaten tarinoihisi...


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe