Talventörröttäjät ja törömökkeily?

Täällä kysellään vanhojaen nimikkeiden perään,joka todella aivojenkäyttöä parhaimmillaan.
Talventörröttäjiin olemme kasvitunneilla tutustuneet,mutta törömökkeily oli minulle kyllä aivan uusi laji?
Jätän sen teidän ratkaistavaksi,kuinka olette siellä viihtyneet?

6

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ramoona_

Törö on särkikala, sen kävin heti googeloimassa. Törömökki ei liene kuitenkaan mikään kalamaja, mahtaako sillä särjenpaiston kanssakaan olla mitään tekemistä. Entäs huulet töröllään ? Voivathan ne suukkoakin niin odottaa, vertauskuvalliseen särjenpaistoon liittyen . Mutta mököttävällä, pahantuulisella ihmisellä on myös huulet mutrussa, tötteröllä.

Minulla on oma pieni mökötupa lasisen kasvihuoneen nurkkauksessa. Siinä on yksi kulahtanut rottinkituoli, nyt lampannnahkalla päällystetty. Vieressä pieni pöytä, jolle sopii kesällä valkkarilasi ja talvella kahvimuki. Lattialla on riemunkirjava virkattu pyöreä räsymatto. Kesällä pikkuansarissani kukoistaa muutama tomaatti, kukkia, pikkuvihanneksia ja jotain köynnostävää, mielellään syötävää. Nyt on vielä pieni joulukuusi valoineen ja tietenkin tyhjiä ruukkuja yms. puutarhakamaa.

Vastaan siis Amalle, että törömökki on sama kuin mökötupa, paikka jonne voi vetäytyä yksin omiin ajatuksiinsa , tai vain sateensuojaan, ei välttämättä kamalan tuohtuneenakaan.

• Kiitos Ramoona!

Kaikella kiitollisuudella Ramoona,mutta toi hämäläinen olotila,siis paljastan senverran,että olotilasta on kysymys!
        Johdantosi oli todella asiaankuuluvaa,siis niinsanottu Googlettaminen.

En minä aina muista,että minulla on tietolähde tuvanpöydällä,kun haen kakkunteko-ohjetta?
        Voi Ramoona,taas sähköt pätkii,onneksi minulla on toi Poverakku,joka pitää koneet vähänaikaa virtapiirissä?

• siilimäinenkö

Olotila ? Onko se sitä kun pitää mykkäkoulua ja murjottaa ? On niin kuin siili piikit törröllään, sellainen pisteliäs ?

• Aivanoikeassa olet siilimäinenkö !
        Kaiketi törömökillä olo on hämäläistä alkuperää? Toinen mieheni sen sanan minulle kertoi ja kertoi,että hänen vaimovainajansa sitä harrasti,että saattoi pari viikkoakin viihtyä olotilassa.
        Ettei hän enää edes muistanut,mikä se syy oli moiseen mökötykseen?

Minulle ei onnistuisi,kieleni tulisi jo makuuhaavoille, jos joutuisin puoli tuntia olemaan puhumatta ? Tuulastamassa ollessa se kyllä on pakonsaneleemaa se hiljaisuus ?

• Yksullapulla

Terveisiä täältä Ruotsista .. Vai uskaltaako EI ! Mutta olen rohkee ja,kun näin -- että Ramona ja rituliinikin on uskaltaneet . Joskus vaan tää 70 on sellanen jota voi sanoa Mielensäpahoittajien sivuksi !
      Kiva likat kun olette . taas jutuissa mukana - Hyvää tätävuotta -- Ja oli täälä -- Miähet uskaltaneet laittaa ihan hyvän aloituksenkin --toivon heille " hyvää jatkoa" ilman pikkapuheita !!!!
      Kevättä kohti mennään ja Mahlat alkaa liikkua !

U.M

• Terveisiä vaan sinne Ruottinmaalle!
        Teillähän menee nyt hyvin,saitte uuden hallituksen ja sukelluvenettäkin alatte rakentamaan?Joo täällä on amalla ollut vähän tuulista? Huipulla tuulee aina?

No ei se mitään. Ihanaa kuulla kuulumisistasi.
        Minä olen juuttunut tänne korpeen,tosin aina näin talvisin olen palluumuuttamassa Manseen takaisin,mutta kun aurinko alkaa hellimään ja muuttolinnut palailevat,perun pelkän ajatuksenkin?

Pidetään tiukasti elämästä kiinni ja luotetaan siihen,että joka aamu on Armo uus !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkä nimistä naista

Täällä kaipailet?
      Ikävä
      106
      2449
    2. Minkä nimistä miestä

Täällä kaipailet🤔
      Ikävä
      106
      1912
    3. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      16
      1804
    4. Mitä ajattelit hänestä

Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen
      Ikävä
      99
      1457
    5. Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"

Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol
      Maailman menoa
      192
      1432
    6. Mietitkö tosissasi..

..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole
      Ikävä
      4
      1375
    7. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      133
      975
    8. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      57
      957
    9. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      125
      948
    10. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      946
    Aihe