Haluan olla yksin !

UllapaBulla

Välillä kertakaikkiaan en jaksaisi olla ihmisten kanssa ! En keskustella, en väitellä, en ratkoa riitoja tai kuunnella niitä ja pahantuulisia ihmisiä. En myöskään jaksaisi kuunnella hyväntuulisia ihmisiä ja heidän lepertelyään ja paasaamistaan asioistaan, heille tai muille tapahtuneita. Haaveilen yksinolosta ja hiljaisuudesta, mutta en tässä elämäntilanteessa pääse siihen. On liian paljon läheisten asioista huolehtimista ja he odottavat minulta aina jos nyt ei ratkaisua eikä ihmettä, niin kuitenkin kannanottoa erilaisiin asioihinsa. Tiedän, että minusta välitetään ja välitän itsekin läheisistäni, mutta ei vain aina jaksaisi. Tunnen syyllisyyttä jo etukäteen, jos edes ajattelen että sanoisin haluavani olla yksin ja jättää kaiken edes hetkeksi. Tiedän, että joku suuttuisi ja joku toinen taas olisi surullinen, jos niin sanoisin ja tekisin.
Olen asunut ja ollut pitkään, yli 50 vuotiaaksi yksin, ei ole lapsia, mutta muita sukulaisia kylläkin. Joskus tietysti tuntui kurjalta olla yksin esim. viikonloppu, mutta tiesin, että minulla on kuitenkin ystäviä, joihin voisi ottaa yhteyttä, sukulaiset asuivat silloin kauempana ja siellä oli koko ajan jotain ongelmia. Nykyisin elämässäni on kumppani ja sukulaiset enemmän läsnä. En kuitenkaan jaksaisi olla niin tiiviisti heidän kanssaan ja tunnen oloni usein kiusaantuneeksi, kun vain haaveilen yksinolosta. Mikä minussa on vikana ?

4

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksinäinenilta

      Sinussa ei ole vikana yhtikäs mikään! Joudut olemaan paljon kontaktissa ja vastuissa monien ihmisten suhteen, koet sen velvollisuudeksi ja teet sen niiden vuoksi, joista välität, ja joiden tiedät välittävän sinusta. Jos on yksin viihtyvää sorttia, ja vastaa noin paljosta, niin vaakakuppi sen oman itsellisyyden tarpeen suhteen jää kevyeksi ja kaipuu toteuttaa omia tarpeitaan kasvaa. Voisiko siitä kertoa, ja ottaa yksinäisyyden aikoja oman itsensä hyväksi, ohjata sitä ihmisten piiriä pitämään huolta toisistaan silloin? Kun elämä oli tiukkaa niin jopa mieluisien asioiden kuvittelu vaikkapa unta odotellen voi helpottaa. Mutta älä unelmaasi hukkaa!

    • Täytin_itse

      50 viime vuonna. Olen aina antanut itsestäni paljon muille, auttanut muita ihmisiä sekä työni että yksityiselämäni kautta. Päätin vihdoin ja viimein elää elämääni myös itseäni varten, tehdä niitä asioita, joista nautin eniten. Elämä on liian lyhyt haaskattavaksi toisten miellyttämiseen. Täytyy uskaltaa elää sitä myös itseään varten.

    • TilapäinenTila

      yksinäisyys voi tehdä ihan hyvää tilapäisenä jaksona, mutta en kyllä sitä kenellekään vakituiseksi tilaksi toivo.

    • Anonyymi

      Tää elämä on niin kakkaa mä en osaa enää olla ihmisten kanssa haluun olla yksin

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe