LinuxMint asennuksessa meni jotain väärin

heippaeionnistunut

Pääsin uudelleenkäynnistys kehoitukseen asti, joka ei kuitenkaan käynnistänyt asennettua käyttistä vaan valikon josta asennus alkoi taas uudestaan. Aina sama vaikka yritän uudestaan, asennus onnistuu mutta vaikuttaa ettei sitä kuitenkaan ole.

Kiitos

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • boottaus

      Ota tikku pois (tai dvd) tai muuta biosin boottijärjestys

    • heippaeionnistunut

      Eli sammutus, tiiku pois ja käynnistys. Avaa mustan ruudun jossa jotain enklannin kielistä höpötystä pari riviä. Eli levy on tyhjä

    • boottia

      Katso biosista että levy on varmasti mukana bootissa. Laita vaikka järjestyksessä ensimmäiseksi.

      Itsellä on jokus käynyt että mintti on oletuksena laittanut bootin asennustikulle, mutta silloin mint on käynnistynyt tikun ollessa paikalla.

      Silloin jouduin tekemään osioinnin käsin sen sijaa että hyväksyin oletukset.

    • harrastelijaviritys

      Linux Mint on kovin buginen harrastelijaviritys. Tietoturvakin siinä on ihan retuperällä.

      • tol-oll-le

        Maailma tuntuu olevan täynnä hönttejä mistään mitään ymmärtämättömiä jotka mutuilevat suut ja silmät täyteen valheita ilman ensimmäistäkään faktaa.


    • Ehkä helpointa asentaa uudestaan kuin etsiä vikaa. Oletus lataajalle on /dev/sda1. Merkitystä myös onko UEFI käytössä. Jos on silloin osioidaan gpt-levy, Muuten mbr. Ennen uutta käynnistystä poista asennusmedia ja muutkin mahdolliset usb laitteet.

    • Turbo-Urpo1

      Minulla on juuri tuollainen BIOS — että se muistaa miltä laitteelata edellisen kerran käynnistin järjestelmän ylös. Jos käynnistin USB -tikulta ja se on edelleen paikallaan — myös seuraava BOOTti suoritetaan sieltä. Myös Manjaron luoma käynnistysvalikko on samanlainen, sekin muistaa mikä edellisellä kerralla valittiin. Mintin luoma käynnistysvalikko ei muista, vaikka se olisikin minun mielestäni parempi ratkaisu.

      Jospa repäset sen asennustikun pois, ja valitset BIOS avusteisesti, mistä laitteelta käynnistetään. Sillä jos GRUBin teko olisi epäonnistunut siitä olisi asennuksen lopussa ilmoitettu. Nythän sinä olet ilmeisesti saanut ohjeen asennuksen lopuksi — asettaa BIOS asetukset niin että käynnistyslatainta haetaan sieltä minne se asennuksessa luotiin.

    • heippaeionnistunut

      'You need to load the kernel first' on ilmo joka tulee

      • energiajuomarit

        Kerro ilmolle terveisiä että tekee sinulle toimivan asennusmedian.


      • Turbo-Urpo1

        'You need to load the kernel first'

        Olen kyllä jossakin yhteydessä törmännyt luultavasti samanlaiseen viestiin. Mutta onpa siitä niin paljon aikaa etten ole edes varma onko ollut kyse koneesta vai verkosta. Merkillisenä pidän sitä että et asennuksen aikana saa mitään viestiä epäonnistuneesta tapahtumasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      444
      9834
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2506
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      59
      1967
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1719
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      90
      1452
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1389
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      376
      1288
    8. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      146
      1265
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      22
      1229
    10. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe