Ilman latausmahdollisuutta olevat hybridit ovat huijausta. Näitä huijausautoja myy toyota ja väki kuolaa niiden perään ja ostaa pää märkänä uusia rav4sia. Vähintään pitää olla plugin hybridi että pääsisi ajamaan pelkällä sähköllä työ ja kauppamatkat.
Hybridit ovat huijausta
64
705
Vastaukset
- rav5
Et tajua hybridin tarkoitusta.
- 3214
No kukapa sitä huijausta normaali ihminen tajuaa...kun kalliilla bensalla jauhetään vähäinen määrä sähköä..josta ei ole juuri mitään hyötyä.
- sammoomieltä
3214 kirjoitti:
No kukapa sitä huijausta normaali ihminen tajuaa...kun kalliilla bensalla jauhetään vähäinen määrä sähköä..josta ei ole juuri mitään hyötyä.
Sinun onkin parasta hankkia se ruotsintuonti-tiisseli.
Sen toiminta on muista maatalouslaitteista sinulle tuttua. - Anonyymi
Tulossa laki kansan totaali seurantaan. https://www.is.fi/autot/art-2000006227109.html
Poliis saa parenmman painostus otteen haiilnnon korruptiota paheksuviin. Orvellin kauhikuva sikojen tasa-arvosta toteutuu leikkaamattomana.
- jjhhggfdfds
Pistokehybridit ovat huijausta. Hollannissa pistokehybridejä on tuettu kovalla rahalla. Kuitenkin hiilipäästöt on kääntyneet nousuun koska ihmiset ei lataile akkuja vaan ajaa bensalla. Painavana pistokehybridi saatuttaa ilmastoa bensakäytössä täysbensa-autoa enemmän.
Toyotahybridien päästöt ei ole kuljettajan aktiivisuudesta kiinni.- itsestäänköNeLataaHiii
No onko se auton vika jos käyttäjät ei niitä lataa? Kuinka tyhmä voitkaan olla jälleen kerran?
Toyotan päästöt on nimenomaan kuskista ja käyttöalustasta kiinni. Mene vaikka Auriksella maantielle, niin johan soppa kelpaa.
Toyota kuohii bensakoneitaan ja saahan sillä kulutusta pienemälle ja välitykset sovitetaan vain kaupunkiin, niin ettei niillä pärjää maantiellä kuin huudattamalla konetta ja bensa kelpaa silloin enemmän kuin perusautoille. - Anonyymi
itsestäänköNeLataaHiii kirjoitti:
No onko se auton vika jos käyttäjät ei niitä lataa? Kuinka tyhmä voitkaan olla jälleen kerran?
Toyotan päästöt on nimenomaan kuskista ja käyttöalustasta kiinni. Mene vaikka Auriksella maantielle, niin johan soppa kelpaa.
Toyota kuohii bensakoneitaan ja saahan sillä kulutusta pienemälle ja välitykset sovitetaan vain kaupunkiin, niin ettei niillä pärjää maantiellä kuin huudattamalla konetta ja bensa kelpaa silloin enemmän kuin perusautoille.Eihän se auton vika tosiaan ole, jos sitä ei lataa. Mutta saahan siinä aika taikuri olla, jos Volvon T8:lla(luokan myydyin) pääsee Toyotan kulutukseen. Jos reaalikulutus Volvolla on 3-10 l, niin eiköhän se totuus ole siinä Jossain siinä välissä, vaikka WLTP-mittaus lupaa 2.1 l
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän se auton vika tosiaan ole, jos sitä ei lataa. Mutta saahan siinä aika taikuri olla, jos Volvon T8:lla(luokan myydyin) pääsee Toyotan kulutukseen. Jos reaalikulutus Volvolla on 3-10 l, niin eiköhän se totuus ole siinä Jossain siinä välissä, vaikka WLTP-mittaus lupaa 2.1 l
15 km työmatka yhteen suuntaan. Lataus molemmissa päissä. Yleensä ei kannata verrata Volvoa Tojoon ihan muista syistä, mutta tuossa ajossa ei paljon bensaa kulu.
- Nihili
Porukka ostaa pää märkänä näitä toyotan hybridejä, suorastaan ovat ostokiimassa. EIKÄ OLE EDES PLUGIN HYBRIDI. EN YMMÄRRÄ.
- TurhaPlugari
Turha ostaa, jos ei voi ladata missään säännöllisesti ja erikseen menemättä johonkin lataamaan.
- Nipponkippon
Säästää n 20 - 25% polttoainekuluissa.
- aasialainenKusetus
jotkut säästää toiset ei tosiaankaan, riippuu verrokista ja ajotavasta, mutta surkeaa kyytiä niillä ainakin saa. Hankinta tässä on kun Toyotalla ei yleensä edes ajeta kuin puolet mitä muilla merkeillä ajetaan ja silti Toyotaa ostetaan kulutukseen vedoten. Laskutaidottomiako vai vain tyhmiä?
- Nihili
Jengi kuolaa pää märkänä uuden rav4 hubritin perään. Huh huh. Ja maksaa maltaita TOYOTASTA.
- Tehdasduunari
Niin, huijausta on hybridit. Tutullani on auris hybrid. Bensankulutus jotain ihan muuta, mitä tehdas lupaa. Vanha corolla kuulemma syö jopa vähemmän, kuin tämä huijaus. Merkki kuulemma vaihtuu, jos saa hybridin huijattua jollekin hömelölle.
- Huh_hei
Tottakai se vie bensaa kun on yhtä tiheävälitteinen kuin vanha Corolla ja vielä paljon painavampi..sähköä ei siitä talvella heru..???
- Anonyymi
Tätä ketjua kun näin Toyota Hybridillä 3 vuotta ajaneena lukee, niin järkyttyy ihmisten yksisilmäisyydestä ja muutosvastaisuudesta.
Diisseli on tietysti koeteltua tekniikkaa. 60 vuotta jo pysynyt perusteeltaan samanlaisena, no turbo on tullut kylkeen. Sopii agraariyhteisölle, on jopa järkevä siellä.- Anonyymi
Turha haukkua agraariyhteisöä tai Essonbaarilaisia, kun kaikkein tyhmin väki löytyy Suomi24:stä.
- Anonyymi
Vaparibensakone on niin 70-lukua
- Anonyymi
Mitä! Eikö ne olekkaan hybridejä? Eikö niissä ole kahta erilaista moottoria?
- Anonyymi
Mä oon ajanu hybridillä 3,7 litraa satasella, mut tää siis kaupungis, ei motarilla. Mutta täs täytyy osata ajaa oikeella tavalla, pitää tajuta tää hybrid juttu, se on oma ajotyyli, eikä se ole nysväämistä vaan sähkön käyttöä sopivasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä oon ajanu hybridillä 3,7 litraa satasella, mut tää siis kaupungis, ei motarilla. Mutta täs täytyy osata ajaa oikeella tavalla, pitää tajuta tää hybrid juttu, se on oma ajotyyli, eikä se ole nysväämistä vaan sähkön käyttöä sopivasti.
Nimenomaan se ei ole millään tavalla huijausta, että polttoaineenkulutus vähenee merkittävästi.
- Anonyymi
Ihan kaikilla ei ole edes latausmahdollisuutta kotonaan, joten erikseen ladattavalla ei tee siis yhtään mitään. Käy edes joskus kävelemässä esim. stadin katuja ja katso kadunvarsi autoparkkipaikkoja niin toteat tämän saman asian itse. Ja ihan rehellisyyden nimissä myös Toyotan hybridi kuluttaa vähemmän polttoainetta ja nimeomaan juuri kaupunkiajossa, joka eniten sitä polttoainetta kuluttaa, koska kiihdytetään ja jarrutetaan.
Ja juuri tässä tilanteessa Toyotan hybridi käyttää ja ottaa talteen sekä jarrutus, että myös moottorijarrutuksessa saadun energian. Eli hyvin looginen ja järkevä toiminta- periaate Toyotan hybridillä käsikädessä Suomalaisen yhteiskunnan kanssa.- Anonyymi
Toyotan hybridi ei ole todellakaan looginen eikä järkevä Suomessa. Täällä pitkät etäisyydet ja harvaanasuttu maa.
Toyotan hybridit on tehty Japanin kotimaan markkinoille ja liikennöintiin. Suurkaupunkien hektiseen ruuhkaliikennöintiin( kiihdytykset, jarrutukset ja ruuhkassa seisominen)
Suomessa ei edes ole suurkaupunkeja vrt. Tokio, Yokohama, Osaka ym.
Tämän on Toyotamyyjäkin vastahakoisesti myöntänyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan hybridi ei ole todellakaan looginen eikä järkevä Suomessa. Täällä pitkät etäisyydet ja harvaanasuttu maa.
Toyotan hybridit on tehty Japanin kotimaan markkinoille ja liikennöintiin. Suurkaupunkien hektiseen ruuhkaliikennöintiin( kiihdytykset, jarrutukset ja ruuhkassa seisominen)
Suomessa ei edes ole suurkaupunkeja vrt. Tokio, Yokohama, Osaka ym.
Tämän on Toyotamyyjäkin vastahakoisesti myöntänyt." Toyotan hybridi ei ole todellakaan looginen eikä järkevä Suomessa. Täällä pitkät etäisyydet ja harvaanasuttu maa.
Toyotan hybridit on tehty Japanin kotimaan markkinoille ja liikennöintiin. Suurkaupunkien hektiseen ruuhkaliikennöintiin( kiihdytykset, jarrutukset ja ruuhkassa seisominen)
Suomessa ei edes ole suurkaupunkeja vrt. Tokio, Yokohama, Osaka ym.
Tämän on Toyotamyyjäkin vastahakoisesti myöntänyt. "
Tarinasi on vähän ristiriitainen. Koska Suomi on harvaanasuttu maa, ja etäisyydet ovat pitkät, niin erityisesti silloin hybridi-Tojota on oikea ratkaisu, koska sillä on pitkä toimintasäde. Mitä ihmettä täällä tehdään ladattavilla hybrideillä, jotka kulkevat talvella sähköllä noin 20 km? Vaikka Suomessa ei olekaan oikeita miljoonakauunkeja, niin kovin epätaloudellista ja nytkyttävää täälläkin taajama-ajo käsivaihteisella autolla on. Hybridi-Tojota tarjoaa paremman mukavuuden ja taloudellisuuden taajama-ajossa.
Aivan varmasti Tojotamyyjäkin on sinulle kertonut sen, että Suomessa ei ole Tokion kaltaisia suurkaupunkeja, mutta tietenkään hän ei tehnyt sitä vastahakoisesti. Hybridi-Tojota on sellainen "joka paikan höylä", joka toimii täsmälleen yhtä hyvin Tokion vilinässä kuin Pihtiputaallakin. Tätähän autokauppias yritti sinulle kertoa, mutta ymmärsit sitten häneen puheensa väärin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan hybridi ei ole todellakaan looginen eikä järkevä Suomessa. Täällä pitkät etäisyydet ja harvaanasuttu maa.
Toyotan hybridit on tehty Japanin kotimaan markkinoille ja liikennöintiin. Suurkaupunkien hektiseen ruuhkaliikennöintiin( kiihdytykset, jarrutukset ja ruuhkassa seisominen)
Suomessa ei edes ole suurkaupunkeja vrt. Tokio, Yokohama, Osaka ym.
Tämän on Toyotamyyjäkin vastahakoisesti myöntänyt.Jos asuu etelä Suomessa niin kyllä täällä taajama-ajoa riittää. Ja, kun ottaa huomioon kaupunkiajon, joka normaalisti on eniten polttoainetta kuluttavaa niin Toyotan hybridi tuo siinä säästöä. Ja erikseen ladattavalla ei tee sitten yhtään mitään esim. stadin kadunvarsi ja muut sähköttömät esim. vierasparkkipaikat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Toyotan hybridi ei ole todellakaan looginen eikä järkevä Suomessa. Täällä pitkät etäisyydet ja harvaanasuttu maa.
Toyotan hybridit on tehty Japanin kotimaan markkinoille ja liikennöintiin. Suurkaupunkien hektiseen ruuhkaliikennöintiin( kiihdytykset, jarrutukset ja ruuhkassa seisominen)
Suomessa ei edes ole suurkaupunkeja vrt. Tokio, Yokohama, Osaka ym.
Tämän on Toyotamyyjäkin vastahakoisesti myöntänyt. "
Tarinasi on vähän ristiriitainen. Koska Suomi on harvaanasuttu maa, ja etäisyydet ovat pitkät, niin erityisesti silloin hybridi-Tojota on oikea ratkaisu, koska sillä on pitkä toimintasäde. Mitä ihmettä täällä tehdään ladattavilla hybrideillä, jotka kulkevat talvella sähköllä noin 20 km? Vaikka Suomessa ei olekaan oikeita miljoonakauunkeja, niin kovin epätaloudellista ja nytkyttävää täälläkin taajama-ajo käsivaihteisella autolla on. Hybridi-Tojota tarjoaa paremman mukavuuden ja taloudellisuuden taajama-ajossa.
Aivan varmasti Tojotamyyjäkin on sinulle kertonut sen, että Suomessa ei ole Tokion kaltaisia suurkaupunkeja, mutta tietenkään hän ei tehnyt sitä vastahakoisesti. Hybridi-Tojota on sellainen "joka paikan höylä", joka toimii täsmälleen yhtä hyvin Tokion vilinässä kuin Pihtiputaallakin. Tätähän autokauppias yritti sinulle kertoa, mutta ymmärsit sitten häneen puheensa väärin?Sähköauto pieksee tojon hybridin viisinkertaisesti kilometrikustannuksissa.
Mitä rangeen tulee niin isoakkuinen ID.3 kulkee 550km yhfellä latauksella ja 300 lisäkilometriä latautuu 30 minuutissa. 850 km yhdellä puolen tunnnin pysähdyksellä. Riittää varmaan 99% Suomen väestöstä mainiosti.
Jos omen oikein ymmärtänyt niin VW tarjoaa ilmaiset sähköt pariksi vuodeksi. Siitä on paha pistää paremmaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto pieksee tojon hybridin viisinkertaisesti kilometrikustannuksissa.
Mitä rangeen tulee niin isoakkuinen ID.3 kulkee 550km yhfellä latauksella ja 300 lisäkilometriä latautuu 30 minuutissa. 850 km yhdellä puolen tunnnin pysähdyksellä. Riittää varmaan 99% Suomen väestöstä mainiosti.
Jos omen oikein ymmärtänyt niin VW tarjoaa ilmaiset sähköt pariksi vuodeksi. Siitä on paha pistää paremmaksi." Sähköauto pieksee tojon hybridin viisinkertaisesti kilometrikustannuksissa.
Mitä rangeen tulee niin isoakkuinen ID.3 kulkee 550km yhfellä latauksella ja 300 lisäkilometriä latautuu 30 minuutissa. 850 km yhdellä puolen tunnnin pysähdyksellä. Riittää varmaan 99% Suomen väestöstä mainiosti.
Jos omen oikein ymmärtänyt niin VW tarjoaa ilmaiset sähköt pariksi vuodeksi. Siitä on paha pistää paremmaksi. "
Yli-innokkaan ID.3 sähköauton kehujan olisi viisainta laittaa hetkeksi jäitä hattuun, sillä viisaammilla ja kokeneemmilla autoilijoilla on nyt rauhoittava puheenvuoro. Nyt kannattaa kuunnella tarkasti ja yrittää sisäistää sanomani, sillä se saattaa estää suuriakin rysähdyksiä.
Kun näissä keskusteluissa aina mainitaan Volkswagen ID.3, niin katselin minäkin äsken netistä, millainen auto se oikein on. Erityisesti yksi mainoslause sai minut oikein nauramaan. Esitteessä hyvin näkyvästi mainittiin, että auto painaa akkuineen suunnilleen 2 tonnia ja se on takavetoinen. Minulla on se kokemukseen perustuva käsitys, että hurmoksessa olleista ID.3 auton ennakkotilaajista suurin osa ei ollenkaan ymmärrä, mitä esitteessä ollut seuraava mainoslause käytännössä tarkoittaa:
" MEB-alustarakenteen takavetorakenne tarjoaa ideaalin painojakauman ja dynaamisen auton hallinnan "
Minä uskon ymmärtäväni erittäin hyvin, mitä takavetorakenne ja sen mukanaan tuoma ihana "dynaaminen auton hallinta" liukkailla talvikeleillä tarkoittaa. Minulla oli nimittäin 90-luvun alussa käyttöautona iso Ford Scorpio 2.8 I Ghia Automaatti, jossa oli takaveto ja joka oli painoltaan samaa luokkaa Volkswagen ID.3:n kanssa. Koska auton V6 moottorissa oli tehoakin "ihan kotitarpeiksi", niin liukkaalla tiellä piti olla aika tarkkana (lue: helvetin tarkkana), jos halusi pysyä ajotiellä. Jos tämän Scorpion olisi antanut talvikelillä kokemattomalle yli-innokkaalle poikaselle, niin alle viidessä minuutissa auto olisi ollut kaseikossa.
Minua epäilyttää jo ennakkoon, että Volkswagen ID.3 tulee olemaan aluksi toivottoman hankala auto keveisiin etuvetoisiin autoihin tottuneille kuljettajille jäisillä teillä. 2 tonnia painavan takavetoisen auton "dynaaminen hallinta" (en ymmärrä, mitä mainostaja sanoillaan tarkoittaa) jäisellä tiellä ei vain nyt satu olemaan ihan kokemattoman kuljettajan heiniä. Onneksi autopeltisepät oikovat myös ladattavien sähköautojen peltejä, joten tulevalla Volkswagen ID.3:lla tulee olemaan suuri peltiseppiä työllistävä vaikutus talviaikana.
Tämä tarina on taatusti tosi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Sähköauto pieksee tojon hybridin viisinkertaisesti kilometrikustannuksissa.
Mitä rangeen tulee niin isoakkuinen ID.3 kulkee 550km yhfellä latauksella ja 300 lisäkilometriä latautuu 30 minuutissa. 850 km yhdellä puolen tunnnin pysähdyksellä. Riittää varmaan 99% Suomen väestöstä mainiosti.
Jos omen oikein ymmärtänyt niin VW tarjoaa ilmaiset sähköt pariksi vuodeksi. Siitä on paha pistää paremmaksi. "
Yli-innokkaan ID.3 sähköauton kehujan olisi viisainta laittaa hetkeksi jäitä hattuun, sillä viisaammilla ja kokeneemmilla autoilijoilla on nyt rauhoittava puheenvuoro. Nyt kannattaa kuunnella tarkasti ja yrittää sisäistää sanomani, sillä se saattaa estää suuriakin rysähdyksiä.
Kun näissä keskusteluissa aina mainitaan Volkswagen ID.3, niin katselin minäkin äsken netistä, millainen auto se oikein on. Erityisesti yksi mainoslause sai minut oikein nauramaan. Esitteessä hyvin näkyvästi mainittiin, että auto painaa akkuineen suunnilleen 2 tonnia ja se on takavetoinen. Minulla on se kokemukseen perustuva käsitys, että hurmoksessa olleista ID.3 auton ennakkotilaajista suurin osa ei ollenkaan ymmärrä, mitä esitteessä ollut seuraava mainoslause käytännössä tarkoittaa:
" MEB-alustarakenteen takavetorakenne tarjoaa ideaalin painojakauman ja dynaamisen auton hallinnan "
Minä uskon ymmärtäväni erittäin hyvin, mitä takavetorakenne ja sen mukanaan tuoma ihana "dynaaminen auton hallinta" liukkailla talvikeleillä tarkoittaa. Minulla oli nimittäin 90-luvun alussa käyttöautona iso Ford Scorpio 2.8 I Ghia Automaatti, jossa oli takaveto ja joka oli painoltaan samaa luokkaa Volkswagen ID.3:n kanssa. Koska auton V6 moottorissa oli tehoakin "ihan kotitarpeiksi", niin liukkaalla tiellä piti olla aika tarkkana (lue: helvetin tarkkana), jos halusi pysyä ajotiellä. Jos tämän Scorpion olisi antanut talvikelillä kokemattomalle yli-innokkaalle poikaselle, niin alle viidessä minuutissa auto olisi ollut kaseikossa.
Minua epäilyttää jo ennakkoon, että Volkswagen ID.3 tulee olemaan aluksi toivottoman hankala auto keveisiin etuvetoisiin autoihin tottuneille kuljettajille jäisillä teillä. 2 tonnia painavan takavetoisen auton "dynaaminen hallinta" (en ymmärrä, mitä mainostaja sanoillaan tarkoittaa) jäisellä tiellä ei vain nyt satu olemaan ihan kokemattoman kuljettajan heiniä. Onneksi autopeltisepät oikovat myös ladattavien sähköautojen peltejä, joten tulevalla Volkswagen ID.3:lla tulee olemaan suuri peltiseppiä työllistävä vaikutus talviaikana.
Tämä tarina on taatusti tosi.On kumma juttu, että ID.3-intoilijat eivät vielä ole kommentoineet edellistä juttuani. Mielestäni tästäkin asiasta saisi oikein kivan väittelyn aikaiseksi, koska vanhoilla automiehillä olisi asiasta sunsaasti kokemusta.
Kun katselin vähän tarkemmin ID.3 -auton selostuksia, niin minulle tuli tunne, että tämä projekti ei ikinä etene sarjavalmistukseen asti. Koko suunnittelu on niin pahasti metsässä, että vaikeissa talviolosuhteissa auto on ilmeisesti mahdoton ajettava. Kyllähän taitava kuljettaja saattaa sillä juuri ja juuri tiellä pysyä, mutta koko ajan on kieli oltava keskellä suuta. Ei sellaisesta autoilusta kukaan voi nauttia.
Kun tähän vielä lisätään se, että ID.3:n akku todennäköisesti kyykkää hyvinkin nopeasti 25 asteen pakkasessa, eikä sitä pysty kylmänä kunnolla lataamaan, niin onpa siinä vihreitä arvoja kannattavilla ostajilla tiukat paikat. Uskon niin, että jo ensimmäisellä pidemmällä talvireissulla 90 % ostajista heittäisi koko ID.3 sähköauton sinne tulisimpaan paikkaan runsaiden voimasanojen säestyksellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kumma juttu, että ID.3-intoilijat eivät vielä ole kommentoineet edellistä juttuani. Mielestäni tästäkin asiasta saisi oikein kivan väittelyn aikaiseksi, koska vanhoilla automiehillä olisi asiasta sunsaasti kokemusta.
Kun katselin vähän tarkemmin ID.3 -auton selostuksia, niin minulle tuli tunne, että tämä projekti ei ikinä etene sarjavalmistukseen asti. Koko suunnittelu on niin pahasti metsässä, että vaikeissa talviolosuhteissa auto on ilmeisesti mahdoton ajettava. Kyllähän taitava kuljettaja saattaa sillä juuri ja juuri tiellä pysyä, mutta koko ajan on kieli oltava keskellä suuta. Ei sellaisesta autoilusta kukaan voi nauttia.
Kun tähän vielä lisätään se, että ID.3:n akku todennäköisesti kyykkää hyvinkin nopeasti 25 asteen pakkasessa, eikä sitä pysty kylmänä kunnolla lataamaan, niin onpa siinä vihreitä arvoja kannattavilla ostajilla tiukat paikat. Uskon niin, että jo ensimmäisellä pidemmällä talvireissulla 90 % ostajista heittäisi koko ID.3 sähköauton sinne tulisimpaan paikkaan runsaiden voimasanojen säestyksellä.Ei tarvitse takavetoisella olla mitenkään tarkkana talvisin, siitä pitävät luistonesto ja ajovakaudenhallinta huolen. Sähkömoottorin tehonsäätökin on nopeampaa ja tarkempaa kuin polttomoottorin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse takavetoisella olla mitenkään tarkkana talvisin, siitä pitävät luistonesto ja ajovakaudenhallinta huolen. Sähkömoottorin tehonsäätökin on nopeampaa ja tarkempaa kuin polttomoottorin.
Täytyy myöntää, että pakko käydä kokeilemassa kun siihen mahdollisuus tulee. Juuri takaveto kiinnostaa. Ei ole ollut edestä raapivaa 20 vuoteen eikä tulekaan.
- Anonyymi
Ladattava hybridi on hyvä, jos sitä käyttää oikein.
Mutta tässä ongelman aiheuttaa ihmisen mieli. Uutuudenviehätyksen jälkeen autoa ei jakseta latailla ja sen jälkeen kulutus on todellisuudessa tavallista polttista suurempi.
Jos henkilö ei jaksa ajaa nopeusrajoitusten mukaan ja muutenkin tulkitsee liikennesääntöjä itselleen kulloinkin sopivalla tavalla, tuskin hän jaksaa muutenkaan hiilijalanjäljestään huolta kantaa. - Anonyymi
Ladattavat autot ovat selkeästi paras ratkaisu. Mielellään kokonaan ilman polttista. Kansa kyllä ostaa ja lataa kotonaan sähköä jolla pä'äsee viisi kertaa halvemmalla kuin polttishybridillä.
Sähkö-Seatikin myytiin loppuun viikossa kun auton hinta on kohdallaan. ID.3:n koko ensivuodenkin kapasiteetti on jo varattu vaikka hintaakaan ei ole vielä vahvistettu. Kysdyntä on kovaa.- Anonyymi
Muttakun ei onnistu lataaminen kotona
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muttakun ei onnistu lataaminen kotona
Suomessa on 1.140.000 erillistaloa ja kerrostaloihinkin saa latauspaikkoja helposti. Niiden rakentamiseen saa tukeakin valtiolta. Latausmahdollisuus on aivan peruskauraa suurelle osalla ihmisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on 1.140.000 erillistaloa ja kerrostaloihinkin saa latauspaikkoja helposti. Niiden rakentamiseen saa tukeakin valtiolta. Latausmahdollisuus on aivan peruskauraa suurelle osalla ihmisiä.
Voi olla suurelle joo, mutta ei suurimmalle saati kaikille.
- Anonyymi
Ei mene montaa vuotta kun väki alkaa välttelemään taloyhtiöitä joissa ei saa autoaan ladattua. Vähän niinkuin vanhioja taloyhtiöitä joissa ei ole hissiä tai putkiremonttia tehty.
- Anonyymi
Ja tästä syystä Toyotan hybridi on koko kansanauto vielä pitkään tulevaisuuteen monissa paikoissa.
- Anonyymi
Tuohan tietää ydinkeskustan asuntojen arvonlaskua!
Siellä ei ole kuin harvoja pihapaikkoja. Mielenkiintoinen ajatus! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohan tietää ydinkeskustan asuntojen arvonlaskua!
Siellä ei ole kuin harvoja pihapaikkoja. Mielenkiintoinen ajatus!Joo ja Toyotan hybridin arvo näin ollen vastaavasti nousee tai no ainakin säilyy samana.
- Anonyymi
"Ihan kaikilla ei ole edes latausmahdollisuutta kotonaan, joten erikseen ladattavalla ei tee siis yhtään mitään. "
Ei ihan kaikilla tarvitsekaan olla jotta sähköauto olisi käypänen peli niille joilla latausmahdollisuus on.
Seat ja VW myytiin loppuun hyvin nopeasti joten näyttää siltä että latausmahdollisuuksia on isommalla porukalla kuin mitä autoja saadaan Suomeen.
Kun omakotitaloja on yli miljoona ja Suomessa ostetaan 120.000 uutta autoa vuodessa niin on helppo laskea että latausmahdollisuuden puute ei rajoita sähköautojen kauppaa ainakaan seuraavaan 15-20 vuoteen.- Anonyymi
Ja näin ollen tästä syystä Toyotan hybridi on koko kansanauto vielä pitkään tulevaisuuteen.
- Anonyymi
Eihän ministeriön ajatus ole että ihmiset lataisi kotona vaan maksullisilla asemilla. Ministereillä ja ministeriön väellä on kytköksiä erilaisiin firmoihin. Näinhän se oli Bernerilläkin.
Se että sähköllä ajetaan nyt halvemmalla muuttuu kun sähköautojen hinta laskee ja polttomoottoriautot vähenee. Verotuspohja muutetaan niin että samat verot kerätään ja autoilu maksaa paljon enemmän kuin nyt.
Lapsien hankkiminen ja oman auton käyttö tehdään mahdottomaksi EuvostoSuomessa. Sosialistinen vehervassupolitiikka jyrää. - Anonyymi
"Eihän ministeriön ajatus ole että ihmiset lataisi kotona vaan maksullisilla asemilla. Ministereillä ja ministeriön väellä on kytköksiä erilaisiin firmoihin. Näinhän se oli Bernerilläkin."
On aivan sama mikä on ministeriön ajatus. Ihmisetlataavatsiellä missä lataaminen on halvinta eli kotona.
Kotisähkön verottaminen bensan tavoin on suurinpiirtein mahdotonta. Lisää käyttömaksuja polttiksille on varma asia. Kaikki sähköautoihin kohdistivat lisämaksut olisivat poliittinen itsemurha. - Anonyymi
"Toyotan hybridi kuluttaa vähemmän polttoainetta ja nimeomaan juuri kaupunkiajossa, joka eniten sitä polttoainetta kuluttaa, koska kiihdytetään ja jarrutetaan."
Ladattava auto ei kuluta polttoainetta lainkaan vaan kulkee viisi kertaa halvemmalla sähköllä. Siinä se pointti mihin tojon höpöhybridit eivät koskaan pysty.- Anonyymi
Mikäs siinä jos pystyy kotonaan lataamaan, mutta kaikilla se ei vaan ole mahdollista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäs siinä jos pystyy kotonaan lataamaan, mutta kaikilla se ei vaan ole mahdollista.
Ei ole kaikille mahdollista mutta miksi koko maailman pitäisi jäädä odottamaan näitä perässähiihtäjiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kaikille mahdollista mutta miksi koko maailman pitäisi jäädä odottamaan näitä perässähiihtäjiä?
Jos se on mielestäsi perässähiihtämistä asua Suomen pääkaupungissa stadissa niin sitten se on sun mielestäsi niin.
- Anonyymi
"Mikäs siinä jos pystyy kotonaan lataamaan, mutta kaikilla se ei vaan ole mahdollista."
Mikä tämä fiksaatio "kaikista" kumpuaa? Miksi kukaan latausmahdollisuuden omaavista olisi mitenkään kiinnostunut siitä että "kaikilla" ei ole latausmahdollisuutta?
Kuten sanottu, Suomessa on yli miljoona erillistaloa. Onhan siinä potentiaalia sähköauton käyttäjiksi vuosikymmenen tai parin myynnille.- Anonyymi
Ei tarvitse ollakaan, koska pääasia on, että Toyotan valmistajaa asia kiinnostaa tehdessä ajoneuvoja kaikki kansalaiset huomioon ottaen.
- Anonyymi
Aloitus olikin huijaa...
Minusta todellista huijaamista on käyttää ladattavaa ilman latausta vain sen vuoksi että sen saa pienemmillä veroilla ja vaikka täyttämään työsuhdeautossa firman päästö ym. vaatimukset tällä viherpesulla.
Ei ladattavassa ei siis tätä huijaamista ole.
Ladattavissa Volvoissa kauppa käy, mutta monessako firmassa seurataan polttoaineenkulutusta, onko se 3 l/100 km vai 9 l/100km... firman kortti vinkuu.
- Anonyymi
Rauhotu...
Mikä ongelma sulla on? - Anonyymi
Huijaus on nykyään hyvin suosittua, kaikki haluaa seurata Volkswagenin huijauksen esimerkkiä. Huijaus kannattaa aina, sanoo Volkkari.
- Anonyymi
"Minusta todellista huijaamista on käyttää ladattavaa ilman latausta vain sen vuoksi että sen saa pienemmillä veroilla,"
Aika typerä ajatus. Miksi jättäisi ladattavalla autolla ajamatta sähköllä viisi kertaa halvemmat kilometrit kun siihen mahdollisuus? Tai täysin ilmaiset jos lataa duunissa.
Erittäin tarkoitushakuinen kommentti jossa ei ole mitään logiikkaa.
Ainoa case jossa tuo voisi tulla kyseeseen se jos kaveriila on ladattava hybridi työsuhdeautona täysedulla.- Anonyymi
Polttoaineen voi tankata firman luottokortilla, mutta kodin sähkön joutuu itse maksamaan - siinä syy minulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttoaineen voi tankata firman luottokortilla, mutta kodin sähkön joutuu itse maksamaan - siinä syy minulla.
Ja jos lataushybridi olisi oma, niin sen lataaminen töissä on kielletty, aivan simppelisti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos lataushybridi olisi oma, niin sen lataaminen töissä on kielletty, aivan simppelisti.
Ei kaikissa duuneissa. Meilläkin saa ladata duunissa.
Omalla ladattavalla on paljon halvempaa ajella kotisähköllä kuin bensalla, siinä hyvä motivaatio lataamiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos lataushybridi olisi oma, niin sen lataaminen töissä on kielletty, aivan simppelisti.
Vasta nyt sain varmuuden siitä, että nämä lataushybrideitä ja oikeita sähköautoja mainostavat kaverit elvistelevätkin täällä työnantajan maksamilla uusilla työsuhdeautoillaan. Jos henkilö ajaa työsuhdeautolla, niin silloin ei ole mitään väliä sillä minkä merkkisellä autolla ajaa, sillä autojen huolto-ja korjauskulut menevät ihan huomaamatta köyhien veronmaksajien piikkiin. Jos ihminen joutuu itse ostamaan autonsa ja maksamaan sen huollot, niin silloin vaihtoehtoja on tasan yksi eli Tojota. Tämä asia on ollut minulle selvää jo kauan.
Yhdellä hyvällä kaverillani oli oma hyvinkin menestynyt firma. Kun ihmettelin sitä, että hän itsekin ajeli sihteellisen vaatimattomalla E-Carina automaatilla (minä ajoin silloin isommalla ja komeammalla autolla), niin hän sanoi ajavansa vain sellaisella autolla, joka toimii. Hän sanoi, että hänen firmassaan kaikki työsuhdeautotkin ovat Tojotia, sillä se tulee firmalle kaikkein halvimmaksi. Muita automerkkejä joutui kuulemma liian usein korjaamaan. Taitaa nyt hybridiaikana olla sama tilanne autojen toimivuuden kanssa, joten työsuhdeautoinakin kannattaisi firmojen käyttää vain hybridi-Tojotia.
- Anonyymi
"Hän sanoi, että hänen firmassaan kaikki työsuhdeautotkin ovat Tojotia, sillä se tulee firmalle kaikkein halvimmaksi. Muita automerkkejä joutui kuulemma liian usein korjaamaan."
Tässä taas tyypillinen tojohönön avautuminen joka kertoo kaikkein eniten hänen tietämättömyydestään. Tällä kertaa hän alleviivaa tietämättömyyttään työsuhdeautoista.
Firmat eivät osta työsuhdeautoja ja maksa niiden kuluja. Ne liisaavat 2-3 vuoden sopimuksilla ja leasingmaksu pitää sisällään huollot, korjaukset, rengashotellit yms. asiat. Leasingyhtiöillä on datapankki eri automallien kuluista ja he laskevat sen perusteella kuukausimaksun. Työnantaja ei maksa mitään muuta kuin kk-maksun ja sillä ei ole mitään riskiä korjauskustannusten suhteen.
Toyotan huoltokustannukset ovat niin korkeat että leasing-maksut nousevat korkeiksi. Sen takia Toyotaa ei työsuhdeautona juurikaan näe. Se ei johdu työnantajista vaan työntekijöistä jotka eivät halua tojoja. Samalla leasing-hinnalla ja verotusarvolla löytyy paljon parempiakin autoja.- Anonyymi
Täyttä asiaa. Toyota tosiaan pitää huoltaa jatkuvasti pienillä kilometrillä, jotta kestäisi. Kallis auto käyttää.
- Anonyymi
Firma maksaa ihan kaikki kulut ja katteet päälle.
Olkoonkin sitten leivottu kuukausihintaan polttoainekuluja (ja vastaavia) lukuunottamatta.
Työsuhde leasingin ratkaisee sen hinta eli pienempi verotusarvo, jos työantaja maksaa taas suuremmat muut kulut kuten suuremman polttoaineen kulutuksen jne.
Huoltokulutkaan eivät ole suuremmat, etenkin kun huomioidaan 60tkm alkaen huollot.
- Anonyymi
"Firma maksaa ihan kaikki kulut ja katteet päälle."
Juurikin näin, mutta kulut ja katteet on laskettu mukaan Leasingin kuukausimaksuun. Sopimuksen tehdessään työnantaja tietää tasan tarkaan mitä auton kulut sopimuskaudella ovat. Jos autoa joutuu korjaamaan kesken sopimuskauden niin se on pois leasing-firman tuloksesta, ei työnantajan.
Ja leasing-hinnat perustuvat tuhansien autojen ja monien vuosien tilastoihin. Toyotan leasingmaksut ovat korkeita koska niiden kulut ovat korkeita leasing-yhtiöille. Siksi niitä ei paljoa työsuhdeautoissa näe.
Sen sijaan VW-konsernin autot ovat aina listojen kärkipäässä kun työsuhdeautoja vertaillaan. Ei tarvitse olla Einstein ymmärtääkseen mitä tämä kertoo ylläpitokuluista. - Anonyymi
Sähköauto on tulevaisuutta ja sellaisella ajaminen on helppoa. Vielä ne on kuitenkin pikkukippoja ja vasta tiensä alussa. Tarjontaa ei ole. Lataushybridin ongelma on juurikin sen lataus. Itse näen sen kovin keskeneräisenä tuotteena verrattuna siihen, mihin on totuttu. Ei johtojen mukana rahtaaminen ja jatkuva seinään tökkiminen vie auton käyttöä kehityksessä eteenpäin, päinvastoin. Tehkööt sitä kuka haluaa ja saa siitä itselleen hyvän mielen sekä se jolla on siihen mahdollisuus.
- Anonyymi
Toivottavasti autolehdet testeissään ymmärtävät, että plug-inien lataus toimenpide on negatiivinen lisä auton käyttöön. Eikä sitä ohiteta olankohautuksella ympäristönäkökohdilla perustellen tai vaan unohtamalla koko asia. Se on vastaavanlainen asia kuin mikä tahansa muu auton käytöön liittyvä ominaisuus mitä arvostellaan. Helsinkiläinen autotoimittaja marmattaa kulutuksesta ja kuitenkin tunkee peräkontin täyteen muovipusseja ja valittaa vielä mennessään kun ei ole kassikoukkuja osattu laittaa... no miksiköhän niin. Kunnon ekopelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti autolehdet testeissään ymmärtävät, että plug-inien lataus toimenpide on negatiivinen lisä auton käyttöön. Eikä sitä ohiteta olankohautuksella ympäristönäkökohdilla perustellen tai vaan unohtamalla koko asia. Se on vastaavanlainen asia kuin mikä tahansa muu auton käytöön liittyvä ominaisuus mitä arvostellaan. Helsinkiläinen autotoimittaja marmattaa kulutuksesta ja kuitenkin tunkee peräkontin täyteen muovipusseja ja valittaa vielä mennessään kun ei ole kassikoukkuja osattu laittaa... no miksiköhän niin. Kunnon ekopelle.
No onpas tosiaan negatiivinen kokemus tökätä töpseli kiinni kun ajaa auton pihaan.
Kyllähän sitä paljon mieluummin nuuhkasis vähä bensan hajua tankatessa. Ja voi että kun joutuu vielä illalla laittamaan puhelimen kun laturin johtoon kiinni. Kyllä olikin taas huono päivä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta
Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri171455- 281295
Minun oma kaivattuni
Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka631192Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha111082Tervehdys!
Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot651036Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.271025Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?91013Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan30989Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se6981Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus
YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha1980