Mitä on suurimpia syntejä? Autenttisessa perimätiedossa kerrotaan, että mies sanoi: "Oi, Allahin lähettiläs (rh)! Mikä synti on suurin Allahin silmissä?” Profeetta (rh) sanoi: ”Asettaa kilpailijoita Allahille, kun Hän yksin loi sinut.”
Arabiaksi "shirk" on suurin synti. Tunnustetaan Jumala ainoaksi Jumalaksi! Ei ole muita jumalia kuin yksi.
Sitten se jatkuu näin, että mies sanoi: ”Mikä sitten?” Profeetta (rh) sanoi: ”Surmata poikasi, jottei hän jakaisi ruokaa kanssasi.” Mies sanoi: ”Mikä sitten?” Profeetta (rh) sanoi: ”Olla sukupuoliyhteydessä naapurisi vaimon kanssa.” Sitten Allah vahvisti tämän paljastamalla: ”Samoin ne, jotka eivät rukoile muita jumalia kuin Jumalaa eivätkä syyttömästi ketään tapa, minkä Jumala on kieltänyt, eivätkä antaudu minkäänlaiseen haureuteen. Ken näin tekee, hän on saava synnin palkan.” (25:68)
(Bukhari, vol 9, kirja 93, Hadith 623)
Tässä yhä se pointti että kaikki palvonta kuuluu Jumalalle: rukoukset, jne. Kun vältämme suuria syntejä, Jumala tietää sen ja palkitsee meidät Paratiisilla! Kuten suomalaisille tutummassa kymmenessä käskyssä, myös islamissa on tämä vaatimus "Älä tapa", etenkään lapsiaan, mutta ei myöskään aikuisia.
Mitä on suurimpia syntejä
11
221
Vastaukset
- uyiyuyui
Kaikki muu synti annetaan anteeksi, mutta ei Pyhän Hengen pilkkaa.
Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu. - Anonyymi
Suuria syntejä on tekopyhyys, huijaus, varkaus... Allahin lähettiläs (saws) kertoi, että tekopyhä on sellainen, joka lupaa, mutta ei tee, mitä lupasi, sanoo, mutta ei puhu totta.
- Anonyymi
Suurimpia syntejä on tottelemattomuus Allahille, julmuus, hävyttömyys, perheen hylkääminen, väärän valan antaminen, valheellinen syyttäminen, aviorikos, haureus...
- Anonyymi
Allah pitää syntisinä seksuaalivähemmistöjen vihaajia.
Siksi meillä muslimeilla suomessa tulisi olla ikioma
muslimi seksuaalivähemmistöjen oikeuksien päivä.
Toivottavasti esimerkiksi vihreät tekevät lakialoitteen asiasta.
Toivotamme kaikille muslimeille oikein hyvää pian alkavaa LGBT-kuukautta. - Anonyymi
Allah antoi armo meille annetaan mekin toiselle ihmiselle
- Anonyymi
SYYÄ MUITTEN PÖYÄT TYHJIKSI SITÄHÄN TÄMÄ KAIKKINAISUUDESSA ON
- mitään tuottamattomuus on näitten höyryämisen tulos,
- ajan kulutajia ovat lapsesta hautaan
- Anonyymi
ON SE ONON KARSEETTAH NÄITTEN HUUHHAILUT PUHHEISSA JA SITTEN TEOISSSA
- muitten pöytiin istujilla turhan täyttäjillä pyörijöillä. - Anonyymi
Pyörryttäähän se, kun alvariisa pitää kompuroija allahin alamaisena turhuuttaan
- ja kiertää muitten kattamia pöytiä- Anonyymi
MITEN KAUVAN VIELÄ KIERTÄVÄTKÄN TYHJÄN YMPÄRILLÄ KUMARRELLEN
- Anonyymi
1.2.2024
Raamatunteksti(t)
15Hän sanoo Moosekselle: »Minä armahdan kenet tahdon ja osoitan laupeutta kenelle tahdon.» 16Ratkaisevaa ei siis ole, mitä ihminen tahtoo tai ehtii, vaan se että Jumala armahtaa.
VALTAUKSEN TUHONNE TULETTE VIELÄ KOKEMAAN KARVAANA TYHJYYTTÄNNE- Anonyymi
Näiltähän loppuu taju mihin pyrkisivä ja kun oikea usko on täysin hävitettynä mielistä.
OIKEA USKO VAPAUTTAISI NÄMÄ KIVEN RIIPPUVUUDESTA
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569