Moikka! Eli siis äiti ja iskä olis lähdössä viikoksi työmatkalle, mutta haluaa jättää mut mummille.
Ei halua jättää yksin, koska pelkää et järjestän jotkut ”kotibileet” tai jotain vastaavaa..
En haluis ees järjestää mitään vileitä koska oon tosi hiljanen ja mul on vaa pari kaverii muutenki xD
Ja meillä on myös koira joka ei tykkää ollenkaa vieraista, joten se ois mahdotonta jopa pitää jotain bileitä, kun koira olis paniikissa koko ajan. Ja tämä kyseinen koira on mulle tosi tärkeä. :3
Mutta niin en haluis mennä mummille koska tykkään olla yksin ja mummi ei oikee pidä musta, kun mun veli (joka on 19) on sen mielestä niin ihana ja kaikkee..
oon muutenki ollu jo kerran yön yli yksin kotona, joten 6 yötä ei olis mitenkää paha.
(ja veli ei asu tällä hetkellä suomessa niin se että oisin sen kans viikon ei myöskään ole vaihtoehto)
MUTTA NIIN piti alunperin kysyä, että saako laillisesti 15v olla n viikon yksin kotona? Jos ei oteta huomioon näitä ”Mutta jossain vaiheessa saattaa alkaa pelottamaan, varsinkin yöllä päläpälä..”
Kiitos jo etukäteen!
15v yksin kotona
Heipsunhei
3
125
Vastaukset
- rewqsa
Aikoinaan tuon ikäsinä lähettiin maailmalle satojen kilometrien päähän työn perässä ja nykyäänkin vielä opiskelemaan . Minun papan sisarukset 3 muuttivat ameriikkaan 15v mitä olen sukuluetteloa lukenu . Jos pimeys pelottaa valot päälle . Vaikka meitä oli 10sisarusta ja iso maalaistalo eli turvaa kaiketi piti olla kyllä pimeys oli pahin peikko ja ulkovessa ainoastaan :)
- kylläsaa
yli 12v saa olla lain mukaan yksin kotona- ja asua omillaan..
- HeipsunHei
Okei kiitos paljon!
Ap
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1656222Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv932796Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?921781Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!
Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am391487Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko91226- 491015
Mitä tarkoitat
”Silti koen sinulta puuttuvan jotain, joka kutsuu minua antamaan sinulle juuri sitä.”23928- 21913
- 66912
Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi
Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu122903