15v yksin kotona

Heipsunhei

Moikka! Eli siis äiti ja iskä olis lähdössä viikoksi työmatkalle, mutta haluaa jättää mut mummille.
Ei halua jättää yksin, koska pelkää et järjestän jotkut ”kotibileet” tai jotain vastaavaa..
En haluis ees järjestää mitään vileitä koska oon tosi hiljanen ja mul on vaa pari kaverii muutenki xD
Ja meillä on myös koira joka ei tykkää ollenkaa vieraista, joten se ois mahdotonta jopa pitää jotain bileitä, kun koira olis paniikissa koko ajan. Ja tämä kyseinen koira on mulle tosi tärkeä. :3

Mutta niin en haluis mennä mummille koska tykkään olla yksin ja mummi ei oikee pidä musta, kun mun veli (joka on 19) on sen mielestä niin ihana ja kaikkee..
oon muutenki ollu jo kerran yön yli yksin kotona, joten 6 yötä ei olis mitenkää paha.
(ja veli ei asu tällä hetkellä suomessa niin se että oisin sen kans viikon ei myöskään ole vaihtoehto)

MUTTA NIIN piti alunperin kysyä, että saako laillisesti 15v olla n viikon yksin kotona? Jos ei oteta huomioon näitä ”Mutta jossain vaiheessa saattaa alkaa pelottamaan, varsinkin yöllä päläpälä..”

Kiitos jo etukäteen!

3

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rewqsa

Aikoinaan tuon ikäsinä lähettiin maailmalle satojen kilometrien päähän työn perässä ja nykyäänkin vielä opiskelemaan . Minun papan sisarukset 3 muuttivat ameriikkaan 15v mitä olen sukuluetteloa lukenu . Jos pimeys pelottaa valot päälle . Vaikka meitä oli 10sisarusta ja iso maalaistalo eli turvaa kaiketi piti olla kyllä pimeys oli pahin peikko ja ulkovessa ainoastaan :)

• kylläsaa

yli 12v saa olla lain mukaan yksin kotona- ja asua omillaan..

• HeipsunHei

Okei kiitos paljon!

Ap

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      164
      11531
    2. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      28
      8132
    3. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      56
      6014
    4. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      166
      4977
    5. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      21
      4747
    6. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      39
      4384
    7. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      101
      4285
    8. Missä vaiheessa

Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      101
      3652
    9. Juuri muiston ne

Rakastuneet katseesi. Huh
      Ikävä
      80