Näin käy kun tulee vanhaksi

Sic transit gloria mundi!

Olen täällä kirjoittanut kauan ja otsikko yllä toteutuu

31

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sen olen kyllä huomannut! Ainakin palstalla seitsemänkymppisissä minua on lyöty,kun vierasta sikaa??
      No ei se mitään,eihän minulla tota maallista kunniaa nyt liiemmälti edes ole ollut,etti sitä näin itse edes huomaa??
      Muuten menee hyvin,lunta ihan riittävästi ja utta lupasvat" nousviikolla"?

      Kyllä minusta on mukavaa,kun talvi on talvenaikaan,eikä Juhannuksena,niinkuin se on viimekesinä ollut.

      Tänään on Nuutinpäivä.Päästään siitä Joulusta eroon,eihän se yksinäiselle ihmiselle mikään riemujuhla ole,pakonsanelema tavallaan.

      No tämä oli todellisuus aman kadoneesta maallisesta kunniasta??

      Eikös sitä joskus sanottu,että jos maine menee,niin kunnia jää???

    • Makriina.ei.kirj

      Sic transit gloria mundi -
      ohi meni joka ikinen kundi,
      sanoi kioskinpitäjä.

      • No niin Makriina.
        Jopa tuli naurut minulle täällä tuvanpirtissä?
        Näinhän se nuoruus hupenee,onko sitä maistakunniaa,tai ei ole?
        Minulle sen merkitys ei ole enää elämäntehtävä.
        Sitä elämäntehtävääni kohtaan eivät noi lumikinokset alennu,jollen niitä ala kolaamaan?
        Itsekunnioitus minulla vielä kyytipoikana,siis en ole kadottanut sitä ama


      • Mitäpä kunniaa sitä muuta tarvitsee kuin itsekunnioituksen. Se tuntuu vain paranevan mitä enemmän ikää tulee. Yritän myös kunnioittaa lajitovereita, jopa eläimiäkin.
        Kyselin tuolla terveysosastolla kuuleeko kukaan sellaisia ääniä joita muut eivät kuule. Ei kukaan kommentoinut. Kuitenkin ihmisistä n. 10% kuulee ääniä jossain elämänsä vaiheessa.
        Sitten kysyisin vielä oletteko facebookissa? Sinne on paljon helpompi pistäytyä kun ei tarvitse joka hemmetin kerta kirjautua. Kuulumisiin!


    • Mielestäni kyllä,jos avauksen tekee,niin pitää olla munaa kuljettaa sitä.
      Sinä ruune ja palstanikeillä tsemppaava lähimmäinen,aivan aikuistenoikeesti,kuljeta ketjua,sitä toivoen ama

      • kysyvä-ei-tieltä-eksy

        Aika ihmeellinen ilmoitus 80 palstan avauksessa :EI YHTÄÄN KESKUSTELUA!

        Kysynkin onko 80 lopetusuhkan piirissä vai missä mättää?


      • infoa

        Ei mikään mätä.
        Niitä ilmoituksia on vähän aikaa ihan joka sivulla joskus kun suomi24 ylläpitäjä päivittää sivuja.
        Ei se tarkoita, että keskustelut loppuu.


      • infoa kirjoitti:

        Ei mikään mätä.
        Niitä ilmoituksia on vähän aikaa ihan joka sivulla joskus kun suomi24 ylläpitäjä päivittää sivuja.
        Ei se tarkoita, että keskustelut loppuu.

        Ai päivityksestäkö se johtuukin Olen tänäänkin ilmoitukseen törmännyt ja ihmettelin, mihin meidät on häädetty.
        Käväisin muualla ja kun palasin, olivat kaikki ikimuistoiset hengentuotteemme tallella taas.
        Kiitos ja ylistys.


      • Ai, jaa! Onko se Ruune täällä .? En ole vuosiin käynyt täällä " Suomessa"


    • Onko Palstavaari sama kuin Ruune?

    • Kertokaa nyt joku tälle uuelle ummikolle , jotta mikä tääl on meininki . Onko vakituisia kävijöitä? Onko mukana vielä vuosien takaa kun oltiin tuolla alemmissa ryhmissä. Minä olin Onkkelis muinoin ja taisin olla Opritarkin. Monta on varmasti lähtenyt tuonilmaisiin ja me täällä vain näitä ilmoja pitelemme..
      Kertokaa nyt joku jotakin !

      • Ei ole kukaan huomannut sinun hätähuutoasi. Sorry!!
        Täällä kahdeksankymppisissä ei montakaan osallistujaa ole, vain me muutamat olemme suostuneet myöntämään, ettemme enää välttämättä kuulu seitsemänkymppisiin.
        Palstavaari on entinen Ruuneperi, hän on muuttanut nimensä, kun koki sen vanhan nahistuneeksi. Hänellä on tabletti, jolla kirjoittaa, ja se tuottaa aina harmia, tulee lyöntivirheitä.
        Rituliini ja minä olemme täällä olleet varmaan enemmän, ja välillä joku seitsenkymppisistä pistäytyy, yksi Kristiinakin esimerkiksi.
        Seitsenkymppisissä oli viime vuosi kovin ahdistavaa aikaa, mutta tämä vanhempi porukka on pysynyt ystävällisissä ja huomaavaisissa väleissä.
        Vähän hiljaista täällä on, kun meitä ei ole kuin muutama. Ulla Ruotsista silloin tällöin kirjoittelee, mutta nyt on ollut joululomalla pitkään.
        Iloisia ollaan, jos tulet mukaan joukkoon. Ihan niitä näitähän täällä kirjoittelemme, emmekä aina niitäkään. Mutta ei me tuppisuinakaan olla.


      • Makriina.ei.kirj

        Unohdin hyvänen aika, että Katleija käy myös silloin tällöin. Kyllä ne monivuotiset meidät muistavat ainakin joskus.


      • mummo.pulassa

        Huh, hei, täällä minäkin, mummo.pulassa, silloin tällöin käyn, vaikkakin harvemmin! On kyllä tuota joutoaikaa ihan tarpeeksi, mutta inspiraatio kirjoittamiseen puuttuu, kun en oikein tuttu ole täällä monivuotisten kirjoittajien joukossa.
        Nyt sain aiheen kirjoittamiseeni, kun tuolla toisella puolella kovasti puhutaan vanhusten huonosta hoidosta hoitolaitoksissa ja muutenkin.
        Asun kerrostalossa, pärjäilen omatoimisesti, luojan kiitos vielä ainakin, mutta syy miksi tätä juttua jatkan on: Päivittäin seurailen ikkunastani ulos, vilkasta on elämä tässä taloyhtiössä, paljon nuorta polvea, mutta meitä ikäloppujakin aikalainen liuta, kuka missäkin kunnossa.
        Mutta ihaillen seuraan yhden huonokuntoisen mummon onnea. Hänellä on kaksi jo eläkkeellä olevaa poikaa, jotka joka päivä säännöllisesti tulevat äitinsä luokse avustamaan päivittäisissä tehtävissä, mummo ei muuten pärjäisi kotonaan. Hyvin kasvatettuja poikia,joskus puhelen heidän kanssaan, ja sanovat yhteen ääneen, että äiti on heille kaikki kaikessa.
        Onnellinen vanhus, kun omat lapset ovat lähellä ja avuliaita. Meillä kaikilla ei niin ole, joudumme siis turvautumaan yhteiskunnan apuun.
        Tulevaisuudestamme emme tiedä, ehkäpä niin on parempi.


      • mummo.pulassa kirjoitti:

        Huh, hei, täällä minäkin, mummo.pulassa, silloin tällöin käyn, vaikkakin harvemmin! On kyllä tuota joutoaikaa ihan tarpeeksi, mutta inspiraatio kirjoittamiseen puuttuu, kun en oikein tuttu ole täällä monivuotisten kirjoittajien joukossa.
        Nyt sain aiheen kirjoittamiseeni, kun tuolla toisella puolella kovasti puhutaan vanhusten huonosta hoidosta hoitolaitoksissa ja muutenkin.
        Asun kerrostalossa, pärjäilen omatoimisesti, luojan kiitos vielä ainakin, mutta syy miksi tätä juttua jatkan on: Päivittäin seurailen ikkunastani ulos, vilkasta on elämä tässä taloyhtiössä, paljon nuorta polvea, mutta meitä ikäloppujakin aikalainen liuta, kuka missäkin kunnossa.
        Mutta ihaillen seuraan yhden huonokuntoisen mummon onnea. Hänellä on kaksi jo eläkkeellä olevaa poikaa, jotka joka päivä säännöllisesti tulevat äitinsä luokse avustamaan päivittäisissä tehtävissä, mummo ei muuten pärjäisi kotonaan. Hyvin kasvatettuja poikia,joskus puhelen heidän kanssaan, ja sanovat yhteen ääneen, että äiti on heille kaikki kaikessa.
        Onnellinen vanhus, kun omat lapset ovat lähellä ja avuliaita. Meillä kaikilla ei niin ole, joudumme siis turvautumaan yhteiskunnan apuun.
        Tulevaisuudestamme emme tiedä, ehkäpä niin on parempi.

        Älä nyt enää ole pulassa, vaan tule mukaan rupattelemaan niitä näitä. Tällainen kirjoittelu on aivojen tuuletusta. Mukava seurata maailman menoa ja sitten ihmetellä sitä täällä luotettavassa seurassa.
        Kyllähän täällä toki moni käväisee, mutta enhän minä muista kenenkään nimiä, ja monet ihan tilapäisilläkin nimmareilla.
        Kai tällaisen uuden palstan alkukäynnistys on vähän takkuilevaa. Minä viihdyn jo mainiosti. Jos käyn tuolla nuoremien puolella, kirjoittelen usein "ei kirjoittautuneena".


      • Makriina.ei.kirj kirjoitti:

        Unohdin hyvänen aika, että Katleija käy myös silloin tällöin. Kyllä ne monivuotiset meidät muistavat ainakin joskus.

        Katleija kuulostaa tutulta nimeltä vuorien takaa. Susmorsian oli, mutta olen ymmätänyt ettei hän enää olisi.


      • Makriina.ei.kirj kirjoitti:

        Unohdin hyvänen aika, että Katleija käy myös silloin tällöin. Kyllä ne monivuotiset meidät muistavat ainakin joskus.

        Entäs Jonninjoutava? Onko näkynyt kuulunut ? Kahvipirtti kin oli joskus . Kirjoittaisin välillä pitkästikin mutta tämä pätkii.
        Illanjatkoj!


      • Lumimuori kirjoitti:

        Entäs Jonninjoutava? Onko näkynyt kuulunut ? Kahvipirtti kin oli joskus . Kirjoittaisin välillä pitkästikin mutta tämä pätkii.
        Illanjatkoj!

        Onhan se Kahvipirtti 70 palstalla täysin voimissaan. Käväise siellä tervehtimässä tuttuja. Siellä varmaan pystyvät paremmin kertomaan pitkäaikaisista kirjoittajista.


    • En uskalla enää pitkästi kirjoittaa iPadilla, kun äsken meni pitkä kirjoitus avaruuteen. Mutta tervehdys kaikille!

    • Jonnin joutava vaikuttaa nykyään samassa ryhmässä kanssani, kuin Late Vaankin Facebookissa, oli tänäänkin kuva, jonka oli laittanut.

      Muistan Onkkeliksen kirjoittaneen Tulenlieskan runonurkkaan alkuaikoinani, jolloin olin pilvi nimimerkillä minäkin.
      Niin ne vuodet kuluvat, mukavia muistoja on kertynyt tästäkin leskeyteni ajasta.

    • yksullamirjami

      Täälä ollan --ja ihan terveenäkin -- Mitä nyt vanhuutta ei oteta lukuun --sille kun ei kukaan ole keksinyt minkäänlaisia Pillereitä -- Minä en kyllä huolis niitäkään, kun ilman olen tähänkinpäivään
      päässut ilman niitä !
      Kevättä kohti ollaan menossa --!
      Huomasin, että monelle ei riitä tämä Suomi 24 ---minäkin enimmäkseen kirjoittelen ja katselen ihmisten laittamia kuviaankin FB--30-40 luvulla syntyneet . Kun menin ensimmäistä kertaa pyysin, että voisinko päästä mukaan , kun olen jo 30 luvulta ja ne lupasivat --- nyt on tullutkin sitten muutma minunkin ikäiseni -- !
      - Muistan, kun jotkut pisti ensin hanttiin -- syytä eivät "kehdanneet sanoa " JA PAREMPI OLIKIN ! EI KAIKKI OLLA "MUUMIOITA " VAIKKA IKÄÄ KARTTU -- OLEN ILOLLA HUOMANNUT, ETTÄ TÄÄLÄ ON JOITAKUITA JO 80 JA TOIVOTTAVASTI VAAN TÄMÄKIN IKÄLUOKKA VILKASTUISI !
      Anteeksi ei pitänyt huutaa , mitenkä se sormi tas lipsahti ---mutta ihan sopivasti !

      Taidampahan poiketa toistekkin , joku vielä muisti minut -- se oli mukavaa !
      Ja olin jo aikuinen kun muutin tänne, en ole Ruotsin kansalainen ! 51 vuotiaana muutin!

      Hyötynyt olen ,eläkkeessä ainakin --ja onhan minulla Tyttären ja pojan perheetkin täälä !

      Tyttären koira arkisin päivähodossa 5 kk tulee iso musta Puudeli !-- Jerry cottoni on ollut jo 4v kuolleenakin !

      U.M

      • hyshyshys

        Älä viitsi huutaa.


      • Makriina.ei.kirj
        hyshyshys kirjoitti:

        Älä viitsi huutaa.

        UM napautti vahingossa Capsia - ja pyysi anteeksi. Miksi moitit?
        Minä olen Ullaa kaivannut, kun on olut omissa oloissaan pitkään. Ehkä saamme nyt keväämmällä taas seurata Ullan kanssa sääksien pesimäpuuhia.
        Ei näköjään onnistunut kirjautuminen!


    • yksullamirjami

      Juu näin käy kun tulee vanhaksi -!
      -Ei se mitään vaikka sormivähän lipsahtaa.. Varsinkaan kun pyysin anteeksi -- !

      Hys hys hys---- olikin oltava hiljaa --ymmärrän!-- Kun ollaan sellaisia --- "yökyöpeleitä" !

      U.M

    • justniinsådär

      Menkäähän allekirjoittamaan se kansalaisadressi eläkkeestä älkääkä höpiskö täällä sekavia.

    • Makriina.ei.kirj

      Miksi meidän sekapäisten pitäisi allekirjoittaa summamutikassa jokin adressi, mistä me raukat ei enää mitään ymmärretä, kun vaan haluamme höpistä täällä sekavia?
      Millaisia veroja maksat siitä isosta eläkkeestäsi, jota nautiskelet, kun olet tietenkin osannut hoitaa asiasi paremmin kuin me höperöt?
      Kunhan joku puolue tarttuu eläkkeiden verotukseen ja sairausvakuutusaksuihin, niin siihen adressiin minäkin höppämä panen nimeni.
      Nyt en näe mitään järkeä korottaa mitään tuloja, koska verot tulevat perässä kuin narusta vedettynä, ja kaikki muutkin maksut ja hinnat ohittavat sen korotuksen.

      Anna sinä meidän olla rauhassa ikäihmisiä, kyllä me täällä selviydytään.
      Meitä ei käskytetä.

    • yksullamirjami

      Pitkästä aikaa ja olen ihan ymmälläni . Joku 70 muistaa minutkin ! luulin että olen jo hukkunut Ajatuksien ulkoavaruuteen -- ihan oli niin kun ennenkin ---mutta siinä oli mielestäni isonlainen virhe --,on joskus joku minua haukkunut hyvin pahalla nimellä ! Jota en kyllä ansaitse --

      Olen monesti kertonut kuinka elämä Iloisena leskenä on ollut suorastaan kivaa. Enkä kadu --minä olen saanut ELÄÄ ! Ja miehet olen valinnut ,aina itse , Siihen aikaan naisia ei Raiskattu --ja tietooni ei tullut lapsiinkaan kohdistuvaa ahdistelua -- Kai sitä on ollut mutta --se siittä =)

      --Piti vaan mainita nimittelystä, joka tuli ihan yllätyksenä , kun luin sen pitkän ketjun ( Jota ei ole kukaan kirjoittanut)
      Kommunistiksi haukuttiin . Appivaari oli Kunnallispolitiikassa Kommunistina ( vaikka en ole ikinä tavannut niin oikeistolista kun hän )Kielsi minunkin osallisuuteni Ammattiyhdistystoimintaan ---mutta juu se paha nimitys oli kai jonkun mielestä liikaa , kun joskus mainitsin kuinka mukava on tarpeeseenkin miehinen mies !-- Niitä olen sattumalta tavannutkin pitkän elämäni aikana ---mutta rahaa en ole ottanut koskaan ---no ,se siittä sitten .

      U.M


      P.S 80 on alkanut ihan mukavasti -- Olen lopettanut jo Haaveilun miehistä --mutta puhelimeen soittelee kuinka jakselen --Yks juuri leskeksi jäänyt Huru ukko --olen sanonut , että on tämä ihan tottumuksen voimasta tullut jo ihan helpoksikin minulle ! kai se " ymmärsi yskän " --toivottavasti !

    • yksullamirjami

      Makriina minulla on FB --ihan oma sivu jossa on meitä muutama jotka ollaan asiasta kiinnostuneita -- Sivuni on ullanlinnut Sääksisäätiö-Finnish Osprey -- Se on toiminut nytkin ,kun Linnut ovat talven Senecalissa --minulla on erikoisesti IItu emolintu joka on pesinyt jo 4v ja on saanut nyt seurantalaitteen ,Minä seuraan Sääkseä niin kauan kun jaksan --ja tämähän on helppoa näillä laitteilla Saan kuviakin sieltä Talvipaikastakin .

    • Anonyymi

      Ei mitään väliä kunhan saa kunnon lääkkeet, sitten voi istuskella paskat housussa ja hymyillä.

    • Mielenkiintoinen ketju. Osan kirjoittajista tunnistin, osa oli ihan tuntematonta.
      Tässä on osoitus siitä kuinka aika rientää hurjaa vauhtia.
      Aloitus on vuodelta 2019, noin neljä vuotta, se on pitkä aika näillä kymmenillä.

      • Anonyymi

        Muistot nousivat mieleen. Noina vuosina osallistujia ei juuri ollut. Ulla Ruotsista ja Rituliini, jonka vanha nimmari oli Amadeus . siitä "ama".
        Poissa ovat kuvioista.
        Wanha Makriina vain sinnittelee.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe