Mitä uskonnonnollinen ja henkinen lasten "raiskaus" saavat aikaan?

Aika-muutokselle

Varoittavia esimerkkejä on valtavat määrät. Uskonnollinen aivopesu, joka kohdistuu lapsiin tulisi viipymättä kriminalisoida vakavaksi rikokseksi. Henkinen lapseen kohdistuva väkivalta kun on monin verroin pahempaa kuin esim. lapseen kohdistuva seksuaalinen väkivalta.

Nyt on aika herätä puhumaan aiheesta oikeilla nimillä. Lahkojen valtaapitävät on saatava kuriin. Uskonnonvapauden nimissä ei saa toimia, kuten on ollut tapana toimia. Uskonnollisten järjestöjen valtaapitävät elävät kuin siat pellossa.

https://www.iltalehti.fi/tosielamaa/a/f242da06-4f28-4090-966d-11e94cbce0a2

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HarleyUskova

      Mä luultavasti olen uskossa nykyään siitä syystä, että vanhempani eivät olleet, vaan olen saanut tutustua ITSE JEESUKSEEN, enkä joutua puolivillaisten vanhojen ukkojen aivopesemäksi. Jos IHMINEN alkaa suorittamaan aivopesua - se on yhtä pahaa jälkeä kuin rakennusmies kirveen, ja sahan kanssa alkaa tekemään kirurgista leikkausta.. Autojen Airbageja saa hulltaa vain koulutuksen saanut ammattimies, ja näin ollen Aivojen Pesun saa suorittaa vai siihen kykenevä ammattilainen JEESUS ITSE, muuten ei tule kuin vahinkoa. ..

    • Samaatietä

      Lapsia ei saisi pelotella, vaan tuoda Jumalakin esille hyvänä ja armahtavana Isänä niinkuin hyvä isä on lapsilleen, sekä rakastavana.

      Lapsia ei myöskään saisi pakottamalla pakottaa tai syyllistää jos tekevät väärin, vaan osoittaa, ettei elämä siihen kaadu. Lapselle ei saisi tulla sellaista tunnetta, että hän on paha.

      Tulevaisuuskin pitää osoittaa lapselle toiveikkaana ja iloisena ja jönnittävänä sekä mielenkiintoisena asiana.

      Uskon että on vähemmän uskontojen uhreja kuin tyytyväisiä uskovaisia. Niin lapsia kuin aikuisia. Monenlaista mahtuu joka seurakuntaan kuin myös uskottomienkin elämään. Monenlaista vanhempaa ja elämäntilannetta maapallolla.

    • helluntainuhrilapsesta

      Vanhempani kertoivt oikeasti nähneensä esim. kun olin kuumeessa, kuinka tulin heitä ulko-ovella vastaan yöpuvussani, ja kun tulivat huoneeseen jossa sairastin, nukuinkin kuumeettomana sängyssäni ! Näin siis sairauden henki oli minusta poistunut, tullen ulko-ovella heitä vastaan hamossani.
      Musta hahmo taas oli itse paholainen. Senkin nähtiin jskus menevän meihin lapsiin (mm kun olimme tottelemattomia)
      Tupakokouksessa eräässä helluntaiperheessä kerrottiin kuinka erän perheen talon ulkoseinustalle oli nähty kahleissa valatsien iso musta paholainen. Talon väki oli joutunut kauan rukoilemaan enen kuin paholainen oli kadonnut seinustalta. (Sitä ei kuitenkaan kerrottu miten pääsi kahleista irti)
      Meidät vietiin kastomaan "lähetysssarnaajan näyttämää raakaa filmiä kukkotappelusta jossain alkeellisessa maassa ym. ym. Kaikki nämä olivat pelottavia ja ahdistavia kokemuksia.

      Saarnaajat tulivat tupakokouksissa kyselemään, meiltä leikki-ikäisinäkin jo, olemmeko jo ottaneet Jeesuksen vastaan . Nämä livat erittäin ahdistavia ja syyllistäviä tilanteita. Maaseudun mökissämme ei juuri muita vieraita käynytään kuin kiihkohellareita.
      Seurasi ihmispelkoa, syyllisyyttä , ahdistusta. Kauan pelkäsin helluntailaisia. Esim. kun kävivät vvieraililla, laulamassa ja puhumassa vanhusetenhoitokodissa, jossa olen töissä.

      Vei kauan vapautua näistä peloista ja ahdistuksista. Nykyään kartan helluntailaisia enkä ole missään tekemisissä näiden valheellisten tekouskovaiste n kanssa.
      Nuorena aikuisena yritin kylläkin kuuliaisesti käydä kokouksissa , mutta käynnit johtivat valtavaan ahdistukseen ja sairastuin paniikkihäiriöön. Nykyisin uskon omalla tavallani ARMAHTAVAAN Jumalaan.

      • Samaatietä

        Tästä tuli mieleen miten ennen lapset saatiin pelottelemalla kuriin. Oli näkkiä kaivossa ja hiisiä järvessä.

        Uskottiin myös etäjäisiin ja kummituksiin joista puhuttiin ihan avoimesti.

        Ei kaikki liity helluntailaisuuteen nuo lasten pelottelut.

        Muista itse sellaisen, että tätini hoiti minua jonkin aikaa päivisin vanhempieni ollessa töissä.
        Hän käytti sellaista pelottelu kiristystä, että kun olin huono syömään, että jos en syö tyhjäksi lautasta tulee portaidemme alla olevasta varastonluukusta syöjätär joka syö kaikki laihat lapset.

        Tosin jääräpäänä en uskonut. Samoin minua peloteltiin että jos en pysy illalla sängyssä, sama syöjätär tulee ja syö pikku lapset. En tosin uskonut vaan hiippailin varkain pimeissä huoneissa ihan uhastakin ja siikös riemu aina nousi. Sain kerran remmiäkin.


      • RauhanRuhtinastaOotellen

        Hän on Jeesus.


      • RauhanRuhtinastaOotellen

        ...eli siis ARMAHTAVA Jumala.


      • Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

        Tästä tuli mieleen miten ennen lapset saatiin pelottelemalla kuriin. Oli näkkiä kaivossa ja hiisiä järvessä.

        Uskottiin myös etäjäisiin ja kummituksiin joista puhuttiin ihan avoimesti.

        Ei kaikki liity helluntailaisuuteen nuo lasten pelottelut.

        Muista itse sellaisen, että tätini hoiti minua jonkin aikaa päivisin vanhempieni ollessa töissä.
        Hän käytti sellaista pelottelu kiristystä, että kun olin huono syömään, että jos en syö tyhjäksi lautasta tulee portaidemme alla olevasta varastonluukusta syöjätär joka syö kaikki laihat lapset.

        Tosin jääräpäänä en uskonut. Samoin minua peloteltiin että jos en pysy illalla sängyssä, sama syöjätär tulee ja syö pikku lapset. En tosin uskonut vaan hiippailin varkain pimeissä huoneissa ihan uhastakin ja siikös riemu aina nousi. Sain kerran remmiäkin.

        Muistan kun minua alkoi jo niin tympimään se jatkuva syöjättärellä uhkailu, että sitten aloin menemään sinne portaiden alla olevaan tilaan ja puhuin siellä ääneen, että missä se syöjätär on. Että yritäkkö lapsia syödä. Uhmattelin että tuuppa nyt syömään jos uskallat jne. Uskon, että syöjättärestä puhumine loppu tuohon.
        Sillä huomasin portaiden alusen mukavaksi leikkipaikaksi. Siinä oli pikku luukku josta pääsi sisään ja ovikin luukussa., kuin maja.

        Lapsia on kautta aikain peloteltu kaikenlaisilla asioilla.


      • helluntainuhri
        Samaatietä kirjoitti:

        Tästä tuli mieleen miten ennen lapset saatiin pelottelemalla kuriin. Oli näkkiä kaivossa ja hiisiä järvessä.

        Uskottiin myös etäjäisiin ja kummituksiin joista puhuttiin ihan avoimesti.

        Ei kaikki liity helluntailaisuuteen nuo lasten pelottelut.

        Muista itse sellaisen, että tätini hoiti minua jonkin aikaa päivisin vanhempieni ollessa töissä.
        Hän käytti sellaista pelottelu kiristystä, että kun olin huono syömään, että jos en syö tyhjäksi lautasta tulee portaidemme alla olevasta varastonluukusta syöjätär joka syö kaikki laihat lapset.

        Tosin jääräpäänä en uskonut. Samoin minua peloteltiin että jos en pysy illalla sängyssä, sama syöjätär tulee ja syö pikku lapset. En tosin uskonut vaan hiippailin varkain pimeissä huoneissa ihan uhastakin ja siikös riemu aina nousi. Sain kerran remmiäkin.

        Kyllä meillekin " näkistä" puhuttiin, rannalla asuvina oli tietenkin pelkoa että joku lapsista hukkuisi.
        Tuollainen oli aivan yleistä tuohon aikaan 60-70 -luvuilla , mutta tällä ei ole mitään tekoa helluntailaisuuden kanssa. Liittyy paremminkin suomalaiseen kansanperinteeseen. Kun ei ollut aikaa valvoa lapsia, pidettiin peloittelulla lapset pois vaaranpaikoista.

        Helluntailasten pelotteluilla oli vain ja ainostaan usknnolliset päämäärät, pelottelu ei mitenkään liittynyt lapsen varoittamiseksi vaaroista . Päämäärä j atavoite oli alistaminen henkistä , uskonnolista väkivaltaa käyttäen. Joka ei ole tälläistä kokenut ei tietenkään ymmärä näitä . kokemuksia.
        Valehtelemalla kokemuksitaan ja näyistään saatiin huomiota ja arvostusta muilta uskovilta, Näillä valheilla ikäänkuin korotetiin omaa uskonnollisuuttaan . Jotkut olivat jopa nähneet Jeesuksen ja kuulleet hänen puhuvan.
        Saatana nyt oli lähes jokapäiväinen näky hartaimmille uskoville, ja tietenkin kaikki, omasta itsestä johtuvat virheet ja väärinkäytökset skeä suoranaiset rikokset laitettiin Saatanan houkutuksen piikkiin !!


      • Samaatietä
        helluntainuhri kirjoitti:

        Kyllä meillekin " näkistä" puhuttiin, rannalla asuvina oli tietenkin pelkoa että joku lapsista hukkuisi.
        Tuollainen oli aivan yleistä tuohon aikaan 60-70 -luvuilla , mutta tällä ei ole mitään tekoa helluntailaisuuden kanssa. Liittyy paremminkin suomalaiseen kansanperinteeseen. Kun ei ollut aikaa valvoa lapsia, pidettiin peloittelulla lapset pois vaaranpaikoista.

        Helluntailasten pelotteluilla oli vain ja ainostaan usknnolliset päämäärät, pelottelu ei mitenkään liittynyt lapsen varoittamiseksi vaaroista . Päämäärä j atavoite oli alistaminen henkistä , uskonnolista väkivaltaa käyttäen. Joka ei ole tälläistä kokenut ei tietenkään ymmärä näitä . kokemuksia.
        Valehtelemalla kokemuksitaan ja näyistään saatiin huomiota ja arvostusta muilta uskovilta, Näillä valheilla ikäänkuin korotetiin omaa uskonnollisuuttaan . Jotkut olivat jopa nähneet Jeesuksen ja kuulleet hänen puhuvan.
        Saatana nyt oli lähes jokapäiväinen näky hartaimmille uskoville, ja tietenkin kaikki, omasta itsestä johtuvat virheet ja väärinkäytökset skeä suoranaiset rikokset laitettiin Saatanan houkutuksen piikkiin !!

        En ole kokenut. En kasvanut hengellisessä kodissa. En ole nytkään helluntailainen, mutta olen uskovainen.
        Itselläni on useampia lapsia. Ovat tosin isoja jo. Olen pyrkinyt kasvattamaan heitä Herran tuntemiseen.
        Eivät ole puhuneet, että se olisi ollut traumatisoivaa. Toivat usein lasten lapsiakin hoitoon ennenkuin iski tämä hankala huimaus. Käyvät luonani useinkin.

        Siis ei voi kuitenkaan yleistää, että hengellisessä kodissa kasvatus olisi aina henkistä väkivaltaa. Vaan että henkistä väkivaltaa voi olla.millaisessa kodissa tahansa. Ei yksistään helluntailaisessa.


      • helluntainuhrinaollut

        Oli myöskin hämmentävää nädä näitä muutamien , meille kutsuttujen helluntailaispariskuntien sekä omien vanhempien polvirukouskokouksia kodissamme. Siinä huudettiin ääneen itkien Herraa, kerrottiin rukouksen kiihkossa asioita Jumalalle. Puhuttiin pelottavasti kielillä, jotkut saivat kyseen laisia profetioita.
        Tilanteita ei päässyt minnekään pakoon, oli vain nähtävä ja kuultava kaikki!


      • Samaatietä

        Mitä olen aikuisena käynyt helluntai seurakunnissa, niin olen huomannut, ettei kokouksissa juuri näy lapsia.

        Kotikokoukset tietysti erillaisia.
        Muutaman kerran ollut niissäkin, mutta eivät ne ole olleet kuvailemasi kaltaisia. Ei ole siis osunut kohdalle.

        Hankala, jos lapsi joutuu pelkäämään. Kun kokouksien ja etenkin kodin imapiirin pitäisi tuntua turvalliselta ja aikuisen, vanhemman pystyä olemaan se, johon lapsi voi luottaa tuntiessaan turvattomuutta.

        Mitenhän alkuseurakunnissa oli tuo lasten paikalla olo kokouksien aikana?

        Joka tapauksessa myös seurakuntakodin pitäisi olla lapselle nimenomaan se turvallinen kasvupaikka. Ja lapsien tämän ymmärryksen mukaan mikä minulla nuy on, pitäisi kyetä olemaan vapaasti ahdistumatta kokouksissa. Oli heillä ymmärrystä tai ei.


      • Kristitty.ev.luth

        Ei ole mitään sairauden henkeä. Sairaus johtuu jostakin syystä, joka tulee korjata. Silloin sairaus poistuu.

        Ehkä rukouksessa Jumala on poistanut syyn, joka kuitenkaan ei ole mikään henki, vaan esim. virus tai bakteeri. Ne ovat kyllä eläviä eliöitä, mutteivät demoneja. Niitä ei pidä kutsua sairauden hengiksi.

        Jos ihmisellä on esim. ranne murtunut, syy sairauteen onkin sitten toinen. Siinä ei mellasta bakteerit eikä henkiolennot vaan katkennut luu. Rukouksessa Jumala voi liittää luut toisiinsa.


      • Kunnioitan
        Samaatietä kirjoitti:

        Muistan kun minua alkoi jo niin tympimään se jatkuva syöjättärellä uhkailu, että sitten aloin menemään sinne portaiden alla olevaan tilaan ja puhuin siellä ääneen, että missä se syöjätär on. Että yritäkkö lapsia syödä. Uhmattelin että tuuppa nyt syömään jos uskallat jne. Uskon, että syöjättärestä puhumine loppu tuohon.
        Sillä huomasin portaiden alusen mukavaksi leikkipaikaksi. Siinä oli pikku luukku josta pääsi sisään ja ovikin luukussa., kuin maja.

        Lapsia on kautta aikain peloteltu kaikenlaisilla asioilla.

        Sinussa oli uhmaa ja sisua jo lapsena. 🐂


      • Samaatietä
        Kunnioitan kirjoitti:

        Sinussa oli uhmaa ja sisua jo lapsena. 🐂

        Niinhän nuo sanovat. En varmaan ollut helppo lapsi aina 😣
        Minulla oli vahva oikeellisuudentaju ja nousin takajaloilleni jos huomasin epäoikeudenmukaisuutta. Minua ei saanut kukaan hiljaiseksi silloin. Sain opettajatkin hämilleen suorilla puheillani 😣

        Kukaan ei varmaan uskaltanut kavereistanikaan valehdella kun lassautin päin naamaa asiat. Minulla oli paljon kavereita kuitenkin. Mutta vaadin aina ehdotonta totuutta 😂😂😂
        Järkyttävä ihminen näin jälkikäteen ajateltuna.

        En ymmärrä miksi olin sellainen lapsena😂😂


      • olisikohan.kristitty.ev
        Kristitty.ev.luth kirjoitti:

        Ei ole mitään sairauden henkeä. Sairaus johtuu jostakin syystä, joka tulee korjata. Silloin sairaus poistuu.

        Ehkä rukouksessa Jumala on poistanut syyn, joka kuitenkaan ei ole mikään henki, vaan esim. virus tai bakteeri. Ne ovat kyllä eläviä eliöitä, mutteivät demoneja. Niitä ei pidä kutsua sairauden hengiksi.

        Jos ihmisellä on esim. ranne murtunut, syy sairauteen onkin sitten toinen. Siinä ei mellasta bakteerit eikä henkiolennot vaan katkennut luu. Rukouksessa Jumala voi liittää luut toisiinsa.

        "sairaudenhenki"
        Jaa, kyllä ’viinakalle’ puhuu maailmalla, kuinka se viinapiru häntä vie. Eli tavallaan voidaan "nimetä" se "viruksesi ja bakteerisi" ulkopuolella oleva vaikka ”sairaudenhengeksi”.
        Eikös vain - se on sitä "kansankieltä" savolaisittain.

        Eli siinä sanoitetaan asialle nimi. Eli tämä ”henki” -- siinä sairaudessa ikäänkuin elää ja siksi se on se sairauden- "henki"! Pitää hieman laajentaa ajatuskantaa, ettei katsele vain omia kengänkärkiään.

        Kun puhutaan sanalla ”henki” sairaudessa. Se kuvaa jotain, joka on olemassa. Siis ”elää” tavalla tahi toisella. Ihminenkin kun hengittää, se kuvaa myös, että on elossa – elää, on henki.

        Myös sairauden henki - se elää.

        Emannuuteni kertoi kylällä eräästä naisesta, joka kulkiessaan piti omaa mekkalaansa.

        Jopa riiteli kävellessään itsensä kanssa, siis tässä ajassa, jolloin ei vielä puhuttu kännykkään ja hupatettu [puhuttu] sillä tavalla joutavia.

        [Nythän ihmisen hupattelevat yksikseen kävellen, vaikka kaupassa - kännykkään].

        Eli näin voidaan ikäänkuin nimetä, että tuolla naisella ON sairauden ---henki---.
        Se sairaus tavallaan on ---hengissä--- ts. henkilön mielenterveysongelmansa.

        Hän oli kylän hupakko-X ja jätän nimen pois, jona häntä kutsuttiin.

        Voisihan se olla, että kun tuollainen hupakko X - tulisi vaikka johonkin "rukouskokoukseen" - voisihan hän tavallaan parantuakin siellä.

        Noin psykologisesti monet asiat kun puretaan sanoin puhumalla pois, ihminen siinä purkaa mielenpaineen ulos. Se tuo siten julkilausuttuna asian esiin ja ihminen voi toipua siitä, - vaikkapa traumastaan, jonka vuoksi hän esimerkkinä voi olla sen " hupattamisensa orja".

        Nämä on aivan luonnollisia asioita.

        Voihan olla, että meihin on "asetettu" hengen parantavaksi oloksi sielulle se, että tuo ”rukous” on ikäänkuin Isän edessä hoidettavaa psykologista toipumista, josta päästään ulos. Parannutaan ”sairauden hengestä”. jne. jne. jne. jne.

        Pitää yleensä asioihin hieman perehtyä muutoin, kun omassa pienessä kammarissa ja alkaa sieltä käsin tuomita asioita. Vai mittee? Uskon, että väitteessäni on perää.

        Jopa maailmassa, otan esimerkkinä pubiporukkaa. Jotkut miehet kokoontuvat "kaljakuppilaansa" ja purkavat tavallaan tarinaansa, hieman turrutettuna ja voi joku saada avunkin, kun asia puretaan sydämeltä pois.

        Samaahan se, - otan toisen näköalan terveyspuolelle. Kun nämä terveysporukat, jotka työkseen pelastavat ihmisiä, he kokoontuvat "käytänpä keppihevosena sanaa" rukouskokoukseensa ja purkavat tilanteen palaverissa ulos, ja syy - ettei tule jälkilöylyjä elämässä.

        Jopa joissakin onnettomuuksissa työnantaja passittaa työntekijän lääkäriin ja hoitajalle puhumaan asiat ulos, jos vaikka joku on kuollut. SE on hoitava terapia.

        Niinpä, niin.

        Eli - höpsis, röpsis, te vilunkiveljien puhujamiehet. Sanoman syy! - Ei omat kengänkärjet ole totuus, vaan hieman avarakatseisuutta asioihin ja asioille voi ollakin viisaampia näköaloja, mitä itse luuloooo olevan.


    • eitäydellinen

      itse myös uskon, vaan helluntailaisten henkistä väkivaltaa en hyväksy missään muodossa, lähes kaikki lahkot käyttää henkistä väkivaltaa, se on tosi.

      • jotain.näinkin

        No se on sinun ahdas tulkintasi. Ahtaapaikan kammolaiset yleensä nimeävät ja käyttävät sanaa "henkinen väkivalta".
        Mutta, tuota sanaa voidaan tässä maailmassa viljellä paljon laajemmalle alueelle ja silloin tullaan moneen tupaan, jossa varmaankaan ei ole helluntalaisia, kuin ei muitakaan uskonnon kanssa tekeviä.
        Tosin, tuolla helluntaissa ko. tapakristillisyys on, jos sille on annettava nimi -
        perinneuskonnollisuus. Heidän olisi hyvä hokata asia.
        Mutta, en usko, että se on niin vaarallinen, kuin monet väittää.
        Parempi, että talon isäntä polvillaan rukouksessa, kuin änkyräkännissä.


    • Uskonnon-uhri

      Minä olen kokenut molemmat, sekä henkisen/uskonnollisen väkivallan että seksuaalisen väkivallan, myös insestin. Lapsuuden aikainen seksuaalinen hyväksikäyttö rajoittui onneksi vain muutamiin kertoihin, mutta henkinen uskonnollinen väkivalta jatkui lähes 20 vuotta.

      Ylivoimaisesti vaikeinta on ollut toipua lähes 20 vuotta jatkuneesta uskonnollisesta henkisestä väkivallasta/"raiskauksetta". Arvet ovat hyvin syvällä ja niistä paraneminen on vienyt vuosia.

      Olen suorastaan helpottunut siitä, että molemmat vanhempani ovat kuolleet. En kaipaa heitä vähääkään. Syvä halveksunta vanhempiani ja heidän aikanaan edustamaansa uskonnollista yhteisöä kohtaan on antanut voimaa ja avannut silmät näkemään sen pahuuden, mikä uskonnollista nimeä kantavissa yhteisössä vallitsee. Ihmisarvoa niissä yhteisöissä ei todellisuudessa ole lainkaan, on vain rahan arvo ja yhteisön valtaapitävien himot, halut ja hyväksikäyttö.

      • Samaatietä

        Olen pahoillani 😣olikohan vanhempasi myös uhreja?


      • Mii.tuu

        Otan osaa. Omat kokemukseni eivät ole aivan "täsmälleen samanlaiset", mutta periaatteessa samaa väkivaltaa. Minulla kärsimys kesti useita vuosikymmeniä ja tämä kyllä vaikutti myös Jumala-suhteeseeni. Oli pakko miettiä, että olinko jossain aiemmassa elämässäni ollut langennut enkeli, kun minulle kaikki maailman pahuus kaadettiin päälle.

        Yritin lohduttautua sillä, että maailmassa on pahuutta ja toisia se koskettaa roppakaupalla, toiset pääsevät helpommalla. Ajatellaan vaikkapa köyhien maiden katulapsia, mitä he kärsivät.

        Nyt kun itse tiedämme mitä on olla moninaisen väkivallan uhri ja kuinka meitä ei kukaan auttanut (ainakaan minua ei autettu), voimme tästä aiheesta puheeksi tullen antaa tukeamme ja neuvoamme sellaisille jotka vielä kärsivät, eivät uskalla tulla ulos piiloistaan, uskalla puolustautua.

        Sillä asiasta muille puhuminen on se mitä tällainen rikollinen eniten pelkää! Omaa mainettaan. Asian julkitullen voi myös vaikuttaa tekijän mahd. saamaan rangaistukseen. Maineen menetys esim. uskonnollisisa piireissä on jo sinällään kova rangaistus, ikuinen häpeä. Näin olemme siirtäneet pahuuden takaisin sinne mistä se oli lähtöisinkin. Koko paketti takaisin hyväksikäyttäjälle, punaisella rusetilla solmittuna.

        Näin autamme myös muita, ettei tuollainen peto uskalla enää heihin koskea.

        Hienoa, että uskaltauduit ulos salaisesta "kaapistasi", uskalsit kertoa totuuden, tuoda julki oman elämäsi tragedian.


      • SitäSuuremmallaSyyllä
        Samaatietä kirjoitti:

        Olen pahoillani 😣olikohan vanhempasi myös uhreja?

        Jos he itse olivat olleet uhreja, sitä suuremmalla syyllä heidän olisi pitänyt ymmärtää kuinka vahingollista tuollainen käytös on pienelle lapselle, eikä toimia siten.

        Tekijöiden oma uhrius ei siis ole puolustus vaan koventava asianhaara.


      • Samaatietä
        SitäSuuremmallaSyyllä kirjoitti:

        Jos he itse olivat olleet uhreja, sitä suuremmalla syyllä heidän olisi pitänyt ymmärtää kuinka vahingollista tuollainen käytös on pienelle lapselle, eikä toimia siten.

        Tekijöiden oma uhrius ei siis ole puolustus vaan koventava asianhaara.

        Ei tietekään ole puolustus. Aikuinen kantaa aina vastuun. Kunhan mietin, olivatkohan hekin ymmärtämättömyytensä uhreja.

        Tietynlainen toimintamalli voi myös periytyä sukupolvesta toiseen ennenkuin tulee joku joka puhaltaa pelin poikki.


    • kovaaonelämä

      Vielä kauheampaa, aivan tavattoman kauheaa, on kun opettaja oli sanonut oppilaita hutsahtaviksi. Eli vihjannut heidän olevan alan naisia jo kouluiässä tajuten sen, että istuvat rahakirstun päällä. Siitä ei kyllä ihminen selviää mitenkään, vaikka kaikki Suomen kallonkutistajat tulisi jonossa auttamaan ja vaikka olisi lopun elämää terapiassa ja söisi kaikki lääketieteen ihmelääkkeet millä mieli rauhoittuu.

      Meidän ei kyllä kannattaisi sanoa että muistelemme joskus sotaveteraaneja. Se on aivan mahdoton yhtälö ja se maailmaa aivan liian kaukana omastamme, missä juna menee raiteilta jo linnun varjosta.

      • capiche

        Opettaja puhui koulukiusaamisen uhriksi joutumisesta. Eikä hän suinkaan sanonut lapsia hutsahtaviksi. Vaan hän sanoi, että nuorten pukeutuminen on joskus niin korostetun hutsahtavaa, että se voi aiheuttaa kiusaamista. Eikä kyse edes ollut tytöistä, vaan nuorista pojista, jotka esittelivät pukeutumisellaan seksuaali-identiteettiään.


    • vaaitusten.punnukset

      Otetaan nyt vaa'aituksia matkaan. Punnuksia siis.

      Millaisen henkisen lastenraiskauksen saa maailma aikaiseksi.?
      Isä tulee humalassa kotiin, pakottaa vaimon nyrkillä hellan ja itsensäväliin, eli on isäntä.
      Juo perheen rahat, käy väkivaltaisena lastensa ylle vallanmerkeissä jne.
      Kouluissa taas kiusaaminen on myös maailman omaa uskonnollista menoa, kyse on nyt vaikka hutsuilusta - tapaus "Sysmä", esimerkiksi.
      Eli tasapainottamaan keskustelua voidaan "vaakakuppiin" ottaa kokonaisuus ja siten miettiä sitä, että missä olisi tasapainottamisen kohta, tuossa ja tuossakin tapauksessa.
      Maailma aivopesee lapsemme meidän isien ja äitien elämäntapojen suhteen heidät aika tuleen, eikä siihen tarvita uskontoakaan vetää narunnokkaan.

      Mitä taas tuossa artikkelissa puhutaan kaatuilusta, se voi helluntaissa, kuten kirkonpiirissä myös olla muotomenoinen harha. Kirkko -siis evl. on Tamperelaisittain ollut aikanaan esissä. Jopa Telppäs- tapaus on paljon ennen helluntalaisuuden maahantuloa, niin mitä se sitten onkaan, alkoihan siitä yksi luterilaisuuden uskonhaara elämään.

      Mutta, jos helluntalaisuudessa on kaatuilu pelottanut, niin varmasti se juopon isän kaatuilu pelattunut ilman uskoakin monen perheen lapsia.

      • capiche

        Joopa joo. Ei minullekaan aiheuttanut traumoja helluntailainen äiti, vaan ateisti alkoholi- ja mielenterveysongelmainen isä. Seurakuntaympäristö päinvastoin tasapainotti kotioloja.

        Ei ole viisasta puhua aivopesusta. Harvat omaksuvat asioita edes lapsena saati sitten nuorena sellaisenaan. Eihän vanhempien uskoa voi periä. Jokainen nuori joutuu pohtimaan myös uskoaan perusteellisesti itsenäistymisvaiheessa.


    • Eiköhän tämänkaltainen "pelolla opettaminen" ole nykyään sentään hyvin harvinaista vapaiden suuntien keskuudessa. Eivätköhän lapsia seurakunnissa opettavat tajua nykyään paremmin, miten lapsille tulee puhua. Oma kokemukseni ei toki ole kuin oman paikkakunnan vapaaseurakunnasta ja jonkin verran helluntaiseurakunnasta sekä jossain määrin yhteisistä tilaisuuksista lähiseudun seurakuntien kanssa.

      Itse ainakin yritän olla hyvin varovainen, mitä suustani päästän pyhäkouluja pitäessäni. Lasten kanssa on oltava vielä varovaisempi kuin aikuisten kanssa uskonasioista puhuttaessa. Aikuisillekaan ei ole mitään järkeä keskittyä kailottamaan helvetin tulesta, sillä tuomitsevansävyinen puhe yksinkertaisesti karkottaa joka ainoan entistä kauemmas uskonasioista kiinnostumasta (eikä ihme).

      Keskity Jeesuksen rakkaudentyöhön, älä tuomion sanoihin.

    • kummiajuttuja

      Mitä tähän postataan noita muualta samoja juttuja jostain maahanmuutosta? Mitä ne lasten kasvatukseen liittyvät?

      Vai onko täällä menossa joku valehtelijoiden vaalipaneeli, jossa kaikenlaiset ketkut yrittävät taasen saada puolueelleen mahdollisimman paljon ääni, että saisivat paljon puoluetukea sekä pääsisivät muutoinkin väärinkäyttämään valtion etuja asumisessa sekä matkustamisessa. Sehän politiikan päätarkoitus.

    • pihonsviultaaa

      Liisa Nuutisen 2.7.2017 saama sanoma

      Koin sunnuntaina 2.7.17 Jeesuksen puhuvan minulle näin:

      "Monissa seurakunnissa on niitä, jotka katsovat karsain silmin, vihaa sydämessään tuntien veljiään ja sisariaan. Tämä on HYVIN vakava ongelma kristillisissä seurakunnissa!

      Jotkut katsovat karsain silmin, vihaisesti mulkoilevat, kateutta ja vihaa sydämessään tuntien sellaisia veljiä ja sisaria, jotka ovat kauniimpia, menestyneempiä, ja jotka vaikuttavat elävän lähempänä Herraa, kuulevan Herran ääntä paremmin ja olevan voidellumpia ja hengellisesti puhtaampia ja viattomampia kuin he itse ovat.

      Jotkut jopa alkavat tällaisia henkilöitä vainoamaan! Heitä, jotka kokevat itselleen uhkaksi tai joista eivät jostain syystä pidä! Jotkut alkavat heitä jopa savustamaan ulos seurakunnistaan! Jotkut jopa erottavat heitä seurakunnistaan!

      Tämä on erittäin, erittäin, erittäin vakava asia, sillä tämä on yhtä kuin hengellinen murha! Sillä monet, monet, monet vastauskoontulleet ovat tällä tavoin jouduttuaan pettymään kristittyihin kääntäneet selkänsä Jumalalle, luopuneet uskosta ja joutuneet kadotetuiksi!

      Siksi sellaisten kristittyjen paikka, jotka tällaista tekevät on Helvetin tulimeressä!

      Tämä on ERITTÄIN vakava asia!

      Tällainen käytös voi ilmetä muka hienovaraisestikin, kun vain pahasti mulkoillaan uusia tulokkaita, ei koskaan puhuta heille, suljetaan omien kuppikuntien ulkopuolelle ja osoitetaan epäsuorasti, etteivät he ole tervetulleita.

      Tämä on erittäin laajalle levinnyt ja vakava ongelma kristillisissä seurakunnissa!

      Jos tällaista teet, tee heti parannus, kadu sydämesi kovuutta ja rakkaudettomuutta ja pyydä anteeksi niiltä, joita olet loukannut!"

      Loppukommentti: Rakastamaan meidät on kutsuttu ja seurakunnan tulisi olla tunnettu keskinäisestä rakkaudestaan.

      Lopunajan langenneet ja luopuneet uskovat tunnistetaan toistensa vihaamisesta ja rakkautensa kylmenemisestä. (Matt. 24:10-12).

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jes! Miljoonat diesel-autot joutumassa ajokieltoon

      Erittäin hyvä ilmastouutinen! https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a1277257-1244-4700-9bd7-399ef4d4313c "Tuo ajokiel
      Maailman menoa
      478
      5978
    2. Halkokarilla ammuttu

      Halkokarin uimarannan metsissä/tiellä poliiseja juoksenteli n.13.30.Onko pahvihousut setvimässä sukuriitoja?
      Kokkola
      28
      2807
    3. Yle aamu taas huolissaan laittomasti maassa olevien terveydenhuollosta

      Yle se jaksaa aina nostaa tämän asian esille, vaikka ei pitäisi. Laittomasti maassa olevat pitää säilöä ja karkoittaa, e
      Maailman menoa
      216
      1804
    4. Odotan että eroat

      Sitten vasta meidän suhde voisi alkaa. En halua mihinkään pettämiskuvioihin mukaan. Sun pitäis siis ottaa riski, että jä
      Ikävä
      73
      1639
    5. Mitä tehdä kun eräs henkilö seuraa puhelintani

      Ja informoi asioitani ulkopuolisille ja ei kyse ei ole viranomaisista vaan sairaasta yksilöstä joka ei jätä rauhaan vaan
      Ikävä
      191
      1585
    6. Mitä haluat

      Toisesta vai haluatko mitään
      Ikävä
      167
      1542
    7. Tuli yhtäkkiä kova ikävä sinua, J

      Olisitpa täällä, niin voisin halata ja suukottaa sinua juuri nyt... Vaikka tilanne on mikä se on, enkä voi tätä oikeass
      Ikävä
      83
      1210
    8. Maailmankaikkeuden synty

      Universumi syntyi reilut 14 miljardia vuotta sitten ns alkuräjähdyksessä. Aluksi laajentuminen tapahtui jopa valoa nopea
      Luterilaisuus
      247
      1196
    9. Jengi haluaa että

      Lähden täältä pois. Syystä että? Antaa tulla syitä nyt.... Huomenta sitten viimeisen kerran. 💔🐺🖤
      Ikävä
      190
      1133
    10. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      107
      1052
    Aihe