Mikä mulla on?

epätoivoinen-

Tämä alkoi 2013 talvella, kylmetin itseni ja sen jälkeen on ollut virtsaamisen kanssa ongelmia. Ennen pystyin luottamaan rakkoni toimintaan täydellisesti, oudot oireet alkoi silleen että vaikka olin aamulla käynyt normisti vessassa ja sen jälkeen lähtenyt liikenteeseen niin iski yllättäen kova pissahätä ja menin ravintolan vessaan ja pissaa tuli vaan pieni liraus. Mietin että miten voi olla kova hätä ja tulla vaan pieni liraus!

Kävin lääkärissä, ei todettu virtsatulehdusta. Jos mulla ois virtsatulehdus niin se ois jatkunut tähän päivään saakka jo 6 vuoden ajan ja varmasti edennyt munuaisiin ja tehnyt huomattavat vauriot. Oireet jatkui sillä tavalla että mua pissatti jatkuvasti ja oli pakko alkaa kouluttamaan rakkoa, säännöllistelemään millon mun kannattaa juoda, paljonko ja millon käydä pissalla koska enää en voinut luottaa rakkoni toimintaan! Säännöllistelemällä sain ongelman siedettävälle tasolle.

2016 virtsaamisongelma paheni. Enää en kerennyt kotona ajoissa vessaan ja pissat tuli housuun. Säikähdin että mitä helvettiä minulle nyt tapahtuu kun eihän tämä ole normaalia että aikuinen pissaa housuun! En tiedä miten uskalsin kotoa poistua enää ees kauppaan, mutta kai se oli vaan pakko ja onneksi julkisella paikalla ei ole housut menneet märiksi pissasta. 2016 lähtien mulla tätä etten kerkeä ajoissa vessaan pissalle esiintyy noin 3kk välein kerran kuussa.

2018 virtsaamisongelma paheni entisestään, nyt olen kerran pissannut yöllä myös sänkyyni. Pelottaa että miten pahaksi tämä voi vielä mennä!?

2013 kun ongelma alkoi niin sen jälkeen en ole tuntenut pissaamistarvetta enää samalla tavalla kuin terveenä. En tunne rakon täyttymistä ja en usko sen edes ikinä olevan täynnä, tunnen virtsaamistarpeen virtsaputken supisteluna ja virtsaputki supistelee välillä muutenkin, joutuu jatkuvasti arvailemaan että kannattaakohan mun nyt mennä vessaan vai ei koska jos liian usein tyhjennän rakkoni niin se ärtyy myös siitä... Välillä tunnen myös jatkuvasti virtsaputkeni on jotenkin ns. tietoinen olo siitä ja välillä sietämätön tunne virtsaputkessa, se tuntuu kivulta ja on koko ajan olo että virtsaa meinaa karata ja joutuu erityisesti kiinnittämään huomiota pidättämiseen...

Mulla on virtsaputkessani usein epämielyttävä tunne, virtsa haissut usein myös ummehtuneelta ja kerran kun tyhjensin rakkoni liian usein niin sain virtsarakkoon kivuliaan krampin.

Olen vasta 23-vuotias, en haluaisi alentua sille tasolle että joudun kulkemaan tena tai vaippa housussa vaan elää normaalia tervettä nuoren elämää! Osaisiko kukaan sanoa miten tämän vaivan voi parantaa ja jos joutuu suojiin turvautumaan niin miten luotettavia tena siteet on jos rakko tyhjenee yllättäen kokonaan? kun olen katsonut pakkauksia niin jotkut siteet on tarkoitettu keskivaikeaan inkontinenssiin... mielummin käyttäisin sidettä kuin vaippaa koska sidettä joutuu käyttämään jo kuukautistenkin takia...

11

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tänääntällaistavaivaa

      Meinaakko, että palstalla joku tietää mikä sua vaivaa.

    • Jeppw

      Lääkäriin vaan mentävä sulla ja selvittää tarkemmin mistä tuo johtuu.

      • jokapäiväjotain

        Sillä on huomenna jo uusi vaiva kyselyssä.


    • Vaikuttaisi yliaktiiviselta rakolta. Käyhän lääkärissä ensin hakemassa lähete parempiin tutkimuksiin,

    • Kyllä.se.selviää

      Ehdottomasti tutkimuksiin, heti. Munuaisetkin tutkittava.

    • Monisairas

      Mitenköhän niin pahasti kylmetit itsesi? En oikein usko oireidesi ainakaan yksinään tästä johtuvan. Munuaistulehdukset ovat yleensä paljon nopeatempoisempia. Naisilla hormonaaliset muutokset voi vähän vaikuttaa myös näihin pissaamistuntemuksiin. Juoda pitää riittävästi, sillä jos ei, voi se pahentaa oireilua. Tapahtuiko silloin jotain muuta kuin kylmettyminen?

      Jos et tunne pissahätää, viittaa se hermoston häiriöön ja ummehdus voi kertoa tulehduksista tai korkeasta sokerista. Onko virtsamäärät kasvaneet hiljalleen? Onko kenties muutakin oiretta?
      Olisi hyvä katsoa ainakin sokerit, natrium sekä selvittää selän, lantionpohjan, ehkä aivojenkin hermoja, mutta ensijaisesti sanoisin syyn olevan ns. alemman motoneuronin tasolla.

      Älä luota liikaa tenojen ilmoitettuun imukykyyn, sillä ne on laskennallisia. Ei ne käytössä täyty nätisti koko alaltaan. Kyllä ne varmaan hyviä on, kunhan ottaa vähän imukykyisemmän mitä ensin ajattelee. Rakon tilavuus voi olla 500 ml, joten kyllä sillon kun se ihan kokonaan tyhjenee ainut oikeasti varma on se vaippa. Voithan ostaa kaupasta vähän erilaisia ja hallitusti kokeilla kotona miten ne toimii ;)

    • ÄitiKolmelle

      Yliaktiividta rakkoa minäkin epäilen. Mene lääkärille ja kerro kaikki. Muista käydä lääkärillä ja jatkaa hoitoa niin kauan että vaiva on poistunut.

      • Monisairas

        Yliaktiivinen rakko on itseasiassa oire jostain, kuten tulehdus tai hermovika. Eikä näitä aina suinkaan kokonaan pysty hoitaan pois.


      • Autskjäh
        Monisairas kirjoitti:

        Yliaktiivinen rakko on itseasiassa oire jostain, kuten tulehdus tai hermovika. Eikä näitä aina suinkaan kokonaan pysty hoitaan pois.

        Yliaktiivinen rakko voidaan hoitaa lääkkeellä


    • windeliini

      Meikäläinen on alentunut sille tasolle, että kuljen vaippahousuissani. Eivät haittaa yhtään enkä viitsi enää mennä mihinkään operaatioon enkä syödä mitään lääkkeitä asian takia. Elän ihan normaalia elämää silti.

    • Vaipoissa itsekkin kauan olleenna.
      Ei jaksa stressata .
      Mömmöjä en haluu syödä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1280
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      68
      831
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      770
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      698
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      658
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe