Useat poliitikot ja useamman puolueenkin jäsenet ovat tienanneet bisneksellä liittyen turvapaikanhakijoihin. Asumisjärjestelyt, tulkkaukset, avustustoimenpiteet, oikeusavustajat yms yms... Ei niitä ilmaiseksi tehdä vaan verovaroin. Ja niitä palveluja tarjoavat yhtiöt tienaavat sitä enemmän, mitä enemmän turvapaikanhakijoita on.
Eikä tämä bisnes homma tietenkään rajoitu vain turvapaikanhakijoihin vaan sitä on kaikessa muussakin, mm. biopolttoaineissa. Sukulaisia, poliitikot itse ja heidän läheisiä sijoitetaan yrityksissä sellaisiin paikkoihin, että raha virtaa oikeaan paikkaan.
Koko iso kuva kaikessa verovarojen käytössä on niin iso, ettei tavallinen ihminen osaa sitä edes palapelistä koota kuvaksi. Semmosta se on. Hyvinvointivaltiossa.
Turvapaikkabisnes
8
82
Vastaukset 8
Eihän sitä nykyisin enää muuten politikoiksi alettaisikaan.
Tuottoa ja arvon nousua on saatava, vaikka sitten valehtelemalla ja pettämällä.
Moraali on nykypolitikoille tuntematon käsite.- IsoaBisnestä
Kokoomuksen ja Kepun rahamafiaveljet tuottavat pakolaisbisneksen raaka-ainetta Suomeen:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14912884/pakolaisbisnes-tuottaa-miljoonia-pakolaisia-euhun!
Pakolaisbisnes tuottaa Euroopassa jo enemmän kuin huumekauppa.
- yritäedesymmärtää
Peitä häpysi ja käy. Politiikka on yhteisten asioiden ajamista.
- Tunnaöljyssä
Ja kukapa unohtaisi legendaarista kaarnalaiva-Rikua, joka puhalsi 150 kiloa Suomi100 rahastosta.
- laiskimus
Riku muistetaan matut tekee kaarnalaivoja heh heh . Rikukin helpon ja mukavan rahan perässöä media maskotti ja suvakki.
- jokakusetti
Sipilän mairea ilme ei unohdu,kun kätteli partavauvaa?
- khjhg
mikähän on ilme nyt?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3571106- 71748
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 49590
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht321501Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19481- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459