Jyväskylän paikallis bussiliikenne on todella surkea

En_muuta_jyvöskylään

Näin ulkopaikka kuntalaisena joka ei asu Jyväskylässä tai edes Keski-Suomessa eli Jyväskylässä en liiku usein ja ensimmäistä kertaa kuljin bussilla voin sanoa että huonompaa palvelua en ikinä ole bussi kuskilta saanut.

Onneksi ei tarvitse siellä liikkua koska onko oikeasti liikaa pyydetty että bussi kuski kertoo että meneekö bussi läheltä matkahuolto keskustaa.

Ja eikä siinä muuten mitään mutta pitkän matkan bussi ei ala odottamaan jos joku myöhästyy bussista sen takia että eksyy Jyväskylässä.

Pääsin loppujen lopuks jatko bussiin vaikka mua kyllä jännitti että löydänkö matkahuoltoa.

Ps. Olin se joka mietti ääneen bussissa mutta mua oikeasti jännitti ja pelotti kun missä mä olisin yöpynyt Jyväskylässä?

En todellakaan muuta jyväskylään kun on tuollainen paikallis liikenne. Viihdyn koti kaupungissa jossa bussi kuskit kertoo matkailijoille missä on matkahuolto ja juna asema

Jyväskylän aikataulut ovat sekavia.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En_muuta_jyvöskylään

      Ja miten ulkopaikkakuntalainen voi tietää taksoista? Ei mitenkään.

      Ja muutenki kuski oli epämiellyttävä.

      • kannattaa-varoa

        paljon mamuja paikallisbussien kuskeina, ajelevat liikenteessä vähän miten sattuu


      • Hohoijaa

        Ja tänne tuostalin kannattaa inistä soita itse pampulle.


      • En_muuta_jyvöskylään

        Miten soittaa ku en asu siellä. Mutta mikä palvelu. Olin miettiny että muutan jyväskylään mutta ei kannata.


      • Heippatirallaa

        Joo ei tänne kaivata tuollasta vauvan asteelle jäänyttä inisijää


      • 4932755869
        En_muuta_jyvöskylään kirjoitti:

        Miten soittaa ku en asu siellä. Mutta mikä palvelu. Olin miettiny että muutan jyväskylään mutta ei kannata.

        Voi hyvää päivää mikä älli!
        Jos soittaa aikoo ja valittaa niin ei sen takia täällä asua tarvii, riittää kun sen kerran käy ja jos kokee saaneensa huonoa palvelua niin sen palautteen voi soittaa ihan sieltä kotookin vaikka asuis Kiinassa


      • Voitavatonta

        Kyllä pitää olla tylsää kun tänne itketään jostain huonosta bussi kyydistä heh heh. Olisko pitänyt olla punanen matto kun nousee kyytiin ja kuskin pyllistää mekkaan päin. Heh heh heeee..


    • realiteettiä

      Kun kiire yllättää niin keino selvitä on taksi ! Kukapa kiusaisi itseään .

      • Taksivietuo

        Sinä köyhänä rämmit tuulessa ja tuiskussa me fiksut ajamme aina taksilla oli keli mikä hyvänsä.


      • Fiuuuuuu
        Taksivietuo kirjoitti:

        Sinä köyhänä rämmit tuulessa ja tuiskussa me fiksut ajamme aina taksilla oli keli mikä hyvänsä.

        Taksihan se sinut maalla kouluun vie, syrjäkylän reppana.


    • Mennäänlinkillä

      Jyväskylän liikenteen kuskien maineen takia on kerrottava, että noin kymmenen vuotta täällä busseilla kulkeneena kuskit ovat paria poikkeuskertaa lukuunottamatta olleet aina ystävällisiä ja palvelualttiita. Ottavat aamuisin ja muulloinkin tilanteen salliessa viimehetken pysäkille juoksijat kyytiin, etenkin koululaiset. Aikataulut on älyttömiä, eikä vuorotyötä tekevät aina pääse töihin julkisilla, varsinkaan viikonloppuisin. Kalusto on parantunut männävuosista, jolloin bussit pakkasilla saattoivat hyytyä ylämäkeen ja vuoroja jäi ajamatta.
      Kerran tuli tuttu jyväskylän kuski Helsingissä kadulla vastaan ja jäi juttelemaan kuin paremmankin tutun kanssa. Asiakkaatkin ovat täällä hyviä, aika usein kiitellään kyydistä.

    • Silloinlähti

      Niin, toinen juttu on sitten se onko se työpaikkana siedettävä. Kaottiset työajat, kiireiset aikataulut, sosiaalitiloja ei tietenkään missään, jos ajat ylinopeutta niin ehdit kusta pensaikossa, paskalle et ehdi, yrität syödä sämpylän niin ettei matkustajat näe, ( tulee reklaa), kuskeiksi ei enää hakeudu juurikaan
      kantasuomalaisia joten työehtoja on helppo polkea. Välillä saat pelätä jotakin jättipupillista hörhöä ettei se pääse takaa yllättämään, penskat sotkee autoa eikä niitä voi kurittaa ja sitten sataa vielä lunta joten muut autoilijat näyttävät keskaria kun yrität päästä pysäkiltä ajoissa tielle.
      Pitäkää tunkkinne!

      • Ihmeinisijä

        Joten muuta keskelle ei mitään eiköhän ala ikävä tulla sitä bussia joka vie paikasta A paikkaan B..
        Että kyllä jaksetaan pienistä nillittää..


    • masentuneet.juntit.ry

      Kuski ollut todennäköisesti kanta-Suomalainen juntti Jyväskylästä jos olisikin ollut kuskina maahanmuuttaja niin palvelu olisi ollut ensiluokkaista ja kohteliasta.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1890
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      915
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      106
      872
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      713
    Aihe