Tietääkö narsisti tekevän väärin

Elämänvapaus

Omat kokemukseni narsisti toi mieleen hetket jolloin hän on tehnyt henkisen väkivallan hyökkäyksiä minua kohtaan ja minun reaktio oli pakeneminen peloissaan paikalta. Jälkikäteen hän tuli pyytämään anteeksi mutta ei sitä mitä hän teki vaan tilanteen jälkeisiä sanomisiaan. Itse asiaahan ei käsitelty vaan keksittiin tekosyy että on välillä väsynyt. Jälkeenpäin yritettiin lahjoa rahalla.

Onko kyse siitä että hän tiedostaa tehneeensä väärin mutta ei pysty käsittelemään asiaa itsensä ja minun kanssa vai onko kaikki pelkkää manipulointia eikä hän koe tehneensä mitään väärää? Sama menohan on sen jälkeen jatkunut.

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cvjkkk

      Narsisti ei ajattele oikeaa ja väärää vaan perustelee kaiken itselleen oikeutena tehdä niin. Hän pyrkii tuhoamaan uhrin minuuden jotta voi hallita häntä esimerkiksi perhe jossa isä haukkuu poikansa lyttyyn ja sit kehuskelee häntä väittäen nostavansa hänen itsetuntoaan.

      Yleissääntö voisi olla se et jos tapahtumia ei avoimesti käsitellä hän ei välitä mitä tekee toiselle.

      • Cvjkkk

        Lisäyksenä se että narsisti ei ota vastuuta tekemisistään vaan syyttää aina muita joten ei myöskään koe tekevänsä väärää.


    • 63mieli

      Tervehdys. Minä olen henkinen parantaja ja asiakkaina on ollut Ns , Narsistin uhreja. yleensä ihmiset ollessaan tämän kaltaisessa suhteessa ovat menneet rikki henkisesti. koska tiedostamatta vanhempien jälkeen ollessamme pieniä, suhde on samanlainen. Eli se on tuhoavaa kun lähimmäisemme käyttäytyy tuon kaltaisesti. Menetämme uskon itseemme ja tuleviin ihmisiin olivat nesitten työ kavereita tai keitä tahansa. Narsisti ei tunnista itseään ja yleensä on erittäin taitava manipuloimaan asioita. Kun yrität keskustella seinä tulee vastaan nopeasti. Voit soittaa 044 943 66 47. Kai Kukkonen

    • valhekototuus

      Sitä on kovin vaikea arvioida, siis normaalin ihmisen, kuinka narsisti erottaa oikean väärästä. Olettaisin, kokemuksesta, niin kuin ylhäällä joku kirjoittikin, että n-persoona kääntää kaiken omaksi edukseen. Itsekokemana voin sanoa, että koin todellista avuttomuutta yrittää selvittää ihan selkeitä väärinkäytöksiä ja hyväksikäyttöjä itseäni kohtaan, koska joka kerta minulle jäi tunne, että syyllinen olen oikeasti minä itse. Ja se, mikä vei ainakin minut hulluuden partaalle, oli juuri tuo, että jouduin oikeasti kelaamaan asioita itseni kanssa, jotta jos minä olisin tehnyt toisin, olisiko asiat silloin toisin. Enkä tiedä edes sitä, ymmärtääkö n-persoona valheen ja totuuden eroa, koska valheet ovat täysin uskottavia, joita hän kertoilee (= ei kukaan sellaisia edes voisi kuvitella valheeksi) ja oletan, että hän myös uskoo ne todeksi, eikä hän hätkähdä lainkaan vaikka hän jää niistä kiinni.

      • nkjgp

        Ap:n kysymys liittyy defensseihin. Oma kokemukseni on että narsisti dissosioi, ei erota ja havaitse kunnolla koska mieleltään 2-vuotiaan tasolla (itsereflektion puute), esim. valehdellessa puhui itsestään kolmannessa persoonassa (ottaa etäisyyttä).

        http://hiljaistapohdintaa.blogspot.com/2013/03/narsistit-narsismi-ja-narsistinen.html


      • valhekototuus
        nkjgp kirjoitti:

        Ap:n kysymys liittyy defensseihin. Oma kokemukseni on että narsisti dissosioi, ei erota ja havaitse kunnolla koska mieleltään 2-vuotiaan tasolla (itsereflektion puute), esim. valehdellessa puhui itsestään kolmannessa persoonassa (ottaa etäisyyttä).

        http://hiljaistapohdintaa.blogspot.com/2013/03/narsistit-narsismi-ja-narsistinen.html

        Hyvä linkki, kiitos, sieltä löytyi hyvin oleellista ja asiallista totuutta.


      • Ghjee

        Kuinka tuttua. Minä pääsin aika vanhaksi, kun ymmärsin että mikäli tilanne koskaan olisi ollut minusta kiinni, niin asiat olisi keskusteltu ja sovittu. Niin aivopesty Olin minä tuohon uhrin rooliin lapsuudesta asti, että vasta keskk-iässä tajusin, että esimerkiksi Tämä yksi ihminen ei koskaan tehnyt mitään selvittääkseen tilanteen, tai pyytääkseen anteeksi, tai kysyäkseen toimiko hän jotenkin minua loukkaavasti. Tosiasiassa, joka kerta hänen käytöksensä oli äärimmäisen loukkaavaa ja täysin ilman syytä julmaa minua kohtaan. Koska Olin niin kasvanut rooliin, minä vain Mietin, miten minä Olin syypää, että toisen käytös järjettömän julmaa.

        You tubessa on todella hyviä videoita narsismista, läheisriippuvaisuudesta. Narcissim, codependency. jos enkun taitosi on heikko, kuuntele, kuuntele, kyllä se siitä vähitellen kehittyy.


      • menejo
        Ghjee kirjoitti:

        Kuinka tuttua. Minä pääsin aika vanhaksi, kun ymmärsin että mikäli tilanne koskaan olisi ollut minusta kiinni, niin asiat olisi keskusteltu ja sovittu. Niin aivopesty Olin minä tuohon uhrin rooliin lapsuudesta asti, että vasta keskk-iässä tajusin, että esimerkiksi Tämä yksi ihminen ei koskaan tehnyt mitään selvittääkseen tilanteen, tai pyytääkseen anteeksi, tai kysyäkseen toimiko hän jotenkin minua loukkaavasti. Tosiasiassa, joka kerta hänen käytöksensä oli äärimmäisen loukkaavaa ja täysin ilman syytä julmaa minua kohtaan. Koska Olin niin kasvanut rooliin, minä vain Mietin, miten minä Olin syypää, että toisen käytös järjettömän julmaa.

        You tubessa on todella hyviä videoita narsismista, läheisriippuvaisuudesta. Narcissim, codependency. jos enkun taitosi on heikko, kuuntele, kuuntele, kyllä se siitä vähitellen kehittyy.

        Kauheaa kun se yksi joka on täyttänyt palstaa vuosia höpötyksillään joiden mukaan on narsistien lapsi, niin on tullut allergiseksi jo lähes kaikelle aiheeseen liittyvälle. Ettet sinä vain ole se sama siellä puskissa...


      • sinäseoot
        Ghjee kirjoitti:

        Kuinka tuttua. Minä pääsin aika vanhaksi, kun ymmärsin että mikäli tilanne koskaan olisi ollut minusta kiinni, niin asiat olisi keskusteltu ja sovittu. Niin aivopesty Olin minä tuohon uhrin rooliin lapsuudesta asti, että vasta keskk-iässä tajusin, että esimerkiksi Tämä yksi ihminen ei koskaan tehnyt mitään selvittääkseen tilanteen, tai pyytääkseen anteeksi, tai kysyäkseen toimiko hän jotenkin minua loukkaavasti. Tosiasiassa, joka kerta hänen käytöksensä oli äärimmäisen loukkaavaa ja täysin ilman syytä julmaa minua kohtaan. Koska Olin niin kasvanut rooliin, minä vain Mietin, miten minä Olin syypää, että toisen käytös järjettömän julmaa.

        You tubessa on todella hyviä videoita narsismista, läheisriippuvaisuudesta. Narcissim, codependency. jos enkun taitosi on heikko, kuuntele, kuuntele, kyllä se siitä vähitellen kehittyy.

        Ja kyllä vain. Vanha kunnon siellä itse.


      • gygt
        menejo kirjoitti:

        Kauheaa kun se yksi joka on täyttänyt palstaa vuosia höpötyksillään joiden mukaan on narsistien lapsi, niin on tullut allergiseksi jo lähes kaikelle aiheeseen liittyvälle. Ettet sinä vain ole se sama siellä puskissa...

        sinäseoot, olet itse ihan lost. En ole käynytällä palstalla koskaan aikaisemmin. Usko huviksesi. Ja heti ekalla kerralla joutuu törmäämään tällaiseen - ilmeisesti vakituiseen palstalla asuvaan ihmiseen, jonka mieli on ilmeisen vääristynyt. Oikeasti, sellaisen vaikutelman teit, että sait kyllä minut vakuutettua, että ei kannata tällä palstalla lukea ihmisten kirjoituksia. Nurkista hyppää vaanimasta tällaisia yksilöitä. Surullista, miten haaskaat elämääsi. Olet ihan jumittunut noihin narsistijuttuisihi.


      • izjio

        sinua ilmeisesti riepoi viestissäni jokin, mikä sai sinut ottamaan viestini hampaisiisi. Englannin kielen taitoni? Mitä tuollaisesta on väliä? Kannattaako olla kateellinen ihmisille? Joku osaa swahilia, oletko kade? Hukkaat elämääsi. Minä en nyt ainakaan tälle palstalle tule lukemaan ihmisten kokemuksia, koska olisi pitänyt arvata että täällä on vaanimassa kaltaisiasi vinksahtaneita. Sen olen narsismista oppinut elämässäni, että lähde aina pois, missä näet narsistin, tai ihmisen joka oikeasti tekee tikusta asiaa ja riitaa. Poistu sinä palstalta, että ne, jotka oikeasti haluavat keskustella järkeviä ja järkevien ihmisten kanssa, eivät joutuisi poistumaan sinun seuraasi välttääkseen.


      • menejo
        izjio kirjoitti:

        sinua ilmeisesti riepoi viestissäni jokin, mikä sai sinut ottamaan viestini hampaisiisi. Englannin kielen taitoni? Mitä tuollaisesta on väliä? Kannattaako olla kateellinen ihmisille? Joku osaa swahilia, oletko kade? Hukkaat elämääsi. Minä en nyt ainakaan tälle palstalle tule lukemaan ihmisten kokemuksia, koska olisi pitänyt arvata että täällä on vaanimassa kaltaisiasi vinksahtaneita. Sen olen narsismista oppinut elämässäni, että lähde aina pois, missä näet narsistin, tai ihmisen joka oikeasti tekee tikusta asiaa ja riitaa. Poistu sinä palstalta, että ne, jotka oikeasti haluavat keskustella järkeviä ja järkevien ihmisten kanssa, eivät joutuisi poistumaan sinun seuraasi välttääkseen.

        Täällä palstalla tosiaan hulluja vilisee. Epäilin sinua yhdeksi toiseksi. Nyt viestissäsi jotain sellaista mikä ei sittenkään sovi siihen iilimato takiaiseen josta kyse.
        Mistä sinä minun kielitaitoni tiedät? Pitääkö tällä palstalla puida kunkin englanninkielen taitoa? Tuollaisesta merkkejä ilmassa nyt.
        Tuskin niin kamalan vinksahtanut olen, mutta provosoitu ja saatan erehtyä henkilöistä kun täällä anonyyminä nyt kuka tahansa voi sanoa olevansa mitä tahansa. Kiista henkilöni kreppailee muuten kovasti englannintaidoillaan, että se tosiaan pisti silmään.


      • itseroskaläjä
        gygt kirjoitti:

        sinäseoot, olet itse ihan lost. En ole käynytällä palstalla koskaan aikaisemmin. Usko huviksesi. Ja heti ekalla kerralla joutuu törmäämään tällaiseen - ilmeisesti vakituiseen palstalla asuvaan ihmiseen, jonka mieli on ilmeisen vääristynyt. Oikeasti, sellaisen vaikutelman teit, että sait kyllä minut vakuutettua, että ei kannata tällä palstalla lukea ihmisten kirjoituksia. Nurkista hyppää vaanimasta tällaisia yksilöitä. Surullista, miten haaskaat elämääsi. Olet ihan jumittunut noihin narsistijuttuisihi.

        Hei, älä välitä ja tuskin välitätkään. Täällä on aina ollut sama meno. Häätäjää häiritsee jokin osaamisesi, jollaista hänelle ei itse ole ollut koskaan halussaan. Ehkä se on se vanha kunnon kateus, joka saa nämä täällä älähtämään. Tsempit sulle samankokeneelta milloin miksikin haukutuksi, viimeksi taisin olla joku roskiinliittyvä juttu.


      • menejo
        itseroskaläjä kirjoitti:

        Hei, älä välitä ja tuskin välitätkään. Täällä on aina ollut sama meno. Häätäjää häiritsee jokin osaamisesi, jollaista hänelle ei itse ole ollut koskaan halussaan. Ehkä se on se vanha kunnon kateus, joka saa nämä täällä älähtämään. Tsempit sulle samankokeneelta milloin miksikin haukutuksi, viimeksi taisin olla joku roskiinliittyvä juttu.

        Häätäjällä on hallussaan ihan riittävästi, ainakin tähän lähtöön ja muutamaan muuhunkin.
        Enemmän häätäjää haittaa tietty aiheessa pysymättömyys jonka seurauksena ei voi keskustella varsinaisesta aiheesta.
        Joku todella pätee englanninkielentaidollaan tälläkin palstalla, tai yrittää päteä, sama henkilö joka vakavasti syrjäytyneenä lääkitsee itseään pätemällä milloin milläkin.


    • Pankkitili

      Raiskaaminen on väärin, tekeminen 10
      Käskyä vastaan on väärin. Ja jos oikein ymmärsin, rahan antaminenkin on väärin.

    • tytäryksi

      Narsisti syyttää aina uhriaan tapahtuneista asioista. Hän on mestari kääntämään omat pahattekonsa uhrin tekemiksi.

    • poiuytrdfgh

      Mutta minä olen kyllä tullut siihen johtipäätökseen että alan entistä enemmän pitää etäisyyttä ihmisiin maailmassa jossa ystävällisyys ja hyväntahtoisuus tulkitaan sosiaalisesti väärinteoksi. En tiedä mitä sitten ihmisten kanssa voisin tehdä, kun en ilkeilläkään halua, joten lienee viisainta vain pitää etäisyyttä.

      • poiuytrdfgh

        Ensin vaaditaan epäitsekkäästi toisen ajattelua, ja kun niin tekee onkin syyllinen. Kummaa on maailmanmeno.


      • menejo
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ensin vaaditaan epäitsekkäästi toisen ajattelua, ja kun niin tekee onkin syyllinen. Kummaa on maailmanmeno.

        Sinulla toisen ajattelu kun näkyy tarkoittavan sitä että rauskuna levität eväsi ja otat hampaattomaan kalanlämpöiseen syleilyysi.


      • Narsknarsk
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ensin vaaditaan epäitsekkäästi toisen ajattelua, ja kun niin tekee onkin syyllinen. Kummaa on maailmanmeno.

        En usko kirjoitustesi perusteella, että sinä voit ajatella epäitsekkäästi mitään tai mistään. Koko maailma pyörii -tai sen pitäisi pyöriä- sinun ympärilläsi.
        Sairasta.
        Mutta narsistille tällaisen selittäminen on turhaa.


      • 41neurologistavaivaa
        Narsknarsk kirjoitti:

        En usko kirjoitustesi perusteella, että sinä voit ajatella epäitsekkäästi mitään tai mistään. Koko maailma pyörii -tai sen pitäisi pyöriä- sinun ympärilläsi.
        Sairasta.
        Mutta narsistille tällaisen selittäminen on turhaa.

        Saman olen minäkin huomannut kuinka kaikki keskustelunsa kääntyy poiuun itseensä ja hänen hermovaurioonsa. Jos hänen ylenpalttista lempeyttään ei siedä, on vähintäänkin poiun mielestä kyseessä emootioden prosessoinnin ongelma aivoissa. Narsistinen keino tuokin tupata itsensä tällä ylenpalttisella rakkauden osoituksella toisen henkilön elinpiiriin, vaikka on saanut aiemmin jo raivokkaita vastenmielisyyden osoituksia emootiostaan.


      • menejo
        41neurologistavaivaa kirjoitti:

        Saman olen minäkin huomannut kuinka kaikki keskustelunsa kääntyy poiuun itseensä ja hänen hermovaurioonsa. Jos hänen ylenpalttista lempeyttään ei siedä, on vähintäänkin poiun mielestä kyseessä emootioden prosessoinnin ongelma aivoissa. Narsistinen keino tuokin tupata itsensä tällä ylenpalttisella rakkauden osoituksella toisen henkilön elinpiiriin, vaikka on saanut aiemmin jo raivokkaita vastenmielisyyden osoituksia emootiostaan.

        Minä olen alkanut kokemaan hänet sellaisena "väkisinmakaajana" , kuin "suostu nyt, onhan sinun pidettävä tästä, kaikkihan tästä pitää, anna nyt kun kerran todellisuudessa pidät kuitenkin, sinulla täytyy olla jotain estoja kun noin pyristelet, annahan kun minä nyt kuitenkin... nooooiiiin."
        YÄK!


      • yökkistäjoo
        menejo kirjoitti:

        Minä olen alkanut kokemaan hänet sellaisena "väkisinmakaajana" , kuin "suostu nyt, onhan sinun pidettävä tästä, kaikkihan tästä pitää, anna nyt kun kerran todellisuudessa pidät kuitenkin, sinulla täytyy olla jotain estoja kun noin pyristelet, annahan kun minä nyt kuitenkin... nooooiiiin."
        YÄK!

        Yäk tosiaan. Tulipa vaan mieleen, että samalla saat itsekin, niinpä niin. Mutta kenellä se tarve siihenkin silloin oikeasti on, kun vehkeet vaan yhteen ...


      • sinunnäkemys
        yökkistäjoo kirjoitti:

        Yäk tosiaan. Tulipa vaan mieleen, että samalla saat itsekin, niinpä niin. Mutta kenellä se tarve siihenkin silloin oikeasti on, kun vehkeet vaan yhteen ...

        Itkeä vai nauraa? Tietenkin joku palastapervo löytää heti kommenttini ja näkee omien mutkiensa kautta mitä sitten näkeekin.


      • minunnäkemys
        yökkistäjoo kirjoitti:

        Yäk tosiaan. Tulipa vaan mieleen, että samalla saat itsekin, niinpä niin. Mutta kenellä se tarve siihenkin silloin oikeasti on, kun vehkeet vaan yhteen ...

        Vielä sanottava että yhdyt siis kyseiseen väkisinnamittajaan ilman että otat uhria mitenkään huomioon. Minusta jotenkin niin selvää että raiskuri on raiskuri eikä siin mitään mutkia ole.
        (Jos joku nyt harkitsee valittamista kunnianloukkauksesta niin sanottakoon että ajatelma on yleinen.)


      • lueajatuksella
        minunnäkemys kirjoitti:

        Vielä sanottava että yhdyt siis kyseiseen väkisinnamittajaan ilman että otat uhria mitenkään huomioon. Minusta jotenkin niin selvää että raiskuri on raiskuri eikä siin mitään mutkia ole.
        (Jos joku nyt harkitsee valittamista kunnianloukkauksesta niin sanottakoon että ajatelma on yleinen.)

        Tässä nyt mentiin aivan hakoteille, kun ei ymmärretty vertausta.


      • minunnäkemys
        lueajatuksella kirjoitti:

        Tässä nyt mentiin aivan hakoteille, kun ei ymmärretty vertausta.

        Sinun ilmeisesti täytyy vähän sitten avittaa. Ymmärsin noin kun ymmärsin.


      • minunnäkemys
        lueajatuksella kirjoitti:

        Tässä nyt mentiin aivan hakoteille, kun ei ymmärretty vertausta.

        Että jos tätä laitetekniikkaa tarkoitit niin ihan sama pätee tähänkin. Että kyllä nuo tarjoukset on nyt väkisin syötetty ja nielty niin tuhannet kerrat että ei maksa vaivaa enää hänen täällä jatkaa.
        Kohtuuton bittiryöväri antiinsa verrattuna. Kun hän itsehän ei täältä palstalta edes kertomansa juuri mitään saa, vaikka on profiilinsa järjellisen hippusen kopioinut täältä suoraan.


      • montakinnappiaotettu
        minunnäkemys kirjoitti:

        Että jos tätä laitetekniikkaa tarkoitit niin ihan sama pätee tähänkin. Että kyllä nuo tarjoukset on nyt väkisin syötetty ja nielty niin tuhannet kerrat että ei maksa vaivaa enää hänen täällä jatkaa.
        Kohtuuton bittiryöväri antiinsa verrattuna. Kun hän itsehän ei täältä palstalta edes kertomansa juuri mitään saa, vaikka on profiilinsa järjellisen hippusen kopioinut täältä suoraan.

        Missähän sinunkin ajatusmaailmasi oikein leijailee?


      • jokolähdit
        montakinnappiaotettu kirjoitti:

        Missähän sinunkin ajatusmaailmasi oikein leijailee?

        Nimenomaan, minulla on ajatusmaailmaa. Miten lienee sinun laitasi.


      • montakinnappiaotettu
        jokolähdit kirjoitti:

        Nimenomaan, minulla on ajatusmaailmaa. Miten lienee sinun laitasi.

        En leijaile laillasi missään pillerihumalassa.


      • meejo
        montakinnappiaotettu kirjoitti:

        En leijaile laillasi missään pillerihumalassa.

        Olet sairas.


      • montakinnappiaotettu
        meejo kirjoitti:

        Olet sairas.

        Niinkö? Osuin siis oikeaan tuossa sun pillerihumalassasi.


      • projektiosi
        montakinnappiaotettu kirjoitti:

        Niinkö? Osuin siis oikeaan tuossa sun pillerihumalassasi.

        Projektiosi on täydellinen.


      • montakinnappiaotettu
        projektiosi kirjoitti:

        Projektiosi on täydellinen.

        Leiju rauhassa.


    • EpäNarsisti

      On olemassa todellakin näitä narsistisia/psykopaattisia henkilöitä ja heistä on syytä pysyä loitolla. Toinen ääripää ovat tällaiset henkilöt joiden kanssa kaikki asiointi on "kananmunankuorilla kävelyä". Erityisesti tällaiset aikuiset miehet ovat rasittavia. He ovat aina vain uhreja kaikessa. Omaa suuta ei kyllä pidetä kiinni ja sieltä sitten tulee ihan mitä sattuu. Jotkut tietämättömät sitten näitä kananmunakuori-miehiä kuuntelevat, ja miettivät että onpas siinä todellakin kaltoin kohdeltu viaton eläin kun on niin hirveästi taas kohdeltu (samoin kuin kaikkia muitakin).

      Heitän tähän tällaisen vitsin minkä löysin hakukoneella keventääkseni tunnelmaa:

      Mitä Ruotsilla on, mutta ei Suomella?
      - Naapurimaa, jossa on älyllistä elämää.

      Hahaha. Olipas hauska vitsi.

      Hupsista! Toivottavasti ei ollut liian loukkaava. Pilkkasihan tuo kumminkin ruotsalaisia. Nyt ahdistaa että kananmunankuorimies tulee ja kostaa. Kylläpä mokasin nyt. Voi hitto. Taidan sittenkin olla oikeasti narsisti...

      • NytNarsisti

        Yritetään vielä pelastaa tilanne. Olen nyt viisastunut, ja poliittisesti sitä mieltä että kaikki vitsit pitää kieltää. Erityisesti kaikki sellaiset jotka loukkaavat munankuorimiehiä. Kiitos ja anteeksi.


      • yökkistäjoo
        NytNarsisti kirjoitti:

        Yritetään vielä pelastaa tilanne. Olen nyt viisastunut, ja poliittisesti sitä mieltä että kaikki vitsit pitää kieltää. Erityisesti kaikki sellaiset jotka loukkaavat munankuorimiehiä. Kiitos ja anteeksi.

        Ihan sama, kovin omituista. En ymmärrä vainoharhaisuutta täällä lain tai sitten ainoastaan, jos kirjoittelijat ovat narsisteja, muuten en. Mitä seuraava tarkoittaa: "yhdyt siis kyseiseen väkisinnamittajaan ilman että otat uhria mitenkään huomioon". Sellainen sekoilu alkoi tuon jälkeen, että sinne enää turha mitään kirjoitella. Olet aivan hakoteillä, jos väität, että yökkistäjoo tekee temput ja häviää horisonttiin. Kumma uhriutumisriitti teillä täällä on päällä, mutta todettava on, että vielä en ole noin sekopäinen, mutta ehkä kohta, kun tätä palstaa liikaa lueskelee. Minua ei ole eikä tulla väkisinnamittamaan, enkä itsekään ole koskaan väkisinnamittanut.


      • erityisitsekkyys

        Kananmunankuori-ihmiset saattavat luulla olevansa "erityisherkkiä"
        - ottavat erityisen herkästi itseensä
        - samaistuvat erityisen herkästi teksteihin, joissa kuvataan "tuntee syvemmin kuin muut, on erityisen empaattinen, hei minähän se oon!"
        - ei kuitenkaan ole erityisen empaattinen, vaan haluaa marttyriudellaan manipuloida muut toimimaan aina tahtonsa mukaisesti, muiden tahdolla ei ole väliä, sehän muutetaan manipuloimalla
        - lähelle ei mahdu muita kananmunankuori-ihmisiä, koska maailmassa mahtuu olemaan kyse kyse vain yhden erityisihmisen erityistarpeista, byääh!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    Aihe