Sims 4 lisäosasta

Äippäx3

ostin lapsille Sims 4:n kissat ja koirat lisäosalla PS4: lle. Poika osti siihen Playstation Storesta Vampyyrit-lisäosan. Tyttöä häiritsee, kun vampyyrejä nyt tulee hänen peliin, haluaisi hoitaa vain lemmikkejään. Onnistuuko mitenkään että tyttö voisi pelata ilman tuota lisäosaa ja poika sen kera, esim. Kikkailemalla tilien kanssa? Jos ei voi, ja poistaa koko lisäosan, häviääkö vampyyrit? Pitääkö peli asentaa uudestaan? Neuvokaa tyhmää...

2

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OutoSim

      "Neuvokaa tyhmää..."

      Ok. Toivottavasti ei häiritse että neuvoja on toinen tyhmä.

      1) En saanut kuvauksen perusteella varmuutta siitä, onko tytöllä ja pojalla eri pelitilit. Samalla tililläkin on periaatteessa mahdollista pelata väliin ilman tiettyä lisäriä tai pelipakkia kuten Vampyyrit ja väliin sen kanssa, mutta siinä lienee jonkin verran tuhertamista joka ainoan vaihdon yhteydessä. Kahdella eri tilillä onnistunee helpommin. Tämä oli muuten se, missä olen erityisen tyhmä ja mitä en aio kuunaan kokeilla omassa pelissäni.

      2) Seuraavana jotakin, missä saatan olla aavistuksen viisaampi, vaikkakin kokemukseni onkin mahdollisesti vanhentunut. (Peli muuttuu joka riivatun päivityksen yhteydessä ja bugeja tulee ja menee.)
      Edellisestä riippumatta seuraava on totta: Pelattuani vampyyreillä Vampyyrit-pelipakin juuri tultua ja sen hankittuani, havaitsin seuraavan ilmiön omassa pelissäni: Jos poistin Vladin (vampyyrien keulahahmo, se "pahis", joka tervehtii uutta pelaajaa ja monesti ilmestyy yöllä imuttamaan hurmetta nukkuvista simeistä) tai muutin tuota vanhaa vampyyria vähänkään merkittävästi, yöllisiä vampyyrivierailuja ei tapahtunut. Ei Vladin sen paremmin kuin muidenkaan toimesta. Asiasta on kirjoitettu ulkomaisilla pelisivustoilla jnkv. ja hypoteeseja on useita. Uskon omaani lähinnä siksi, että se on toiminut minun pelissäni. Vlad pois niistä tallennuksista joilla tytär pelaa ja vot - yölliset vampyyrikäynnit lienevät historiaa vaikka vampyyrejä edelleen pelissä esintyykin. Tämä EI vaikuta muihin tallennuksiin joita oletan pojan pelaavan ja joihin hän mahdollisesti myös jättää Vladin. Ellen haluaisi peliini modeja, poistaisin kylmästi Vladin maailmojen hallinnassa yhdessä pelitallennuksessa ja katsoisin auttoiko rauhoittamaan muut vampyyrit varsin säyseiksi kuten kuvittelen (ja omassa pelissäni aikoinani havaitsin).

      3) Seuraava on totta parhaan käsitykseni mukaan, mutta kokemukseni on tuolta osin hieman ruosteessa: Jos tytär on todella "allerginen" vampyyreille eikä siedä niitä nähdä lainkaan omassa pelissään, suosittelen modien lataamista peliin. Eräs "isoista" modeista (=modifikaatioista) lempinimeltään MCCC (MC Command Center) on se jota itse käytän ja jolla vampyyrit (ja alienit yms. jos niitä on) voi muuttaa kerralla normaaleiksi simeiksi vaikka joka tallennuksessa erikseen tai olla muuttamatta toisissa tallennuksissa. Minun mielestäni MCCC olisi "ykkösvaihtoehto" tässä tapauksessa.

      Toinen, "pieni" modi hoitanee pääpiirteissään saman, mutten voi varmasti vakuuttaa etteikö se poistaisi vampyyrejä tai joitakin niiden ominaisuuksia myös niistä tallennuksista joissa sitä ei erikseen käynnistä.

      • OutoSim

        Pikainen lisäys. Jos (tai kun) laittaa isompia modeja tai useampia pieniä peliin, lienee syytä tehdä jonkinlainen turvatallennus ennen kuin niitä alkaa tosissaan kokeilla. Noin ainakin elleivät modaaminen, modit ja niiden käyttö ole ennalta tuttuja. Peli tai tietokone ei niistä vaurioidu; modit ja niiden mahdolliset haitat poistuvat saman tien kuin ne moditkin, mutta jos tallentaa ennen kuin sulkee pelin, voi tallennukseen jäädä sitä sun tätä kummallista.
        Turvatallennuksista oli juttua hiljattain tälläkin palstalla mm: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15511754/pari-ylimaaraista-simia (siis ketjussa "Pari ylimääräistä simiä")

        Jos tytön peleistä (tai tallennuksista) tuhoaa vampyyrit modilla, voisi olla paikallaan laittaa pojan parhaista pelitallennuksista varoiksi kopiot jonnekin turvaan (vaikka työpöydälle tai omaan erilliseen kansioonsa) siksi aikaa että varmistuu etteivät niiden vampyyrit ole kärsineet tytön pelaamisen aikana. Itse ryhtyisin erittäin närkästyneeksi jos joku tuhoaisi vampyyrit minun pelistäni. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe