Fortumin myrkyt

Kaasukake

15.01.-19 taas matalapaineella Fortumin ongelmajätelaitoksen myrkyt laskeutui piipuista suoraan Riihimäelle..haisi ja jonkin verran silmiä kirveli ja hengitykseen kävi.
Terveellistähän se ei ole..mielenkiintoisia tutkimustuloksia tiedossa vuosien päästä kun mietitään miks esim kilpirauhasoireita tai kampurajalkoja esiintyy täällä useammin kuin muualla..kaupunki ilman varjoa haalii tänne lapsiperheitä sairastumaan.

34

982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riksunvainottu

      Nyt on vaarallinen aihe.

      Tulin Riksuun töihin 1986 ja kauhistuin Ongelmajätelaitosta. Joskus sitten siellä kesätöissä oleva kaveri vast.otollani kertoi, miten työmiehet eivät noudata ohjeita. Kun uunin jää palamatonta mrkkyjätettä, heittävät laiskuuttaan sen tavallisen jätteen sekaan.
      En kertont, mistä olin tiedon saanut, mtta kauhistelin sitä työaikan kahvipöydässä, Joku laski yhteen 1 1 ja kaveri joutui pomon puhutteluun.
      Niihin aikoihin tuli myös tiedoteitta:esim. tullut päästö ympäristöön. Nyt ei vuoteen saa käyttää satoa eikä metsän antimia.

      Koettelemus huumorintjuleni olu, kun yhtenä asmuna laitoksesta tuulen alapuolella puut olivat ruskistuneet laitoksen puolelta. Virallinen selitys oli, ettei mitään ollut tapahtunut, oli vain VAHAINENRUSKA.

      Kun tätä toistelin joskus vuoden päästä, sain ohjeen pysyä hiljaa, JOHTAJA ON KAUHEAN VIHAINEN MINULLE.

      Nyt joudun miettimään, että sitäkö maksan edelleen.

      Siis on vaarallista ottaa sen firman asioita esille.

      • kauankidutettu

        KORJAUS:
        VARHAINEN RUSKA


        Kun avasin ketjun Fortum haluaa tuoda " esimerkiksi Riihimäelle", sain vielä vihat päälleni.


    • tiedollekäyttöä

      Niin että minkähän nimisen johtajan suututin.

      • kauankidutettu

        Siis minkänimisen johtajan suututin 1980-luvun lopussa, kun laitoksen nimi Ongelmajätelaitos muuttui Ekokemiksi, jossakin vaiheessa

        Tämä nykyinen johtaja ei kiinnosta.


    • Falafel.Kebab

      Itse en edes huomannut mitään kitkerää hajua ilmassa, tänäänkään. Toihan on ihan legenda tuo palamaton jäte juttu. Kannattaa ottaa nyt selvää tuosta polttoprosessista ennenkuin tänne länkyttää

      • haistapaskalänkyttäjä

        Ei ollut mikään legenda 1987- 1989 välillä se tapahtui, Työntekijä sen kertoi, omin silmin nähnyt.

        Älä sinä länkytä. Olitko edes syntynyt silloin.

        Ja omin silmin minä lehdissä julkaistut virallliset tiedotteet luin

        Ja "länkytän" tänne, kun kerron, että silloin vihat sain päälleni. Sinä paskst mitään tiedä 30 vuoden takaisists prosesseista.


      • haistakaakaikki

        Ja voit käydä lukemassa Uusi ketju Riksun vainotulle lopusta, miksi asiasta kerroin. Kartoitan vihamiehiäni.

        Saatanan paskat enää välitän koko laitoksesta.


      • Falafel.Kebab

        Saanko silti selvennyksen siihen, mikä jäte ei pala? Siis niin, että sen voi vielä heittää normi jätteen mukaan. 🤔 Niin enhän minä tiedä 30:vuotta vanhoista polttoprosesseista 😂😂 Ja minua ei kiinnosta vaino ketjusi pätkääkään. Et välitä laitoksesta pätkääkään mutta silti aloitat ketjun, ihan muutenvaan


      • hyvä.ympäristö
        Falafel.Kebab kirjoitti:

        Saanko silti selvennyksen siihen, mikä jäte ei pala? Siis niin, että sen voi vielä heittää normi jätteen mukaan. 🤔 Niin enhän minä tiedä 30:vuotta vanhoista polttoprosesseista 😂😂 Ja minua ei kiinnosta vaino ketjusi pätkääkään. Et välitä laitoksesta pätkääkään mutta silti aloitat ketjun, ihan muutenvaan

        Näitä besserwissereitä ja kaiken maailman vainottuja löytyy, jotka kertovat hirveitä juttuja, kuinka kaupunkilaisia yritetään myrkyttää ja ties mitä... Jotain skandaalia pitäisi saada aikaiseksi.

        Se että laitoksen tietotaitoa viedään ulkomaille ja että laitoksen kapasiteettia hyötykäyttöön kehitetään jatkuvasti, ei ole kyseisten vouhottajien tietoon tullut, on käsittämätöntä ja murheellista.
        Nämä tyypit varmasti haluaisivat palata entiseen käytäntöön: vanha roju, myös ongelmajäte edelleen roudattaisiin metsätien varrelle, "poissa silmista, poissa mielestä".


      • olkaavalveutuneita

        Onpas nyt tarvetta pistää halvalla ja nimitellä vouhottajaksi.
        Omalta osaltani vielä toistan.

        1986 muutin Riihimälle. Silloin taaphtui päästöjö, joiden seuauksina tuli käyttökieltoja rajoituksia.
        Ihan viralsia ilmoituksia mm. paikallisessa lehdessä.
        Samaan aikaan vastaanotollani kävi ko.laitoksen työntekijä, koka omin havaintohinsakin perustuen tiesi kertoa, ettei esim. ohjeita uunin pohjalle jääneestä myrkkyjätteen käsittelystä annettuja ohjeita noudatettu Silloin puhuin asiasta vain työpaikan kahvipöydässä Eikä sitäkään olisi sanut tehdä? Elämmekö diktatuurissa.

        30 vuoden kuluttua avasin ketjun ja yritin herätellä riihimäkeläisiä Hesarista lukemani artikkelin takia. Itse en jaksa muuta kuin vähän kirjoitella, olen ikääntynyt seniori. Aihehan oli "Pietarin myrkkyjätteitä Riihimäelle". - Kyllä Fortum yritti pimittää siihen liittyviä asioita.

        Minusta osottaa tyhmyyttä pilkata ihmisiä, jotka ovat huolissaan ympräristöstään ja myrkyistä.

        JESTAS, PITÄISI OLLA NIIN AUKTORITETTIUSKOINEN, että ihan vaan luottaisi.

        MITENKÄ ONKAAN TÄMÄN ILMASTONMUUTOKSEN KANSSA. VAIKKA?


        Tämä kovasti surullinen vasta surullinen ilmiö on.

        Tilanteni on edennyt niin, ettei enää kiinnosta koko laitos. Tai myrkyt.

        Kiinnostaisi vain tietää, mikä oli sen johtajan nimi, joka minulle suuttui pahasti kahvipöytäpuheistani. Sattuuko velipoika olemaan kenraali?


      • eräsvalveutunut

        P.S. Jos tavalliset ihmiset eivät tiedä laitoksen toiminnasta tarpeeksi, on vikaa teidän tiedottamisessanne, EI NÄISSÄ TAVIKSISSA:

        Ja jos hyväympäistä -viestin kirjoittaja edustaa Fotuminin virallista tiedottamistapaa, on enemmän kuin surullista.


      • EiOllaPKoreassa

        Kysyisin Fortumilta ja tältä johtaja KK:lta, onko tämä nimimerkki hyväympäristö tiedottajanne. Mielestäni hänen viestinsä kannattaisi poistaa, ellette haluakin saada härskin ääliöpsykopaatin mainetta.


      • kirjettäpostiin
        EiOllaPKoreassa kirjoitti:

        Kysyisin Fortumilta ja tältä johtaja KK:lta, onko tämä nimimerkki hyväympäristö tiedottajanne. Mielestäni hänen viestinsä kannattaisi poistaa, ellette haluakin saada härskin ääliöpsykopaatin mainetta.

        No kysypä sitten Fortumilta ja johtaja KK:lta.
        Tämä foorumi ei ole se oikea paikka. Kait sinä sen ymmärrät.
        Ja siitä muiden nimittelystä!!!???


      • haistakoon

        No, ilmaisin tuolla lailla kansantajuisesti, en tee diagnooseja näin vähillä tiedoilla. Enkä kyllä muutenkaan.

        En laita kirjettä postiin.


      • jätteetSuomenlahteen
        olkaavalveutuneita kirjoitti:

        Onpas nyt tarvetta pistää halvalla ja nimitellä vouhottajaksi.
        Omalta osaltani vielä toistan.

        1986 muutin Riihimälle. Silloin taaphtui päästöjö, joiden seuauksina tuli käyttökieltoja rajoituksia.
        Ihan viralsia ilmoituksia mm. paikallisessa lehdessä.
        Samaan aikaan vastaanotollani kävi ko.laitoksen työntekijä, koka omin havaintohinsakin perustuen tiesi kertoa, ettei esim. ohjeita uunin pohjalle jääneestä myrkkyjätteen käsittelystä annettuja ohjeita noudatettu Silloin puhuin asiasta vain työpaikan kahvipöydässä Eikä sitäkään olisi sanut tehdä? Elämmekö diktatuurissa.

        30 vuoden kuluttua avasin ketjun ja yritin herätellä riihimäkeläisiä Hesarista lukemani artikkelin takia. Itse en jaksa muuta kuin vähän kirjoitella, olen ikääntynyt seniori. Aihehan oli "Pietarin myrkkyjätteitä Riihimäelle". - Kyllä Fortum yritti pimittää siihen liittyviä asioita.

        Minusta osottaa tyhmyyttä pilkata ihmisiä, jotka ovat huolissaan ympräristöstään ja myrkyistä.

        JESTAS, PITÄISI OLLA NIIN AUKTORITETTIUSKOINEN, että ihan vaan luottaisi.

        MITENKÄ ONKAAN TÄMÄN ILMASTONMUUTOKSEN KANSSA. VAIKKA?


        Tämä kovasti surullinen vasta surullinen ilmiö on.

        Tilanteni on edennyt niin, ettei enää kiinnosta koko laitos. Tai myrkyt.

        Kiinnostaisi vain tietää, mikä oli sen johtajan nimi, joka minulle suuttui pahasti kahvipöytäpuheistani. Sattuuko velipoika olemaan kenraali?

        Maan pohjoinen magneettikenttä siirtyy kiihtyvällä vauhdilla Siperiasta Kanadaan...
        Suomen talvikin tuntuu olevan ihan sekaisin, kun tammikuussa on lunta ja pakkasta...
        Kyllä on paljon vouhottamista.


      • sorrysorry
        jätteetSuomenlahteen kirjoitti:

        Maan pohjoinen magneettikenttä siirtyy kiihtyvällä vauhdilla Siperiasta Kanadaan...
        Suomen talvikin tuntuu olevan ihan sekaisin, kun tammikuussa on lunta ja pakkasta...
        Kyllä on paljon vouhottamista.

        siis Kanadasta Siperiaan...


      • Falafel.Kebab

        Kuka se johtaja KK on, kun noilla kirjaimilla ainakaan Riihimäen Fortumilla löydy. Joku uusi? Yritetäänkö tässä nyt mustamaalata ko. henkilöä? On todella hyvä, että tämäkin yritys tuo työpaikkoja ja poistaa jätteitä maapallolta. En ymmärrä mikä siinä on niin pahaa? Kannattaa muuten katsoa fortumin sivuilta paljonko on päästöjä tullut, esim viime vuonna. Tosin tuon "vainotun" kirjoitukset ovat "oikeita" ja kukaan muu ei voi olla oikeassa kuin hän. Hänhän on minä, minä, minä tyyppinen selvästikin. Häntähän ei kiinnosta koko Fortum ollenkaan mutta silti aloitti ketjun. Käsittämätöntä.


      • Anonyymi
        Falafel.Kebab kirjoitti:

        Kuka se johtaja KK on, kun noilla kirjaimilla ainakaan Riihimäen Fortumilla löydy. Joku uusi? Yritetäänkö tässä nyt mustamaalata ko. henkilöä? On todella hyvä, että tämäkin yritys tuo työpaikkoja ja poistaa jätteitä maapallolta. En ymmärrä mikä siinä on niin pahaa? Kannattaa muuten katsoa fortumin sivuilta paljonko on päästöjä tullut, esim viime vuonna. Tosin tuon "vainotun" kirjoitukset ovat "oikeita" ja kukaan muu ei voi olla oikeassa kuin hän. Hänhän on minä, minä, minä tyyppinen selvästikin. Häntähän ei kiinnosta koko Fortum ollenkaan mutta silti aloitti ketjun. Käsittämätöntä.

        Olen jo ketjun alussa kertonut, miten jouduin tähän soppaan. Olin kyllä ollut huolissani heti alkuun. Siis Ongelmajätelaitoksen kesätyöntekijä kertoi säännöistä piittaamattomuudesta. Jos minä kerroin kahvipöydässä joutuneeni kuulemaan tällaista, riittää, että toistan kuulemani puheet luotettavasti. MINUN EI TARVITSE TUNTEA UUNEJA SUN MUUTA TEKNIIKKAA.

        Minua ei epäillä vaiolovelvollisuuden rikkomisesta. En maininnut asiakkaan nimeä, mutta se oli helppo selvittää, varsinkin, kun johtajan vaimo oli tk:ssa töissä. JA JOS KAHVIPÖYDÄSSÄ EI SAA HUOKAILLA LAITOKSEN VIRALLISTEN TIEDOTUSTEN JA LEHTIARTIKKELEIDEN TAKI, NIIN HUHUH DIKTATUURIA.


    • Hengitäsyvään

      Kaupungin ykkös myrkyttäjä Kemikaali Kake on siellä pomona..eli alaisten kesken KK.

      • Tzaijaijaa

        Alaisten kesken, just joo.


    • Kemikalikake

      Hah:):) Ongelmajätelaitos selittelee lehdessä..silloin on myrkytetty enempikin kuin annetaan ymmärtää ja ja päästöjä mitattu itse keksityillä max arvoilla kun ei ole oikeaa turvallista arvoa olemassakaan:)
      Tasan tarkkaa Australiasta saakka ei tuoda myrkkyjä maapallon toiselle puolelle kuin jos kukaan muu ei suostu hävittämään. Alle kehitysmaan tason Suomen myrkkyjen hävittämis lainsäädäntö. Kaupunki ilman varjoa saa kohta asukkaita jotka nykii päätään ja osaa sanoa vaan häh:)

      • Esko.mn

        Missä lehdessä? Ihan vaan kyselen, että näkisin itsekin "faktoja".


      • Anonyymi
        Esko.mn kirjoitti:

        Missä lehdessä? Ihan vaan kyselen, että näkisin itsekin "faktoja".

        Olisit kysynyt aikoinaan tai lukenut, jos olit olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisit kysynyt aikoinaan tai lukenut, jos olit olemassa.

        tai lue eilisen hämeen sanomat


    • Anonyymi

      löytyipä tämä kuitenkin

    • Anonyymi

      Ni vielä kerran. 30 v, sitten ihan valtamediasta luin Ongelmajätelaitosuutisia sekä laitoksen omista virallisista tiedoituksista. Laitoksen kesätyöntekijä kävinvastaaotollani ja kertoi, miten työntekijät eivät noudata ohjeita. Kauhistuin. Työpaikan kahvipöydässä kerroin, mitä kauheaa olen kuullut. - Muiden oli helppo selvittää,keneltä olin kuullut. - En tänä päivänä tiedä, kertoiko asiakas sen takia, että oli itse kauhistunut vai keksikö jutun saadakseen minut kauhistumaan.

      Minusta tuli syntipukki asiaan. Laitoksesta on suorasanaisesti kirjoitettu suomi24_ään sen jälkeen. Minä unohdin koko jutun 10 vuodeksi, jolloin vastaanotolleni taas tultiin.

      Kun Fortum joskus sitten tuli suuromistajaksi, ehdotin hiuksista tehtävää tutkimusta. Olisi ollut uuden omistajan hyvä tietää, mikä on sen lähtötilanne.
      Sain jäätävän hyytävät vihat päälleni. Joskus vielä 30 vuoden päästä.

      • Anonyymi

        Näytät olevan vähän semmoinen sattuu ja tapahtuu tyyppi. Milloin ammutaan "säde" pyssyllä ja milloin kommandot roikkuu ikkunan takana ja milloin asuntoosi tulee savua ja muuta sellaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näytät olevan vähän semmoinen sattuu ja tapahtuu tyyppi. Milloin ammutaan "säde" pyssyllä ja milloin kommandot roikkuu ikkunan takana ja milloin asuntoosi tulee savua ja muuta sellaista.

        Olen pitkäaikaisen vainonnan kohde, Yhteiskuntaluokkavaino alkujaan. 1990 luvun lopulla joku poppoo päätti langettaa päälleni gang stalking-vainon e-häirinnän osana sitä. Juu, kyllä välillä sattuukin kauheasti. Kommandoja ei ole roikkunut ikkunan takana, Asun ekassa kerroksessa, ei tarvi roikkua.


    • Anonyymi

      Kemikaaleja suihkulähteissä. Mistä peräisin ? Fortumilta, kaupungin puisto-osastolta vai ilkivaltaa,

      Linnut eivät voi vettä juoda.

      • Anonyymi

        Kirjoitin ensin suihkulähteet-ketjuun. Huomasin, ettei sitä käynyt kukaan lukemassa. Siksi kirjoitin tännekin, että joku lukisi.

        Fortum ei minua kiinnosta.


    • Anonyymi

      Hämeen Sanomat on kirjoittanut asiasta. Minä en olisi välittänyt asian esille nostamisesta.

      • Anonyymi

        Ja varsinkin HäSa on kirjoittanut, on tarpeen ottaa esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja varsinkin HäSa on kirjoittanut, on tarpeen ottaa esille.

        "Kaikki"kerrotaan, mitään ei kielletä, mutta kyllä on pintasivelyn mestari tämän maalauksen tehnyt.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4140
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4022
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      609
      3874
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      19
      2667
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2455
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2052
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      339
      2051
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      190
      1920
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1579
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1412
    Aihe