Vuokralaiset

entiedämitäsanoa

Olen ollut harjoittelussa eräässä lvi-alan firmassa täällä etelä-suomessa.

Nyt en edes tiedä miten pitäisi aloittaa, mutta olen enemmän kuin järkyttynyt ihmisten asumisesta.

Mutta joka tapauksessa tässä viimeisen kuluneen kahden kuukauden aikana, olen käynyt korjaus/vikakeikalla ainakin kahdessa sadassa asunnossa.
Asunnoista yhdeksän kymmenestä ovat olleet siinä kunnossa, että olisin häätänyt asukkaat pois asunnoista jos saisin itse päättää, eikä kyseessä ole mitkään alkoholistien asunnot, vaan ihan tavallisten ihmisten asunnot.
Sen on selvästi huomannut, että jos asukas on lähempänä 60v. niin asunto on siisti eikä ongelmia.
Mutta nuoremmilla varsinkin yksin asujilla opiskelijoista puhumattakaan, asunnot ovat varsinaisia kaatopaikkoja hajuineen kaikkineen.
En siis yhtään ihmettele jos vuokratakuutkaan eivät riitä asunnon kunnostamiseen.

Kaikkein pahin on ollut ei kotimaisen asunto, jossa oli vessa vetämättä, ja kaksi pottua ääriään myöten täynnä lasten jätökisiä, ja lisäksi vessänpönttö vetämättä jätöksiä täynnä. Samassa asunnossa oli useampia haisevia jätesäkkejä.

Mutta tällä parin kuukauden otannalla sanoisin, että suomalaiset perheet ja suomalaiset yksin asuvat 50 jättäneet miehet ja naiset pitävät asuntonsa siisteinä. Mutta nuorempien asunnot säänön mukaisesti kaatopaikkoja sukupuoleen katsomatta. Nyt ei tietenkään saisi sanoa, mutta ulkomaalaisten kämpät kuitenkin ovat pahimpia paskaläjiä, jätteitä ei viedä ja joka paikka haisee kaatopaikalle.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuilla

      Hesan tyypilliset ylläpidettävät vastikkeettomilla asunto

    • surullinensuomi

      Samanlaisia kokemuksia.
      Itsekin kun joudun työni puolesta usein käymään näiden ulkomaan elävien asuttamissa taloyhtiöissä/asunnoissa, niin jo se rapussa vastaan tuleva kuvottava haju on luotaan työntävä, saati sitten ne järkyttävät asunnot. Tähän menessä ei ole vielä kertaakaan tullut vastaan siistiä ulkomaalaisen asuttamaa asuntoa.
      Etten ainakaan itse kuunapäivänä vuokraisi asuntoa näille yhteiskunnan eläteille, koska tosiaan se takuuvuokra ei kata läheskään tuollaisesta asumisesta aiheutuvia remontti kuluja.

      Että on se vaan kumma kun ihminen voi asua asunnossa vaikka kymmenen vuotta, eikä välttämättä asuntoon ole tullut remonttia vaativia asumisen jälkiä ollenkaan. Mutta ihmiset onkin vähän eri asia kuin liaanilla hyppijät ja hiekkakengurut.

    • Hippodelirium

      Äänestäkää persuja niin Suomi pysyy siistinä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe