Citroen C5 sähköhuolia

Neuvoton

Minulla Citroen C5 break, vm 2004, 196000 km. Nyt kylmänä aamuna, eilen, -5 C, ei reagoinnut avaimeen millään tavalla, mittaristo täysin pimeä. Kun otin avaimen pois, kuljettajan puolelta akun suunnasta kuului naksuntaa, joka loppui kun avain sisällä. Takaluukku ei auennut, liittykö samman ongelmaan vai pakkaseen? Apustarttikaabeli takaboxissa...
Auto oli viikko sitten huollossa ja katsastuksessa. Samalla asennutin peruutuskameran, halpa kiinalainen, mutta tuntuu toimivan hyvin. Kamera asennettu siten, että päällä kun parkkivaihde päällä. Voiko kameran asennus liittyä tähän ongelmaan?
Otin akun miinuskengän irti väliaikaisesti. Mitä tehdä ja missä voisi vika olla?

18

803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RMB54

      Ensimmäisenä mieleen tulee akun kunto. Aika akulle on vaan tullut täyteen. Se releiden naksuntakin kertoo sen.
      Kun kerroit, että peruutustutka toimii peruutusvaihteella eli virta otettu peruutusvaloista, ei sähkötoimintaa tutkalla ole virran ollessa pois tai muu vaihde päällä.

      Parkkivaihteella varmaan tarkoitat pakkivaihde.

    • Heräte

      Kamerat tietysti surranut koko yön kuvaten lumipenkkaa?

    • Tarkoitin peruutusvaihdetta. Kameran ei pitäisi olla surrannut koko ajan, kun se piti olla kytketty tähän peruutusvaihteeseen. Jäikö minulla peruutusvaihde päälle kun viimeksi autoa käytin, en varmuudella muista, en kuitenkaan usko...
      Akun kunto tietysti yksi vahva epäily, tosin sillä ikää vasta kaksi vuota, max 3. Marraskuussa testautin Motonetin huoltoteltassa, tulos oli: kunto hyvä....
      Voiko sähköjärjestelmässäni olla vuoto.. johtuen esimerkisi siitä jälkiasennuskamerasta?
      Uskallanko käyttää tällaista jumpstarttia, joka minulla on? Sen ohjekirjassa varoitus virtapiikistä, joka voi särkeä hienoja sähkölaitteita. Onko 14 vuotta vanhassa Citroenissa sellaisia ? Minulla autossa peruutustutka, mutta ei toimi oikein, kun peräkoukku takana sotkemassa sitä. Peräkoukku peräänajon takia ei irroitettavissa... Siksi hankin tämän peruutuskamerankin. Hyvä peli, jos nyt ei sotke sähkösysteemiä.

      • kokeileppa

        Mulla kanssa vetokoukku ja peruutustutka. Pelaa hienosti kun ottaa sen vetokoukun muovisen hatun pois. Het piippaa kun hattu paikoillaan!


      • MotukkaFemma

        14 vuotta vanha Citikka, sen ikäisessä voi olla vaikka mitä sähköongelmia.
        paras lääke on ottaa romutuspalkkio kun vielä sitä tarjotaan, kuitenkin ylittää listahinnan.
        ja onkohan noi "telttatestit" ihan luotettavia ??


      • Xrasa2010toimii

        Luultavasti juuri surraava kamera on syynä vikakoodiin. Minkä merkkinen kamera on ?? Ja onko se jälkiasennettu ???

        En suosittele jumpstarttia jos autossasi on jälkiasennettuna paljon high teck laitteita, piikki varmasti vaurioittaa niitä.

        Täyty olla hyvä peli !!


    • Töpseliin

      Virrat kulutettu valohoito huollossa, laita lataukseen!

    • Kerralla-kuntoon

      Ehdotan perusteellista huoltoa Kuusakoski Oy:ssä.

    • C5_6275tkm

      Takaluukun valo tai sisävalo jäänyt päälle.
      Akku ei ole latautunut tarpeeksi.
      Moottorin maadoitus löysällä tai hapettunut
      Akun kengat/navat hapettuneet.

    • Totuudentorvi2

      Viimeisin muutos, siinä se yleensä on...eli kamera

    • cvitonen

      Itsellä teki kiusaa ne pikakiinnitteiset akunkengät, löystyivät omia aikojaan. Sisä- ja takaluukun valot sammuvat itsestään muutamassa minuutissa. Ei kai peruutuskameran virrankulutus ole kovin suurta. Pakkasella akku ei vaan ota virtaa vastaan niin kuin kesällä. Muinoin volvossa piti ladata akkulaturilla kerran viikossa täyteen, työmatka kun oli 10 km niin ei ehtinyt latautua. Ja mitä tulee citroenin sähkövehkeiden rikkoutumisiin niin usein ne ovat saksalaista laatua esim. bosch ja siemens.

    • veikonkatu

      Uskoisin että vuoto on kyseessä, ja sen löytäminen ei varmaan onnistu Motukan testeillä. Tarkistaisin ensinmäisenä tämän laadukkaan, kiinalaisen kameran, olen kuullut niiden "ominaisuuksista" muualtakin.
      Tuskin vika on akussa, jos noin uusi, ellei nyt joku XingpingPong merkkinen sähkölähde ???

      Itse asennenutin hiukan laadukkaamman kameran, eikä mitään ongelmia. Ja akkuni on 5v vanha, eikä mitään käynnistysvaikeuksia.

    • matintie

      Tämä kuulostaa high-tech ongelmalta, kun yhdistää vanhan Citikan ja kiinalaisen peruutuskameran.
      Ei hyvä yhdistelmä !!

    • Kaabbeli

      Starttikaabelia ei kannata pitää Citikan takaboxissa, se kuuluu konehuoneeseen.

    • Nokelainen

      Kiinalainen kamerakin pelittää paremmin kuin shitikan omat sähköt.
      Kannattaisi varata jo valmiiksi maatalous kaupasta kompostiherätettä sillä saa sontakasan "tulille".

    • GreenVW

      Päästörajoitukset kieltävät lähiaikoina nämä tekniikan ihmeet, melkoinen hiilijalanjälki !
      Onneksi markkinoilla korvaavia merkkejä !

      • Kolottaako

        Mites se mielenterveys jaksaa?


    • jaakonkuja

      Miten noi kilometrit liittyy asiaan ?? Pakkasen kyllä ymmärrän

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      50
      3699
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2118
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1594
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1444
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1401
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1322
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1218
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1144
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1079
    10. 23
      1059
    Aihe