HYI HYI TUI TUI

TUI on suuri ja vaikutusvaltainen matkanjärjestäjä. Ja on olevinaan hyvä. Muutama aika sitten käytiin TUI:n matkalla. Moittimistakin on. Opastukset hyvin huonoja. Lentokentällä ei ollut edes suomenkielistä opasta. Bussikuljetuksessa ei ollut opasta. Silloin olisi mainio tilaisuus jakaa tietoa, mutta ei viitsitä. Mukaan annettiin 2-3 liuskaa, joissa tietoja tosi vähän. Hotellikansio aivan surkea, tietoa vähän. Takavuosina noissa suhteissa tilanne oli paljon parempi. Toki puhelimitse yhteyksiä saa oppaaseen, mutta vastaukset on yleensä sellaisia, että en tiedä, mutta yritän selvittää... Olisi ehdottomasti parempi, että olisi kirjallista materiaalia, ohjeita, vihjeitä yms. TUI perustelee vähäistä tiedonantoaan sillä, että säästetään luontoa, ei tehdä paperisaastetta - HÖPÖ HÖPÖ - pelkkää laiskuutta se on.

Nyt tuli TUI:lta sähköpostikyselykin. Tui on olevinaan niin hirveän ilmastoystävällinen. Kysellään, että onko matkustaja valmis maksamaan ylimääräistä lentoveroa TUI:lle, voidaanko matkatavaroita vähentää, otetaanko ilmasto huomioon retkillä tai siinä ja siinä asiassa yms. Tui näkyy nyt keväällä menevän vieläpä siihen, että matkatavaroista maksetaan aina erikseen, pelkkää rahastusta se on. Ei se ilmastoa auta - TUI:n suuret johtajat ne rahat vie. Jokainen ne matkatavarat kuitenkin tarvitsee ja ei siinä isoja painoeroja voi olla. Eikö olisi aika periä lentomaksu ihmisen painon mukaan - siinä on tosi suuria eroja. Sehän kannustaisi terveellisiin elämäntapoihinkin.

Tosiasiassa tuo TUI:n toiminta on pelkkää silmänlumetta. Ollaan olevinaan edistyksellisiä, jotta muodikkaat vihreät ihmiset valitsee juuri tämän yhtiön. Noilla mitättömillä asioilla ei ole tosiasiassa mitään merkitystä meidän ilmastolle - valitettavasti. Jos TUi oikeasti haluaisi ilmastonmuutosta estää, se välittömästi lopettaisi kokonaan lentäen tapahtuvan matkailubisneksen.
Ilmoita


Miten ihmeessä et voi hankkia sitä tietoa ominpäin. Lomapaikathan ovat Tui.lla pieniä, joten pari kävelyreissua niin siinähän se on. Mihin sitä bussissa satuilevaa opasta tarvitaan kun puhuukin lähinnä kuin lapsille, no ehkä sinulle se sopii. Kerrohan miten ihmisen painon mukaan lentoliput maksettaisiin, kun ostetaan netissä vai ilmoitanko kiloni lippuja varatessa ja sitten punnitus kentällä, entäs jos olen laihtunut? Aika paljon tarvitaan punnitusasemia kentille ja miten se kompensoidaan matkatavaroiden painon kanssa, jos ei ole tavaroita ollenkaan. Koko perhekö lasketaan könttäsummana vai miten?
1 VASTAUS:
Meitä vanhempia huonosti kieliä osaavia ihmisiä vielä on. Ja se netin käyttökin on yhtä tuskaa. Rahaakin monella on ja aikaa. Palveluja ja opastusta toivotaan vastapainoksi. Kyllä mekin on petytty noihin valmismatkoihin viime vuosina. Yleensä kaikilla firmoilla tuo palveluhenkisyys näyttää olevan kateissa. Oppaitten osaaminen on välillä tosi huonoa. Mekin Tuin matkalla törmättiin siihen ettei opas juuri mitään tiennyt, ei sitä silloin viitsi paljon kyselläkään. Syykin selvisi että miks opas ei tiedä matkakohteesta juuri mitään. Oppaat vaihtaa paikkaa puolen vuoden välein ja ei silloin voi se paikan tunteminen olla hyvää. Oppaalle se lie mieluista kun saa itse matkailla eri puolilla maailmaa oppaan roolissa.
+Lisää kommentti
Kyllä on toin tuin kikkailu matkatavarahinnoilla naurettavaa. Huhtikuusa pittää maksaa eri hinta ruumaan menevästä laukusta. Mut ei ole tui ilmottanut että muutoin matkat halpenisi. Siis matkojen hintoja tälleen nostetaan. Kenenkäs taskuun nuo matkalaukkurahat menee. Tuskin niitä jaetaan ympäristösuojeluun.
Ilmoita
Palvelu avoinna. Chatissa jonoa, odota hetki...
Viesti asiakaspalveluun
Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun myös sähköpostilla
Palvelussa ruuhkaa. Pyydämme ottamaan yhteyttä muissa kanavissa. Ei sinne pääse, pahus.
Ilmoita
Tänne suomi24-palstalle löydätte hyvin, mutta basic infoa ette löydä netistä.
Aikoinaan oli palveluja, mutta hinnat olivat erilaiset. Kyllä, seuramatkat olivat hintavia, mutta silloin
oli myös palvelua.
Sitä saa mistä maksaa.
Ilmoita
Täytyy todeta ,että Tuin palvelu heikkenee jatkuvasti. Laatu huononee ja hinnat kohoaa. Asiakaan reklamaatiota ei oteta vakavasti, vain pahoitellaan. Vielä on 1 matka varattuna ja se on sitten viimeinen. Yli 20v asiakkuus loppuu siihen.
Ilmoita
Suuri pettymys oli meillekin Tui:n palvelu. Oltiin uudessa paikassa Gran Canarialla. Tui oikein panttaa tietoa. Tosiasiassa juuri mitään ei kerrota. Ei ole oppaita kuljetuksisa kertomassa vihjeitä yms. tietoa. Hotellikansiokin tosi surkea entisaikoihin verraten. Ja lisäksi siinä ei ollu edes suomenkielisiä sivuja. Opas vaan lohdutteli, etä ei ole kuule aivan kaikissa muissakaan hotellikansioissa suomenkielisiä sivuja. Varsinainen asenne oppailta, ei viitsitä. Tärkeintä näyttää monelle nuorelle oppaalle olevan oma matkailu. Omituisinta on, että edes huonoa lomapaikan karttaa ei anneta. Sellasen kyllä sai pyytämällä, kun oli löytänyt jollain konstilla sen hotellin, jossa lyhyt ja vähäine infotilasuus oli. Kartan puute konkretisoitui sitten Tuin retkellä (joka kyllä oli hyvän miesoppaan ansiosta erinomainen), että yhtä pariskuntaa odoteltiin ainakin varttitunti. Eivät osanneet bussiasemalle, kun ei ollut karttaa. Olivat soitelleet Tuille Helsinkiin ja sinne paikalliseen oapstuskeskukseen ja saaneet aivan vääriä ohjeita. Kokemusta on, että sinne Mallorcan opaskeskukseen on turha soitella kun se paikallisen tiedon saanti on tosi hankalaa. Sellaseksi lie tarkotettukin, jotta koko opastuskeskus voidaan tarpeetomana lopettaa. Se ei paljo vaatisi , jos turisti saisi pari kolme sivua tietoa paikallisista palveluista, bussiasema, bussiaikatauluja, ostospaikkoja, kävelyreittejä, nähtävyyksiä yms. vinkkejä. Siellä Tuin sovelluksessakin on lähinnä vain retkien kaupallisia mainoksia. Nyt tietysti joku sanoo että netistä nuo löytyy. Varmaanki. Mutta kun me vanhempi ikäluokka osataan se netin käyttö aika huonosti. Kun kalliin matkan ostaa, niin palvelua pitäsi tulla. Omatoimimatkoja nuo Tuin matkat alka anykysin olla eikä mitään valmismatkoja.
1 VASTAUS:
"Omatoimimatkoja nuo Tuin matkat alka anykysin olla eikä mitään valmismatkoja."

Näin on. Mutta voin lohduttaa, että Tjäreborgilla ei ole ainakaan Gran Canarialla hotellikansioita ollenkaan.

Kun viimeksi saavuin Mallorcan lentokentälle TUIn koneella, paikalla ei ollut yhtään suomea osaavaa opasta. Sen verran firma kuitenkin oli asiakkaistaan kiinnostunut, että kun emme olleet missään yhteydessä palveluja tarjoamattomaan yhtiöön, opas tuli parin päivän kuluttua hotellille varmistamaan, että olimme sentään majoittuneet sinne.

Entinen Finnmatkat, nykyinen TUI, on hieman halvempi kuin esimerkiksi Aurinkomatkat, mutta vastapainoksi suomalaiset asiakkaat saavat aina hotellien huonoimmat huoneet. Omaa kokemusta on monesta noiden toimistojen käyttämistä hotelleista.

Phuket, hotelli Baumanburi: TUIn asiakkaat majoitetaan hotellin vanhimaan ja meluisimpaan kaksikerroksiseen vilkkaan kadun varrella olevaan osaan. "Näköalana" on kasa sähköjohtoja ja niiden takana katkuinen läpiajokatu. - Aurinkomatkalaiset majoitetaan modernimpiin huoneisiin, joista on näköala sisäpihalle ja uima-altaalle.

Phuket, hotelli Royal Paradise: TUIn asiakkaat majoitetaan hotellin matalimpaan osaan ensimmäiseen kerrokseen. Ohuen oven takana on paikallinen homobaarien möykkäkatu, joten nukkumista ei voi ajatella ennen kello kahta, jolloin meteli lakkaa. - Hassen toimisto vei 90-luvulla saman hotellin kerrokseen 18, josta oli näkymä aivan eri suuntaan, eikä melusta tietoakaan.

Palma Nova, Mallorca, hotelli Sol Cala Blanca: Finnmatkalaiset majoitettiin hotellin parvekkeettomiin huoneisiin. Matalalla sijainneen huoneen alapuolella oli kosteikkoa ja kasvillisuutta, joten pienen ukkoskuuron jälkeen huone oli täynnä hyttysiä, joita läiskimme lyttyyn huoneen seinille ja kattoon parisenkymmentä kappaletta. - Aurinkomatkalaiset majoitetaan normaaleihin isompiin huoneisiin, joissa on parveke joko hiljaisen kadun tai uimarannan suuntaan. Hotellin nykyinen nimi on Wave House.
+Lisää kommentti
Uusi
Tuo TUI on ehkä kaikkein pahin ilmastovouhottaja noista matkanjärjestäjistä. Se muka ilmaston parantamisen varjolla yrittää vähentää kaikenlaiset palvelut minimiin tai lopettaa ne kokonaan. Paperimateriaali olisi parasta infoa, mutta sitä vähennetään, jotta maailma pelastuu, voi voi. Matkatavoista periään maksua, jotta ilmasto pelastuu, huh huh. Yms. Jos TUI oikeesti kantasi huolta ilmastosta, niin ensiksi se lopettaisia kaikenlaisen tavaran myynnin koneissa, nehän on turhaa painoa. Kyllä myös lihavilta ihmisltä voisi periä ylimääräisen maksun. Eikä siellä koneessa tarvittaisi vettä kummempia juomiakaan. Ja jos aivan oikeesti TUI haluaisi pelastaa ilamastoa, niin se lopettaisi lentomatkojen järjestämisen kokonaan. Se on oikeesti omituista, että palvelut TUIlla huononee jatkuvasti, vuosia sitten ne oli paljon parempia.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

HYI HYI TUI TUI

TUI on suuri ja vaikutusvaltainen matkanjärjestäjä. Ja on olevinaan hyvä. Muutama aika sitten käytiin TUI:n matkalla. Moittimistakin on. Opastukset hyvin huonoja. Lentokentällä ei ollut edes suomenkielistä opasta. Bussikuljetuksessa ei ollut opasta. Silloin olisi mainio tilaisuus jakaa tietoa, mutta ei viitsitä. Mukaan annettiin 2-3 liuskaa, joissa tietoja tosi vähän. Hotellikansio aivan surkea, tietoa vähän. Takavuosina noissa suhteissa tilanne oli paljon parempi. Toki puhelimitse yhteyksiä saa oppaaseen, mutta vastaukset on yleensä sellaisia, että en tiedä, mutta yritän selvittää... Olisi ehdottomasti parempi, että olisi kirjallista materiaalia, ohjeita, vihjeitä yms. TUI perustelee vähäistä tiedonantoaan sillä, että säästetään luontoa, ei tehdä paperisaastetta - HÖPÖ HÖPÖ - pelkkää laiskuutta se on.

Nyt tuli TUI:lta sähköpostikyselykin. Tui on olevinaan niin hirveän ilmastoystävällinen. Kysellään, että onko matkustaja valmis maksamaan ylimääräistä lentoveroa TUI:lle, voidaanko matkatavaroita vähentää, otetaanko ilmasto huomioon retkillä tai siinä ja siinä asiassa yms. Tui näkyy nyt keväällä menevän vieläpä siihen, että matkatavaroista maksetaan aina erikseen, pelkkää rahastusta se on. Ei se ilmastoa auta - TUI:n suuret johtajat ne rahat vie. Jokainen ne matkatavarat kuitenkin tarvitsee ja ei siinä isoja painoeroja voi olla. Eikö olisi aika periä lentomaksu ihmisen painon mukaan - siinä on tosi suuria eroja. Sehän kannustaisi terveellisiin elämäntapoihinkin.

Tosiasiassa tuo TUI:n toiminta on pelkkää silmänlumetta. Ollaan olevinaan edistyksellisiä, jotta muodikkaat vihreät ihmiset valitsee juuri tämän yhtiön. Noilla mitättömillä asioilla ei ole tosiasiassa mitään merkitystä meidän ilmastolle - valitettavasti. Jos TUi oikeasti haluaisi ilmastonmuutosta estää, se välittömästi lopettaisi kokonaan lentäen tapahtuvan matkailubisneksen.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta