puhe vika eikä vanhemmat välitä mitenkään, väittävät että kyllä se puhe sieltä tulee???
Olen nähnyt ja kuullut montaakin 5-vuotiasta jotka puhuvat selvästi, tämän pojan puheesta ei saa välillä mitään selvää???
Lisäksi vanhemmat eivät korjaa sanoja jos poika puhuu väärin, annetaan vaan puhua, saman perheen 4-vuotias poika on kuin isoveljensä kopio pahemmalla puhevialla varustettuna tämän pojan puheesta ei saa sitä vähääkään selvää se on yhtä tatti,totti,pää,pa vauva kieltä!!!
6-vuotiaalla vakava
5
1836
Vastaukset
- höpelö
mitäpä tämä asia sulle kuuluu, eskari tai koulu sen hoitaa, eteen se tulee vanhemmille ennemmin tai myöhemmin
- heartti
jo neuvolatarkastuksien kautta hänen päässeen puheterapeutille /tukiviittomiin.
Dysfasiaa HOIDETAAN NIIN MONELLA TAPAA...ehkä pehmein tapa olisi aloittaa tuki-viittomilla, että lapsi tuntee itse, että häntä ymmärretään.
Ja tietysti kuvilla jne. luonnostaan tulee mukaan.
Joillakin tämä prosessi kestää hiukan pidempään kuin muilla..joskus vain ulkopuoliset luulevat välinpitämättömyydeksi, sitä ulkona.
Tosiaan eihän kaikille tarvitse mainostaa, jos lapsi sairastaa...yms. - Terapioista tarpeekseen saanut
On perin yksilöllistä, miten puheen kehitys etenee. Siihen vaikuttavat osaltaan myös elinympäristö ja perinnölliset tekijät. Pojilla puhumaan oppiminen viivästyy merkittävästi useammin.
On tapauksia joissa lapsi oppii, oltuaan täysin puhumaton, yhtäkkiä puhumaan vasta 7 tai 8 vuoden iässä ilman sen kummempia terapioita.
Olemme yksilöitä, joten suvaitkaamme erilaisuutta. Joissakin suvuissa esim L tai K äänteiden oppiminen on geneettisistä syistä erittäin vaikeaa. Tämä ei tee henkilöstä sen tyhmempää. Ongelmana on lähinnä yhteiskunnan asenteet. Kaikkien pitäisi täyttää samat ehdot ollakseen kelvollisia kansalaisia. Tosin presidentin valintaan ei paljon R-vika vaikuttanut.
Lukekaa lapselle, runoja, satuja. Paljon toistoja. Laululeikkejä yms. Yleensä puhe näin korjaantuu omia aikojaan, ilman terapiaa.- minä
kyllähän "normaali lapsi" oppii kuuteen ikävuoteen mennessä puhumaan ellei sillä ole jokin puheenkehityksen häiriö! Valitettavasti asia on vaan niin!
- lapsen paras
Kyllä kuusi vuotiaan puhe tulisi olla selkeää!! Ymmärtääkö hän puhetta normaalisti? Entä sosiaaliset taidot?Kyllähän kouluunlähtiessä pitää osata tietyt perustaidot..Olisi hyvä saada pojan puheterapiaa ennen kouluun lähtöä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059