Forester 2,5 koneella toive.

2 l kone on liian pieni puuttuen alavoimaa kuten kaikissa 2 l koneissa on . Iskutilavuudesta tulee se helppo veto.
Ilmoita


29 Vastausta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.


Oletko tosiaan noin tonokki, vai onko sepustuksesi vain provo?
Itse veikkaan jälkimmäistä....

https://www.nettiauto.com/subaru/forester?show_search=1&engineFrom=2.5
2 VASTAUSTA:
Vanhoja louskuja.
Ehkä aloittaa haluaisinkin uuden?
Uudesta on kyllä nyt kyse.Ajan vanhalla louskulla ahdetulla semmoisella ja virkistetyllä. 2.0 vapaastihengittävä kone on foresteriin ,xv ihan kaikkiin liian mieto. Koeajettu on ja ei kyllä ole sopiva kone 2l. Ja 1.6 en edes aja eikä foresterissa olekkaan edes 1,6 turbonakaan joka jo riittäisi tavalliseen ajoon. Rauhalliseen ajoon sopii paremmin juuri 2.5 vapaastihengittävä uskoisn ja sekään ei ole yhtään liioittelua rauhalliselle kuskille.
Ajan kyllä vuodesta toisen subarulla mutta joskus se vaihto uudempaan tulee ja voisi koettaa aivan uutta mutta se on varmaa että vapaastihengitävänä ei kahdenlitran konetta ei tule talliin.Kelpaa myös uuden veroinen 2.5 mutta kun ei ole näköpiirissä suomessa. 2.5 voi alkaa totuttelemaan se on minimi kun ei hätäile.
2.0xv olisi kyllä autona tämä uusi hyvän tuntuinen mutta kone huutaa ja on heiveröinen vääntöominaisuuksiltaa vaikka kelpokonemuuten olikin. En tykkää minkään valmistajan 2 l koneista ne on väännöttömiä . Merkkiä en vaihda vaan xv lienee se seuraava mutta ei näin jo 50 kehtaisi enää alkaa asennuttamaan remmiahdin settiä uuteen/uudehkoon autoon. Vähän jo ohi näin uusavuttomalta ei provoilialta. Hentoon vetoon en alennu PISTE

Tehomittaus on tuon 25t€ käyrä subarun arvoja paremmat.
+Lisää kommentti
Legacy, Outback ja Forester pitäisi ehdottomasti saada 2.5 litraisella turbo koneella sekä vanhemmalla 3-litraisella vaparilla.
3 VASTAUSTA:
Subaru tunnetaan vanhasta ja toimimattomasta tekniikasta.
Aja sillä Tojolla äläkä täällä itke valintojasi.
HaluanVainSanoaEttä kirjoitti:
Subaru tunnetaan vanhasta ja toimimattomasta tekniikasta.
Älä puhu poika paskaa.
+Lisää kommentti
vapaasti hengittävässä moottorissahan on paras alavääntö tyhjäkäynnin tuntumassa, vetoalue puhdas koko kierroslukualueen. kokeilkaapa vaikka volkkarin 2.0 tdi moottoria, ette saa tyhjäkäynnillä autoa liikkeelle sammumatta. alavääntö puuttuu aivan kokonaan, vääntö alkaa vasta 1500 kierroksen kohdilla. todella ärsyttävä moottori käyttää käyttöautossa.
10 VASTAUSTA:
Siihen auttaa automaattivaihteisto
Bensakoneesta on kyse ei vikaisesta vag tdi moottorista. Subarun dieselit kyllä kestää kun siitä ensimmäisestä vuoden 2008 alkusarjan lastentaudeista pääsi , uudemmat toimii ja kestää hyvin.
Subaru tosiaan voisi haudat 1,6 j a2 l bensa koneensa. Suosiolla 2,5 H-4 ja isompaa H-6 vapaastihengittävää voisi kehittää. Turbo on kyllä hieno keksintö mutta iskutilavuus korvaa kyllä turboa mainiosti ja sopiva sähkö siihen yhdistettynä saisi päästötkin alas. Automaatti kyllä helpottaa elämää kunhan se on hyvä käytöksinen. Diesel subaru jos olisi 2,5 olisi myös hyvä turbolla tietysti.
Mikähän säälitapaus tuo nimimerkki "HaluanVainSanoaEttä " oikein on ? ei ole helppo elämä tuommoisella rääpäleellä mutta subarumies ei jätä heikompiaan avuttomaksi joten jatkakoon jos se siitä mielihyvää saa mutt asöölittää silti,tsemppiä sinne HaluanVainSanoaEttä . Pitäsköhän se ottaa johonkin jäärata suburu kyytiin mukaan saamaan vauhdinhurmaa tyhjään eloonsa?
Dieselin tehtiin isompi korjaus vasta 2010 kevät/ kesä tuotantoon. Lohkoja ja kampirautaa vahvistettiin. Sitä edeltävät on sekundaa. Toinen isompi uudistus taisi tulla 2015. Ja lopun kaikki tietävätkin.
odotellessakonetta kirjoitti:
Bensakoneesta on kyse ei vikaisesta vag tdi moottorista. Subarun dieselit kyllä kestää kun siitä ensimmäisestä vuoden 2008 alkusarjan lastentaudeista pääsi , uudemmat toimii ja kestää hyvin.
Subaru tosiaan voisi haudat 1,6 j a2 l bensa koneensa. Suosiolla 2,5 H-4 ja isompaa H-6 vapaastihengittävää voisi kehittää. Turbo on kyllä hieno keksintö mutta iskutilavuus korvaa kyllä turboa mainiosti ja sopiva sähkö siihen yhdistettynä saisi päästötkin alas. Automaatti kyllä helpottaa elämää kunhan se on hyvä käytöksinen. Diesel subaru jos olisi 2,5 olisi myös hyvä turbolla tietysti.
Mikähän säälitapaus tuo nimimerkki "HaluanVainSanoaEttä " oikein on ? ei ole helppo elämä tuommoisella rääpäleellä mutta subarumies ei jätä heikompiaan avuttomaksi joten jatkakoon jos se siitä mielihyvää saa mutt asöölittää silti,tsemppiä sinne HaluanVainSanoaEttä . Pitäsköhän se ottaa johonkin jäärata suburu kyytiin mukaan saamaan vauhdinhurmaa tyhjään eloonsa?
Mulla on tuo Impreza 1.6. vm 2019. iemmin oli vaggine 1.2 tsi/110 hv.
Kulki ihan jees.
Tämä Imppu kulkee kyllä myös kivasti. Kiihtyy riittävästi ja on kaiken kaikkiaan hyvä ajaa. En kaipaisi edes tuota 2-litraista. Näillä rajoituksilla kun mennään.
Mutta makuasioitahan nämä.
Luulin imprezaa autoksi mutta mopolta tuo vaikuttaa.
Niin varmaan, mutta mulle riittää tuollainen mopo. Kiireisemmät sitten, vaikka Supralla.
Tutulla on 2006 vuosimallin vapari imppu 105hv 1.5 bensakoneel. Olen ajanut ja sammuu melko helposti liikkeelle lähdössä ellei kierroksia anna. Ei väännä oikein mihinkään. Painaa kaasun pohjaan motarilla niin ei oikein mitään tapahdu ja kun jotain tapahtuu menee pitkän aikaa. Kierroksien antaminenkaan vaikka 3 vaihteella ei oikein sekään tehoa. Omamassa 1355kg ja vääntö 142 Nm. Olen ajanut myös vanhempaa Legacya 2.0 L bensakoneella. Tuossa tehoa 116hp, mutta on ihan eri vehje ajaa ja painaakin vähemmän noin 1320 kg. Väntöä on ihan eri lailla ala kierroksilla, eikä sammu helposti ja kiihtyy kohtuullisesti. Kyllä toi 1.5 imppu jotenkin menee, mutta alitehoinen konee pilaa ajamisen ilon. Kyllä 2.0 on minimi minkä omaan autooni huolisin. Mielellään isompikin.
Impreza 1.6 l automaattilaatikolla 114 hv /150 Nm CVT automaatti. Nostat vaan jalan jarrulta ja menoksi suoraan tyhjäkäynnillä. Ei sammu tuo. Vaihtaa myös nykimättä.
Sivistynyttä kulkua.
Tottakai on sivistynyttä kulkua kun ei sillä kaahata edes pysty.
Pitäisikö pystyä kaahaamaan? Onko se sinun tapasi ajaa liikenteessä?
+Lisää kommentti
Sen verran pitää tehoa olla että pääsee rekasta ohi.
8 VASTAUSTA:
Mitä luulet? Pääseekö AMG Mersulla rekasta ohi ja pääseekö 1.6 Imprezalla rekasta ohi? Onko tähän yksiselitteistä vastausta? Voiko olla "joitakin muuttujia", jotka on otettava huomioon?
Kysymykset ovat luonnollisesti retorisia.
Imprezaman kirjoitti:
Mitä luulet? Pääseekö AMG Mersulla rekasta ohi ja pääseekö 1.6 Imprezalla rekasta ohi? Onko tähän yksiselitteistä vastausta? Voiko olla "joitakin muuttujia", jotka on otettava huomioon?
Kysymykset ovat luonnollisesti retorisia.
Siin on sellainen muuttuja että vaikka kuinka polkisit Impussa kaasua, ei sillä ole turvallista lähteä ohitukseen. Paitsi silloin kun ohitettava on parkissa.
Et nähtävästi ole kokeillut. Kyllä sillä helposti rekan ohi pääsee. Se on kuskista kiinni.
Lada 1200L oli ensimmäinen autoni vuonna 1985, siis uusi. Siinä oli ainoastaan 60 -hevosvoimaaa ja kyllä silläkin ohi pääsi kunhan otti hieman ennakkoa. Huomaa kuinka rallikallot kiihtyvine autoineen lähtevät heti rekan takaa ohittamaan ja yllättyvät kun ei oikein lähdekään. Ei taitamattomat millään urheiluautollakaan tahdo ohi päästä.
Imppu kiihtyy enemmän kuin riittävästi 1.6:sen koneella.
Imprezaman kirjoitti:
Et nähtävästi ole kokeillut. Kyllä sillä helposti rekan ohi pääsee. Se on kuskista kiinni.
Lada 1200L oli ensimmäinen autoni vuonna 1985, siis uusi. Siinä oli ainoastaan 60 -hevosvoimaaa ja kyllä silläkin ohi pääsi kunhan otti hieman ennakkoa. Huomaa kuinka rallikallot kiihtyvine autoineen lähtevät heti rekan takaa ohittamaan ja yllättyvät kun ei oikein lähdekään. Ei taitamattomat millään urheiluautollakaan tahdo ohi päästä.
Imppu kiihtyy enemmän kuin riittävästi 1.6:sen koneella.
Kyllä olen kokeillut.
Edes 2.0 ei ole hyvä sujuvaan ohitukseen. Ohitus venyy pitkäksi koneen vain huutaessa. 2.5 onkin sitten jo asiallinen. Ei tarvitse 2 km suoraa ohitusta varten.
Mitä vähemmän aikaa siihen ohitukseen menee, sen turvallisempaa. Joskus vaan on päästävä näistä köröttelijöistä ohi.
Ladallakin pääsi ohi sujuvasti. Miksei tuolla, jossa (2.0) on melkein kolminkertaiset tehot?
Vähän ennakkoa ja se on siinä.
Imprezaman kirjoitti:
Ladallakin pääsi ohi sujuvasti. Miksei tuolla, jossa (2.0) on melkein kolminkertaiset tehot?
Vähän ennakkoa ja se on siinä.
Jos sinun vertailukohteesi on vain Lada 1200 s, niin imppu on ihan hyvä valinta sinulle.
Oikealla autolla ei tarvitse ottaa mitään ennakkoa, eli jättäytyä ensin kauemmaksi ja sitten kiihdyttää ohitukseen, mikäli ei sitten jo tule vastaantulijaa. Tuollainen jarruttaminen ja kiihdyttäminen saa aikaiseksi vain vaaratilanteita.
Forforre kirjoitti:
Jos sinun vertailukohteesi on vain Lada 1200 s, niin imppu on ihan hyvä valinta sinulle.
Oikealla autolla ei tarvitse ottaa mitään ennakkoa, eli jättäytyä ensin kauemmaksi ja sitten kiihdyttää ohitukseen, mikäli ei sitten jo tule vastaantulijaa. Tuollainen jarruttaminen ja kiihdyttäminen saa aikaiseksi vain vaaratilanteita.
Oikealla autollakin ottaa pusua rekan keulaan. Siinä ei mitkään hevosvoimat auta. Toisaalta, hitaammin kiihtyvällä ei ota pusua, sillä turvallinen ajotapa takaa sen. Taidosta se on kiinni, ei autosta.
Omistamani auto oli muuten 1200L. Vielä hieman hitaampi, kuin tuo 1200S, jollainen minulla oli myös myöhemmin. Ja nykyinenhän on Impreza 1.6 Active vm. 2019.
Enkä väitä, että olisi mikään "oikea auto" sinun kategorioissa. Niitä oikeitahan saa kaupasta, jos niin haluaa.
Imprezaman kirjoitti:
Et nähtävästi ole kokeillut. Kyllä sillä helposti rekan ohi pääsee. Se on kuskista kiinni.
Lada 1200L oli ensimmäinen autoni vuonna 1985, siis uusi. Siinä oli ainoastaan 60 -hevosvoimaaa ja kyllä silläkin ohi pääsi kunhan otti hieman ennakkoa. Huomaa kuinka rallikallot kiihtyvine autoineen lähtevät heti rekan takaa ohittamaan ja yllättyvät kun ei oikein lähdekään. Ei taitamattomat millään urheiluautollakaan tahdo ohi päästä.
Imppu kiihtyy enemmän kuin riittävästi 1.6:sen koneella.
1200l lada on mielenkiintoinen (kuolemanloukku) uusien rekkojen ilmestyessä liikenteeseen,niiden junien. Eihän ohi tarvitse edes päästä ehtii perille mutta kun se vituttaa kun ei pääse ohi kun haluaa. Ohitus on älyä mutta ei sitä jaksa jännitystä hakea hengenlähdöllä. Venäläinen ruletti aseella (tee tai osta netistä) on fiksumpaa ja sen voi tehdä ettei muut liikenteessä vahingoitu.
Omalla autollani pääsen kyllä ohi , on sitä tarpeetonta voimaa sopivasti. Ihan hirvittää rekan keulan kohdalla törkeä nopeus kun perästä lähtee ! Ensimmäisessä autossani oli 45hv ja silläkin ohittelin mutta en kaipaa sen auton suoritus kykyä vieläkään. Kaipaan kyllä sitä nuoruutta ja vaimoa jonka sain sillä 45hv autolla, nuoruutta ja terveyttä. Kyllä voima on mukavaa.
+Lisää kommentti
Samaa mieltä. 2l CVT-forrella painaa kaasun pohjaan motarin rampilla liittyäkseen liikennevirtaan, oli epämiellyttävä kokemus. 2,5l Outbackillä pärjäsi kyllä, mutta sen muut ominaisuudet eivät natsanneet. Muu brändi hakusessa ja kun se pian löytyy, menee ostoon. Tämä oli kokemus ja siksi ei tule Subarua meidän talouteen. Ehkä joskus Subarulla on parempaa koneosastoa.
Ilmoita
Tuo kun tulisi vähäpätöiseen suomenmaaghan ennen kuin vihreät saa tahtonsa läpi ja autoilu loppuu.
https://tekniikanmaailma.fi/subaru-legacy-on-taysin-uusi-vaikkei-sita-ensi-silmayksella-huomaa/
Itseä ei sedanit hetkauta mutta konehan toimisi muissa paremmin kuin pelkästään ihmis kuljetuksessa lekassa sileillä pinnoilla eli outback ,xv ja forester ja toivottavasti uusi brz saa 4x4 ruudikkaamman.
2,4l 191 260hv 374nm on arkisen hyvä käyttö moottori arkiseen ajoon.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Forester 2,5 koneella toive.

2 l kone on liian pieni puuttuen alavoimaa kuten kaikissa 2 l koneissa on . Iskutilavuudesta tulee se helppo veto.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta