Norwegian lopettaa reittejä

Norwegian hakee suuria kulusäästöjä ja aikoo sulkea toimipisteitä ja lopettaa kannattamattomia reittejä ja siirtää koneita ja miehistöjä paremmin kannattaville. Lentoyhtiö kertoi jo lokakuussa hakevansa yli kahdensadan miljoonan euron säästöjä.

Espanjassa suljetaan vuoden loppuun mennessä Palma de Mallorcan, Gran Canarian ja Teneriffan toimipisteet, Italiassa Rooma ja Yhdysvalloissa Stewart ja Providence.

https://www.savonsanomat.fi/talous/Norjalaislehti-Säästöjä-metsästävä-Norwegian-lopettaa-reittejä-ja-sulkee-toimipisteitä-etelän-lomakohteissa/1311932
Ilmoita


92 Vastausta

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.


Kyseessä taisi olla Pohjois-Teneriffa, ei TFS-kenttä.
Ilmoita
Grand Canarian lentoja ei lopeteta. Ainoa kannattava.fjiajijalmm vakva
oaofv mkmamv fkifs mäva
Ilmoita
Norwegianin keskiviikkona julkistamat muutokset tukikohtarakenteessa vaikuttavat vain vähäisessä määrin tai ei lainkaan asiakkaiden matkasuunnitelmiin. Lennämme edelleen suosittuihin lomakohteisiin, kuten Las Palmas, Mallorca, Rooma, Yhdysvallat ja Thaimaa.

Parantaakseen kannattavuuttaan Norwegian tulee lopettamaan joitakin henkilöstön tukikohtia Espanjassa, Italiassa ja Yhdysvalloissa. Nämä muutokset tarkoittavat, että neljä kesäkaudella lennettävää reittiä kaikkiaan yli 500 reitistä lopetetaan: Rooma-Göteborg, Rooma-Teneriffa, Rooma-Reykjavik ja Rooma-Tel Aviv.

Seuraavien reittien viikoittaisten lähtöjen määrä muuttuu:

Palma de Mallorca – Kööpenhamina, 14 lähdöstä 13 lähtöön viikossa
Palma de Mallorca – Oslo, 9 lähdöstä 8 lähtöön viikossa
Palma de Mallorca – Düsseldorf, 9 lähdöstä 7 lähtöön viikossa
Palma de Mallorca – Helsinki, 7 lähdöstä 6 lähtöön viikossa
Rooma – Helsinki, 6 lähdöstä 4 lähtöön viikossa
Teneriffa pohjoinen – Madrid, 9 lähdöstä 7 lähtöön viikossa

Asiakkaille, joita muutokset koskevat, tarjotaan vaihtoehtoisia lentoja.
Ilmoita
Tästä se alkaa. Turha väittää, etten ole varoittanut.
8 VASTAUSTA:
Mitä jos satutkin olemaan oikeassa jostain syystä, niin mitä sitten? Miten se vaikuttaa mun elämään? Mikä on tämä hirveä kauhukuva jota kylvät? Itse ainakin saan tarvittaessa rahat takaisin luottokorttifirmalta, ainoa vaiva on uudelleen tilata lentoliput.
10xreissua_vuodessa kirjoitti:
Mitä jos satutkin olemaan oikeassa jostain syystä, niin mitä sitten? Miten se vaikuttaa mun elämään? Mikä on tämä hirveä kauhukuva jota kylvät? Itse ainakin saan tarvittaessa rahat takaisin luottokorttifirmalta, ainoa vaiva on uudelleen tilata lentoliput.
Mutta saako niitä lentolippuja enää samaan hintaan, onkin jo sitten toinen juttu. Jos se ei juuri sinuun vaikuta, niin aika moneen muuhun matkustajaan, jos lento peruuntuu. Itsellä kokemus eräästä lentoyhtiöstä, joka perui lähes vuotta ennen varatun ja maksetun matkan. Vastaavat lennot maksoikin sitten tuplaten. Mentävä oli sen mukaan, että oli varattu ja maksettu perutuuskelvottomat hotellit kohteesta. Että näinkin voi käydä.
näinseonn kirjoitti:
Mutta saako niitä lentolippuja enää samaan hintaan, onkin jo sitten toinen juttu. Jos se ei juuri sinuun vaikuta, niin aika moneen muuhun matkustajaan, jos lento peruuntuu. Itsellä kokemus eräästä lentoyhtiöstä, joka perui lähes vuotta ennen varatun ja maksetun matkan. Vastaavat lennot maksoikin sitten tuplaten. Mentävä oli sen mukaan, että oli varattu ja maksettu perutuuskelvottomat hotellit kohteesta. Että näinkin voi käydä.
Ymmärrän. Eikö matkavakuutus korvaa hotellin jos lento peruttu? Itsellä ei onneksi talous kaadu vaikka lipun hinta tuplaantuisi, ja yleensä hotelleissa peruutusoikeus, tai sitten ollaan Airbnb-asunnossa.
10xreissua_vuodessa kirjoitti:
Ymmärrän. Eikö matkavakuutus korvaa hotellin jos lento peruttu? Itsellä ei onneksi talous kaadu vaikka lipun hinta tuplaantuisi, ja yleensä hotelleissa peruutusoikeus, tai sitten ollaan Airbnb-asunnossa.
Ei matkavakuutus tuota korvaa. Meilläkin 4 henkinen perhe, joten kyllä se lompakossa tuntuis, vaikkei se onneksi tyhjä olekaan. Ei todellakaan kaikissa hotelleissa ole peruutusoikeutta!! Eikä kaikissa Airbnb:nkään majoituksissa ole..
10xreissua_vuodessa kirjoitti:
Ymmärrän. Eikö matkavakuutus korvaa hotellin jos lento peruttu? Itsellä ei onneksi talous kaadu vaikka lipun hinta tuplaantuisi, ja yleensä hotelleissa peruutusoikeus, tai sitten ollaan Airbnb-asunnossa.
Ei matkavakuutus tuota korvaa. Meilläkin 4 henkinen perhe, joten kyllä se lompakossa tuntuis, vaikkei se onneksi tyhjä olekaan. Vaikka ei talous kaadukaan, mutta kyllähän sitä pitää kukkarostaan pitää huolta! Ei todellakaan kaikissa hotelleissa ole peruutusoikeutta!! Eikä kaikissa Airbnb:nkään majoituksissa ole..
näinseonn kirjoitti:
Ei matkavakuutus tuota korvaa. Meilläkin 4 henkinen perhe, joten kyllä se lompakossa tuntuis, vaikkei se onneksi tyhjä olekaan. Vaikka ei talous kaadukaan, mutta kyllähän sitä pitää kukkarostaan pitää huolta! Ei todellakaan kaikissa hotelleissa ole peruutusoikeutta!! Eikä kaikissa Airbnb:nkään majoituksissa ole..
Mä en ihan heti tuota usko ettei korvaisi. Me oltaisiin saatu korvaukset hotellista kun myrsky perui lennon Berliiniin, mutta oltiin jo kentällä kun peruuntumisilmoitus tuli, eli matkamme keskeytyi vakuutusyhtiön mukaan. Jos emme olisi lähteneet kotoa kentälle olisi tilanne ollut toinen.
Onko hotellissa tai airbnb peruutusoikeus riippuu omasta valinnasta, ne vaan maksaa vähän enemmän, halvimmissa varauksissa tuo yleensä puuttuu.
Täällä kahden keski-ikäisen lapseton talous.
10xreissua_vuodessa kirjoitti:
Mä en ihan heti tuota usko ettei korvaisi. Me oltaisiin saatu korvaukset hotellista kun myrsky perui lennon Berliiniin, mutta oltiin jo kentällä kun peruuntumisilmoitus tuli, eli matkamme keskeytyi vakuutusyhtiön mukaan. Jos emme olisi lähteneet kotoa kentälle olisi tilanne ollut toinen.
Onko hotellissa tai airbnb peruutusoikeus riippuu omasta valinnasta, ne vaan maksaa vähän enemmän, halvimmissa varauksissa tuo yleensä puuttuu.
Täällä kahden keski-ikäisen lapseton talous.
Matkan keskeytyminen on eri asia kuin lentojen peruuntuminen, koska se tapahtuu jo yleensä ennen matkalle lähtöä ja lentoyhtiö/luottoyhtiö palauttaa rahat. Laiha lohtu, jos ei saa korvaavia edullisia lentoja. Peruutusehdot on kaikkialla hotellikohtaisia toki. Aina ei riipu edes hotellin hinnastakaan..jokainen saa itse määritellä peruutusehtonsa.
näinseonn kirjoitti:
Matkan keskeytyminen on eri asia kuin lentojen peruuntuminen, koska se tapahtuu jo yleensä ennen matkalle lähtöä ja lentoyhtiö/luottoyhtiö palauttaa rahat. Laiha lohtu, jos ei saa korvaavia edullisia lentoja. Peruutusehdot on kaikkialla hotellikohtaisia toki. Aina ei riipu edes hotellin hinnastakaan..jokainen saa itse määritellä peruutusehtonsa.
Joo. Tarkistin asian. Matkustajavakuutus ei korva lentoyhtiön konkurssin vuoksi käyttämättä jäänyttä hotellia. Omillaan ollaan, jos näin käy. Muistakaa ottaa ilmaisella peruutusoikeudella hotellit, kun Norskin tilanne on mikä on..
+Lisää kommentti
Ketäs sinne ohjaamoon on päästetty, kun ei noudateta lennonjohdon määräyksiä?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8814e904-5d3a-4101-8d56-ed6056b58f90
Paikallinen vallesmanni ottaisi ajokortin pois vakavasta piittaamattomuudesta.
1 VASTAUS:
Olet oikeassa, vakava piittaamattomuus jättää lennonjohdon ylösvetokäsky huomioimatta.
+Lisää kommentti
Mun puolesta kaikki muutkin lentoyhtitöt voisi lopettaa reittejä ja typerän ilmaston lämmittämisen. Rahti-lentoliikenne ainoa jonka pitää toimia, mutta turhan matkustamisen lentämällä voisi kieltää jopa lailla.
3 VASTAUSTA:
ootko jeesus? älä leiki jeesusta
Et nähtävästi ole tietoinen, että erittäin merkittävä osa maailman rahdista kulkee matkustakoneiden ruumissa.
Tänään pakkasta -30 astetta. Saisi vähän lämmetä
+Lisää kommentti
Norwegianilla on rahat loppu ja hälyttävää on se että homma alkaa heijastumaan nyt lentoturvallisuuteen. Sisäpiiristä kuultua että ylösveto helsinki-vantaalla jätettiin tekemättä taloudellisista syistä. Liikennekoneella ylösvedon tekeminen maksaa kymmeniä tuhansia euroja palaneen kerosiinin ja myöhästymisen myötä. Tässä tapauksessa kone oli jo valmiiksi myöhässä ja ilmeisesti miehistön työajat olisivat voineet estää uuden lennon lähdön jos ylösvetoon olisi lähdetty. Ikävää että turvallisuus jää taloudellisten paineiden jalkoihin. Enää ei uskalla norskin lentoja ostaa kuin luottokortilla jotta rahat saa takaisin kun firma kyykkää..
3 VASTAUSTA:
Arvelin itse myös taloudellisia syitä ohjaamon toimintaan. Aina maksanut kaikki reissut luottokortilla, itse asiassa maksan kaiken Norwegianin luottokortilla ja otan cashpointit talteen. Joka kk maksan kaiken luoton pois, kulut puhdas 0€ kortin käytölle.
se sun sisäpiiri on joku sinun ikäinen pikkupoika joka lässyyttää samantyyppistä paskaa mitä sinäkin.
Pikkuongelmaa IAG sano moro.
https://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000005976739.html
Laivastoaan uusineen ja velkaantuneen Norwegianin on kerrottu kärsivän pahoista rahoitusongelmista.
+Lisää kommentti
Sama täällä. Kai useimmat maksavatkin lennot luottokorteilla. Se on varmin tapa saada omansa pois, jos lennot ei toteudukaan esim. konkan vuoksi.
Ilmoita
On varmasti todella lohduttavaa ajatella ”ai niin maksoin luottokortilla”, kun on jumissa joko Euroopassa tai kaukana USA:ssa, Brasiliassa tai Thaimaassa tuhansien muiden ihmisten kanssa ja pitäisi päästä pikaisesti kotiin. Siinä jää helposti tappiolle kun pitää ostaa pahimmassa tapauksessa hyvinkin kallis paluulento jonkun oikeasti toimivan yhtiön siivin.
13 VASTAUSTA:
Jos tuo pelottaa niin kannattaa jäädä kotiin tai sitten lentää niillä "oikeasti toimivilla" yhtiöillä. Mä olen niin paljon säästänyt norskin avulla, että plussalle jäädään kuitenkin. Aion edelleen varata heiltä lippuja ilman pelkoja.
Nuo on poikkeustilanteita. Tässä varmaan tarkoitetaan lähinnä tilannetta, että lentoyhtiö menee konkkaan tai peruu jokun lentosarjan. Paluulennot varmaan järjestetään lentoyhtiön toimesta. Tänä päivänä mitään varmaa lentoyhtiötä ei ole olemassakaan.
Jos aikoo matkustaa, niin silloin pitää vaan uskaltaa varata lennot tai olla matkustamatta. Vakuutukset kuntoon ja luottokortti käyttöön.
näinseonn kirjoitti:
Nuo on poikkeustilanteita. Tässä varmaan tarkoitetaan lähinnä tilannetta, että lentoyhtiö menee konkkaan tai peruu jokun lentosarjan. Paluulennot varmaan järjestetään lentoyhtiön toimesta. Tänä päivänä mitään varmaa lentoyhtiötä ei ole olemassakaan.
Jos aikoo matkustaa, niin silloin pitää vaan uskaltaa varata lennot tai olla matkustamatta. Vakuutukset kuntoon ja luottokortti käyttöön.
Jos lentoyhtiö menee konkkaan, niin miten se järjestää paluulennot?
vastaatähän kirjoitti:
Jos lentoyhtiö menee konkkaan, niin miten se järjestää paluulennot?
Lue kommenttini 19.1.19. Näin se meni.
näinseonn kirjoitti:
Lue kommenttini 19.1.19. Näin se meni.
"Tässä varmaan tarkoitetaan lähinnä tilannetta, että lentoyhtiö menee konkkaan tai peruu jokun lentosarjan. Paluulennot varmaan järjestetään lentoyhtiön toimesta."

Kun lentoyhtiö menee konkkaan, niin ei se mitään paluulentoja järjestä! Ihan itse matkustajat joutuvat paluulentonsa järjestämään ja maksamaan.

Älä sotke asiaa siihen, että jos matkatoimisto käyttää pakettimatkalla konkurssiin mennyttä lentoyhtiötä, niin silloin matkatoimisto on vastuussa paluulentojen järjestämistä asiakkailleen.
eiseolenoin kirjoitti:
"Tässä varmaan tarkoitetaan lähinnä tilannetta, että lentoyhtiö menee konkkaan tai peruu jokun lentosarjan. Paluulennot varmaan järjestetään lentoyhtiön toimesta."

Kun lentoyhtiö menee konkkaan, niin ei se mitään paluulentoja järjestä! Ihan itse matkustajat joutuvat paluulentonsa järjestämään ja maksamaan.

Älä sotke asiaa siihen, että jos matkatoimisto käyttää pakettimatkalla konkurssiin mennyttä lentoyhtiötä, niin silloin matkatoimisto on vastuussa paluulentojen järjestämistä asiakkailleen.
En kertonut pakettimatkasta. Luepa kommenttini ajatuksella. LUOTTOKRTTIYHTIÖ PALAUTTI RAHAT JA ETSIMME ITSE KORVAAVAN LENNON!! Näinhän se menee, jos lentoyhtiö menee konkurssiin. Jos lento muuten perutaan, niin lentoyhtiö etsii korvaavan lennon.
näinseonn kirjoitti:
En kertonut pakettimatkasta. Luepa kommenttini ajatuksella. LUOTTOKRTTIYHTIÖ PALAUTTI RAHAT JA ETSIMME ITSE KORVAAVAN LENNON!! Näinhän se menee, jos lentoyhtiö menee konkurssiin. Jos lento muuten perutaan, niin lentoyhtiö etsii korvaavan lennon.
Monet luottokorttiyhtiöt ovat tänään ilmoittaneet etteivät enää hyväksy korttimaksuja Norwegianin lentolipuista. Eivät halua olla maksumiehinä konkurssissa.
Voisitko luetella ne luottokorttiyhtiöt, jotka näin ovat ilmoittaneet. Visa ei ainakiaan ole noin toiminut. Otin selvää!!
näinseonn kirjoitti:
Voisitko luetella ne luottokorttiyhtiöt, jotka näin ovat ilmoittaneet. Visa ei ainakiaan ole noin toiminut. Otin selvää!!
Älä lähde tuon trollin juttuihin, huuhaata pukkaa.
näinseonn kirjoitti:
Voisitko luetella ne luottokorttiyhtiöt, jotka näin ovat ilmoittaneet. Visa ei ainakiaan ole noin toiminut. Otin selvää!!
Saksassa luottokortteja myöntävät yritykset eivät hyväksy maksuja, en tiedä miten muualla on.
täyttä potaskaa..
näinseonn kirjoitti:
En kertonut pakettimatkasta. Luepa kommenttini ajatuksella. LUOTTOKRTTIYHTIÖ PALAUTTI RAHAT JA ETSIMME ITSE KORVAAVAN LENNON!! Näinhän se menee, jos lentoyhtiö menee konkurssiin. Jos lento muuten perutaan, niin lentoyhtiö etsii korvaavan lennon.
Miksi sitten kirjoitit "Paluulennot varmaan järjestetään lentoyhtiön toimesta."?
eiseolenoin kirjoitti:
"Tässä varmaan tarkoitetaan lähinnä tilannetta, että lentoyhtiö menee konkkaan tai peruu jokun lentosarjan. Paluulennot varmaan järjestetään lentoyhtiön toimesta."

Kun lentoyhtiö menee konkkaan, niin ei se mitään paluulentoja järjestä! Ihan itse matkustajat joutuvat paluulentonsa järjestämään ja maksamaan.

Älä sotke asiaa siihen, että jos matkatoimisto käyttää pakettimatkalla konkurssiin mennyttä lentoyhtiötä, niin silloin matkatoimisto on vastuussa paluulentojen järjestämistä asiakkailleen.
Niinhän omatoimiamtkoilla muutenkin itse järjestetään lennot, jo mennnessäkin ;)) Eli luottoyhtiötä reklamoimaan ja uudet lennot tilalle. Omatoimimatkailussa on enemmän riskejä, kuin valmismatkoilla..
+Lisää kommentti
Sama ralli joka vuosi ja yhtiö sen kuin tilaa lisää lentokoneita, joku ei nyt täsmää tässä uutisoinnissa. Kertokaapas asiantuntijat lentoyhtiö joka EI optimoi reittejään säännöllisesti ja EI etsi aktiivisesti kulusäästöjä?
1 VASTAUS:
Alle parin kuukauden varoajalla ei juuri ketkään muut kuin konkurssikypsät laitokset. Kyllä kunnollisissa lentoyhtiöissä nämä suunnitelmat tehdään valmiiksi jo kuukausia ennen.
+Lisää kommentti
Tulipahan taas tilattua reissu Norwegianilta huhtikuuksi, pahuksen hinnat olivat jo nousseet. Nyt jo reissut buukattu helmi-, maalis-, huhti, ja syyskuuksi. Vielä puuttuu koko kesäloma ja yksi reissu marraskuuksi. Tietenkin vielä mahdolliset ex-tempore reissut päälle.
Ilmoita
Nyt on Norwegianin suorat lennot kanarialle ensi talveksi tullut myyntiin.
3 VASTAUSTA:
Kiitos. Huomenna on viikottainen 16-21 ilta-ale, joten tilaan taas yhden reissun marraskuuksi.
10xreissua_vuodessa kirjoitti:
Kiitos. Huomenna on viikottainen 16-21 ilta-ale, joten tilaan taas yhden reissun marraskuuksi.
Siksikö sitä osakeantia kutsutaan?
https://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000005981495.html
Pikkuvippiä tarvitaan markkinoilta tasapainoitukseen.
Viikoittainenvippi kirjoitti:
Siksikö sitä osakeantia kutsutaan?
https://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000005981495.html
Pikkuvippiä tarvitaan markkinoilta tasapainoitukseen.
Kas kun mainitsit osakkeet. Ajateltiin tänään illalla just ostaa Norwegian Air Shuttlen osakkeita, kun romahtivat viime viikolla 20%. Riskaapelia, mutta mitään ei saa jos ei uskalla.
+Lisää kommentti
Taitaa ne ale-illat koskea lähinnä kesälentoja. Voi olla ettei alle tuon 86e/sivu lennellä Kanarialle..
2 VASTAUSTA:
Meidän Kanarian lennot nyt maaliskuulle maksoi 423€ yhteensä kahdelta (1 laukku ruumaan). Marraskuulle haetaan Malagan lentoja, ei halvimmat mahdolliset, mutta alle 400€ kahdelta kuitenkin. Katsotaan mitä on illalla 16 jälkeen.
10xreissua_vuodessa kirjoitti:
Meidän Kanarian lennot nyt maaliskuulle maksoi 423€ yhteensä kahdelta (1 laukku ruumaan). Marraskuulle haetaan Malagan lentoja, ei halvimmat mahdolliset, mutta alle 400€ kahdelta kuitenkin. Katsotaan mitä on illalla 16 jälkeen.
412€ tuli hinnaksi, 369€ maksoin cashpoint jälkeen. Ei ruumalaukkuja. Ei tullut mitään alennusta...
+Lisää kommentti
Samoin. Kanarialle 401e ilman ruumaan menevää matkatavaraa maaliskuulle. Nopeat saavat yleensä edullisimmin lennot. On myös runsaasti kokemusta.
Ilmoita
Monet luottokorttiyhtiöt eivät enää hyväksy korttimaksuja mikäli ostat Norwegianin lentolippuja.
4 VASTAUSTA:
Taisit nyt sekottaa Norskin Finnairiin.
Etkö sä parempaa keksi nyt? Mitäs kun Ryanair meni myös tappiolliseksi, eikö sitäkään pysty maksamaan luotolla?
Netistä löytyy artikkeleita, että jotkut luotoyhtiöt eivät anna enää luottoa Norwegianille, esim polttoaineen ostamiseen, tämä ei koske yksityisiä henkilöitä millään lailla. Mutta kieltämättä huolestuttava suuntaus.
10xreissua_vuodessa kirjoitti:
Etkö sä parempaa keksi nyt? Mitäs kun Ryanair meni myös tappiolliseksi, eikö sitäkään pysty maksamaan luotolla?
Netistä löytyy artikkeleita, että jotkut luotoyhtiöt eivät anna enää luottoa Norwegianille, esim polttoaineen ostamiseen, tämä ei koske yksityisiä henkilöitä millään lailla. Mutta kieltämättä huolestuttava suuntaus.
Onhan se huolestuttavaa jos lentoyhtiöllä ei ole enää luottoa. Maksavatko polttoaineen ja handlingin nyt käteisellä? Tuskinpa sitä käteistäkään löytyy.
Kauppalehden otsikoita tältä vuodelta
"Halpalentoyhtiö Norwegian lähellä pakkolaskua - mahdollisen valtauskohteen talous retuperällä"
"Norwegianin aggressiivinen kasvustrategia jäihin: ”Fokus kulujen karsimiseen” - hakee pakkoraossa omistajilta lisää rahaa"
"Norwegianin osake painuu – markkinat eivät vakuuttuneet osakeannista"
+Lisää kommentti
Norwegian on ollut selvästi halvin vaihtoehto esim. dubaihin ja kanarialle,jos toiminta loppuu niin selvästi enemmän joudutaan lennoista maksamaan
4 VASTAUSTA:
Lennot Dubaihin ovat jo päättyneet.
En usko, että tulisi vaikuttamaan juurikaan meidän matkojen määrään, mutta kyllähän se ottaisi päähän maksaa enemmän vanhoista koneen rämistä ilman wlan-yhteyttä, pakollisista mauttomista sämpylöistä, liian korkeista palkoista työn vaativuuteen nähden jne. Kyllä, lentohenkilökunta ei ole mitään "ihmeellistä" porukkaa, kuten olemme saanneet valitettavasti lehdistä lukea.
10xreissua_vuodessa kirjoitti:
En usko, että tulisi vaikuttamaan juurikaan meidän matkojen määrään, mutta kyllähän se ottaisi päähän maksaa enemmän vanhoista koneen rämistä ilman wlan-yhteyttä, pakollisista mauttomista sämpylöistä, liian korkeista palkoista työn vaativuuteen nähden jne. Kyllä, lentohenkilökunta ei ole mitään "ihmeellistä" porukkaa, kuten olemme saanneet valitettavasti lehdistä lukea.
Helpottaisiko sua jos ne sun marisemat Bangkokin lennot alkaisivat?
Kuinka sä jaksat aikuinen mies. Eläkeläisellä tuntuu olevan aikaa istua netissä ja marista.
MarisevaEläkeläinen kirjoitti:
Helpottaisiko sua jos ne sun marisemat Bangkokin lennot alkaisivat?
Kuinka sä jaksat aikuinen mies. Eläkeläisellä tuntuu olevan aikaa istua netissä ja marista.
Sry, sekoitat johonkin toiseen hemmoon. Aasia ei kiinnosta yhtään, en jaksa istua koneessa, max 6h.
+Lisää kommentti
----
Halpalentoyhtiö Norwegian ei onnistunut viime vuonna kääntämään toimintaansa voitolliseksi. Yhtiön koko vuoden nettotulos oli 150 miljoonaa euroa tappiolla. Vuonna 2017 yhtiö teki 185 miljoonan euron tappion.

Loka–joulukuun tappio peräti nelinkertaistui edellisvuoden 73 miljoonasta eurosta viime vuoden 301 miljoonaan euroon.
----

Kyllä Björn Kjos on nero! On keksinyt jotain, mitä Michael O'Leary tai Willie Walsh eivät. Kyllä tästä vielä rahasampo tulee!
Ilmoita
Norwegian on nyt perunut tilaamiansa lentokoneiden toimituksia. Pakko perua kauppoja kun rahat loppu. Kukaan järkevä ei nyt osta lentolippuja Norwegianilta.
1 VASTAUS:
No mä olen täysin idiootti kun ostan heidän osakkeitakin.
+Lisää kommentti
Vielä viime kesänä minulla oli käsitys että Norwegian on vallan hyvässä kunnossa ja viimeiset käänteet minule suuri ja ikävä yllätys,toivottavasti vielä nousee kanveesista
3 VASTAUSTA:
Ei taida niin syvästä suosta nousta kukaan kun siellä ollaan jo kaulaa myöten.
Toisaalta se lisää mahdollisuusksia muille lentoyhtiöille ja muille maahuolintayrityksille.
Norwegian teki törkeän tempun huolintaliikkeen kanssa Helsingissä ja myös muuallakin
on aiheuttanut sekasotkua, esim. lentohenkilökunnan keskuudessa.
Eipä se harmi ole jos poistuu markkinoilta. Hyville työntekijöille ei tuota ongelmia saada
uutta työpaikkaa kunnollisesta lentoyhtiöstä, ja siten että heidät palkataan suoraan lentoyhtiöön,
ei vuokratyöfirmaan, sillä kaikki Norwegianilla ns. töissä olevat ovat nykyisin välitysfirmojen kautta.
Siis sinulle tuli asia yllätyksenä, vaikka parina edellisenä vuotena halvan öljyn siivittämänä muut lentoyhtiöt ovat takoneet ennätysvoittoja samalla kun Norwegian on tehnyt ennätystappioita?
EiHarmitaKonkurssi kirjoitti:
Ei taida niin syvästä suosta nousta kukaan kun siellä ollaan jo kaulaa myöten.
Toisaalta se lisää mahdollisuusksia muille lentoyhtiöille ja muille maahuolintayrityksille.
Norwegian teki törkeän tempun huolintaliikkeen kanssa Helsingissä ja myös muuallakin
on aiheuttanut sekasotkua, esim. lentohenkilökunnan keskuudessa.
Eipä se harmi ole jos poistuu markkinoilta. Hyville työntekijöille ei tuota ongelmia saada
uutta työpaikkaa kunnollisesta lentoyhtiöstä, ja siten että heidät palkataan suoraan lentoyhtiöön,
ei vuokratyöfirmaan, sillä kaikki Norwegianilla ns. töissä olevat ovat nykyisin välitysfirmojen kautta.
Yhyy, valita ammattiliittoon ja menkää lakkoon.
+Lisää kommentti
Finnairin uusi tj puhui eilisessä tulospuhelussa avoimesti myös Norwegianista. Parempi näin kuin Vauramon "wii dount want to spekuleit".

Kapasiteetti vähenee Helsingistä kesällä edellisvuoteen verrattuna, näistähän vähennyksistä lentoyhtiöt harvemmin julkaisee mitään lehdistötiedotteita vaan ne tehdään hiljaisuudessa.

-------
Manner noted during the call that Finnair’s Nordic competitor Norwegian “has been increasing capacity tremendously.

“We see a lot happening at Norwegian. There have been pretty sizeable changes in their operations in efforts to restore profitability and it seems they will be pulling back a bit of capacity from routes relevant to us, both in their summer and winter schedules.”
--------
Ilmoita
Finnairin uusi tj puhui eilisessä tulospuhelussa avoimesti myös Norwegianista. Parempi näin kuin Vauramon "wii dount want to spekuleit".

Norwegianin kapasiteetti vähenee Helsingistä kesällä edellisvuoteen verrattuna, näistähän vähennyksistä lentoyhtiöt harvemmin julkaisee mitään lehdistötiedotteita vaan ne tehdään hiljaisuudessa.
Ilmoita
Norwegianin pomo rauhoittelee: Lentoyhtiö ei ole menossa nurin. Björn Kjos lupailee uutistoimisto TT:n haastattelussa, että yhtiön tämän vuoden tulos nousee voitolliseksi.
1 VASTAUS:
Entinen nokialainen pomo vuonna 2010:

"Vanjoki sanoo Financial Timesissa, että Androidiin siirtyvät matkapuhelinvalmistajat ovat kuin suomalaisia pikkupoikia, jotka pissaavat housuihinsa talvella lämmittääkseen oloaan: Väliaikaista lämmön tunnetta seuraa entistä pahempi ahdinko."
+Lisää kommentti
Varasin pari viikkoa sitten alennuksesta Norskin lennot maaliskuussa Kanarialle 70 € suunta. En millään jaksa uskoa, että yhtiö menisi konkurssiin, kovin nopealla aikataululla ainakaan. Osakeannilla ja Rolls Roycelta saatavilla korvauksilla pystytään elvyttämään toiminta kannattavaksi.

Ikäväähän se olisi joutua maksamaan kolminkertainen hinta lentolipuista aurinkoon, joten toivotaan parasta.
6 VASTAUSTA:
Konkurssiin mennään kyllä yleensä nopealla aikataululla.
Yksikään konkurssin tehneistä lentoyhtiöistä ei ole ilmoittanut etukäteen tulevasta konkurssista.
Vrt. Swissair, Sabena, Spantax, Olympic Airways, Spanair, Spearair, Pan Am, Monarch, Primera jne.

Osakeannista tulleet rahat ovat jo käytetty velkojen maksuun.
Rolls Royce ei maksa korvauksia rahana.
Monet mainitsemistasi yhtiöistä menivät konkurssiin onnettomuuden siivittämänä (Swissair, Spanair, Pan Am ja Olympic Air ainakin) . Monet näistä yhtiöistä olivat kyllä olleet talousvaikeuksissa, mutta lopulta vasta onnettomuus johti konkurssiin.

Norwegianin konkurssista on muutenkin huhuttu jo useamman vuoden ajan ja yhtiö se vaan on kasvanut. Toisaalta esim. brexitin luoma epävarmuus voi vauhdittaa liian heikkojen yritysten konkursseja, en tiedä. Mutta vielä niin kauan kun/jos ihmiset uskaltavat varata Norwegianin lippuja, niin en usko yhtiön menevän äkilliseen konkkaan, ilman onnettomuutta tms.
Brunswick kirjoitti:
Monet mainitsemistasi yhtiöistä menivät konkurssiin onnettomuuden siivittämänä (Swissair, Spanair, Pan Am ja Olympic Air ainakin) . Monet näistä yhtiöistä olivat kyllä olleet talousvaikeuksissa, mutta lopulta vasta onnettomuus johti konkurssiin.

Norwegianin konkurssista on muutenkin huhuttu jo useamman vuoden ajan ja yhtiö se vaan on kasvanut. Toisaalta esim. brexitin luoma epävarmuus voi vauhdittaa liian heikkojen yritysten konkursseja, en tiedä. Mutta vielä niin kauan kun/jos ihmiset uskaltavat varata Norwegianin lippuja, niin en usko yhtiön menevän äkilliseen konkkaan, ilman onnettomuutta tms.
mikähän onnettomuus muka Swissairin veti konkkaan? Jos pikkupoika osaat kaivaa kuuklesta niin Swissairin kaatoi huonot ostokset joita tehtiin mielipuolisesti.
"Varasin pari viikkoa sitten alennuksesta Norskin lennot maaliskuussa Kanarialle 70 € suunta. En millään jaksa uskoa, että yhtiö menisi konkurssiin, kovin nopealla aikataululla ainakaan. "

Kuinka paljon kuvittelet yhtiölle jäävän voittoa sinulle tuolla hinnalla myymästään lipusta? Mihin tappiolla myyminen lopulta johtaa?
omenames kirjoitti:
mikähän onnettomuus muka Swissairin veti konkkaan? Jos pikkupoika osaat kaivaa kuuklesta niin Swissairin kaatoi huonot ostokset joita tehtiin mielipuolisesti.
Swissair kyllä teki huonoja ”mielipuolisia” ostoja, mutta Swissairin lennon 111 turma (yli 200 uhria) romahdutti jo talousvaikeuksista kärsinyttä yhtiötä entisestään. Tiedä sitten olisiko ilman onnettomuutta kuitenkaan mennyt konkkaan. Ehkä olisi ehkä ei.

Mutta kun lentoyhtiöllä tapahtuu onnettomuus, se vähentää sen luotettavuutta, ihmiset peruvat lippujaan eivätkä varaa uusia lentoja kyseisellä yhtiöllä. Tämä johtaa vääjäämättä konkurssiin jos on talousvaikeuksia muutenkin jo alla.
kanarialle70eurolla kirjoitti:
"Varasin pari viikkoa sitten alennuksesta Norskin lennot maaliskuussa Kanarialle 70 € suunta. En millään jaksa uskoa, että yhtiö menisi konkurssiin, kovin nopealla aikataululla ainakaan. "

Kuinka paljon kuvittelet yhtiölle jäävän voittoa sinulle tuolla hinnalla myymästään lipusta? Mihin tappiolla myyminen lopulta johtaa?
Kyllä kaupatkin voivat myydä tappiolla tarjoustuotteita. Eihän Norskikaan normaalisti 70 euron lippuja Kanarialla myy. Tarjouksia kun kyttää niin tähän hintaan ne saa. Normaalisti hinta lähes kaksikertainen (120€).

Olen ostanut tuohon tarjoushintaan (70-90€) näitä lippuja jo useamman vuoden. Että En tiedä mihin tällainen toiminta sitten johtaa. Varmaan kasvaviin asiakasmääriin.
+Lisää kommentti
Myös lennot Amsterdamiin lopetetaan Ylen eilisen uutisen mukaan.
Ilmoita
Mitenkähän käy BankNorwegianille jos lennot joskus loppuvat,toisaalta voi olla etteivät ole ollenkaan sidoksissa toisiinsa
Ilmoita
Lennot oli ajallaan, vaikka reitin kone jouduttiin vaihtamaan (max-8) . Öyhöttäjät öyhöttää, mutta ei se Norski vaan näytä millään menevän konkurssiin. Monta vuotta jauhettu, eikä mitään kuitenkaan tapahtunut.

Hyvillä mielin varasin uudet liput Norskilla kesälomille.
1 VASTAUS:
Sama juttu, hoitivat koneen vaihdon hienosti vaikka meidän paluulento osui vain pari päivää lentokiellon ilmoituksen jälkeen. Vain 3h myöhästyi meidän paluulento muutoksien takia.
+Lisää kommentti
Norwegian se vaan porskuttaa ja konkurssi ei nyt tunnu ajankohtaiselta ja yhtiö mainostaa tv:ssä kalleilla mainospaikoilla,hyvä niin,kilpailua tarvitaan.Lentoja tosin on kyllä supistettu jonkin erran
4 VASTAUSTA:
Norwegian nimenomaan "porskuttaa", lennot lentää liettualainen Get Jet lentoyhtiö yli 30v vanhoilla A-320 koneilla ja liettualaisella miehistöllä.
Siinä syntyy säästöä. Aikataulut muuttuvat koko ajan, jo ostettuja lippuja ei voi peruuttaa/muuttaa. Muut lentoyhtiöt sallivat peruutukset/muutokset mikäli eivät itse lennä lentoa. Norwegian on aivan samaa kastia kuin Ryanair.
Suomessa tuntuu olevan vielä Norwegianin kannattajia, Keski-Euroopasta niitä ei löydy, syynä Norwegianin mokat, sama koskee USA´ta, siellä myös Norwegianilla huono maine.
Anonyymi kirjoitti:
Norwegian nimenomaan "porskuttaa", lennot lentää liettualainen Get Jet lentoyhtiö yli 30v vanhoilla A-320 koneilla ja liettualaisella miehistöllä.
Siinä syntyy säästöä. Aikataulut muuttuvat koko ajan, jo ostettuja lippuja ei voi peruuttaa/muuttaa. Muut lentoyhtiöt sallivat peruutukset/muutokset mikäli eivät itse lennä lentoa. Norwegian on aivan samaa kastia kuin Ryanair.
Suomessa tuntuu olevan vielä Norwegianin kannattajia, Keski-Euroopasta niitä ei löydy, syynä Norwegianin mokat, sama koskee USA´ta, siellä myös Norwegianilla huono maine.
Kuten tekee myös Finnair
Anonyymi kirjoitti:
Norwegian nimenomaan "porskuttaa", lennot lentää liettualainen Get Jet lentoyhtiö yli 30v vanhoilla A-320 koneilla ja liettualaisella miehistöllä.
Siinä syntyy säästöä. Aikataulut muuttuvat koko ajan, jo ostettuja lippuja ei voi peruuttaa/muuttaa. Muut lentoyhtiöt sallivat peruutukset/muutokset mikäli eivät itse lennä lentoa. Norwegian on aivan samaa kastia kuin Ryanair.
Suomessa tuntuu olevan vielä Norwegianin kannattajia, Keski-Euroopasta niitä ei löydy, syynä Norwegianin mokat, sama koskee USA´ta, siellä myös Norwegianilla huono maine.
Ei ole samaa kastia Ryanairin kanssa. Norwegiania harva edes tuntee tai tietää nimeltäkään Usassa. Lennot olleet ajallaan ja sehän riippuu reiteistä ja hyvin on reittejä tarjolla. Edullinen. Miten joku liettualainen yhtiö ehtii lentämään kaikki reitit vai miten se meni.
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole samaa kastia Ryanairin kanssa. Norwegiania harva edes tuntee tai tietää nimeltäkään Usassa. Lennot olleet ajallaan ja sehän riippuu reiteistä ja hyvin on reittejä tarjolla. Edullinen. Miten joku liettualainen yhtiö ehtii lentämään kaikki reitit vai miten se meni.
Norwegianin nimi esim. Ruotsissa on Norska Ryanair.
Keski-Euroopassa Worst than Ryanair.
Etelä-Euroopassa ihmiset oksentavat kuullessaan nimen Norwegian.

Norwegianista kirjoitetut ylistävät kommentit ovat paljastuneet heidän "henkilökuntansa" kirjoittamiksi. Lainausmerkeissä siksi, sillä kaikki ovat vuokratyövoimaa Norwegianilla, ei ollenkaan omaa henkilökuntaa.
OSM Aviation ( erittäin huonomaineinen ) sekä Adecco ( myös huonomaineinen )
+Lisää kommentti
Katson Lentojen hintaa Norskilla Hel-Bkk. Tarjontaa oli supistettu ja lento Köpiksen kautta olisi maksanut saman kuin finskillä.
Kunpa kestäisivät suoraan Helsingistä ilman turhia kiertelyjä, niin en koskaan astuisi enään finskin koneeseen.
Ilmoita
konkurssikypsä pulju-En astu norskin koneisiin
5 VASTAUSTA:
Hyvin on jaksanut porskuttaa spekuloinnista huolimatta. Ei ole keltään pois vaikka jättäisit lentämättä Norwegianilla. Epätodennäköisen konkurssin sattuessa luottokorttiyhtiö palauttaa rahat.
Aurinkokuningas kirjoitti:
Hyvin on jaksanut porskuttaa spekuloinnista huolimatta. Ei ole keltään pois vaikka jättäisit lentämättä Norwegianilla. Epätodennäköisen konkurssin sattuessa luottokorttiyhtiö palauttaa rahat.
Hyvin todennäköisen konkurssin tullessa ja sitä odotellessa kannattaa lentää muilla lentoyhtiöillä.
Harmittaa jos järjestää lomansa, varaa auton/hotellin tms. Siinä ei auta vaikka luottokorttiyhtiö palauttaa rahat.
Mistä nopeasti lyhyellä varoajalla lennot? Helsingissä on tapahtunut aikoinaan ainakin kaksi kertaa että lentoyhtiö mennyt konkurssiin siinä vaiheessa kun matkustajat jo istuneet lentokoneessa.

PS. Lukaiskaa uutisia Norwegianista norjalaisilta ja tanskalaisilta uutissivustoilta.
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin todennäköisen konkurssin tullessa ja sitä odotellessa kannattaa lentää muilla lentoyhtiöillä.
Harmittaa jos järjestää lomansa, varaa auton/hotellin tms. Siinä ei auta vaikka luottokorttiyhtiö palauttaa rahat.
Mistä nopeasti lyhyellä varoajalla lennot? Helsingissä on tapahtunut aikoinaan ainakin kaksi kertaa että lentoyhtiö mennyt konkurssiin siinä vaiheessa kun matkustajat jo istuneet lentokoneessa.

PS. Lukaiskaa uutisia Norwegianista norjalaisilta ja tanskalaisilta uutissivustoilta.
Ymmärrän pointtisi mutta meidän lomilla autoja ei vuokrata ja hotelleja/airbnb löytyy aina pariskunnalle. Tällaiset maailmanlopun saarnaajat aiheuttavat vain enemmän haittaa kuin hyötyä. Tulee mitä pn tullakseen, ei jaksa murehtia. Ymmärrän, jos perheen kanssa menette ja kaikki pitää olla varman päälle, niin vältätte riskeja kaikin tavoin. Lentämisessä on vaan sattumalla usein osansa meistä riippumatta.
Aurinkokuningas kirjoitti:
Ymmärrän pointtisi mutta meidän lomilla autoja ei vuokrata ja hotelleja/airbnb löytyy aina pariskunnalle. Tällaiset maailmanlopun saarnaajat aiheuttavat vain enemmän haittaa kuin hyötyä. Tulee mitä pn tullakseen, ei jaksa murehtia. Ymmärrän, jos perheen kanssa menette ja kaikki pitää olla varman päälle, niin vältätte riskeja kaikin tavoin. Lentämisessä on vaan sattumalla usein osansa meistä riippumatta.
Hotelli tai AirBnb löytyy aina pariskunnalle?
Siksiköhän itse en löytänyt hotellia vaikka matkustin yksin, etsin joko
**** tai ***** hotellia, olisikohan syynä ollut ulkomailla paikalliset lomat, kokoukset tms?
Toisekseen, en kyllä matkusta Norwegianin lennoilla, syynä ovat:
Ei business tai ensimmäistä luokkaa, ja siitä johtuen ei erillistä lähtöselvitystä, fast track turvatarkastusta, loungea, ei erillistä rauhallista matkustamo-osastoa,
lennolla ei kunnollista tarjoilua ( en tarkoita alkoholia ), ei makuuasentoon meneviä istuimia, ei priority koneesta poistumista ja priority matkalaukkujen luovutusta, ei mahdollisuutta kuljetukseen lentoasemalta, ei kunnollista palkitsevaa pistejärjestelmää, ei yhteistyötä muiden lentoyhtiöiden ja hotellien kanssa.
Siinä jo aika painavat syyt miksi itse en käytä Norwegiania tai muita samankaltaisia lentoyhtiöitä.
Myöhästymisiä voi sattua mille yhtiölle tahansa, mutta täyden palvelun lentoyhtiöt reitittävät matkustajat muille lennoille, ei pelkästään omille tai samassa allianssissa oleville yhtiöille, useimmiten siinä tapauksessa hyvitetään myös lentopisteitä ruhtinaallisesti.
Mikäli lennän ns. perinteiseen lomakohteeseen, on myös niihin kohteisiin saatavilla ns. oikeita reittilentoja, koneenvaihto ei minua haittaa, ymmärrän toki että kokemattomat matkustajat eivät pidä koneenvaihdoista suurilla lentoasemilla.
Lopuksi sellainen pieni yksityiskohta, Norwegian ja muut vastaavanlaiset lentoyhtiöt käyttävät ns. B-luokan lentoasemia kaupungeissa joissa olisi myös se A-luokan lentoasema, esim. Lontoo ja Pariisi.
Anonyymi kirjoitti:
Hotelli tai AirBnb löytyy aina pariskunnalle?
Siksiköhän itse en löytänyt hotellia vaikka matkustin yksin, etsin joko
**** tai ***** hotellia, olisikohan syynä ollut ulkomailla paikalliset lomat, kokoukset tms?
Toisekseen, en kyllä matkusta Norwegianin lennoilla, syynä ovat:
Ei business tai ensimmäistä luokkaa, ja siitä johtuen ei erillistä lähtöselvitystä, fast track turvatarkastusta, loungea, ei erillistä rauhallista matkustamo-osastoa,
lennolla ei kunnollista tarjoilua ( en tarkoita alkoholia ), ei makuuasentoon meneviä istuimia, ei priority koneesta poistumista ja priority matkalaukkujen luovutusta, ei mahdollisuutta kuljetukseen lentoasemalta, ei kunnollista palkitsevaa pistejärjestelmää, ei yhteistyötä muiden lentoyhtiöiden ja hotellien kanssa.
Siinä jo aika painavat syyt miksi itse en käytä Norwegiania tai muita samankaltaisia lentoyhtiöitä.
Myöhästymisiä voi sattua mille yhtiölle tahansa, mutta täyden palvelun lentoyhtiöt reitittävät matkustajat muille lennoille, ei pelkästään omille tai samassa allianssissa oleville yhtiöille, useimmiten siinä tapauksessa hyvitetään myös lentopisteitä ruhtinaallisesti.
Mikäli lennän ns. perinteiseen lomakohteeseen, on myös niihin kohteisiin saatavilla ns. oikeita reittilentoja, koneenvaihto ei minua haittaa, ymmärrän toki että kokemattomat matkustajat eivät pidä koneenvaihdoista suurilla lentoasemilla.
Lopuksi sellainen pieni yksityiskohta, Norwegian ja muut vastaavanlaiset lentoyhtiöt käyttävät ns. B-luokan lentoasemia kaupungeissa joissa olisi myös se A-luokan lentoasema, esim. Lontoo ja Pariisi.
Sulla on selkee syy olla käyttämättä Norwegiania, se ei yksinkertaisesti tarjoa palveluita joita haluat, selkeetä.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Norwegian lopettaa reittejä

Norwegian hakee suuria kulusäästöjä ja aikoo sulkea toimipisteitä ja lopettaa kannattamattomia reittejä ja siirtää koneita ja miehistöjä paremmin kannattaville. Lentoyhtiö kertoi jo lokakuussa hakevansa yli kahdensadan miljoonan euron säästöjä.

Espanjassa suljetaan vuoden loppuun mennessä Palma de Mallorcan, Gran Canarian ja Teneriffan toimipisteet, Italiassa Rooma ja Yhdysvalloissa Stewart ja Providence.

https://www.savonsanomat.fi/talous/Norjalaislehti-Säästöjä-metsästävä-Norwegian-lopettaa-reittejä-ja-sulkee-toimipisteitä-etelän-lomakohteissa/1311932

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta