Koska täällä on keskusteltu ja kyselty asista, niin täässä 2 tapaa..
1. Siirry lataussivulle ja lataa 64-bittinen .DEB-tiedosto.
2. Kun lataus on valmis, avaa Chrome OS: n Tiedostot-sovellus. Napsauta vasemmanpuoleisessa sivupalkissa olevaa "Downloads" -kansiota ja etsi juuri ladattu tiedosto - jonka pitäisi alkaa "lataamasi.DEB" -toiminnolla ja päättyä ".deb" - ja vedä se "Linux-tiedostot" -kansioon näytön vasemmalla puolella.
3. Napsauta nyt "Linux-tiedostoja" -kansiota, etsi tiedosto siellä ja kaksoisnapsauta sitä. Chromebookisi kehottaa sinua asentamaan sovelluksen. Napsauta sinistä "Asenna" -painiketta, sitten istu alas ja odota, että prosessi päättyy.
Muistakaa että nää Ubuntu/Debian paketit pitää olla All versio paketteja, silloin homma pelittää.
----------------------------------------------
Toinen vaihtoehto on kirjoitella sudo apt ..... Chromebookin pääteeseen.
mm Firefox :
sudo apt-get install firefox-esr
---------------------------------------------- Mutta miksi kirjoitella koodia??? kun ei ole pakko.
Joko olet asennellut?
Linux Appsin asentaminen Chromebookiin
13
205
Vastaukset
- Käpy.Kori
DEB pakettien lisäksi voi asentaa Chromebookkiin myös Flatpaketteja.
- Hyväneuvo
TANX
- Anskuasentaja
Toimii, Enpä tiennytkään että tuollainen on mahdollista.
- WinkuraaChromeen
Chrome kaupassa on Crosover, jolla voi ajaa windows ohjelmia Chromebookissa, jos joku sellaiseen näkee tarvetta.
- sörjönen
No se varmaan valaisi asiaa näille joilla ei ole chromebookkia
- tupettaja
Niin valaisi, nyt ei varmaan asennella mitään bookkeja. Kyllä on surkee viritys.
- Buahhhhahhhahhah
Ei. sä voi tupeksia windowsillasi. mutta jätä trollaaminen!
- surkee_book
chromebook on kamala ja hirveäkurttaus myös.
- Eipäsole
Ehhei, Chromebook on mahtavan hyvä.
Windows 10 on kamala ja hirveäkurttaus.
- Wauuuuuu
Toimii :)
- Kaisuliini
Ja on helpoo.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908617
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264768- 504238
- 623807
- 513216
- 502990
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.442304Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382213