Emme kukaan kristitty ole tilivelvollisia esikoislestadiolaisille.

TurhaYrittää

Tyhjää on ihan turha jauhaa ja pettää itseään. Tyhjää jauhamalla petätte vain itseänne, muista syntisiä tuomitsemalla hylkäätte Jumalan armon ja syntienne anteeksiantamuksen.

Me kristityt uskomme Kristukseen ja Kristuksen kautta me olemme Jumalan perilliset.

Room. 8:25 Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.

Room. 8:26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.

Room. 8:27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.

*) Room. 8:28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
Room. 8:29 Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
Room. 8:30 mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.

Room. 8:31 Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?

Room. 8:32 Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?

Room. 8:33 Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.

Room. 8:34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.

Room. 8:35 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
Room. 8:36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".

Room. 8:37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
Room. 8:38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
Room. 8:39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Kyllä katkeaa sarevet isommaltakin keiturilta, että napsahtaa. :)

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TiliTehdäänJumalalle

      Room. 14:12 Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme.

      Hepr. 4:13 eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.

      1. Piet. 4:5 Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.

    • Voi_meitämuita

      Arvaan kuitenkin, että jotkut keiturit yrittävät puskea sinut helvettiin, edes lukematta mitä mitä olet luettavaksi laittanut. Tai annakaan tajuamatta mitä lukivat!.. Kiihkoissaan oikean uskon puolesta muut pitään puskea äkkiä helvettiin. Mutta niin heille on opetettu vuodet ja vuosikymmenet.

      Katsotaan nyt miten sarvilleen käy?

      Kiitos.

    • JumalanSiunaustaSinulle

      Noo, en minä siitä pahastu. Esikoisissakin on paljon mukavia ihmisiä, ja sukulaisia. En ole koskaan kenenkään taivaspaikasta koittanut päättää, soisinhan kaikkien pelastuvan.

      Mutta kun olen samassa harhassa itse aikanaan elänyt, tiedän kuinka raskasta lain alla on elää, pelossa syyllisyydessä ja häpeässä. Siksi en soisi sellaista tilaa kenellekkään taivaan tien matkalle lähteneelle.

      • eiköpä_näin_ole

        Kiitos, jaan nuo tunteet kanssasi. Syyllysiis ja häpeä. Eivät ole poistuneet. En vaan osaa nois selvästi kirjoittaa. Mutta aamulla keiturit tulevat. Katsotaan mitä tuleman pitää heidän taholtaan.

        Siunausta myös sinulle ja niille mahdollisille keitureillekin. Sitä he tarvitsevat.


      • Voi_meitämuita

        Tuo taivaspaikan tuomaroimattmuus sinussa vetoaa minuun paljon. Miksi sen tekisimme? Ja miksi jotkut sen niin hanakasti tekevät? Saarnaajat eniten minua säälittävät.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe