Eesti Kardiliit

Myös Eestin Kartingliitto julkaisi oman kilpailukalenterin. Mestaruuskilpailut menee sopivasti limittäin meidän SM- kisoja mukaillen. Näyttää, että maitten välillä päästy neuvottelupäytään ja saatu hyviä päätöksiä kilpailijoita ja nimenomaan kustannuksia silmälläpitäen.
Nyt kun Eestin mestaruudesta ajetaan samoilla luokilla, mitä suomessa, mini60. OKJ, OK ja KZ suomikuskien ole tarvis enää lähteä edemmäksi kalaan ja kisoja saadaan määrällisesti ihan mukavasti lisää. Torstaina iltalautalla yli Tallinnaan, satamassa yö laivassa + aamupala. Noin 100km ja allekin kisapaikoille, perjantaina treenit, kisat lauantaina ja paluu kotiin lauantai iltalautalla tai sunnuntaina tuliaisten kanssa. Ei mene kovinkaan montaa koulupäivää, eikä työpäivää.
Todella hyviä päätöksiä, nyt ei myöskään enää tarvis ostella monia koneita, kun luokitukset ja luokat samoja molemmissa maissa.

Eesti Meistrivõistluste kalender 2019

1. etapp 27.04 Tabasalu
2. etapp 11.05 Lange
3. etapp 08.06 Põltsamaa
4. etapp 13.07 Rapla
5. ja 6. etapp 02-03.08 Käina
7. etapp 14.09 Aravete

NB! Osadel kuupäevadel võistluspaigad võivad muutuda.

viron mestaruus 2019
Ilmoita

Onkos jokin pudotuspeli menossa jälleen ja takahuoneen parlamentti ollut koolla. Akk + Eestin liitto julkaisi oman kilpailukalenterinsa. kuten kuuluikin. Molempien maiden kalenterit menee sopivasti limittäin, mutta mix X30 vastaavill kisoill ei löytynyt yhtään vapaata viikonloppua, kaikki X kisat päällekäin, valinnan paikka mitä sarjaa ajetaan.
1 VASTAUS:
Niinhän se aina menee , toinen ei tykkää toisen naamasta ja päinvastoin
+Lisää kommentti
Eikös SM kisat ja X30 kisat oo eri aikaan? Ei muuta kun kirtämään molemmat.
2 VASTAUSTA:
On On, mutta nyt X kisat juurikin päällekkäin Eestin mestaruuskisojen kanssa. Luultavammin Virolaiset ajaa omat mini60, OKJ, OK ja KZ luokat kotonaan, eivätkä lähde suomen X kisoihin.
Edelleen mitä sitten? Jos virolaiset ei pysty ajamaan omaa Vironmestaruus sarjaa ja suomen x30 sarjaa kun ovat päällekkäin niin mitä se meille kuuluu? Enkä usko et kukaan suomalainen x30 kuski olisi lähtenyt muutenkaan ajamaan viroon eri luokkia niiden mestaruus sarjaan. Sm kisoja ja viron mestaruus kisoja voi ajaa kun ne ovat eri aikaan ja niissä käytetään samaa kalustoakin. Virosta näyttää olevan tulossa kuskejä sm kisoihin ja varmaan täältä on menossa sinnekin. Ei tarvi ostaa montaa eri luokan kalustoa.
+Lisää kommentti
Viron miehet laittoi tahallaan omat kisat x30 sarjan kanssa päällekkäin kun näkivät kalenterin. Katsokaahan vaan niin virolaiset ajaa suomessa eikä virossa.
1 VASTAUS:
Eiks toi oo hyvä et saadaan lisää kuskeja suomen kisoihin virosta?
+Lisää kommentti
Voishan siihen viel laittaa viikolle jotain kisoja , niin sais lapset ajaa karttia koko kesän
Ilmoita
Tuskin tää nyt ihan noinkaan menee, saattaapi olla, että muutama ajaa, mutt kyllä vironkuskit jollain aikavälillä siirtyvät hekin CIK kilpailuihin harrfastesarjoista.
2 VASTAUSTA:
Missä taas kaikki suomalaiset. Wsk:t täysillä käynnissä ja täällä vaan suunnitellaan. Vai säästelläänkö syksyyn kotikenttäedun toivossa. Sitä ei ole.
einäin kirjoitti:
Missä taas kaikki suomalaiset. Wsk:t täysillä käynnissä ja täällä vaan suunnitellaan. Vai säästelläänkö syksyyn kotikenttäedun toivossa. Sitä ei ole.
Suomi on pikkasen pudonnut KV- kelkasta naapurimaihinkin verrattuna. Nykyiset kuskit suuntautuneet suomessa pääasiassa harrastesarjoihin. Tämä näkynyt jo pidemmällä aikajänteellä. Ehkä se aallonpohja on nyt saavutettu ja uusi nousu tulossa, kunhan saadaan luotua nuo taustat ja AKKn halu ja valmennuksellinen tuki taakse, nyt en välttämättä tarkoita sitä suoraa rahallista tukea, vaan tietoa, miten mennään eteenpäin. Kansainvälisiä tähtiä ei synny pelkästään SM - ja X- sarjaa ajamalla. Ja toisaalta näillä sarjoilla ei todella ole mitään merkitystä mikäli halutaan pärjätä tuolla KV tasolla. Yhä nuorempana ja nuorempana sinne olisi lähdettävä.
+Lisää kommentti
Miksikö ei ole kv kuskeja? Vastaus on kovin helppo. SUOMALAISILLA EI OLE VARAA SIIHEN. On nimittäin pirun kallista kiertää koko kv setti. AKK:n valmennuksella tai vastaavilla ei ole siihen mitään merkitystä. Viron kv kuskien iseillä on pakka oikeasti kunnossa. Suomesta ei sponsseja löydy ja harvalla on omasta kukkarosta laittaa vaikkapa 200t€ / kausi.
2 VASTAUSTA:
Kyllähän AKK;n tuella jonkin moinen merkitys on ollut ja jatkossa nyt vielä isommastikin. Markkinointi ja esiimtymistaitoja hiotaan, koordinoidaan kuskin kuntoa, tekemisiä, ollaan taustatukena kun mennään eteempäin ja talven ohjatut leirit Vierumäellä ja kevään tulevat ajoleirit..
"Suomalaisilla ei ole varaa" No ei niitä euroja tulekkaan, mikäli et osaa myydä kuljettajaasi mahdollisille yhteistyötahoille. Kyllä sen kuljettajan esilletulo massasta vaatii omaakin tekemistä, ei voi odottaa, että liitolta tulisi se isoin potti.
Tämä tietysti poikkeea nyt saitin alottajan ajatuksista. Markkinoinnista voisi kehitellä ihan oman keskustelun.
Taustatkuntoon kirjoitti:
Kyllähän AKK;n tuella jonkin moinen merkitys on ollut ja jatkossa nyt vielä isommastikin. Markkinointi ja esiimtymistaitoja hiotaan, koordinoidaan kuskin kuntoa, tekemisiä, ollaan taustatukena kun mennään eteempäin ja talven ohjatut leirit Vierumäellä ja kevään tulevat ajoleirit..
"Suomalaisilla ei ole varaa" No ei niitä euroja tulekkaan, mikäli et osaa myydä kuljettajaasi mahdollisille yhteistyötahoille. Kyllä sen kuljettajan esilletulo massasta vaatii omaakin tekemistä, ei voi odottaa, että liitolta tulisi se isoin potti.
Tämä tietysti poikkeea nyt saitin alottajan ajatuksista. Markkinoinnista voisi kehitellä ihan oman keskustelun.
Samaa lässytystä vuodesta toiseen ja tulokset samoin. Maailmalla kyllä esimerkkejä kuinka homma oikeasti tehdään. Tässä lajissa tosi ystävät ostetaan rahalla. Yhteisöllisyys kuuluu seuratasolle.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Eesti Kardiliit

Myös Eestin Kartingliitto julkaisi oman kilpailukalenterin. Mestaruuskilpailut menee sopivasti limittäin meidän SM- kisoja mukaillen. Näyttää, että maitten välillä päästy neuvottelupäytään ja saatu hyviä päätöksiä kilpailijoita ja nimenomaan kustannuksia silmälläpitäen.
Nyt kun Eestin mestaruudesta ajetaan samoilla luokilla, mitä suomessa, mini60. OKJ, OK ja KZ suomikuskien ole tarvis enää lähteä edemmäksi kalaan ja kisoja saadaan määrällisesti ihan mukavasti lisää. Torstaina iltalautalla yli Tallinnaan, satamassa yö laivassa + aamupala. Noin 100km ja allekin kisapaikoille, perjantaina treenit, kisat lauantaina ja paluu kotiin lauantai iltalautalla tai sunnuntaina tuliaisten kanssa. Ei mene kovinkaan montaa koulupäivää, eikä työpäivää.
Todella hyviä päätöksiä, nyt ei myöskään enää tarvis ostella monia koneita, kun luokitukset ja luokat samoja molemmissa maissa.

Eesti Meistrivõistluste kalender 2019

1. etapp 27.04 Tabasalu
2. etapp 11.05 Lange
3. etapp 08.06 Põltsamaa
4. etapp 13.07 Rapla
5. ja 6. etapp 02-03.08 Käina
7. etapp 14.09 Aravete

NB! Osadel kuupäevadel võistluspaigad võivad muutuda.

viron mestaruus 2019

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta