Kesäinen keittiö

.......nyt kun ulkona paukkuu -20 asteen pakkanen ja kuu näkyy täytenä. Laitatteko kesällä ulkona ruokaa ja millasia kesäkeittiöitä teillä on. Onko katto ja seinät vai grillaatteko nuotiolla tai taivasalla?

51

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nokinokkka

      Nokipannukahvit maalaispihapiirissä avonuotiolla ja makkaranpaisto päälle. Saa olla lumi vielä maassa.

    • henrjii

      vähän lohta liekitän/loimutan, ihan taivasalla

      • henrjii

        jaa kesällä, grillaan kaasugrillillä, ja teen mailman parhaita grillipihvejä.
        Oikea kypsyys, ja lopuksi liekitän pihvit voilla


    • Avotaivaan-alta

      Useimmilta mökeiltä löytyy kesäheittiö mustunut makkara ja keppana puteli käsissään.

      • Niin tai raakamakkara.


    • Psykoterapeutitar

      Just sovittiin ens perjantaiksi kesänavaus ja rillataan ulkona jotain lihaa, sieniä, maissia, tomaattia ym. mitä keksitään ja jälkkäriks sitruunakiisseliä kermavaahdolla. Juomana kuplavettä, maitoa ja ehkä hiukan viiniä😋😅

      • Onko-lupa-kunnossa

        Ketä niinku meni sopimaan tollasta?
        Eiks se oo ilmatieteenlaitoksen vastaista toimintaa?
        Käyttää säitä väärin? Ny pitäis vaan kärsii ja unhoittaa.
        Onks niinku luvat kunnossa?


      • Psykoterapeutitar

        Yhteiskunta sopi ja ihan salaa ja ihan hämärähommia🤫


    • Alamökillä on semmonen tavallinen, grilli ja puuhella, tolppien päällä katos. Miehet veti siihen johdot, pari lamppua.
      Ylämökillä ,jos joku grillaa, niin taivasalla tai sisällä takassa tai sitten ihan hellalla.
      Varsinkin, jos on enemmän porukkaa niin useimmiten ulkona tehdään. Tietysti sääkin vähän sanelee ja fiilis.

      • Tuommosen minäki halusisin. Ei liian hienoa. Katto ja pari seinää.


    • alloo

      Postilaatikko on mallannut toistaiseksi grillin virkaa, mutta voisi se palvella savustamonakin, joten mennee kokeiluun, jos ei tule parempia ideoita.

    • Heräsi monenlaisia mukavia ajatuksia erilaisista kesäkeittiöistä vuosien varrella.
      Isä rakenteli vuosien varrella kesämökille erilaisia grillaus- ja kokkauspaikkoja.

      Itse olen päässyt kokkailemaan monenlaisissa ympyröissä, pakissa leirinuotiolla, veneessä, erilaisissa kesämökkikeittiöissä, leirintäalueilla, pienessä reppuun sopivassa keittimessä,

      Nykyisessä kerrostalokodissani voin käyttää omalla parvekkeellani parilagrilliä.
      Hyvinvarustetut kaasugrillit ovat käytettävissä sekä pihalla että kattoterassilla ja vaihtoehtoisesti myös viherhuoneen parvekkeella ylimmässä kerroksessa. Muutama aktiivinen naapuriperheen isäntä hallitsee grillit ja grillauksen erinomaisesti. Yhteisöruokailuissamme on välillä tarjolla myös grilliruokia.

      Itse en ole vielä koskaan käyttänyt kaasugrilliä, vaikka olen ehtinyt tehdä ruokaa ja ruokatulia monenlaisissa ympäristöissä.

    • Minulla on sisällä kaasu-hella.
      Siinä on uunikin.
      Satoi tai paistoi, ei sitä voi viedä ulos.
      Ja hyvä niin.
      Ei ulkona saa haista grillille.
      Mitä siihen naapuritkin sanoisivat?

      H.

      • Naapurit nuuskuttelisivat kieli pitkällä ja hankkisivat itekin grillin.p


      • Millainen uunisi on?
        Mllaisia toimintoja siinä on?
        Kiertoilma-, grilli- ja mikroaaltouuni?


    • Tulipa mieleen, kun poika vei maalta suulista sellaisen pirttipöydän, sinne kesäkeittiöön. Sanoin, että ne penkit ovat mulla kotona. Hakekaa sieltä.
      Poika sanoi, ettei hän niistä tykkää ja miniä sanoi, että ilman muuta ne otetaan.
      No koko kesänä ei siellä ollut penkkiä sen enempää, kun muutakaan istuinta. Eivät vissiin päässeet yksimielisyyteen millä siellä istutaan. Saas nyt sitten nähdä ens kesänä.

    • Hymerillä

      Auto on, ja siinä on kaikki herkut .

      Vaikka nyt het lähtisi etelään, niin ei tarvi ku meno-vettä ja Lidiähän on ympäri EU:ta.

      Joten ei oo riemulla rajaa ku Hymerilla ajaa.

    • ö-Öö

      Jäänyt suunnittelun asteelle.

      Grillejä enenpikin, aika ahkerassa käytössä. Kaasuhan se useimiten, mutta hiiligrillissäkin puolensa. Aikanaan tein kauan keittiöremppaa, tein kaikki ruuat grillillä. Talvisinkin. Tälle talvelle en ole viittinyt pihalla grillata, mutta ehkä vois kokeilla hiilellä. Jostain syystä ulkona tehty makkara maistuu aina paremmalta, kuin sisällä.

      Ei talvigrillaus sen kummempaa ole, kuin nuotiolla ruuan tekeminen. Kandee kokeilla.

      Niin, notskipaikka, kylmäsavustin... oishan net kivat, taitaa jäädä suunitelmiksi. Kylmäsavustus ei käsittääkseni oikein toimi kovilla pakkasilla, kalat jäätyy.

      =DW=

      • Niivai savustus muurikan savustimellapa onnistuu. Hyvää savukalaa tulee ulkona talvellakin.


      • ö-Öö
        siilivain kirjoitti:

        Niivai savustus muurikan savustimellapa onnistuu. Hyvää savukalaa tulee ulkona talvellakin.

        ?

        Mun tietojen mukaan Muurikalla ei ole kylmäsavustimia. Kaks eri asiaa, lämminsavu ja kylmäsavu. Kylmäsavustin helppo tehdä itekkin, tarvitaan savugeneraattori, putkea, vanha jääkaappi ja ehkä lauhdutin, elikkäs jäähdytys savulle.

        http://xshinaspb.ru/kylmsavustus-laitteet/

        =DW=


      • Asiantuntia

        "Kylmäsavustus ei käsittääkseni oikein toimi kovilla pakkasilla, kalat jäätyy. "

        Eihän kylmäsavustus tarkoita että kalat tai muu laitetaan pakastimeen jossa on kylmää, vaan se savustetaan vuorokauden ajan noin 25 asteen (HUOM!) lämmössä.


      • ö-Öö
        Asiantuntia kirjoitti:

        "Kylmäsavustus ei käsittääkseni oikein toimi kovilla pakkasilla, kalat jäätyy. "

        Eihän kylmäsavustus tarkoita että kalat tai muu laitetaan pakastimeen jossa on kylmää, vaan se savustetaan vuorokauden ajan noin 25 asteen (HUOM!) lämmössä.

        Mnaah, sehän menee jo lämminsavuksi.

        Melkein aina puhutaan noin kymmenestä asteesta. Kesällä joskus liian kuumaa, tarvitaan jäähdytystä. Talvella sitten helpolla menee liian kylmäksi. Toi lämpötilan säätäminen tärkeää.

        Mulla ei okein muu lämminsavu tahdo huilata, kuin savusilakat. Mutta kylmäsavu hyvinkin. Noit kaupoista ostettavat tahtoo olla kaikki tehtyjä savuaromilla, joskus ihan lohikin ihan märkää. Siks kiinnostais ite tehdä. Kyllä siis kalakin, mutta liha etenkin. Lihasta sanovat usein, että sen lämpötila ei niin tarkka, kuin lohella, että siinä voi olla korkeampikin lämpö. En tiedä varmaa, kun ei omakohtaista kokemusta. Savujuustoja saa aika hyvin kaupoista, juuston savustaminenkin kyllä kiinnostais.

        Mun mielestä lämminsavu enenpi kypsennysmenetelmä, kylmäsavu myös säilöö, kun kama kuivempaa, just lohi. Kuitenkin alhainen lämpötila ja pitkä aika.

        Toinen, mikä kiinnostas ois kuivaliha. Siihen en ole perehtynyt, koska periaatteessa pitäis mennä lappiin kuivaamaan :D

        Ei savustin ois ees kallis väsätä, pitäis vaan joskus innostua, että pääsis testaileen.

        Ai niin, grillissä saa helpolla savunmakua, kun laittaa kasteltua lastua kiville, käryään. Mun mielestä hiilikrillillä tahtoo olla hankalampaa, liian kuumaa ja lastut palaa helposti liekillä...Jonkinlaista lämminsavustusta. Ostin joskus hikkori kapuloita pussillisen, ihan ok on toiminut.

        Nojaa, raportoin varmaankin, jos joskus saan savustamon laitetuksi.

        =DW=


      • ö-Öö kirjoitti:

        ?

        Mun tietojen mukaan Muurikalla ei ole kylmäsavustimia. Kaks eri asiaa, lämminsavu ja kylmäsavu. Kylmäsavustin helppo tehdä itekkin, tarvitaan savugeneraattori, putkea, vanha jääkaappi ja ehkä lauhdutin, elikkäs jäähdytys savulle.

        http://xshinaspb.ru/kylmsavustus-laitteet/

        =DW=

        No ehämmää kylmäsavustuksesta puhunukkaa vaan kuumasavustuksesta. Kylymäsavustus ei kiinnosta.


    • Grilliruoka ei oikein uppoa,
      joskus takassa paistetaan makkaraa pienten ihmisten kanssa, on kesä taikka talvi.

      Jos joskus pitää nopeasti ruokkia grilliruualla, ostan marketista valmiin kanan ja siinä se on on
      Samoin ostan pienyrittäjältä valmiin kylmäsavulohen, siinä on sitten sekin. Lämmin savulohi valmistui ennen laatikossa keposesti kun oli pihatakka, mutta takka on saanut kyytiä ja purettu, joten semmoiset lohet ovat menneisyyttä, ainakin toistaiseksi, savustin siinä laatikossa joskus muitakin kaloja.
      Terassilla syödään kesäisin, mutta silloin ruoka tehdään sisällä.

      Viime kesänä näin norjalaisilla kivoja kolmijalkoja jossa oli iso tulipaikka ja siinä ylä puolelle saattoi laittaa esilaisia grillivärkkejä ja ritilöitä. Se jäi pahasti mieltäni vaivaamaan, sopisi pihaani sellainenkin, tiedä vaikka ensi kesänä... tai seuraavana...tai ehkäpä ei koskaan omaan pihaani ilmesty semmoinen.

    • pirremiinapas

      Nyt on vain hiiligrilli, mutta jos kesä vielä tulee, niin ehkä jo jotain grillikatos kyhäystäkin.

      Mökillä oli kotagrilli, ja ed,talossa mieheni hirsistä tekemä grillikatos, salvoksilla jne.

      Eräässä kesätalossa oli itse kyhäämäni "tiiligrilli"eli tiiliä seinustaksi kahdelle sivulle ja siinä se, teräsverkkopalasesta grillaustaso..se taisi olla paras grilli, oli mukavaa muutenkin polttaa ulkona klapeja ja laittaa välillä itikka savut, lopuksi hiilloksella makkaraa.

      Monenlaisia virityksiä siis ollut.

      • Meillä on tiiliseinäinen, miehen itsekokoama grilli, makkaraa muutamia kertoja kesällä grillataan. Lähinnä silloin, kun tyttärenpoika on täällä, hänestä on kiva puuhastella ukin kanssa ja auttaa puiden kantamisessa.
        En ole oikein innostunut ulkona syömisestä, ehkä jos olisi katollinen ja seinällinen kesäkeittiö, niin voisi olla mukavampaa. Joskus noissa puutarhassa suoritettavissa aterioinneissa roskia lentää tuulessa, itikat ym. pörräävät syöjien kimpussa jne.
        Mutta jos tykkää, niin mikäs siinä.


      • Anceli kirjoitti:

        Meillä on tiiliseinäinen, miehen itsekokoama grilli, makkaraa muutamia kertoja kesällä grillataan. Lähinnä silloin, kun tyttärenpoika on täällä, hänestä on kiva puuhastella ukin kanssa ja auttaa puiden kantamisessa.
        En ole oikein innostunut ulkona syömisestä, ehkä jos olisi katollinen ja seinällinen kesäkeittiö, niin voisi olla mukavampaa. Joskus noissa puutarhassa suoritettavissa aterioinneissa roskia lentää tuulessa, itikat ym. pörräävät syöjien kimpussa jne.
        Mutta jos tykkää, niin mikäs siinä.

        Meillä on venerannassa semmoinen vanha tiilistä muurattu grilli. Ei ole nykyään juurikaan käytetty.
        Ylämökin seinustalla oli koko kesä muhkea tiilikasa ja on vieläkin.
        Koetin vihjailla porukoille, että siitä saisi hyvän grillin tuohon pihaan.
        Jos tulevana kesänä ei rupea tapahtumaan, pitää vissiin itse tehdä se.
        Minä en kyllä tykkäisi kesäkeittiössä seiniä. Pitää nähdä luontoa ja vettä ja kuulla linnun laulua.


      • eppu2 kirjoitti:

        Meillä on venerannassa semmoinen vanha tiilistä muurattu grilli. Ei ole nykyään juurikaan käytetty.
        Ylämökin seinustalla oli koko kesä muhkea tiilikasa ja on vieläkin.
        Koetin vihjailla porukoille, että siitä saisi hyvän grillin tuohon pihaan.
        Jos tulevana kesänä ei rupea tapahtumaan, pitää vissiin itse tehdä se.
        Minä en kyllä tykkäisi kesäkeittiössä seiniä. Pitää nähdä luontoa ja vettä ja kuulla linnun laulua.

        Kyllä yhden grillimakkaran pystyy syömään ilman seinällistä ja katollistakin paikkaa.
        Muuten syön mieluummin sisätiloissa, ikkuna auki niin linnunlaulu kuuluu ja luontoakin näkyy.
        Tuo kesäkeittiövillitys tuntui menevän jo liiallisuuksiin, kun näitä huvila ja huussi-jaksoja katsoi. Pieneenkin pihaan piti saada lähes koko alueen täyttävä kesäkeittiö.
        Olisi kiva tietää montako kertaa kesässä niissä ruokaa laitettiin, savustuspönttöjä ja pitsauuneja käytettiin.


      • eppu2 kirjoitti:

        Meillä on venerannassa semmoinen vanha tiilistä muurattu grilli. Ei ole nykyään juurikaan käytetty.
        Ylämökin seinustalla oli koko kesä muhkea tiilikasa ja on vieläkin.
        Koetin vihjailla porukoille, että siitä saisi hyvän grillin tuohon pihaan.
        Jos tulevana kesänä ei rupea tapahtumaan, pitää vissiin itse tehdä se.
        Minä en kyllä tykkäisi kesäkeittiössä seiniä. Pitää nähdä luontoa ja vettä ja kuulla linnun laulua.

        Seinät voivat olla ikkunaa. Läpi näkee mutta saa suojaa tuulelta ja sateeltakin.


      • Anceli kirjoitti:

        Kyllä yhden grillimakkaran pystyy syömään ilman seinällistä ja katollistakin paikkaa.
        Muuten syön mieluummin sisätiloissa, ikkuna auki niin linnunlaulu kuuluu ja luontoakin näkyy.
        Tuo kesäkeittiövillitys tuntui menevän jo liiallisuuksiin, kun näitä huvila ja huussi-jaksoja katsoi. Pieneenkin pihaan piti saada lähes koko alueen täyttävä kesäkeittiö.
        Olisi kiva tietää montako kertaa kesässä niissä ruokaa laitettiin, savustuspönttöjä ja pitsauuneja käytettiin.

        Tottamooses jos yhden grillimakkaran meinaa valmistaa siihen ei kesäkeittiötä tarvita. Minudta ois ihana valmistaa koko kedän ruoat kesäkeittiössä salaateista pääruokiin ja jälkiruokiin ja keittoihin.


      • siilivain kirjoitti:

        Tottamooses jos yhden grillimakkaran meinaa valmistaa siihen ei kesäkeittiötä tarvita. Minudta ois ihana valmistaa koko kedän ruoat kesäkeittiössä salaateista pääruokiin ja jälkiruokiin ja keittoihin.

        Olin 3viikkoo ne kuumat ajat alamökillä pääsääntöisesti, kun annoin muille ylämökin käyttöön, kun se kissa oli tottunut koppaansa kaapin päällä ja kuppiinsa uunin päällä, oli jo 19 vuotta vanha. Mun kissa kyllä mut aina löysi.
        Alhaalla, kun ei ole sisällä, kun kahvinkeitin, niin paljon laittelin ruokaani siinä puuhellalla ulkona. Illalla porukallla grillattiin siinä.
        Toisinaan kävin ylhäällä mikrolla jotain lämmittämäsä.


      • eppu2 kirjoitti:

        Olin 3viikkoo ne kuumat ajat alamökillä pääsääntöisesti, kun annoin muille ylämökin käyttöön, kun se kissa oli tottunut koppaansa kaapin päällä ja kuppiinsa uunin päällä, oli jo 19 vuotta vanha. Mun kissa kyllä mut aina löysi.
        Alhaalla, kun ei ole sisällä, kun kahvinkeitin, niin paljon laittelin ruokaani siinä puuhellalla ulkona. Illalla porukallla grillattiin siinä.
        Toisinaan kävin ylhäällä mikrolla jotain lämmittämäsä.

        Oi kuulostaapa kivalta tu alamökin kokkailu. Kesäistä ja luonnonläheistä.


      • pirremiinapas
        Anceli kirjoitti:

        Meillä on tiiliseinäinen, miehen itsekokoama grilli, makkaraa muutamia kertoja kesällä grillataan. Lähinnä silloin, kun tyttärenpoika on täällä, hänestä on kiva puuhastella ukin kanssa ja auttaa puiden kantamisessa.
        En ole oikein innostunut ulkona syömisestä, ehkä jos olisi katollinen ja seinällinen kesäkeittiö, niin voisi olla mukavampaa. Joskus noissa puutarhassa suoritettavissa aterioinneissa roskia lentää tuulessa, itikat ym. pörräävät syöjien kimpussa jne.
        Mutta jos tykkää, niin mikäs siinä.

        Pikkupoikien idolihan se ukki yleensä on, yhdessä touhuilu ihan huvittavan näköistä,, meidänkin tyttären poika seurasi ukkia joka askeleella, autotallissa ukki teki jotain omia juttujaan, niin pikkupoika teki tyhjjstä pahvilaatikoista oman projektin.


      • pirremiinapas kirjoitti:

        Pikkupoikien idolihan se ukki yleensä on, yhdessä touhuilu ihan huvittavan näköistä,, meidänkin tyttären poika seurasi ukkia joka askeleella, autotallissa ukki teki jotain omia juttujaan, niin pikkupoika teki tyhjjstä pahvilaatikoista oman projektin.

        On se pikku tyttöjenkin. Meillä kaksi ja puolivuotias tyttönen nimesi juuri lahjaksi saamansa pehmokisun ukkinsa mukaa ja on tulossa ukin kanssa paistamaan makkaraa kodassa :).


    • vanhanaakka

      Kerrostalon yhtiösäännöt kieltää parvekkeilla grillaamisen, eikä sisällä viitti käryyttää vaikka tuossa hellassa grillivastukset onkin......joskus kyllä tekee mieli grillimakkaraa mutta kaupoista ei tahdo löytyä sellaista mitä voisin syödä, allergia rajoittaa :(

    • onon

      On kesäkeittiö ulkona, takkatupa ja grillikota näissä voi sään mukaan grillailla tai uunissa / hellalla herkkunsa hellästi kypsytellä.

    • Kesäinen keittiö on noussut minullekin mieleeni.
      Avasin kaasu-hellani kannen paljastaen hellani keitto-levyt.
      Nostin viisi eri-laista pussia pakaste-vihanneksia työ-pöydälle.
      Niiden viereen laitoin kattilani höyrytys-osan valmiiksi.
      Vihannesten viereen avasin myös kalliin puolen-kilon-paketin rotu-naudan Jauhe-Lihaa länpiämään.
      Kohta-puoliin alkaa olla aika pilkkoa 4 Sipulia karkeiksi palasiksi.
      Luomu-Voi saa vielä odottaa vuoroaan jää-kaapissa.
      Valko-Sipuli-jauhe-sirotin-purkki on puoliksi täynnä/tyhjä.

      H.

      • Viisi erilaista pussia? Tehnet sitten isomman annoksen kerralla.
        Minun talvikeittiöni sähköuunissa valmistuu juuri kilosta tarjouksessa ollesta naudan paistijauhelihasta mureke mausteineen. Wokki-vihannekset odottaa jääkaapissa vuoroaan ja muutama pottu siihen kylykeen ni avot. Kastiketta ei tartte.


      • henrjii

        joo mäkin tein, naudan paistijauhelihaa laitoin hapurilainpihvi puristimmeen, vähän suolaa pippuria, ja hiukan raastoin sipulia sekaan.
        Paistoin pihvit voissa, niin että sisältä jäi vähän roseeksi. Hyvää oli bataatti ranskalaisten, ja
        kruunuvihannesten kaa


      • Nami. Bataattisosekeitto on myös hyvää.


      • henrjii
        siilivain kirjoitti:

        Nami. Bataattisosekeitto on myös hyvää.

        maitezena öljy seoksella saa baatateista rapeita


      • pirremiinapas
        henrjii kirjoitti:

        maitezena öljy seoksella saa baatateista rapeita

        Ai, sie teet ruokaa, ihanko harrastus pohjalta vai oletko kokkikolmonen ammatiltasi?


      • henrjii
        pirremiinapas kirjoitti:

        Ai, sie teet ruokaa, ihanko harrastus pohjalta vai oletko kokkikolmonen ammatiltasi?

        ihan vaan kun siivoaminen ei kiinosta, Mateen mätiä tässä olen odotellut.
        Onko katiska jo avannossa


      • pirremiinapas
        henrjii kirjoitti:

        ihan vaan kun siivoaminen ei kiinosta, Mateen mätiä tässä olen odotellut.
        Onko katiska jo avannossa

        Ei ole, on paljon lunta jään päällä, kestäneekö kulkeakaan.


    • Ei-paha-pala

      Muurin pohjaan palanut lettu.

      • Tai lätty tai räiskäle tai ohukainen :).


    • pirremiinapas

      Kunpa ensi kesä ei olisi ihan niin helteinen , kuin menyt kesä, ei oikein huvittanut grillatakaan..

      • hytinäx1

        Täällä oli viimekesänä heinä-elo- ja syyskuukaudet grillauskielto ulkona , samoin avotulen sytyttäminenkin. Muutaman grillaajan sai poliisi itse teosta kiinni ja heille sitten mätkäytettiin aika runsaat sakot.
        Hanasta tuleva vesikin oli säännösteltyä , nurmikoita ei saanut kastella vielä syyskuun lopullakaan.
        Nurmikot alkoivat viheriöimään kunnolla vasta lokakuulla.
        Joten olisi kerrassaan mukava jos tulisi normaali kesä tänä vuonna.


      • pirremiinapas

        Niin kyllä sekin rajoitti halua grillailla, pelotti jo kun huomasin viereisen lomakylän suunnasta savu haikuja, maa oli rutikuivaa mäntykangas pohjaista, kuin ruutia, ei olisi paloa pidellyt mikään, oisiko kerennyt altakaan pois..


      • Niin. Peöastaisko tuonkin grillauskiellon kesäkeittiö jossa grillattaisiin tarvittaessa ns suljetussa tilassa?


      • siilivain kirjoitti:

        Niin. Peöastaisko tuonkin grillauskiellon kesäkeittiö jossa grillattaisiin tarvittaessa ns suljetussa tilassa?

        Tai kesäkeittiössähän voi tehsä muutakin ruokaa kuin grillailla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe