Työviikon jälkeinen masennus.

Masen

Olen kärsinyt pitkään työviikon jälkeisestä masennuksesta. En tiedä mistä joihtuu tai mikä auttaisi? Eikä masennus johdu töistä tai siitä, että en haluausi tehdä työtä . Perjantaisin olen ihan loppu. En jaksa mitään. Lauantaina iskee masennut, joka menee ohi vasta sunnuntain puolella. MItä tällainen on? Mitä pitäisi tehdä?

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fjlönc

      Minulla meni tota rataa kunnes huomaamatta uuvuin täysin. Minulla on nyt masennusdiagnoosi ja olen palannut töihin sairaslomalta.
      Nyt edelleen viikonloput pahentaa masentunutta mielialaa ja ahdistusta. Välillä olen miettinyt, että arkirutiinit pakottaa minut toimimaan ja kun niitä ei ole en saa mitään aikaan ja masennus näkyy selvemmin. Mikään työelämän ulkopuolella ei kiinnosta eikä innosta.

    • väärääMasennusta

      Ei masennus ilmene tuolla tavalla noin loogisesti viikonpäivien mukaan varsinkin kun et koe työssä mitään psyykkistä ongelmaa vaan halun tehdä töitä. Työpaikkasi on sisäilmaongelmainen. Jos olisit masentunut et toipuisi aina sunnuntaina, vaan keuhkosi saa levähdystauon ja olo paranee. Tuhannet ja taas tuhannet sisäilmasta sairastuneet leimataan masentuneeksi aivan turhaan, koska hengityksen vaikeutuminen oireilee myös fyysisesti ja lamaannuttaa.

    • enolerobotti22

      Jossai luki et sunnuntaisin monet kokee masennusta ja ahdistusta vaikkei kärsisi varsinaisesta masennuksesta. Kai se on ihmisbiologiaa.

      • Zqsqrn

        Minullakin oli lapsuudessani juuri tuo ongelma kun isäni lähti aina sunnuntaina monen sadan kilometrin päähän työhön. Me lapset jäimme äidin kanssa aina viikoksi keskenämme kotiin ja välillä isän työreissu saattoi kestää kaksikin viikkoa. Nyt olen itse reissutöissä ja sunnuntai on todellakin viikon masentavin päivä. Avioero takana ja yhteishuoltajuus yhdestä lapsesta. Haluaisin jo löysätä mutten voi kun lähempää ei löydy töitä ja sipilä kiittää aktiivimallilla jos jään kotia. Kymmenen vuotta eläkeikään vielä jäljellä. En tiedä jaksanko ja riittääkö terveys niin kauan...


    • Artsi8769

      Työelämä on nykyään raskasta, et vastapainoa sille olis hyvä olla. Mukava harrastus vastapainona saattaisi auttaa jaksamaan paremmin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2763
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1480
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      42
      1446
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1161
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1161
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe