MS minulla ?

mitätehdä

Olen 50 v -mies.

Noin 5 vuotta sitten alkoi väsyttämään(yleinen vetämättömyys) ja virtsaamistarve monikertaistui.

Lyhytkestoisen muistin häiriöitä, vaikeuksia tuottaa puhetta ja vaikeuksia muistaa kasvoja ja sanoja pari vuotta sitten. Nämä oireet tulivat ns. aaltoina. Eli tulivat ja menivät.

Nyt viimeisen vuoden aikana tasapainohäiriöitä (samoin aaltoina). Käsien koordinaatio (sorminäppäryys) on heikentynyt (samoin aaltoina).

Nyt olo täysin terve.

Olen googlannut oireet ja käynyt oirekuvauksen läpi ja kaikki antaa 70 - 80%:n mätchin MS -taudin kanssa.

Mitä seuraavaksi ?

8

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unihelpottaa

      Mene nukkumaan

    • Tutkimuksiin

      Jos oireet häiritseviä, kannattaa mennä lääkäriin.

    • Monisairas

      Erittäin tuttuja oireita, mutta minulla ei tosin ole ms-diag. Yhtä tai kahta oiretta lukuunottamatta voisi hyvin olla, mutta mri:ssä ei näkynyt. Voihan se tätäkin olla, mutta ihmetyttää tuo että virtsamäärät moninkertaistuu ja taas palautuu normaaliksi? Jospa sitten vain joit enemmän jotain? Oletko varma että myös virtsamäärät kasvoivat ettei kerrat? Sinänsä runsaan virtsanerityksen johdosta mahdollisesti syntyvä nestehukka voi aiheuttaa melko samanlaisia oireita.

    • Mäsänainen

      Kannattaa hakeutua lääkärille tutkimuksiin. Mullon itellä mäsä. Siellä se selviää. Tsemppiä !

      • Jappe52

        Hampaista vuotava amalgaami myrkyttää elimistöä pikkuhiljaa salakavalasti. Jokaisen suojaamattoman amalgaamioperaation jälkeen tulee vaikutuksia. Omat oireeni pahenivat, kun yksi amalgaami oli vuotanut pelkäksi reiäksi (näitä sanoja hammaslääkäri käytti). Pahimmillaan tuntui kuin minulla olisi jo ollut parkinson.
        Vuosi sitten biohammaslääkäri poisti turvallisesti viimeiset amalgaamijäämät, ja alan vähitellen tuntea itseni terveemmäksi.


    • valerohtori

      Morjens! Noin samoja ikäluokkia,luin juttusi minulla todettiin MS mutta oireita oli toki samanlaisia/ enemmän näköön ...toki minulla todettiin aikasemmin 2 tyypin diabetes joka voi minun kokemuksella aiheuttaa kuvamisia oireita myös ehkä!!!!!?

      Minä valetohtori vältän viiiimeiseen asti antamasta väääärää diagnosia mutta minulla on molemmat ms/ db 2 ja toisessa löytyy sukurasite ainakin: db2

    • PPMS

      Juuh. Kyllä oireiden puolesta voisi viitata ms-tautiinkin. Primaaristi progressiivisessa ms-taudissa virtsaamistarpeen isääntyminen sekä virtsarakon toimintahäiriöt kuuluvat suomalaisen väitöstutkimuksen mukaan taudin ensimmäisiin oireisiin. Omalla kohdallani vastaavista oireista meni melkein kymmenen vuotta diagnoosiin ja diagnoosista on pian 11 vuotta.

      Toisaalta ne voivat viitata myös aikuistyypin diabetekseen tai johonkin muuhun. Suosittelen lääkäriä ja neurologia. Osittain senkin vuoksi, että nykyään primaaristi progressiiviseen ms-tautiin on olemassa yksi lääke (Ocrevus), mutta siitä on hyötyä vain taudin varhaisvaiheessa. Lääke tuli markkinoille vasta pari vuotta sitten ja itselläni tauti oli edennyt jo niin pitkälle, että Ocrevus ei siihen enää muutosta tee.

      Lääkäri poissulkee labrakokeilla muut mahdolliset sairaudet. Jos aikuistyypin diabetes suljetaan pois, saat lähetteen neurologille. Verikokeet poissulkevat joukon muita mahdollisia tauteja. Magneettikuvauksella etsitään keskushermostosta demyelinoivia prosesseja, eli varjostmia, jotka viittaavat ms-tautiin. Selkäydinnestenäyte voi paljastaa ms-taudille tyypillsiä poikkeamia. Eli lääkäriin kannattaa mennä.

    • happikato.voi.olla

      Happikato on myös aina mahdollinen, voi kokeilla apteekista saatavaa 3% H2O2 liuosta. Pipetillä annostellaan kolme tippaa kielenpäälle. Vaikutus tuntuu heti kun happea vapautuu liuoksesta verenkiertoon.

      Lisätietoja Internetistä hakusanalla One Minute Cure.

      Siellä ei kuitenkaan ole osattu tuota pipetillä annostelua, mikä on nopein ja kätevin tapa hapettaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe