Radisson Plaza Hki jäätävä kohtelu

Kaaso

Olin varannut 2016 kesäkuussa 1 yön 1 hengelle Helsingin Radisson Blu Plaza -hotellista päärautatieaseman läheltä. Matkani syy oli
ystäväni häät paikallisessa kartanossa/huvilassa, olin kaaso. Asuin tuolloin Turussa. Hotellihuoneen hinta oli sentilleen tiedossa.

Saapuessani hotellille satoi kaatamalla, Tku-Hki-bussini oli myöhästellyt ja aikatauluni jo pirun tiukalla. Olin siististi pukeutunut juhlia varten jakkuun.
Budjettini oli niukka: olin varannut rahaa huoneen maksuun, 10-15 e pikkunälkään ja 20-40e paluulippuun Turkuun.

Sitten iski jäätävä yllätys: Respassa oltiin vailla yli 100e panttimaksua baarikaapin sisällöstä. Kun kyseenalaistin asian, vastaanottovirkailija totesi ylimielisesti:
-"Kaikissa kansainvälisissä bisneshotelleissa on tämä käytäntö".

No, ensimmäinen kerta minulle, vaikka olen monenlaisissa tasokkaissakin hotelleissa majoittunut.
Neuvottelun jälkeen vastaanottovirkailija suostui laskemaan panttisummaa 90 euroon. Ilmeisesti heillä ei majoitu vähävaraisia.

Menin paniikkiin, olenhan köyhä. Mietin, keneltä voisin soittaa apua/lainaa yllättävään maksuun, kenellä olisi sama pankki jotta raha siirtyisi heti.

Onneksi veljelläni 600km päässä pohjoisessa oli, eikä hän sattunut olemaan työmaallaan, vaan kotona tietokoneen ääressä.
Pääsin siis viimein hotellihuoneeseen kuivattelemaan itseäni, vessaan ja lähdin viivana morsianta auttamaan.

En nukkunutkaan sitten koko yönä hotellihuoneessa, koska olin juhlapaikalla tehtävääni hoitamassa. Aamulla palasin vesiselvänä hakemaan tavarani.

Baarikaappin en koskenut sormenpäälläkään. En muutenkaan ikinä koske.

Rautatientorin Radisson Blu Plazaan en aio palata koskaan tämän nöyryyttävän kokemuksen takia.

1

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yleensä hotellit vetäisevät luottokorttisi, vaikka oletkin maksanut jo edeltäpäin. Tuo luottokorttiveto on vain jos käyttvä palveluja; ravontolaa jolloin allekirjoittaa laskun huoneen numeroon tai superylihinnoitettua baarikaappia. Ellei laskuja ole, ei korttiasi myoskään veloiteta.

      En ole kuullutkaan koskaan että vaadittaisiin käteisrahaa sisäänkirjoittautuessa luottokortin sijasta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3660
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2992
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2890
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2768
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      23
      2683
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2455
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      2159
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1907
    9. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      209
      1888
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1847
    Aihe