Vitarassa kaikki kohdillaan

Kiinnostaa_

Aamulehti 19. tammikuuta, autotoimittaja Kari Pitkänen toteaa Vitaran koeajon perusteella, että "Vitara on mukava, tukeva ja suuntavakaa vaikka ajettaisiin jääpinnalla. Allgrip-nelivetojärjestelmä toimii jäisillä ja polanteisilla talviteillä viiveettä, vaikka alla on kitkarenkaat. Etupenkit ovat mukavat ja lämpiävät tehokkaasti".
Lopputoteamana "neliveto, automaatti ja moderni turvavarustelu 27.000 euron hinnalla on Suomen oloissa lyömätön yhdistelmä".
Nyt ei muuta kuin itse koeajolle ja kauppoja hieromaan!

30

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On_kohdillaan_on

      Neliveto on vakiona muun Suzuki-malliston tapaan. Kori on muodoltaan käytännöllinen, pienet ulkomitat on hyödynnetty tehokkaasti. Tavaratilakin riittää mainiosti useimpiin tarpeisiin, ainoastaan ohjaustunto on turhan köykäinen.

      Ohjauksen palautus ei toiminut oikein, vaan ratti jäi aina 5 cm vinoon. Suoralla tiellä sai koko ajan ohjata autoa menemään suoraan.

      Eniten ajettavuudessa häiritsevä tekijä on todella tunnotun ja kuminauhamainen ohjaustuntuma. Voimakkaasti tehostettu ohjaus ei myöskään vakuuta suuntavakaudella.

      Huonoa: Suuntavakavuus

      Vitaran ohjaus ei ole tarkka ja Auto-ajomoodilla ohjautuminen on muutenkin vähän epämääräistä, Suzuki ei kulje itsekseen suoraan vaan sitä joutuu pienillä liikkeillä ohjaamaan koko ajan. Ohjauksessa ei ole selkeää keskikohtaa ja Vitaralla on taipumusta vaellella.

      • EI_Jatkoon

        Unohdit lisätä loppuun: EI JATKOON (=ei ole TODELLISUUDESSA pätäkkää sen vertaa)


    • samoilla varustettu itäaato skoota 70 000€ ja skoda sentään ruostuu nopeasti ja laatutilastoissa aina häntäpäässä, skodan jälleenmyynti markkinoiden huonoin.

    • Minäollakurko

      Voihan pärkele pärkele sentään. Minä tiedä, viratarassa huono ohjaus. Minä kurko autoasioissa. Sanon tämä vielä kerran älkää ostako vitara. Sitä saa ohjata suoralla tiellä, ei hyvä.

      • Minäollakurko

        Minä lisätä vielä että laatu vain keskinkertainen. Älä siis osta. Ei jatkoon.


    • Kiinnostaa_

      Eli ne moittii, joilla ei ole Suzuki Vitaraa eivätkä todennäköisesti ole koskaan sellaisella edes ajaneet.
      Sain tällaisen käsityksen edellä olevasta.

      • Atkerkki2

        Hah hah haa. Erkki on omistanut kaksi suzukia. Ensimmäisen ja viimeisen. Tunnoton ohjaus johti merkin vaihtoon. Lisätään että EI JATKOON.


      • De-Facto

        "Atkerkki2" on monasti kirjoittanut, että Vitarassa on TAHMEA ohjaus.

        Tuon väitteen perusteella pystyy jokainen Vitaralla oikeasti ajanut toteamaan, ettei Atkerkki2 ole koskaan Vitaralla ajanut. Tuskin edes istunut kyydissä.


      • Atkerkki2

        Erkillä on ollut vitara. Meni vaihdossa kuin väärä raha. Nyt on auto joka KULKEE SUORAAN.


      • De-Facto

        "Erkillä on ollut vitara. "

        Tuskin on ollut, koska kirjoittelet sellaisia väitteitä jotka jokainen Vitaralla oikeasti ajanut pystyy helposti toteamaan, ettei kukaan Vitaralla ajanut ainakaan väittäisi. Kannattaisi käydä edes koeajolla, ettei ihan ilmiselvistä virheistä kiinni jää. Kas kun paras valeuutinen on sellainen jossa on edes hiukkasen totta mukana. Ja jos setissä on väitteitä, jotka ainakaan eivät pidä paikkaansa, niin koko korttitalosi romahtaa. Niin kuin Atkerkilla nyt on käynyt.

        Ilmiselvää


      • Koeajot

        Ainoastaan ohjaustunto on turhan köykäinen.
        Ohjauksen palautus ei toiminut oikein, vaan ratti jäi aina 5 cm vinoon.
        Eniten ajettavuudessa häiritsevä tekijä on todella tunnotun ja kuminauhamainen ohjaustuntuma. .
        Huonoa: Suuntavakavuus
        Ohjauksessa ei ole selkeää keskikohtaa ja Vitaralla on taipumusta vaellella.


      • Atkerkki2

        Ainoastaan ohjaustunto on turhan köykäinen.
        Ainoastaan ohjaustunto on turhan köykäinen.
        Ainoastaan ohjaustunto on turhan köykäinen.
        Ainoastaan ohjaustunto on turhan köykäinen.
        Ainoastaan ohjaustunto on turhan köykäinen.
        TIRSK.


      • De-Facto

        Atkerkin on himppasen huvittavaa tässä kohtaa enää kirjoitella yhtään mitään. Kas kun menit tuossa aikaisemmin paljastamaan, ettet ole koskaan Vitaralla ajanut. Taidetaan tuosta käyttää termiä, "sorruit lapsukseen"


    • nivelrikko

      Kävin ns, pitkäkän koeajon motarilla Vitaralla viikko sitte ja olkapäät on edelleen kipeät jännityksestä ja jatkuvasta vispaaamisesta että sai auton kulkemaan suoraan, sellasta 3-4 sentin liikuttelua jatkuvasti ratilla. Oliko tie mustalla jäällä vaiko ohjuuksessa vikaa?

      • Kiinnostaa_myös

        Niin minäkin kävin kunnon koeajolla ja olen tuon autotoimittajan kanssa aivan samaa mieltä:
        "Vitara on mukava, tukeva ja suuntavakaa vaikka ajettaisiin jääpinnalla. Allgrip-nelivetojärjestelmä toimii jäisillä ja polanteisilla talviteillä viiveettä".
        Missähän nyt on vikaa?


    • nivel

      Sori, narrasin , tuli huono omatunto, en minä mitään ole ajanu.

      • atkerkki2

        sori sori, valehtelin, tuli vähän huono omatunto. kyllä minä olen ajanut vitaralla ja todennut sen ohjauksen umpisurkeaksi. Ehkä tämän hetkisistä autoista kaikkein huonoin ohjaus on vitarassa ja sx4:ssa. Käykäähän koeajamassa niin huomaatte että tiedän mistä puhun. Vain jotkut metsämiehet täällä puolustaa omaa hankintaansa (kun kerran on tullut iskettyä huolella kätensä k**kaan)


      • kukin_tavallaan
        atkerkki2 kirjoitti:

        sori sori, valehtelin, tuli vähän huono omatunto. kyllä minä olen ajanut vitaralla ja todennut sen ohjauksen umpisurkeaksi. Ehkä tämän hetkisistä autoista kaikkein huonoin ohjaus on vitarassa ja sx4:ssa. Käykäähän koeajamassa niin huomaatte että tiedän mistä puhun. Vain jotkut metsämiehet täällä puolustaa omaa hankintaansa (kun kerran on tullut iskettyä huolella kätensä k**kaan)

        ..."(kun kerran on tullut iskettyä huolella kätensä k**kaan)"
        Autokauppiaalla oli kunnon tilipäivä, kun pääsi -05 Mesen 4matikki nokivasarasta eroon.


    • kömyrä

      Koska liene tulee uus vitara markkinoille? Tämä nykyinen on pikkasen vanhahtava jo facelifteineen ja huonoine ohjauksineen.

    • japania

      Hybridi-versiot tulee, kunhan saavat toyotan tekniikan soviteltua Suzukiin.

    • kyseleeen

      Ja sama ohjaus?

    • Nihili

      Kyllä. Suzuki ei luovu ohjauksestaan. Se on suzukin tavaramerkki.

    • vispausohjaus

      Patentoitu?

    • Mietityttää

      Suzuki jää kaartamaan ja ottaa uuden suunnan tieurista. Onko mitä tehtävissä?

      • Järkeä_kirjoitteluun

        Ole ystävällinen ja lue ketjun aloituksesta autotoimittajan koko mielipide (mm. "Vitara on mukava, tukeva ja suuntavakaa vaikka ajettaisiin jääpinnalla. Allgrip-nelivetojärjestelmä toimii jäisillä ja polanteisilla talviteillä viiveettä") tai käy joskus itse koeajolla, jos sinulla jo on ajokortti.
        Näiden kokemusten jälkeen voit sitten kirjoitella tänne, jos on vielä aihetta.


    • Saatan tuollaisen liisata kun variksesta luovun. Omaa autoa en enää osta.

    • Mietityttää

      Suzuki jää kummasti kaartamaan eikä oikene kuten muut autot. Ja urista lähtee oikeaan ja sitten vasempaan tai sitten toistepäin. Onko tälle mitään tehtävissä?
      Tuossa yksi hörhö höpisee omiaan. Käskee lukea jotain koeajoa vaikka se ei Vitaran ohjaukseen kyllä vaikuta.

      • Näin.se.menee

        Oman kokemuksen mukaan Vitara on erinomaisen miellyttävä ajetta noin yleisesti ottaen. Viime viikkojen lumikeleillä ja pöppyröissä se on ollut suorastaan loistavan miellyttävä ja luotetava ajaa. Taakse jäänyttä elämää on renkaiden suhistelu liukkailla liikennevaloissa tai jyrkissä ylämäissä. Liikennevirtaan liittyminen käy kuin kesäkeleillä, neliveto on taannut riittävän kiihtyvyyden kelillä kuin kelillä, ei ole entisten vajaavetoisten tapaan ollut tarvetta kytätä isompaa aukkoa liikennevirrassa. Se miten vaivattomasti pääsee valoista liikkeelle Vitaralla kohtalaisen jyrkkään ylämäkeen liipatuilla ja samaan aikaan pöppyräisillä lumikeleillä... vanhat ajat talviajeluista liukkailla ovat kuin pahaa unta

        Vitaran ohjaus on kelillä kuin kelillä erinomainen, ja näillä polanteilla ja pöppyröillä Snow/Mud mode (tai Sport) kytkettynä vakaampi ajaa kuin yksikään aikaisemmista autoistani.

        Firman lisaririvistössä on tällä hetkellä erilaisia vajaavetoisia Volkkareita, Fordeja ja Relluja. Arvaas millä merkillä lähden hiukan omaan takkiin ottaen liikkeelle tämän talven keleillä. Kyllä, se merkki alkaa "S"-kirjaimella, ja se ei kuulu firman laivastoon. Ei siinä mitään, kun lumet sulaa, niin kyllä noillakin muillakin ajelee, paremman puutteessa; mutta EI talvella.

        Komppaan toimittajaa, mutta alleviivaan vielä erityisesti Vitaran loistavia talviajo-ominaisuuksia.
        Sorry boys, näin se vaan on.


    • Mietitytti

      Poukkoileva Vitara on vaarallinen muille liikenteessä oleville huonon ohjauksen takia varsinkin tuulisella säällä. Ei missään tapauksessa moottoriteille.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      284
      3131
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      23
      2734
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      20
      1853
    4. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      130
      1851
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      115
      1606
    6. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      1594
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1370
    8. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1143
    9. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1113
    10. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      62
      1063
    Aihe