Ei kannata ahdistua mittaustuloksista

a-mobile

Miltä tuntuu, kun automyyjä myy sinulle hullunkiilto silmissään nykyisin niin "muodikkaan" SUV tai CUV mallin ja luovutuksen jälkeen naureskelee sitä, että sai korkeamman myyntikatteen vuoksi myös paremman myyntiproviision?

Lisäksi sinulle saatettiin myydä joku urheilullisuutta korostava paketti, kuten Sportline Skodalla tai kokonaan urheiluautonaksi Skodan myyjällä määritelty malli kuten Octavia RS.

Tämä sporttipakettien myynti on sama kuin laitat 100kg sohvaperunalle Adidaksen tuulipuvun päälle ja jalkapallokengät jalkaan. Läski saattaa hetkeksi tuntea itsensä sporttiseksi, mutta kyyti on kylmää kun laitetaan kentälle pelaamaan. Tietenkin sohvaperuna tuntee itsensä sporttiseksi, kun hölkkäilee 130kg perunan ohitse kentällä, jolla on kaiken lisäksi jalassaan kumisaappaat.

Katsellaampa sitten tavallisella asvalttipinnalla tehdyt mittaustulokset: joukolle perheautomalleja:

2017 Skoda Octavia RS230 (etuveto):
0-50 km/h: 3,0s
0-100 km/h: 6,9s

2018 Seat Cupra R 310hv (etuveto):
0-50 km/h: 2,9s
0-100 km/h: 6,1s

2018 Skoda Karoq 1.5 TSI DSG 150hv (etuveto):
0-50 km/h: 3,7s
0-100 km/h: 9,5s

2018 Audi Q3 35 TFSI S-Tronic 150hv (etuveto):
0-50 km/h: 3,4s
0-100 km/h: 9,8s

2016 Audi A6 Avant 2.0 TDI 190hv (etuveto):
0-50 km/h: 3,3s
0-100 km/h: 9,3s

2019 Volvo V60 D4 A 190hv (etuveto):
0-50 km/h: 3,0s
0-100 km/h: 8,5s

2016 Mercedes C350e Hybrid 279hv (takaveto):
0-50 km/h: 2,1s
0-100 km/h: 5,9s

2015 Mercedes C250d A 204hv (takaveto):
0-50 km/h: 2,3s
0-100 km/h: 6,9s

2010 Mercedes CLS 350 CDI 265hv (takaveto):
0-50 km/h: 2,3s
0-100 km/h: 6,3s

2017 Mercedes E200d A farmari 150hv (takaveto):
0-50 km/h: 2,9s
0-100 km/h: 9,0s

2017 Mercedes E200 bensa A farmari 184hv (takaveto):
0-50 km/h: 2,7s
0-100 km/h: 8,4s

2017 Volvo XC90 D5 AWD R-Design 235hv (neliveto):
0-50 km/h: 3,2s
0-100 km/h: 8,9s

2018 Volvo XC60 D4 AWD 190hv (neliveto):
0-50 km/h: 3,0s
0-100 km/h: 8,9s

2018 Volvo V90 T8 (Twin Engine) 408hv (neliveto):
0-50 km/h: 2,6s
0-100 km/h: 6,0s

50

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin. Mitä sitten?

    • a-mobile

      Etuveto jää talvikelilläkin katselemaan takavaloja.

      Joku lippisjannu ja blondi akka vieressään yritti kovasti päättyvältä kaistalta vedellä villisti jonon kärjille Tammistossa Vantaalla. Jäi katselemaan takavetoisen hybridin takavalojani.

      Kyykytysvideo ja sIrkusmusiikkia, kuten VAG asiaan kuuluu. Sama musiikkihan löytyy videossa, jossa perheurheiluauto Octavia RS jää katselemaan muutaman kerran mukavasti takavetoisen hybridin takavaloja.

      https://www.youtube.com/watch?v=GnnFHnLiWwQ

    • juhakyykkö

      skodia pitää gyygyttäää

    • Pelottaa.Ajaa

      Miksi sää oot ottanu pois ne sun ajovideot?

      Niitä oli kiva katella, harvoin näkee yhtä ajotaidotonta autonratissa, kaksi kättä, mutta ihan kädetön, siis ihan kuka tahansa sais takavedon pysymään paremmin ladulla kuin sinä, uskomatonta tumpelointia ;)

      Paa ne takas juutuuppiin pliide!

    • näin.se.vaan.on

      Eipä voisi vähempää kiinnostaa!

    • aikuinen_mies

      Ei todellakaan tunnu miltään. Automyyjä ei myy minulle mitään trakroreita.

      En pidä moottorin pöristelyä minään urheiluna. Eipä silti, en myöskään mitään potkupalloilua.

      Mtähän nuo listaamasi jutut vaikuttavat minun elämääni? Tai sinun? On niin teiniä, niin teiniä...

    • Asiavihre

      Sinulla on virheitä noissa tuloksissa. Laitatko linkin perään, mistä ne ovat peräisin?

      • ei-teini

        Lieneekö monellekaan merkitystä onko virheitä vai ei.

        Hyviin tapoihin toki kuuluu käytetyn lähteen mainitseminen.


    • fed_nostaa_jälleen

      Automotive on vääntänyt uuden nimimerkin.
      Miltäs tuntuu, kun jäät jalkoihin omistamalleni nelivetopremiumille?

      • a-mobile

        Miltä tuntuu, kun et ole koskaan kokenut kuinka hyvä ohjaus voi olla kuten takavetoisessa autossa tai kuinka ketterästi auto kääntyy?

        https://www.youtube.com/watch?v=kYDJnsp93yU

        Tässäpä sinulle kokemattomalle pikku pallukalle video siitä nelivedolla ajamisesta. Pari kertaa vuodessa käyn taloudessa olevalla aidolla nelivedolla ajamassa, se riittää. Takavetohybridillä muuten. Ja sillä yllätetään myös talvisella kaupunkitiellä yllättävän monet nelivedot. Kuten esimerkiksi juurikin videon paikassa. Miksi pitää vilkutella valoja vielä päälle kun takavetoinen hybridi yksinkertaisesti näyttää takavaloja?

        Sanon vain sen, että todella jäisellä tiellä jos jään nelivedolle, niin ei tunnu miltään. Tiedän aivan hyvin mitä jokainen vetotapa tarjoaa, siksi ajan takavetoisella. Huomioithan, että kun sinä et ole metriäkään ajanut autovalmistajien testiradoilla, niin itse olen tehnyt sitä työkseni vuosia.


      • SuunnittelsitMoottoreita
        a-mobile kirjoitti:

        Miltä tuntuu, kun et ole koskaan kokenut kuinka hyvä ohjaus voi olla kuten takavetoisessa autossa tai kuinka ketterästi auto kääntyy?

        https://www.youtube.com/watch?v=kYDJnsp93yU

        Tässäpä sinulle kokemattomalle pikku pallukalle video siitä nelivedolla ajamisesta. Pari kertaa vuodessa käyn taloudessa olevalla aidolla nelivedolla ajamassa, se riittää. Takavetohybridillä muuten. Ja sillä yllätetään myös talvisella kaupunkitiellä yllättävän monet nelivedot. Kuten esimerkiksi juurikin videon paikassa. Miksi pitää vilkutella valoja vielä päälle kun takavetoinen hybridi yksinkertaisesti näyttää takavaloja?

        Sanon vain sen, että todella jäisellä tiellä jos jään nelivedolle, niin ei tunnu miltään. Tiedän aivan hyvin mitä jokainen vetotapa tarjoaa, siksi ajan takavetoisella. Huomioithan, että kun sinä et ole metriäkään ajanut autovalmistajien testiradoilla, niin itse olen tehnyt sitä työkseni vuosia.

        No eipä ole häävi duuni sinullakaan.


      • a-mobile

        Miten tämä työkuvioihin liittyy?

        Jos silloin tällöin otan lahjaksi yritysvierailulta saamani kojelautakameran mukaan tai otan jonkun kännykkävideon kädettömille, niin tarkoittaako se, että se on päätyötäni?

        Autotoimittajille joita tunnen se saattaisi ollakin tärkeää, mutta he julkaisevat työnantajamediansa nimissä yleensä kovin voideltuja juttuja. Vai olisiko mukavaa kun lehdistöautoista ei enää saisikaan autoa yhtä helposti kuin kollega siksi, että olet kirjoittanut turhan kriittisen jutun suuresta valmistajasta?

        Nämä satunnaiset videoklipit ovat vain vastapainona niille veijareille, jotka ovat autoista keskustelun sijaan niin innokkaita keskustelemaan kaikesta muusta ja arvailemaan muiden keskustelijoiden sosioekonomista asemaa. Lisäksi naureskellaan, että minulla ei olisi todellisuudessa ajokorttiakaan. Siinäpä teille kokemattomille on sitä katseltavaa.


      • fed_nostaa_jälleen

        Miksi pyörit liikennevaloissa jaloissani? Etkö osaa kiihdyttää? Takapyörät vain sutivat paikoillaan ja perä heittää viereiselle kaistalle. Naama kiihtyy, mutta koppero ei. Olisit ostanut kunnon auton.


      • a-mobile

        Voivoi, lue ylempänä oleva kirjoitukseni. Katso myös aloituksessa oleva video.
        Monet nelivedotkin on yllätetty takavetoisella hybridillä, sellaisestahan sinulla ei ole edes sitä millimetrin ajokokemusta.

        Tuntuu itseasiassa näitä uudella haldex-tyyppisellä nelivedolla varustettuja Audi quattro-kuskeja ihmetyttävän, kun takavetoinen ei meinaa pakkaskelilläkään jäädä siitä rinnalta kiihdytettäessä kuin puolikkaan autonmitan.

        Etuvedot sitten kaukana perässä. Hauskinta on, että nelivetokuski ei pääse ikinä nauttimaan kuitenkaan siitä ohjaustunnosta ja ketteryydestä, mitä takavetoinen hybridini tarjoaa.
        Jos minua kiinnostaa kunnon lumimyrskyssä (se muutaman kerran vuodessa) lähteä jotakin Skodakuskeja kiusaamaan, niin silloin otan aidon quattron tallista käyttööni. EI se silti ajotuntumassa pärjää mitenkään takavetoiselle hybridilleni.

        Hanki kokemusta niin ymmärrät.


      • a-mobile

        Ja vielä tiedoksi tälle kommentille "suunnittelisit moottoreita" sanoisin, että luuletko tosissasi, että ne moottoreiden suunnittelijat sitten testaavat kuluttajille ne tuotoksensa?

        On syynsä, miksi erikseen on käytännönläheisempiä insinöörejä ja sitten niitä tutkimusinsinöörejä. Kaikilla on paikkansa, mutta testi-insinöörit ovat enemmän kentällä, suunnittelijatiimi toimistossa.

        Suunnittelijatiimin jäsenistä yksikään ei pääse testitiimin jäsenen kierrosaikoihin, tai osaa ottaa huomioon tekijöitä ajettavuudessa, mitä testitiimiläinen huomioi. Testitiimin jäsen ei toisaalta osaa käyttää suunnitteluohjelmistoja ja mukautua suunnitteluporukan projektisykleihin samalla rutiinilla kuin suunnitteluinsinööri.


      • fed_nostaa_jälleen
        a-mobile kirjoitti:

        Voivoi, lue ylempänä oleva kirjoitukseni. Katso myös aloituksessa oleva video.
        Monet nelivedotkin on yllätetty takavetoisella hybridillä, sellaisestahan sinulla ei ole edes sitä millimetrin ajokokemusta.

        Tuntuu itseasiassa näitä uudella haldex-tyyppisellä nelivedolla varustettuja Audi quattro-kuskeja ihmetyttävän, kun takavetoinen ei meinaa pakkaskelilläkään jäädä siitä rinnalta kiihdytettäessä kuin puolikkaan autonmitan.

        Etuvedot sitten kaukana perässä. Hauskinta on, että nelivetokuski ei pääse ikinä nauttimaan kuitenkaan siitä ohjaustunnosta ja ketteryydestä, mitä takavetoinen hybridini tarjoaa.
        Jos minua kiinnostaa kunnon lumimyrskyssä (se muutaman kerran vuodessa) lähteä jotakin Skodakuskeja kiusaamaan, niin silloin otan aidon quattron tallista käyttööni. EI se silti ajotuntumassa pärjää mitenkään takavetoiselle hybridilleni.

        Hanki kokemusta niin ymmärrät.

        Voi sentään sinua poloista. Menit ostamaan quattron. En enää yhtään ihmettele suhtautumisesi nelivetoautoihin. Oikein suunniteltu ja laitettu jatkuva neliveto se olla pitää!


      • A-mobile

        En ostaisi itse nelivetoa, koska takaveto on minulle parempi. Kihlatullani on sellainen,mutta se on viimeistä tuotantoerää ennekuin automalli siirtyi pitkittäismoottoriseen haldex-tyyppiseen Ultra-quattroon.

        Sinun ajoista tai omistuksista ei ole mitään todisteita. Mutta tykkäät kokemattomuudessasi lässyttää.


      • fed_nostaa_jälleen

        Jotenkin tekstistäsi tulee vastaavanlainen tunne.


      • b-mobile
        SuunnittelsitMoottoreita kirjoitti:

        No eipä ole häävi duuni sinullakaan.

        Autoja voi ajaa, koeajaa ja koeistua peruskoulupohjalta aivan samoin kuin hokea uskontonsa mantraa "DSG ei kestä". Jonkin verran vaativampaa on tiettävästi suunnitella kestävä laatikko. Tähän varmaan perustuu selvästi havaittava kuittailu palstan takavetohybridi-uskovaisille.


      • oppositiomies
        a-mobile kirjoitti:

        Ja vielä tiedoksi tälle kommentille "suunnittelisit moottoreita" sanoisin, että luuletko tosissasi, että ne moottoreiden suunnittelijat sitten testaavat kuluttajille ne tuotoksensa?

        On syynsä, miksi erikseen on käytännönläheisempiä insinöörejä ja sitten niitä tutkimusinsinöörejä. Kaikilla on paikkansa, mutta testi-insinöörit ovat enemmän kentällä, suunnittelijatiimi toimistossa.

        Suunnittelijatiimin jäsenistä yksikään ei pääse testitiimin jäsenen kierrosaikoihin, tai osaa ottaa huomioon tekijöitä ajettavuudessa, mitä testitiimiläinen huomioi. Testitiimin jäsen ei toisaalta osaa käyttää suunnitteluohjelmistoja ja mukautua suunnitteluporukan projektisykleihin samalla rutiinilla kuin suunnitteluinsinööri.

        Kahdessa viimeisessä kappaleessa on asiaa siteeksi.

        Todennäköisesti aiemmassa kirjoituksessa sinulle ehdotettiin siirtymistä suunnitteluhommiin. Toisten tekeleiden kokeilu ei järin arvokasta ole. Hyvä suunnittelija tekee laakista valmista, mutta sellaisia ei autotehtaille tunnu riittävän. IT-alalla alkaa kokonaisvastuun käsite olla jo tuttu.

        Omasta puolestani sanoisin, että näprääminen joidenkin kierrosaikojen kanssa ei ole järin hedelmällistä. Parempi olisi keskittyä suorituskykytarkasteluihin, esim. siihen, montako henkilökilometriä vuorokaudessa jollain autolla on mahdollista saavuttaa tiettyjen nopeusrajoitusten puitteissa tietyllä reitillä ja yleisillä teillä. Myöskin auton päästämien saasteiden (ml. melusaaste) tarkastelu on vaivan arvoista.


      • a-mobile

        Oletko aivan tosissasi näissä mullistavissa ajatuksissasi?

        Olemme autopalstalla, enkä ala sinulle autokeskustelussa IT-alan toiminnoista puhumaan, mutta jos olet ihan oikeasti IT-alalla, niin luulisi sinun ymmärtävän HCI näkökulmaa ja käytettävyystestausmenetelmien tärkeys.

        Tältä pohjalta tulet vielä kertomaan, kuinka autojen testitoiminnot tulisi suunnitella.
        Voi veljet mitä porukkaa. Eikä ole edes ajokokemusta, silti kaikkitietävä.


      • KansalaisaloitteenPaikka
        oppositiomies kirjoitti:

        Kahdessa viimeisessä kappaleessa on asiaa siteeksi.

        Todennäköisesti aiemmassa kirjoituksessa sinulle ehdotettiin siirtymistä suunnitteluhommiin. Toisten tekeleiden kokeilu ei järin arvokasta ole. Hyvä suunnittelija tekee laakista valmista, mutta sellaisia ei autotehtaille tunnu riittävän. IT-alalla alkaa kokonaisvastuun käsite olla jo tuttu.

        Omasta puolestani sanoisin, että näprääminen joidenkin kierrosaikojen kanssa ei ole järin hedelmällistä. Parempi olisi keskittyä suorituskykytarkasteluihin, esim. siihen, montako henkilökilometriä vuorokaudessa jollain autolla on mahdollista saavuttaa tiettyjen nopeusrajoitusten puitteissa tietyllä reitillä ja yleisillä teillä. Myöskin auton päästämien saasteiden (ml. melusaaste) tarkastelu on vaivan arvoista.

        "Parempi olisi keskittyä suorituskykytarkasteluihin"

        Joo, seitsenpaikkaiset verottomiksi, kaksipaikkaisille henkilöautoille viisinkertainen vero. Kaksiovisuudestakin voitaisiin periä joku vuosittainen jäännemaksu.


      • pitänee_uskoa_tuo
        a-mobile kirjoitti:

        Miten tämä työkuvioihin liittyy?

        Jos silloin tällöin otan lahjaksi yritysvierailulta saamani kojelautakameran mukaan tai otan jonkun kännykkävideon kädettömille, niin tarkoittaako se, että se on päätyötäni?

        Autotoimittajille joita tunnen se saattaisi ollakin tärkeää, mutta he julkaisevat työnantajamediansa nimissä yleensä kovin voideltuja juttuja. Vai olisiko mukavaa kun lehdistöautoista ei enää saisikaan autoa yhtä helposti kuin kollega siksi, että olet kirjoittanut turhan kriittisen jutun suuresta valmistajasta?

        Nämä satunnaiset videoklipit ovat vain vastapainona niille veijareille, jotka ovat autoista keskustelun sijaan niin innokkaita keskustelemaan kaikesta muusta ja arvailemaan muiden keskustelijoiden sosioekonomista asemaa. Lisäksi naureskellaan, että minulla ei olisi todellisuudessa ajokorttiakaan. Siinäpä teille kokemattomille on sitä katseltavaa.

        "itse olen tehnyt sitä työkseni vuosia. "


    • Aloittaja on täysin oikeassa, erittäin hyvä viesti. Toivottavasti skeidaajat edes vähän nyt heräisivät ruususen unestaan 😁

      • saasteista.ei.sanaakaan

        Voisitko yksilöidä väitteesi hieman tarkemmin?


    • lieneekö.liian.vaikeaa

      Tuohon listaukseen saisi jotain merkittävyyttä, jos siihen lisäisi hapenkulutukset.

    • Kusetus.jarkuu

      Nykyään kun maahantuoja asentaa skodiin pakolliset lisälämmittimet,että niillä suomen talvessa edes jotenkin pärjää.

      Niin nämähän nostavat jo ennestään korkeita kulutuksia ja päästöjä.

      Eikä noiden päästöistä veroteta eikä asiakkaalle mainita ennestäänkin korkeiden kulutuksien lisääntyvän.

    • 978978978

      Oleellinen puuttui, eli se kuinka hyvin auton voimansiirto reagoi kaasun painamiseen pikkuvauhdeissa.
      VAG tuotteet voi olla muuten vaikka kuinka hyviä mutta se järjetön viive voiman tuotossa vie ennemmin tai myöhemmin hermot.

      Esimerkiksi V60 D4 lähtee start-stop:lla moottori sammuksista ripeämmin liikkeelle kuin A4 2.0TDI kone käynnissä. Tehon kanssa tällä ei ole mitään tekemistä vaan vain moottori-voimansiirtopaketin toimivuuden kanssa.
      VAG ei vaan osaa tehdä toimivaa voimansiirtoa.

      • en.tajua

        Mitä horiset? Mikä "järjetön viive"?

        Mutta onhan se mukava, kun Skoda-palstalla on Volvo ja Audi mielessä.


      • hitaamminkin_ehtii

        Lieneekö tuolla kaikella suurtakaan merkitystä?


    • Huikeaa

      Uskokaa nyt hyvät ihmiset tätä autoilun jumalaa että takavetoinen on maailman paras vetotapa. Kukaan muu ei ole takavedolla koskaan ajanutkaan niin ei ole kokemusta kertynyt (kumma että esim. Nettiautossa on reilut 12000kpl takavetoja myynnissä) mutta ajokokemusta ei vaan muilla ole.. Vain tämä kaikkien autotehtaiden ”päiväuni” tietää ja osaa rattia pyörittää.. Kaikki muut autoilijat ovat vain ”pikku pallukoita” tähän tuntemattomaan lahjakkuuteen nähden.

    • Vroommbroom

      Jumalaut siin räsä koodisi hikoilee ja puristaa rattia raivosta kun 150 heppanen farkku menee samaan aikaan 0-60

    • Entäs_Jenkkien-Mielipide

      Mitäs sanoo aamotti kun USA:n palstoilla väitetään, että Toyotan Camry Hybrid ajaa kahdeksikkoa takaveto mese hyrbiidin ympärillä mutkaradalla?

      • a-mobile

        "USA:n palstoilla väitetään...."

        Miten olemme niin onnekkaita, että tulevaisuuden autoteollisuuden messias on keskuudessamme täällä palstalla.

        Trondheimiläisessä päiväkodissa Norjassa väitetään, että suurimmalla osalla siellä hoidossa olevista lapsista on enemmän ajokokemusta kuin sinulla.


    • Skodalla_Heterosti

      Saako heterot ajaa mesellä?

      "I've worked, in the distant past, as a consultant to Mercedes-Benz, which was interesting, at times. Elite Mercedes-Benzes are very impressive cars. To drive. But affordable Benzes are profoundly gay - and I mean ‘Village People’ gay. ‘John Wayne’ gay. ‘Leather chaps with matching G-string (yee-haw)’ gay. Which is fine, if that’s what you want … but it comes as something of a shock if, at a seemingly affordable price, you’re after something a little more heterosexual. Except of course in prison."

      John Cadogan, MB konsultti

      https://autoexpert.com.au/posts/top-10-mercedes-benz-myths

      • a-mobile

        Näillä A-sarjalaisilla tai CLA mallithan ovat juuri tällaisia. Uskomatonta kuinka se statushakuinen ja kokematon toimiston sporttinen keskivartaloläski maksaa etuvetoisesta Renaultista Mersun logoilla ja AMG paketeillä saman verran kuin saisi Business-mallisen takavetoisen C180 mallin. Kun ei mitään auton ajettavuudesta ymmärrä eikä ole ehkä edes sitä kymmenen metrin ajokokemusta kyseisellä vetotavalla, niin silloin valitsee etuvedon takavedon sijasta. Saksalainen Auto, Motor & Sport vertaili muuten muutama vuosi sitten CLA:n ja C-sarjan farmarin, tuloksena totaalinen täystyrmäys, voitto kirkkaasti C-sarjan takavetomallille.

        Tämä on hyvä osoitus, että jos kokematon ja kädetön skodisti joskus päätyisi Renaultiin Mersun logoilla, niin lopputulos voisi olla juurikin joku CLA 180 Shooting Brake AMG tekstillä, helmoilla ja vanteilla. Olen huomannut kuinka näitäkin on erityisen huvittava jättää "ei-AMG" E350e takavetohybridillä. Samaan kädettömään sakkiin menee kuin Skoda Octavia RS kuskit.

        Tähän linkittämääsi juttuusi täytyy kommentoida, että valitsitpa mielenkiintoisen kohdan. Ehkä et ymmärrä englantia tarpeeksi, niin tunnistaessasi sanan GAY täytyi se osa jutusta liittää tänne. Lisäksi jutun kaveri on työskennellyt vuosia sitten Mercedeksellä konsulttina.

        Menepä kielikursseille seuraavaksi sen lisäksi, etä hankit ajokokemusta ja ymmärrystä autoista. Suurin osa kritiikistä on juurikin näitä ylihinnoiteltuja etuvetomalleja. Lisäksi australialaiseen tyyliin ironisesti naureskellaan organisaation markkinatutkimusmenetelmille ja markkinointitaktiikoille.

        Kerrotaan myös Aasialaisten autojen tarjoavan enemmän samalla rahalla, mikä on tietyissä osin totta. Mazda MX-5 on parempi ajaa kuin Mercedes SLK, kun ajetaan lähempänä äärirajoja. Toyota GT86 käyttäytyy radalla ketterämmin kuin satoja kiloja painavampi takavetoinen C250-sarjan coupe.

        Lopputuloksessa myös voit huomata kuinka toimittaja nauraa etuvetoisille Renault-Mersuille, aivan kuten minäkin. Niitä hankkivat vain kädettömät ja kokemattomat, joille motiivina on vain tähtikeula Renaultin tekniikalla ja kiva ulkonäkö. Ajettavuudesta viis.

        Siirretäänpä ajatus Suomeen. Minkälaisen auton saat Suomessa 49 900 euron hinnalla?

        Esimerkiksi 2018 vuoden alussa Mercedes C350e hybridi farmari Business paketilla oli juurikin hinnoiteltu näin. Kyseinen plug-in-hybridi tarjoaa samanlaisen suorituskyvyn nopeusrajoitusten puitteissa kuin 2008 Audi S6 V10 farmari. Silti täydellisessä ymmärryksen puutteessa toimiston huonosti istuvaan Dressmannin pikkutakkiin sonnustautunut kingi läähättää Skoda Octavia RS 2.0 TDI perään, jossa Challenge-pakettien ja muiden typerien hilujen jälkeen on hintaa jo yli 45 000 euroa. Ja jäät katselemaan takavetoisen hybridin takavaloja samalla hintalapulla.


      • Mb.Vasta.Eläkkeellä

        Trolli, omia sanojasi lainaten. "Ei kannata ahdistua" ;)


      • Forester

        Hän puhuu leikkiä tosissaan. Mokoma a-koppimesetrolli.


      • ajan_ratikalla
        a-mobile kirjoitti:

        Näillä A-sarjalaisilla tai CLA mallithan ovat juuri tällaisia. Uskomatonta kuinka se statushakuinen ja kokematon toimiston sporttinen keskivartaloläski maksaa etuvetoisesta Renaultista Mersun logoilla ja AMG paketeillä saman verran kuin saisi Business-mallisen takavetoisen C180 mallin. Kun ei mitään auton ajettavuudesta ymmärrä eikä ole ehkä edes sitä kymmenen metrin ajokokemusta kyseisellä vetotavalla, niin silloin valitsee etuvedon takavedon sijasta. Saksalainen Auto, Motor & Sport vertaili muuten muutama vuosi sitten CLA:n ja C-sarjan farmarin, tuloksena totaalinen täystyrmäys, voitto kirkkaasti C-sarjan takavetomallille.

        Tämä on hyvä osoitus, että jos kokematon ja kädetön skodisti joskus päätyisi Renaultiin Mersun logoilla, niin lopputulos voisi olla juurikin joku CLA 180 Shooting Brake AMG tekstillä, helmoilla ja vanteilla. Olen huomannut kuinka näitäkin on erityisen huvittava jättää "ei-AMG" E350e takavetohybridillä. Samaan kädettömään sakkiin menee kuin Skoda Octavia RS kuskit.

        Tähän linkittämääsi juttuusi täytyy kommentoida, että valitsitpa mielenkiintoisen kohdan. Ehkä et ymmärrä englantia tarpeeksi, niin tunnistaessasi sanan GAY täytyi se osa jutusta liittää tänne. Lisäksi jutun kaveri on työskennellyt vuosia sitten Mercedeksellä konsulttina.

        Menepä kielikursseille seuraavaksi sen lisäksi, etä hankit ajokokemusta ja ymmärrystä autoista. Suurin osa kritiikistä on juurikin näitä ylihinnoiteltuja etuvetomalleja. Lisäksi australialaiseen tyyliin ironisesti naureskellaan organisaation markkinatutkimusmenetelmille ja markkinointitaktiikoille.

        Kerrotaan myös Aasialaisten autojen tarjoavan enemmän samalla rahalla, mikä on tietyissä osin totta. Mazda MX-5 on parempi ajaa kuin Mercedes SLK, kun ajetaan lähempänä äärirajoja. Toyota GT86 käyttäytyy radalla ketterämmin kuin satoja kiloja painavampi takavetoinen C250-sarjan coupe.

        Lopputuloksessa myös voit huomata kuinka toimittaja nauraa etuvetoisille Renault-Mersuille, aivan kuten minäkin. Niitä hankkivat vain kädettömät ja kokemattomat, joille motiivina on vain tähtikeula Renaultin tekniikalla ja kiva ulkonäkö. Ajettavuudesta viis.

        Siirretäänpä ajatus Suomeen. Minkälaisen auton saat Suomessa 49 900 euron hinnalla?

        Esimerkiksi 2018 vuoden alussa Mercedes C350e hybridi farmari Business paketilla oli juurikin hinnoiteltu näin. Kyseinen plug-in-hybridi tarjoaa samanlaisen suorituskyvyn nopeusrajoitusten puitteissa kuin 2008 Audi S6 V10 farmari. Silti täydellisessä ymmärryksen puutteessa toimiston huonosti istuvaan Dressmannin pikkutakkiin sonnustautunut kingi läähättää Skoda Octavia RS 2.0 TDI perään, jossa Challenge-pakettien ja muiden typerien hilujen jälkeen on hintaa jo yli 45 000 euroa. Ja jäät katselemaan takavetoisen hybridin takavaloja samalla hintalapulla.

        Paljon kirjoitat. Kiinnostavaa asiaa perin vähän.


      • A-mobile

        Niin koska et ymmärrä puoliakaan asioista. Kokemustakaan sinulla ei autoista juuri ole. Testiradalla et sitten olekaan ikinä ajanut.

        Kiinnostaako se, että sporttisen perheurheiluautona myytävä Octavia RS bensaturbo onnettomalla etuvedolla DSG:llä ja 230hv tehoilla menee parhaimmillaankin täysillä yrittämällä tasoissa 0-50 kmh momentinmuunnin automaatilla varustetun hinnat alkaen takavetoisen ison 1800kg 150hv perhefarkun kanssa?

        Takavetoinen hybridi sedan näyttää sitten puolestaan näyttää jo reilusti takavaloja.


      • tärkeämpääkin_on
        A-mobile kirjoitti:

        Niin koska et ymmärrä puoliakaan asioista. Kokemustakaan sinulla ei autoista juuri ole. Testiradalla et sitten olekaan ikinä ajanut.

        Kiinnostaako se, että sporttisen perheurheiluautona myytävä Octavia RS bensaturbo onnettomalla etuvedolla DSG:llä ja 230hv tehoilla menee parhaimmillaankin täysillä yrittämällä tasoissa 0-50 kmh momentinmuunnin automaatilla varustetun hinnat alkaen takavetoisen ison 1800kg 150hv perhefarkun kanssa?

        Takavetoinen hybridi sedan näyttää sitten puolestaan näyttää jo reilusti takavaloja.

        No, ei todellakaan kiinnosta!


    • ei_heittoja

      >Katsellaampa sitten tavallisella asvalttipinnalla tehdyt mittaustulokset

      Mitä tarkoitat 'tavallisella asvaltilla'? Taannoinen työnantajani kilpailutti ahkerasti teiden asvaltointiurakat ja jo tarjouspyynnöissä tivattiin asvaltin laadusta selvityksiä.

      • A-mobile

        Tämä on tehostesana painottamaan, että mittaukset tehdään tosiaan Kuivalla tienpinnalla. Tämä on edelleenkin vaikeata monille käsittää, että esimerkiksi sille etuvetoiselle Superb 2.0 TDI 190hv voi valmistaja luvata esitteessään vaikka 5s 0-100 kmh, mutta TM mitannut 8,7s ja totuus on kuten uudella 204HV AUDI A6 farkulla mitatusti siinä 8,5s-9,0s välillä parhaimmillaankin. VAG lupaa kyllä puheissaan molemmille 7,5-7,8s aikoja.

        Takavetoiset E220d ja BMW 520dA näyttivät muuten tehokkaammalle AUDI A6 40TDI aika reilusti takavaloja Saksalaisessa testissä.


      • SekuntiSinneTaiTänne
        A-mobile kirjoitti:

        Tämä on tehostesana painottamaan, että mittaukset tehdään tosiaan Kuivalla tienpinnalla. Tämä on edelleenkin vaikeata monille käsittää, että esimerkiksi sille etuvetoiselle Superb 2.0 TDI 190hv voi valmistaja luvata esitteessään vaikka 5s 0-100 kmh, mutta TM mitannut 8,7s ja totuus on kuten uudella 204HV AUDI A6 farkulla mitatusti siinä 8,5s-9,0s välillä parhaimmillaankin. VAG lupaa kyllä puheissaan molemmille 7,5-7,8s aikoja.

        Takavetoiset E220d ja BMW 520dA näyttivät muuten tehokkaammalle AUDI A6 40TDI aika reilusti takavaloja Saksalaisessa testissä.

        Onko tuolla jotain merkitystä? Esimerkiksi minulle.


    • mölyt.kuriin

      Minua kiinnostaisivat melumittaustulokset metrin ja kymmenen metrin etäisyydeltä muutamilla eri nopeuksilla ja tyhjäkäynnillä paikallaan.

    • oli.liian.vaikea.kysymys

      Selittäisitkö minulle, miten voin hyödyntää arjessa noita luettelemiasi lukuja? Arjessani vien lapset kouluun (noin 20 km), tiputan sitten miehen odottamaan linjuria työpaikan suuntaan. iltapäivällä haen lapset koulusta miehen tullessa naapurimme kyydissä kotiin. Muutamana päivänä viikossa matkaan sisältyy myös käynti ruokaostoksilla. Perheen pienimmät ovat ajossa aina mukana. Skodaa meillä ei ole mm. siitä syystä, ettei edellisen autonvaihdon yhteydessä ollut sopivaa neljälle lapselle. Nyt auto on miltei kuusivuotias ja vaihtohaluja olisi.

      • A-mobile

        No sehän on tietenkin skodistien valikoiva katse, joka ei halua rekisteröidä saman konsernin eri merkkien päivittäistä perseilyä ja tempomista. Kädettömät, stressaantuneet ja ritsastaan liikoja luulevat mopomoottori-Audistit A3 malleillaan ja Octavia RS kuskit jätetään ihan reippaasti paikan tullen katselemaan takavaloja. Yleensä se perässä roikkuminen ja kikkailu loppuu siihen kun kerran jättää takavetoisella hybridillä oikein kunnolla.


      • Forester

        Noin viksuksi miäheksi puhut yllättävän levottomia.
        Mistä tiedät sinulle vastaajien automerkit?


    • takavalo

      Ketjun aloittaja täysin pelleksi tehnyt itseään jo pitkään ja loppua ei näy.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2784
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2624
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      31
      1739
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1713
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1649
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1252
    8. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    10. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      66
      1063
    Aihe