Miltä tuntuu, kun automyyjä myy sinulle hullunkiilto silmissään nykyisin niin "muodikkaan" SUV tai CUV mallin ja luovutuksen jälkeen naureskelee sitä, että sai korkeamman myyntikatteen vuoksi myös paremman myyntiproviision?
Lisäksi sinulle saatettiin myydä joku urheilullisuutta korostava paketti, kuten Sportline Skodalla tai kokonaan urheiluautonaksi Skodan myyjällä määritelty malli kuten Octavia RS.
Tämä sporttipakettien myynti on sama kuin laitat 100kg sohvaperunalle Adidaksen tuulipuvun päälle ja jalkapallokengät jalkaan. Läski saattaa hetkeksi tuntea itsensä sporttiseksi, mutta kyyti on kylmää kun laitetaan kentälle pelaamaan. Tietenkin sohvaperuna tuntee itsensä sporttiseksi, kun hölkkäilee 130kg perunan ohitse kentällä, jolla on kaiken lisäksi jalassaan kumisaappaat.
Katsellaampa sitten tavallisella asvalttipinnalla tehdyt mittaustulokset: joukolle perheautomalleja:
2017 Skoda Octavia RS230 (etuveto):
0-50 km/h: 3,0s
0-100 km/h: 6,9s
2018 Seat Cupra R 310hv (etuveto):
0-50 km/h: 2,9s
0-100 km/h: 6,1s
2018 Skoda Karoq 1.5 TSI DSG 150hv (etuveto):
0-50 km/h: 3,7s
0-100 km/h: 9,5s
2018 Audi Q3 35 TFSI S-Tronic 150hv (etuveto):
0-50 km/h: 3,4s
0-100 km/h: 9,8s
2016 Audi A6 Avant 2.0 TDI 190hv (etuveto):
0-50 km/h: 3,3s
0-100 km/h: 9,3s
2019 Volvo V60 D4 A 190hv (etuveto):
0-50 km/h: 3,0s
0-100 km/h: 8,5s
2016 Mercedes C350e Hybrid 279hv (takaveto):
0-50 km/h: 2,1s
0-100 km/h: 5,9s
2015 Mercedes C250d A 204hv (takaveto):
0-50 km/h: 2,3s
0-100 km/h: 6,9s
2010 Mercedes CLS 350 CDI 265hv (takaveto):
0-50 km/h: 2,3s
0-100 km/h: 6,3s
2017 Mercedes E200d A farmari 150hv (takaveto):
0-50 km/h: 2,9s
0-100 km/h: 9,0s
2017 Mercedes E200 bensa A farmari 184hv (takaveto):
0-50 km/h: 2,7s
0-100 km/h: 8,4s
2017 Volvo XC90 D5 AWD R-Design 235hv (neliveto):
0-50 km/h: 3,2s
0-100 km/h: 8,9s
2018 Volvo XC60 D4 AWD 190hv (neliveto):
0-50 km/h: 3,0s
0-100 km/h: 8,9s
2018 Volvo V90 T8 (Twin Engine) 408hv (neliveto):
0-50 km/h: 2,6s
0-100 km/h: 6,0s
Ei kannata ahdistua mittaustuloksista
50
71
Vastaukset
Niin. Mitä sitten?
- a-mobile
Etuveto jää talvikelilläkin katselemaan takavaloja.
Joku lippisjannu ja blondi akka vieressään yritti kovasti päättyvältä kaistalta vedellä villisti jonon kärjille Tammistossa Vantaalla. Jäi katselemaan takavetoisen hybridin takavalojani.
Kyykytysvideo ja sIrkusmusiikkia, kuten VAG asiaan kuuluu. Sama musiikkihan löytyy videossa, jossa perheurheiluauto Octavia RS jää katselemaan muutaman kerran mukavasti takavetoisen hybridin takavaloja.
https://www.youtube.com/watch?v=GnnFHnLiWwQ - juhakyykkö
skodia pitää gyygyttäää
- Pelottaa.Ajaa
Miksi sää oot ottanu pois ne sun ajovideot?
Niitä oli kiva katella, harvoin näkee yhtä ajotaidotonta autonratissa, kaksi kättä, mutta ihan kädetön, siis ihan kuka tahansa sais takavedon pysymään paremmin ladulla kuin sinä, uskomatonta tumpelointia ;)
Paa ne takas juutuuppiin pliide! - näin.se.vaan.on
Eipä voisi vähempää kiinnostaa!
- aikuinen_mies
Ei todellakaan tunnu miltään. Automyyjä ei myy minulle mitään trakroreita.
En pidä moottorin pöristelyä minään urheiluna. Eipä silti, en myöskään mitään potkupalloilua.
Mtähän nuo listaamasi jutut vaikuttavat minun elämääni? Tai sinun? On niin teiniä, niin teiniä... - Asiavihre
Sinulla on virheitä noissa tuloksissa. Laitatko linkin perään, mistä ne ovat peräisin?
- ei-teini
Lieneekö monellekaan merkitystä onko virheitä vai ei.
Hyviin tapoihin toki kuuluu käytetyn lähteen mainitseminen.
- fed_nostaa_jälleen
Automotive on vääntänyt uuden nimimerkin.
Miltäs tuntuu, kun jäät jalkoihin omistamalleni nelivetopremiumille?- a-mobile
Miltä tuntuu, kun et ole koskaan kokenut kuinka hyvä ohjaus voi olla kuten takavetoisessa autossa tai kuinka ketterästi auto kääntyy?
https://www.youtube.com/watch?v=kYDJnsp93yU
Tässäpä sinulle kokemattomalle pikku pallukalle video siitä nelivedolla ajamisesta. Pari kertaa vuodessa käyn taloudessa olevalla aidolla nelivedolla ajamassa, se riittää. Takavetohybridillä muuten. Ja sillä yllätetään myös talvisella kaupunkitiellä yllättävän monet nelivedot. Kuten esimerkiksi juurikin videon paikassa. Miksi pitää vilkutella valoja vielä päälle kun takavetoinen hybridi yksinkertaisesti näyttää takavaloja?
Sanon vain sen, että todella jäisellä tiellä jos jään nelivedolle, niin ei tunnu miltään. Tiedän aivan hyvin mitä jokainen vetotapa tarjoaa, siksi ajan takavetoisella. Huomioithan, että kun sinä et ole metriäkään ajanut autovalmistajien testiradoilla, niin itse olen tehnyt sitä työkseni vuosia. - SuunnittelsitMoottoreita
a-mobile kirjoitti:
Miltä tuntuu, kun et ole koskaan kokenut kuinka hyvä ohjaus voi olla kuten takavetoisessa autossa tai kuinka ketterästi auto kääntyy?
https://www.youtube.com/watch?v=kYDJnsp93yU
Tässäpä sinulle kokemattomalle pikku pallukalle video siitä nelivedolla ajamisesta. Pari kertaa vuodessa käyn taloudessa olevalla aidolla nelivedolla ajamassa, se riittää. Takavetohybridillä muuten. Ja sillä yllätetään myös talvisella kaupunkitiellä yllättävän monet nelivedot. Kuten esimerkiksi juurikin videon paikassa. Miksi pitää vilkutella valoja vielä päälle kun takavetoinen hybridi yksinkertaisesti näyttää takavaloja?
Sanon vain sen, että todella jäisellä tiellä jos jään nelivedolle, niin ei tunnu miltään. Tiedän aivan hyvin mitä jokainen vetotapa tarjoaa, siksi ajan takavetoisella. Huomioithan, että kun sinä et ole metriäkään ajanut autovalmistajien testiradoilla, niin itse olen tehnyt sitä työkseni vuosia.No eipä ole häävi duuni sinullakaan.
- a-mobile
Miten tämä työkuvioihin liittyy?
Jos silloin tällöin otan lahjaksi yritysvierailulta saamani kojelautakameran mukaan tai otan jonkun kännykkävideon kädettömille, niin tarkoittaako se, että se on päätyötäni?
Autotoimittajille joita tunnen se saattaisi ollakin tärkeää, mutta he julkaisevat työnantajamediansa nimissä yleensä kovin voideltuja juttuja. Vai olisiko mukavaa kun lehdistöautoista ei enää saisikaan autoa yhtä helposti kuin kollega siksi, että olet kirjoittanut turhan kriittisen jutun suuresta valmistajasta?
Nämä satunnaiset videoklipit ovat vain vastapainona niille veijareille, jotka ovat autoista keskustelun sijaan niin innokkaita keskustelemaan kaikesta muusta ja arvailemaan muiden keskustelijoiden sosioekonomista asemaa. Lisäksi naureskellaan, että minulla ei olisi todellisuudessa ajokorttiakaan. Siinäpä teille kokemattomille on sitä katseltavaa. - fed_nostaa_jälleen
Miksi pyörit liikennevaloissa jaloissani? Etkö osaa kiihdyttää? Takapyörät vain sutivat paikoillaan ja perä heittää viereiselle kaistalle. Naama kiihtyy, mutta koppero ei. Olisit ostanut kunnon auton.
- a-mobile
Voivoi, lue ylempänä oleva kirjoitukseni. Katso myös aloituksessa oleva video.
Monet nelivedotkin on yllätetty takavetoisella hybridillä, sellaisestahan sinulla ei ole edes sitä millimetrin ajokokemusta.
Tuntuu itseasiassa näitä uudella haldex-tyyppisellä nelivedolla varustettuja Audi quattro-kuskeja ihmetyttävän, kun takavetoinen ei meinaa pakkaskelilläkään jäädä siitä rinnalta kiihdytettäessä kuin puolikkaan autonmitan.
Etuvedot sitten kaukana perässä. Hauskinta on, että nelivetokuski ei pääse ikinä nauttimaan kuitenkaan siitä ohjaustunnosta ja ketteryydestä, mitä takavetoinen hybridini tarjoaa.
Jos minua kiinnostaa kunnon lumimyrskyssä (se muutaman kerran vuodessa) lähteä jotakin Skodakuskeja kiusaamaan, niin silloin otan aidon quattron tallista käyttööni. EI se silti ajotuntumassa pärjää mitenkään takavetoiselle hybridilleni.
Hanki kokemusta niin ymmärrät. - a-mobile
Ja vielä tiedoksi tälle kommentille "suunnittelisit moottoreita" sanoisin, että luuletko tosissasi, että ne moottoreiden suunnittelijat sitten testaavat kuluttajille ne tuotoksensa?
On syynsä, miksi erikseen on käytännönläheisempiä insinöörejä ja sitten niitä tutkimusinsinöörejä. Kaikilla on paikkansa, mutta testi-insinöörit ovat enemmän kentällä, suunnittelijatiimi toimistossa.
Suunnittelijatiimin jäsenistä yksikään ei pääse testitiimin jäsenen kierrosaikoihin, tai osaa ottaa huomioon tekijöitä ajettavuudessa, mitä testitiimiläinen huomioi. Testitiimin jäsen ei toisaalta osaa käyttää suunnitteluohjelmistoja ja mukautua suunnitteluporukan projektisykleihin samalla rutiinilla kuin suunnitteluinsinööri. - fed_nostaa_jälleen
a-mobile kirjoitti:
Voivoi, lue ylempänä oleva kirjoitukseni. Katso myös aloituksessa oleva video.
Monet nelivedotkin on yllätetty takavetoisella hybridillä, sellaisestahan sinulla ei ole edes sitä millimetrin ajokokemusta.
Tuntuu itseasiassa näitä uudella haldex-tyyppisellä nelivedolla varustettuja Audi quattro-kuskeja ihmetyttävän, kun takavetoinen ei meinaa pakkaskelilläkään jäädä siitä rinnalta kiihdytettäessä kuin puolikkaan autonmitan.
Etuvedot sitten kaukana perässä. Hauskinta on, että nelivetokuski ei pääse ikinä nauttimaan kuitenkaan siitä ohjaustunnosta ja ketteryydestä, mitä takavetoinen hybridini tarjoaa.
Jos minua kiinnostaa kunnon lumimyrskyssä (se muutaman kerran vuodessa) lähteä jotakin Skodakuskeja kiusaamaan, niin silloin otan aidon quattron tallista käyttööni. EI se silti ajotuntumassa pärjää mitenkään takavetoiselle hybridilleni.
Hanki kokemusta niin ymmärrät.Voi sentään sinua poloista. Menit ostamaan quattron. En enää yhtään ihmettele suhtautumisesi nelivetoautoihin. Oikein suunniteltu ja laitettu jatkuva neliveto se olla pitää!
- A-mobile
En ostaisi itse nelivetoa, koska takaveto on minulle parempi. Kihlatullani on sellainen,mutta se on viimeistä tuotantoerää ennekuin automalli siirtyi pitkittäismoottoriseen haldex-tyyppiseen Ultra-quattroon.
Sinun ajoista tai omistuksista ei ole mitään todisteita. Mutta tykkäät kokemattomuudessasi lässyttää. - fed_nostaa_jälleen
Jotenkin tekstistäsi tulee vastaavanlainen tunne.
- b-mobile
SuunnittelsitMoottoreita kirjoitti:
No eipä ole häävi duuni sinullakaan.
Autoja voi ajaa, koeajaa ja koeistua peruskoulupohjalta aivan samoin kuin hokea uskontonsa mantraa "DSG ei kestä". Jonkin verran vaativampaa on tiettävästi suunnitella kestävä laatikko. Tähän varmaan perustuu selvästi havaittava kuittailu palstan takavetohybridi-uskovaisille.
- oppositiomies
a-mobile kirjoitti:
Ja vielä tiedoksi tälle kommentille "suunnittelisit moottoreita" sanoisin, että luuletko tosissasi, että ne moottoreiden suunnittelijat sitten testaavat kuluttajille ne tuotoksensa?
On syynsä, miksi erikseen on käytännönläheisempiä insinöörejä ja sitten niitä tutkimusinsinöörejä. Kaikilla on paikkansa, mutta testi-insinöörit ovat enemmän kentällä, suunnittelijatiimi toimistossa.
Suunnittelijatiimin jäsenistä yksikään ei pääse testitiimin jäsenen kierrosaikoihin, tai osaa ottaa huomioon tekijöitä ajettavuudessa, mitä testitiimiläinen huomioi. Testitiimin jäsen ei toisaalta osaa käyttää suunnitteluohjelmistoja ja mukautua suunnitteluporukan projektisykleihin samalla rutiinilla kuin suunnitteluinsinööri.Kahdessa viimeisessä kappaleessa on asiaa siteeksi.
Todennäköisesti aiemmassa kirjoituksessa sinulle ehdotettiin siirtymistä suunnitteluhommiin. Toisten tekeleiden kokeilu ei järin arvokasta ole. Hyvä suunnittelija tekee laakista valmista, mutta sellaisia ei autotehtaille tunnu riittävän. IT-alalla alkaa kokonaisvastuun käsite olla jo tuttu.
Omasta puolestani sanoisin, että näprääminen joidenkin kierrosaikojen kanssa ei ole järin hedelmällistä. Parempi olisi keskittyä suorituskykytarkasteluihin, esim. siihen, montako henkilökilometriä vuorokaudessa jollain autolla on mahdollista saavuttaa tiettyjen nopeusrajoitusten puitteissa tietyllä reitillä ja yleisillä teillä. Myöskin auton päästämien saasteiden (ml. melusaaste) tarkastelu on vaivan arvoista. - a-mobile
Oletko aivan tosissasi näissä mullistavissa ajatuksissasi?
Olemme autopalstalla, enkä ala sinulle autokeskustelussa IT-alan toiminnoista puhumaan, mutta jos olet ihan oikeasti IT-alalla, niin luulisi sinun ymmärtävän HCI näkökulmaa ja käytettävyystestausmenetelmien tärkeys.
Tältä pohjalta tulet vielä kertomaan, kuinka autojen testitoiminnot tulisi suunnitella.
Voi veljet mitä porukkaa. Eikä ole edes ajokokemusta, silti kaikkitietävä. - KansalaisaloitteenPaikka
oppositiomies kirjoitti:
Kahdessa viimeisessä kappaleessa on asiaa siteeksi.
Todennäköisesti aiemmassa kirjoituksessa sinulle ehdotettiin siirtymistä suunnitteluhommiin. Toisten tekeleiden kokeilu ei järin arvokasta ole. Hyvä suunnittelija tekee laakista valmista, mutta sellaisia ei autotehtaille tunnu riittävän. IT-alalla alkaa kokonaisvastuun käsite olla jo tuttu.
Omasta puolestani sanoisin, että näprääminen joidenkin kierrosaikojen kanssa ei ole järin hedelmällistä. Parempi olisi keskittyä suorituskykytarkasteluihin, esim. siihen, montako henkilökilometriä vuorokaudessa jollain autolla on mahdollista saavuttaa tiettyjen nopeusrajoitusten puitteissa tietyllä reitillä ja yleisillä teillä. Myöskin auton päästämien saasteiden (ml. melusaaste) tarkastelu on vaivan arvoista."Parempi olisi keskittyä suorituskykytarkasteluihin"
Joo, seitsenpaikkaiset verottomiksi, kaksipaikkaisille henkilöautoille viisinkertainen vero. Kaksiovisuudestakin voitaisiin periä joku vuosittainen jäännemaksu. - pitänee_uskoa_tuo
a-mobile kirjoitti:
Miten tämä työkuvioihin liittyy?
Jos silloin tällöin otan lahjaksi yritysvierailulta saamani kojelautakameran mukaan tai otan jonkun kännykkävideon kädettömille, niin tarkoittaako se, että se on päätyötäni?
Autotoimittajille joita tunnen se saattaisi ollakin tärkeää, mutta he julkaisevat työnantajamediansa nimissä yleensä kovin voideltuja juttuja. Vai olisiko mukavaa kun lehdistöautoista ei enää saisikaan autoa yhtä helposti kuin kollega siksi, että olet kirjoittanut turhan kriittisen jutun suuresta valmistajasta?
Nämä satunnaiset videoklipit ovat vain vastapainona niille veijareille, jotka ovat autoista keskustelun sijaan niin innokkaita keskustelemaan kaikesta muusta ja arvailemaan muiden keskustelijoiden sosioekonomista asemaa. Lisäksi naureskellaan, että minulla ei olisi todellisuudessa ajokorttiakaan. Siinäpä teille kokemattomille on sitä katseltavaa."itse olen tehnyt sitä työkseni vuosia. "
Aloittaja on täysin oikeassa, erittäin hyvä viesti. Toivottavasti skeidaajat edes vähän nyt heräisivät ruususen unestaan 😁
- saasteista.ei.sanaakaan
Voisitko yksilöidä väitteesi hieman tarkemmin?
- lieneekö.liian.vaikeaa
Tuohon listaukseen saisi jotain merkittävyyttä, jos siihen lisäisi hapenkulutukset.
- Kusetus.jarkuu
Nykyään kun maahantuoja asentaa skodiin pakolliset lisälämmittimet,että niillä suomen talvessa edes jotenkin pärjää.
Niin nämähän nostavat jo ennestään korkeita kulutuksia ja päästöjä.
Eikä noiden päästöistä veroteta eikä asiakkaalle mainita ennestäänkin korkeiden kulutuksien lisääntyvän. - 978978978
Oleellinen puuttui, eli se kuinka hyvin auton voimansiirto reagoi kaasun painamiseen pikkuvauhdeissa.
VAG tuotteet voi olla muuten vaikka kuinka hyviä mutta se järjetön viive voiman tuotossa vie ennemmin tai myöhemmin hermot.
Esimerkiksi V60 D4 lähtee start-stop:lla moottori sammuksista ripeämmin liikkeelle kuin A4 2.0TDI kone käynnissä. Tehon kanssa tällä ei ole mitään tekemistä vaan vain moottori-voimansiirtopaketin toimivuuden kanssa.
VAG ei vaan osaa tehdä toimivaa voimansiirtoa.- en.tajua
Mitä horiset? Mikä "järjetön viive"?
Mutta onhan se mukava, kun Skoda-palstalla on Volvo ja Audi mielessä. - hitaamminkin_ehtii
Lieneekö tuolla kaikella suurtakaan merkitystä?
- Huikeaa
Uskokaa nyt hyvät ihmiset tätä autoilun jumalaa että takavetoinen on maailman paras vetotapa. Kukaan muu ei ole takavedolla koskaan ajanutkaan niin ei ole kokemusta kertynyt (kumma että esim. Nettiautossa on reilut 12000kpl takavetoja myynnissä) mutta ajokokemusta ei vaan muilla ole.. Vain tämä kaikkien autotehtaiden ”päiväuni” tietää ja osaa rattia pyörittää.. Kaikki muut autoilijat ovat vain ”pikku pallukoita” tähän tuntemattomaan lahjakkuuteen nähden.
- Vroommbroom
Jumalaut siin räsä koodisi hikoilee ja puristaa rattia raivosta kun 150 heppanen farkku menee samaan aikaan 0-60
- Entäs_Jenkkien-Mielipide
Mitäs sanoo aamotti kun USA:n palstoilla väitetään, että Toyotan Camry Hybrid ajaa kahdeksikkoa takaveto mese hyrbiidin ympärillä mutkaradalla?
- a-mobile
"USA:n palstoilla väitetään...."
Miten olemme niin onnekkaita, että tulevaisuuden autoteollisuuden messias on keskuudessamme täällä palstalla.
Trondheimiläisessä päiväkodissa Norjassa väitetään, että suurimmalla osalla siellä hoidossa olevista lapsista on enemmän ajokokemusta kuin sinulla.
- Skodalla_Heterosti
Saako heterot ajaa mesellä?
"I've worked, in the distant past, as a consultant to Mercedes-Benz, which was interesting, at times. Elite Mercedes-Benzes are very impressive cars. To drive. But affordable Benzes are profoundly gay - and I mean ‘Village People’ gay. ‘John Wayne’ gay. ‘Leather chaps with matching G-string (yee-haw)’ gay. Which is fine, if that’s what you want … but it comes as something of a shock if, at a seemingly affordable price, you’re after something a little more heterosexual. Except of course in prison."
John Cadogan, MB konsultti
https://autoexpert.com.au/posts/top-10-mercedes-benz-myths- a-mobile
Näillä A-sarjalaisilla tai CLA mallithan ovat juuri tällaisia. Uskomatonta kuinka se statushakuinen ja kokematon toimiston sporttinen keskivartaloläski maksaa etuvetoisesta Renaultista Mersun logoilla ja AMG paketeillä saman verran kuin saisi Business-mallisen takavetoisen C180 mallin. Kun ei mitään auton ajettavuudesta ymmärrä eikä ole ehkä edes sitä kymmenen metrin ajokokemusta kyseisellä vetotavalla, niin silloin valitsee etuvedon takavedon sijasta. Saksalainen Auto, Motor & Sport vertaili muuten muutama vuosi sitten CLA:n ja C-sarjan farmarin, tuloksena totaalinen täystyrmäys, voitto kirkkaasti C-sarjan takavetomallille.
Tämä on hyvä osoitus, että jos kokematon ja kädetön skodisti joskus päätyisi Renaultiin Mersun logoilla, niin lopputulos voisi olla juurikin joku CLA 180 Shooting Brake AMG tekstillä, helmoilla ja vanteilla. Olen huomannut kuinka näitäkin on erityisen huvittava jättää "ei-AMG" E350e takavetohybridillä. Samaan kädettömään sakkiin menee kuin Skoda Octavia RS kuskit.
Tähän linkittämääsi juttuusi täytyy kommentoida, että valitsitpa mielenkiintoisen kohdan. Ehkä et ymmärrä englantia tarpeeksi, niin tunnistaessasi sanan GAY täytyi se osa jutusta liittää tänne. Lisäksi jutun kaveri on työskennellyt vuosia sitten Mercedeksellä konsulttina.
Menepä kielikursseille seuraavaksi sen lisäksi, etä hankit ajokokemusta ja ymmärrystä autoista. Suurin osa kritiikistä on juurikin näitä ylihinnoiteltuja etuvetomalleja. Lisäksi australialaiseen tyyliin ironisesti naureskellaan organisaation markkinatutkimusmenetelmille ja markkinointitaktiikoille.
Kerrotaan myös Aasialaisten autojen tarjoavan enemmän samalla rahalla, mikä on tietyissä osin totta. Mazda MX-5 on parempi ajaa kuin Mercedes SLK, kun ajetaan lähempänä äärirajoja. Toyota GT86 käyttäytyy radalla ketterämmin kuin satoja kiloja painavampi takavetoinen C250-sarjan coupe.
Lopputuloksessa myös voit huomata kuinka toimittaja nauraa etuvetoisille Renault-Mersuille, aivan kuten minäkin. Niitä hankkivat vain kädettömät ja kokemattomat, joille motiivina on vain tähtikeula Renaultin tekniikalla ja kiva ulkonäkö. Ajettavuudesta viis.
Siirretäänpä ajatus Suomeen. Minkälaisen auton saat Suomessa 49 900 euron hinnalla?
Esimerkiksi 2018 vuoden alussa Mercedes C350e hybridi farmari Business paketilla oli juurikin hinnoiteltu näin. Kyseinen plug-in-hybridi tarjoaa samanlaisen suorituskyvyn nopeusrajoitusten puitteissa kuin 2008 Audi S6 V10 farmari. Silti täydellisessä ymmärryksen puutteessa toimiston huonosti istuvaan Dressmannin pikkutakkiin sonnustautunut kingi läähättää Skoda Octavia RS 2.0 TDI perään, jossa Challenge-pakettien ja muiden typerien hilujen jälkeen on hintaa jo yli 45 000 euroa. Ja jäät katselemaan takavetoisen hybridin takavaloja samalla hintalapulla. - Mb.Vasta.Eläkkeellä
Trolli, omia sanojasi lainaten. "Ei kannata ahdistua" ;)
- Forester
Hän puhuu leikkiä tosissaan. Mokoma a-koppimesetrolli.
- ajan_ratikalla
a-mobile kirjoitti:
Näillä A-sarjalaisilla tai CLA mallithan ovat juuri tällaisia. Uskomatonta kuinka se statushakuinen ja kokematon toimiston sporttinen keskivartaloläski maksaa etuvetoisesta Renaultista Mersun logoilla ja AMG paketeillä saman verran kuin saisi Business-mallisen takavetoisen C180 mallin. Kun ei mitään auton ajettavuudesta ymmärrä eikä ole ehkä edes sitä kymmenen metrin ajokokemusta kyseisellä vetotavalla, niin silloin valitsee etuvedon takavedon sijasta. Saksalainen Auto, Motor & Sport vertaili muuten muutama vuosi sitten CLA:n ja C-sarjan farmarin, tuloksena totaalinen täystyrmäys, voitto kirkkaasti C-sarjan takavetomallille.
Tämä on hyvä osoitus, että jos kokematon ja kädetön skodisti joskus päätyisi Renaultiin Mersun logoilla, niin lopputulos voisi olla juurikin joku CLA 180 Shooting Brake AMG tekstillä, helmoilla ja vanteilla. Olen huomannut kuinka näitäkin on erityisen huvittava jättää "ei-AMG" E350e takavetohybridillä. Samaan kädettömään sakkiin menee kuin Skoda Octavia RS kuskit.
Tähän linkittämääsi juttuusi täytyy kommentoida, että valitsitpa mielenkiintoisen kohdan. Ehkä et ymmärrä englantia tarpeeksi, niin tunnistaessasi sanan GAY täytyi se osa jutusta liittää tänne. Lisäksi jutun kaveri on työskennellyt vuosia sitten Mercedeksellä konsulttina.
Menepä kielikursseille seuraavaksi sen lisäksi, etä hankit ajokokemusta ja ymmärrystä autoista. Suurin osa kritiikistä on juurikin näitä ylihinnoiteltuja etuvetomalleja. Lisäksi australialaiseen tyyliin ironisesti naureskellaan organisaation markkinatutkimusmenetelmille ja markkinointitaktiikoille.
Kerrotaan myös Aasialaisten autojen tarjoavan enemmän samalla rahalla, mikä on tietyissä osin totta. Mazda MX-5 on parempi ajaa kuin Mercedes SLK, kun ajetaan lähempänä äärirajoja. Toyota GT86 käyttäytyy radalla ketterämmin kuin satoja kiloja painavampi takavetoinen C250-sarjan coupe.
Lopputuloksessa myös voit huomata kuinka toimittaja nauraa etuvetoisille Renault-Mersuille, aivan kuten minäkin. Niitä hankkivat vain kädettömät ja kokemattomat, joille motiivina on vain tähtikeula Renaultin tekniikalla ja kiva ulkonäkö. Ajettavuudesta viis.
Siirretäänpä ajatus Suomeen. Minkälaisen auton saat Suomessa 49 900 euron hinnalla?
Esimerkiksi 2018 vuoden alussa Mercedes C350e hybridi farmari Business paketilla oli juurikin hinnoiteltu näin. Kyseinen plug-in-hybridi tarjoaa samanlaisen suorituskyvyn nopeusrajoitusten puitteissa kuin 2008 Audi S6 V10 farmari. Silti täydellisessä ymmärryksen puutteessa toimiston huonosti istuvaan Dressmannin pikkutakkiin sonnustautunut kingi läähättää Skoda Octavia RS 2.0 TDI perään, jossa Challenge-pakettien ja muiden typerien hilujen jälkeen on hintaa jo yli 45 000 euroa. Ja jäät katselemaan takavetoisen hybridin takavaloja samalla hintalapulla.Paljon kirjoitat. Kiinnostavaa asiaa perin vähän.
- A-mobile
Niin koska et ymmärrä puoliakaan asioista. Kokemustakaan sinulla ei autoista juuri ole. Testiradalla et sitten olekaan ikinä ajanut.
Kiinnostaako se, että sporttisen perheurheiluautona myytävä Octavia RS bensaturbo onnettomalla etuvedolla DSG:llä ja 230hv tehoilla menee parhaimmillaankin täysillä yrittämällä tasoissa 0-50 kmh momentinmuunnin automaatilla varustetun hinnat alkaen takavetoisen ison 1800kg 150hv perhefarkun kanssa?
Takavetoinen hybridi sedan näyttää sitten puolestaan näyttää jo reilusti takavaloja. - tärkeämpääkin_on
A-mobile kirjoitti:
Niin koska et ymmärrä puoliakaan asioista. Kokemustakaan sinulla ei autoista juuri ole. Testiradalla et sitten olekaan ikinä ajanut.
Kiinnostaako se, että sporttisen perheurheiluautona myytävä Octavia RS bensaturbo onnettomalla etuvedolla DSG:llä ja 230hv tehoilla menee parhaimmillaankin täysillä yrittämällä tasoissa 0-50 kmh momentinmuunnin automaatilla varustetun hinnat alkaen takavetoisen ison 1800kg 150hv perhefarkun kanssa?
Takavetoinen hybridi sedan näyttää sitten puolestaan näyttää jo reilusti takavaloja.No, ei todellakaan kiinnosta!
- ei_heittoja
>Katsellaampa sitten tavallisella asvalttipinnalla tehdyt mittaustulokset
Mitä tarkoitat 'tavallisella asvaltilla'? Taannoinen työnantajani kilpailutti ahkerasti teiden asvaltointiurakat ja jo tarjouspyynnöissä tivattiin asvaltin laadusta selvityksiä.- A-mobile
Tämä on tehostesana painottamaan, että mittaukset tehdään tosiaan Kuivalla tienpinnalla. Tämä on edelleenkin vaikeata monille käsittää, että esimerkiksi sille etuvetoiselle Superb 2.0 TDI 190hv voi valmistaja luvata esitteessään vaikka 5s 0-100 kmh, mutta TM mitannut 8,7s ja totuus on kuten uudella 204HV AUDI A6 farkulla mitatusti siinä 8,5s-9,0s välillä parhaimmillaankin. VAG lupaa kyllä puheissaan molemmille 7,5-7,8s aikoja.
Takavetoiset E220d ja BMW 520dA näyttivät muuten tehokkaammalle AUDI A6 40TDI aika reilusti takavaloja Saksalaisessa testissä. - SekuntiSinneTaiTänne
A-mobile kirjoitti:
Tämä on tehostesana painottamaan, että mittaukset tehdään tosiaan Kuivalla tienpinnalla. Tämä on edelleenkin vaikeata monille käsittää, että esimerkiksi sille etuvetoiselle Superb 2.0 TDI 190hv voi valmistaja luvata esitteessään vaikka 5s 0-100 kmh, mutta TM mitannut 8,7s ja totuus on kuten uudella 204HV AUDI A6 farkulla mitatusti siinä 8,5s-9,0s välillä parhaimmillaankin. VAG lupaa kyllä puheissaan molemmille 7,5-7,8s aikoja.
Takavetoiset E220d ja BMW 520dA näyttivät muuten tehokkaammalle AUDI A6 40TDI aika reilusti takavaloja Saksalaisessa testissä.Onko tuolla jotain merkitystä? Esimerkiksi minulle.
- mölyt.kuriin
Minua kiinnostaisivat melumittaustulokset metrin ja kymmenen metrin etäisyydeltä muutamilla eri nopeuksilla ja tyhjäkäynnillä paikallaan.
- oli.liian.vaikea.kysymys
Selittäisitkö minulle, miten voin hyödyntää arjessa noita luettelemiasi lukuja? Arjessani vien lapset kouluun (noin 20 km), tiputan sitten miehen odottamaan linjuria työpaikan suuntaan. iltapäivällä haen lapset koulusta miehen tullessa naapurimme kyydissä kotiin. Muutamana päivänä viikossa matkaan sisältyy myös käynti ruokaostoksilla. Perheen pienimmät ovat ajossa aina mukana. Skodaa meillä ei ole mm. siitä syystä, ettei edellisen autonvaihdon yhteydessä ollut sopivaa neljälle lapselle. Nyt auto on miltei kuusivuotias ja vaihtohaluja olisi.
- A-mobile
No sehän on tietenkin skodistien valikoiva katse, joka ei halua rekisteröidä saman konsernin eri merkkien päivittäistä perseilyä ja tempomista. Kädettömät, stressaantuneet ja ritsastaan liikoja luulevat mopomoottori-Audistit A3 malleillaan ja Octavia RS kuskit jätetään ihan reippaasti paikan tullen katselemaan takavaloja. Yleensä se perässä roikkuminen ja kikkailu loppuu siihen kun kerran jättää takavetoisella hybridillä oikein kunnolla.
- Forester
Noin viksuksi miäheksi puhut yllättävän levottomia.
Mistä tiedät sinulle vastaajien automerkit?
- takavalo
Ketjun aloittaja täysin pelleksi tehnyt itseään jo pitkään ja loppua ei näy.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?5185623Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1255159Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.292502- 4082244
Minun on vaikea ymmärtää
Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut401400Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1761228- 651142
Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies
Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N111021Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731001Teennäinen ihminen?
Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen132958