Liittykö ko tauti vaihdevuosiin ? Miten tuo todetaan ? Voiko kyseessä olla endometrioosi, vaikka gynegologi ei siitä mitään olisi maininnut ?
Olen noin neljän kuukauden aikana - noin kerran kuukaudessa neljäviisi päivää ( kierron puolivälissä) kärsinyt todella kovasta "pistävästä" kivusta alavatsan oikealla puolella. Kivun voi tosiaan paikallistaa yhteen kohtaan. Tosin nyt esimerkiksi kipu säteilee kylkeen.
Kipulääkkeet auttavat joskus, joskus eivät !
Olen siis käynyt sekä gynegologilla että yleislääkärillä, mitään poikkeavaa eivät ole löytäneet.
Jokuhan tälläisen kuitenkin aiheuttaa, onko kellään vastaavasta kokemusta !!
Vajaat viisikymppinen nainen siis täällä kyselee !
Endometrioosi ??
3
122
Vastaukset
- samaavaivaa
Onko vielä kuukautiset? Silloin se voi liittyä kuukautiskiertoon, ovulaatiokipua.
- santtise
Joo on kuukautiset vielä. Ja tosiaan aina ollut kierron puolivälissä maha kipeä, mutta tämä on uusi juttu että kipu paikallistuu niin yhteen pisteeseen !
- YLELL
Ei kuulosta endometrioosilta. Endometrioosissa on yleensä kovat kuukautiskivut, jotka alkavat jo useita päiviä ennen kuukautisvuotoa ja jatkuvat kuukautisten ajan. Voi olla myös tärinäkipua vatsassa, esim kun kulkee rappusia alas niin tekee kipeää. Yhdyntäkipujakin joillakin on.
Kuulostaa ovulaatiokivulta. Ehkä voi olla myös jotain kystanpoikasta munasarjassa.
Voithan sä käydä gynellä ultrassa katsoo, mitä siellä munasarjassa näkyy, jos kipu paikantuu selkeästi sinne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk582093Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna911428Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621265Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll681227- 1151115
- 67936
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72909Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j65864Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise9822Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍73805