Seurapuhuja eilen totesi saarnassaan, että lehterillä olevasta pipopäisestä pojastakin loistaa tänne asti uskomisen ilo. Pipopäinen poika pelaili kuitenkin korttipeliä kavereidensa kanssa ja minä siinä sivussa yritin keskittyä sanan kuuloon. Sanan sieltä, sanan tuolta sain otettua, mutta liian paljon puheesta meni sivu suun!
Uskomisen iloko on siis sitä, että pelaa korttia kahvion pöydällä ja sitä, että puhutaan isoon ääneen puheen aikana. Uskomisen iloko on myös sitä, että keskustelet somessa kesken seuramenojen, tai tuijotat YouTubesta jotain tubettajia? Sitäkö uskomisen ilo on?
Uskomisen ilo, mitä se on?
46
690
Vastaukset
- Srkvl.ikävänpitäjä
Teeskentelyä koko ns. uskomisen ilo.
Minä ainakin koen uskomisen iloa, usko on onnellisuuden lähde. Olen uudesti syntynyt vl.
Uskomisen ilo säilyy syntien anteeksiannolla, uskovien keskinäisellä yhteydellä, ehtoollisella ja rakkauden teoilla. Ne pitävät uskon elävänä.
- eihyvänenaika
JOS olet uudestisyntynyt, niin ihmettelen suuresti miten voit olla niin vääristyneen opin kerhossa kuin veeällät ovat, miten se on mahdollista iloita kaikenlaisen sekamelskan ja suoranaisen vääryyden keskellä !!??
Sulla on aivan väärä kuva vanhoillislestadiolaisuudesta. Ollaan onnellisia ihmisiä, meillä on raamatullinen usko.
- kaikkeasitäkuuleekin
TÄHTIRYHMÄ kirjoitti:
Sulla on aivan väärä kuva vanhoillislestadiolaisuudesta. Ollaan onnellisia ihmisiä, meillä on raamatullinen usko.
Älä höpsi teissä on uiudestisyntyneitä muutama prosentti, loput on mukana sosiaalisista syistä, tämän nyt tietää naapurin vanha kattikin.
suurin osa ei tiedä yhtää mitään mitä on uudestisyntymä Jumalan Hengestä! - Tiedetäänkyllämistäkyse
TÄHTIRYHMÄ kirjoitti:
Seurakuntaoppinne ei ole raamatullista, siksi pojat pelailevat korttipelit saarnan aikana. Heidät pidetään siellä pelottelemalla helvetin tulella, siellä Jumalan valtakunnassa siis. Tiedätte kyllä mistä lestadiolaisuuden suurimmassa ryhmässä on kysymys.
- eikäsitäei
Olen ollut vapaalla puolella uskovan a kymmeniä vuosia , mutta en ole vielä ollut sellaisessa tilaisuudessa jossa kukaan pikkulapsia lukuunottamatta, tekee jotain muuta kuin keskittyy kuuntelemaan mitä on tarjolla puheen laulun tai muun kautta !
ja varsin monilla on Raamattu aina mukana jopsta seurataan onko siellä nin kuin puhutaan!
miten aikuiset ihmiset voivat olla niin typeriä että esm pelataan jotain puheen aikana, sehän on jumalatonta sivistyksen puutetta ja epäkunnioitusta huh millaista touhua.- Lollipoikamies
Ne on nuoret, jotka pelaa.... Lehterillä, ei alhaalla seurasalissa. Seurasalissa suurin osa kuuntelee, tai nukkuu lapsia lukuunottamatta. Lapset leikkii, piirtelee ja juoksentelee salissa, mutta muut kuuntelevat tai nukkuvat. Lehterillä ja portailla on nuoria. Ne nukkuvat, pelailevat tai sitten vain juttelevat. Ja ne, jotka yrittävät kuunnella, eivät kuule, koska puheensorina peittää lähes kokonaan itse Jumalan sanan.
- yksi_samoin_kokenut
Lollipoikamies kirjoitti:
Ne on nuoret, jotka pelaa.... Lehterillä, ei alhaalla seurasalissa. Seurasalissa suurin osa kuuntelee, tai nukkuu lapsia lukuunottamatta. Lapset leikkii, piirtelee ja juoksentelee salissa, mutta muut kuuntelevat tai nukkuvat. Lehterillä ja portailla on nuoria. Ne nukkuvat, pelailevat tai sitten vain juttelevat. Ja ne, jotka yrittävät kuunnella, eivät kuule, koska puheensorina peittää lähes kokonaan itse Jumalan sanan.
Kuvasit hyvin, aistin tunnelman. Kiitos.
- Hassujuttu
Hassua, mutta totta. Kuuntelin sunnuntain 18 seuralähetystä netistä ja tuo kohta puheessa kiinnitti huomioni. Mietin asiaa jopa tänään työmatkallani.
- Lollipoikamies
Ite kuuntelin tai yritin kuunnella lehterillä tätä puhetta. Vaikka suurin osa saarnasta jäi kuulumatta, niin tuon kohdan minäkin kuulin. Pipopäinen poikakin katteli ympärille, että minustako nyt puhutaan. Se oli jotenkin hupaisaa
- Raamatuntutkija
Jeesuskin itki niiden ihmisten tähden, jotka eivät tunteneet etsikkoaikaansa.
- Tiedetäänkyllämistäkyse
Siis mitähän nyt tarkoititkaan, jotain kuvittelua sinulta se oli, mutta tarkennatko? Sopiiko tähän koettelemukseen Jeesuksen itkun muistelemisesti? Mitä siis tarkoitit? Kenellä oli ja missä etsikkoaika?
Oletko kuunnellut saarnoja jo vuosia? Jos niin sitten ymmärrän. Niillä on tuuditettu Jumalan valtakunnanlapsia minun muistini mukaan etsikkoaikajuttuihin jo 1960-luvun allulta asti. Minä en ole koskaan voinut uskoa, siis lapsesta asti, että vain jompi kumpi vanhoillislestadiolaiset tai esikoislestadiolaiset ovat se ainoa taivaaseen menevä joukko.
Oletko jompaa kumpaa heimoa? Jos et, pyydän anteeksi.
- mitä_SRK_sanoo
Juttelin vl-miehen kanssa, joka kertoi, ettei noudata vl-sääntöjä.
- Eikaikkiolevalittuja
Tässä on tärkeä tiedote Vain me Melpereille.
- Onko_noin
Nehän sanoo,etttei ole sääntöjä, he vaan Haluavat noudattaa neuvoja. Miehesi ei halua.
- mitä_SRK_sanoo
Tämä vl-mies sanoi mm. ettei ehkäisy ole ongelma, koska yhdynnän voi keskeyttää.
- kertoisitko
mitä_SRK_sanoo kirjoitti:
Tämä vl-mies sanoi mm. ettei ehkäisy ole ongelma, koska yhdynnän voi keskeyttää.
ja onko pakko harrastaa yhdyntää, jos mielestäsi on, niin miksi?
- näinköon
Yhdyntäkö on VL-miehillä se niinkuin pääsaaisa elämässään, ja ei missään tapauksessa silloin saa estää kumppania hedelmöittymästä? Onko seuroissa opittua vai vaan ihan sisäsyntyistä ajattelua?
Raukoilla, jotka eivät Raamattua ole sivuakaan lukeneet itse?
- Herranhuoneonherranhuone
Kiusattu lesta lestojen kiusan keskellä: lähde, ja koe iloa.
- ervasti
lestako ei voi koskaan kokea täällä maan päällä todellista iloa? Voi olla noin juuri, VAI pitääkökin sen olla noin, että varmasti taivaaseen pääsee? Tähtiryhmän näkemyksenkin haluaisin.
- voimerkillistä
En ole koskaan kuullutkaan niin typerästä Hengellisestä tilaisuudesta että siellä istutaan pipo päässä, pelaillaan tai nukutaan !!??
siis ei minkäänlaista tolkkua, se taitaakin selittää muutenklin tuota lestatouhua, sehän on aivan pelleilyä sellainen touhu ja kertoo vain yhden asian;
Siellä ei ole mitään tietoa koko asiasta, ei siis mitään todellista Raamattuun perustuvaa tietoa, ei Henkeä, ei tapoja ei tavotteita ei tervettä oppia eikä saarnaa!- huomannut
Vl-usko on kasvatuskristillisyyttä.
Nuoriso jää liikkeeseen, jos kaveritkin jää, jos kaverit lähtee, lähtee itsekin.
Kavereiden takia siellä ollaan. - Varhussen
Nuoret eivät jaksa uskoa. Näin kuulimme mm keskiviikkoillan seuroissa, joissa kehoitettiin pitämään yhteyttä myös eksyneisiin nuoriin, jotta ne saisi palaamisen armon. Ja puheessa harmiteltiin sitä, kuinka paljon on pois eksyneitä nuorissa. Vuoto maailmaan päin on kuitenki kova, eikä se ole hellittämässä. Ne nuoret, jotka vielä vääntäytyvät seuroihin, ne pelaa korttipelejä, snäppää ja muuten vain rupattelee jossain peränurkissa, kahvioissa ja portailla. Seurasalissa ei juuri yläasteikäistä nuorisoa näe. Kato on käynyt myös nuorissa aikuisissa. Ne taas eivät jaksa tulla edes pelaamaan korttia, vaan juovat kylillä alkoholia ja totuttelevat maailman tavoille.
- varpusparvi_vapautteen
Tämä on ollut tiedossa, että vl-liikkeestä lähetään ja kovaa vauhtia.
SRK ei lähtenyt korjaamaan hoitokokousasiaa, Jumala näyttää, ettei vl-liikkeessä ole oikeaa uskoa. Väärälle perustalle on rakennettu, ei ihmiset sinne jää.
- vl.uskonto.on.huijausta
Onko se uskomisen iloa, että lestadiolaiset remonttifirmat huijaavat vanhusten rahat aggressiivisella markkinoinnilla?
- Kokoteem
Kaikki lestadiolaiset remonttifirmat eivät ole huijareita, mutta se on totta, että näitä huijareita lestadiolaispiireissä on aivan liikaa!
Hain erääseen tällaiseen lestadiolaisfirmaan töihin. Toimarin huoneessa soi radio ja piirongin päällä oli pulloa poikineen. Että tällaisia lestadiolaisia. Toimarin sukunimikin oli hyvin yleinen lestadiolainen sukunimi.
Ja olin kerran eräällä lestadiolaisella korjausrakentamiseen suuntautuneella firmalla töissä. Näillä lestadiolaisilla raksamiehillä tuli kirosanoja suusta aivan siinä, missä kaikilla muillakin. Tällöin heräsi kysymys, että ovatko nämä huijarit edes oikeasti lestadiolaisia. Ovat kylläkin syntyneet lestadiolaiseen kotiin, mutta puhtaasti hyväksikäyttävät muita lestadiolaisia hyväkseen palkaamalla heidät mahdollisimman huonoilla palkoilla ja ehdoilla töihin. Ja sitten huijaavat asiakkailta mennen tullen fyrkkaa ja rikastuvat siinä samalla.
Sunnuntaina nämä raksoilla ronskisti kiroilleet miehet ovat seuroissa niin uskovaista, ettei tosikaan. Laittavat avokätisesti rahaa kolehtiin ja ostavat tällä hyväksynnän siionin piirissä.
Haluan kuitenkin vielä toistaa, ettei kaikki lestadiolaiset ole huijareita, mutta näitä huijareita on liikaa!
- IloUskovainen
Uskomisen ilo=
- Jatkuvaa raskaana oloa ja väh. 10 synnytystä
- Jatkuvaa pennin venytystä. Ei riitä raha ruokaan ja vaatteisiin, saati harrastuksiin
- Seuroissa käyntiä, vaikka ei jaksaisi/ huvittaisi. Pakko silti näyttäytyä
- Lukemattomia talkoovuoroja
- Jatkuvaa synnintunnossa kärvistelyä (tekosynnit, oikeat synnit, kuolemansynnit)
- Isättömiä ja äidittömiä lapsia, henkistä hylkäämistä
- Helvetinpelkoa
- Hienovaraista "hoitamista" (painostamista)
Sitä se uskomisen ilo on - Atreon
Luepa Hulluinhuonelainen- blogia.
Se tukahduttaa hienosti uskomisen ilon!
Se laittaa ihmiset ajattelemaan kriittisesti ja myöskin etsimään jokaiseen asiaan järkiperäiset argumentit. Luettuasi sivuja, saatat helposti alkaa etsimään jokaiseen asiaan järkiperäisiä perusteluja ja lopputulema on se, että huomaatkin, ettei näissä ole yhtään järkeä!
Saatat tulla myös sellaisen kysymyksen eteen, että ”miksi Jumala teki tästä uskomisesta niin vaikeasti selitettävää?”
Jos kerta Jumala on olemassa, eikö hän olisi voinut tehdä uskomisen jutuista hiukan helpommin selitettäviä, jotta sen tajuaisi kaikki halukkaat koulutuksesta ja älykkyysosamäärästään riippumatta?
Olen tullut lopputulemaan; Hulluinhuonelainen ainakin tuhoaa uskomisen ilon. Luettuasi sitä blogia, et voi enää seurapuheitaaan kuunnella entisillä korvilla, sillä saarnahan alkaa kuulostaa saarnageneraattorin tuottamalta tyhjältä puheelta, joissa asioita ei edes vaivauduta selittelemään järkiperäisin argumentein.- siinäpämiettimistä
Jospa ne saarnat ovatkin sellaisia, on vain kestänyt puoli elämää todeta se, siis uskaltaa todeta.
KUN ei ole koskaan niitä saarnoja tutkittu Raamatun valossa vaan nielty sellaisenaan.
AITO usko iloineen ja suruineen ei tuhoudu minkäänlaisten plokien edessä eikä takana !
Uskominen alkaa syntymisestä, ihan kuin fyysisen ihmisen elämä alkaa samasta.
MUTTA, jos ei ole taphtunut sitä Hengestä syntymistä, ei voiolla itään aitoa iloakaan, vaan se on yhteisessä kuplassa synteettisesti synnytetty mukailo, joka perustuu vain sen kuplan eheyteen. - IhanaaollauskoMasa
Saarnat ovat puhasta Jumalan Sannaa! Net eivät ole generetaattorin tuottamaa jargonia, vaan raamatuista nousevaa Pyhän Hengen kautta ilimotettua puhetta suoraan Taivaalliselta Isältämme Jeesuksesa Kristuksesa. Saarnaajain julistama evankeeljumi on Jumalan ihanaa puhetta meillemme uskossa vaeltaville syntisille. Armosta saamme uskoa. Siihen ei järkiperusteluita tarvita!
- kyllä_saa_arvostella
Kuunteleppa Matti Määtäkin puhetta, jumanilmoitusta tulee.
Hän on oikea SRK:n saarnageneraattori.
- whenthesaintsgo
Lapsenuskoa ennen houkutusta. Pelkkää iloa ennen rumaa ihmistä.
Kerhossa ei tunneta kovinkaan hyvin alkukielen, aramenan sananaa "usko". Keikkahan on ensimmäinen käännöskieli.
Arameassa Jeesus käytti uskossa sanaa "uskollisuus", joka on sama sana, mitä käyetään avioliitossa, ja tehdyissä maallisissakinin sopimuksissa, mutta todella; Jeesus haluaa meiltä uskollisuuttamme Häneen.
Kes.- IhanaaollauskoMasa
Mee nää vaan Kesi sinne omies parriin, eläkä nää tuu meitä tänne neuvvoo, senkin fariseus. Ulukokultanen epäuskonen äijänrietas!
- onkoputketkunnossa
IhanaaollauskoMasa kirjoitti:
Mee nää vaan Kesi sinne omies parriin, eläkä nää tuu meitä tänne neuvvoo, senkin fariseus. Ulukokultanen epäuskonen äijänrietas!
no kuule kyllä sinun uskomisesi tulee ilmi parissa viestissäsi, kuten se ääookin samaan kauppaan heh, taidat olla kattokauppias enemmänkin tai jopa ikkunoita vaihtelet tingittyyn hintaaan !
IhanaaollauskoMasa kirjoitti:
Tulin juuri sielä, pidin Raamattu tunnin aiheesta. Olivat niin fiksuja, että tajusivat.
- kempeleestä_
Kesitas kirjoitti:
Tulin juuri sielä, pidin Raamattu tunnin aiheesta. Olivat niin fiksuja, että tajusivat.
Mistä tiedät , että tajusivat? Eihän sinulla ole mitään annettavaa.
- Demari-mies
kempeleestä_ kirjoitti:
Mistä tiedät , että tajusivat? Eihän sinulla ole mitään annettavaa.
Et taida itse tajuta mitään, joten et tajua annettavaa?
Mainitse yksikään seikka, missä vastaajalla meni pieleen. - kempeleestä_
Onko temarimieskin vajaakirkosta?
- Demari-mies
kempeleestä_ kirjoitti:
Onko temarimieskin vajaakirkosta?
Olen Rauhansanalainen.
En myöskään tiedä mikä on vaaja kirkko
Oletko vajavainen? - Demari-mies
Demari-mies kirjoitti:
Olen Rauhansanalainen.
En myöskään tiedä mikä on vaaja kirkko
Oletko vajavainen?Jäi sanomatta se, miksi epäilen Sinua hieman "vajaaksi", koska väärennän nimimerkkinikin, tai et osaa kirjoittaa.
- VL-rules
Muuten onko koko sanahirviötä edes Raamatussa "Uskomisen ilo"?
- vähänkontrastia
Uskomisen ilo tarkoitti Apostoleille lyhyttä elämää ja hengen lähtöä, kuten mailmassa tapahtuu joka päivä satojen Jeesuksen TODISTAJIEN kohdalla !
Ja lutterin aikana jään alle lykkimistä ilmon pipoa.- sellaistakontrastia
Vienan meren rannalla Kemissä voi käydä katsomassa mitä uskomisen ilo oli stralinin aikana paikallisille uskoville!
muistomerkistä käykää veeällät lukemassa kun siellä venäjälle tette sitä lähetystyötä mitä oli uskomisen ilo niille ihmisille.
se ei ollu tkeksittyä saarnafraasia vaan tosielämää Jeesuksen askelissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181881Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101748Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541176Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.16966Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki77948TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15930- 46825
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään84801- 69772
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42764