Päältä täytettävä pesukone

57656

Kyselisin käyttökokemuksia markkinoilla olevista päältä täytettävistä pesukoneista ja niiden kestosta. Mikä kone kannattaa ostaa?

3

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kone1200

      Älä vaan osta mitään vanhanaikaista hihnaveto konetta. Mulla on Whirlpool päältä täytetttävä jossa integroitu moottori ja takuu muistaakseni 10 v maksoi lähes tonnin ja hyvät ohjelmat mm. pikapesu 15 min, linkousnopeus 1200/min on riittävä. Ennen oli noita >Elekroluxin koneita, annoin ne pois kun hajosivat hihnoistaan (liian vähän käyttöä)
      Osta tuollainen kun mulla ja et kadu. Köyhän ei ole varaa ostaa halpaa sama koskee kaikkia koneita ja laitteita.

      • siimens

        Vai 10 vuoden moottoritakuu. En oikein jaksa uskoa että jos suoravetomoottori hajoaa vaikkapa kuuden vuoden jälkeen niin huoltomies tuo sinulle uuden koneen ilmaiseksi ja vie vanhan pois.
        Sillä moottoria ei noissa voi vaihtaa. Eikä hihnaveto mikään vanhanaikainen systeemi ole. Sen sijaan moottori joissa hiiliharjat on vanhentunutta tekniikkaa, nykykoneissa on hiiliharjattomat invertermoottorit (ja hihnaveto). Meidän liki 26 vuotta vanhassa koneessa on muuten alkuperäinen hihna!


    • Onhan__noita

      Itselläni on myös kolmen vuoden ikäinen Whirlpool, jonka suoravetomoottorilla on 10 vuoden takuu, ja linkousnopeuskin on 400 - 1200 kierrosta minuutissa. Hintaa oli tosin vain vajaat 500 euroa. Pikapesuohjelma on 30 minuutin mittainen. Eihän 15 minuutissa ehdi pestä ja huuhdella mitään kunnolla sanoo jo terve järkikin, ainakaan, jos on käytetty jotakin pesuainetta.

      Ensimmäinen pesukoneeni oli Westinghouse, ja se kesti 21 vuotta. Itse asiassa silloinkin siitä hajosi vain poistoveden letku haperoiduttuaan vanhuuttaan. Olin hölmö ja ostin tilalle jonkin Electroluxin, jonka hihna katkesi neljässä vuodessa ja loppu koneesta hajosi kolme vuotta myöhemmin. Olisi pitänyt antaa vaihtaa uusi letku vanhaan koneeseen.

      Tuttavallani oli Bosch, joka kesti 32 vuotta. Itse asiassa kone saattoi olla silloinkin vielä kunnossa. Sitä käyttänyt nainen vain oli teknisissä asioissa täystumpelo, ja on mahdollista, että nukkasihdin puhdistamisella kone toimisi vieläkin. Hän ei nimittäin ollut koskaan edes kuullut mistään nukkasihdistä saati puhdistanut sitä. Hän ei edes tiennyt linkosiko kone pyykin pesun päätteeksi, mutta oletan, että linkosi, sillä muutenhan lakanat olisivat olleet hankalia kuivumaan ripustettaviksi.

      Mitään linkoussäätöjä hän ei osannut tehdä, eikä muutenkaan juuri käyttää konetta kuin yhdellä ohjelmalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      442
      2114
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      217
      1839
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1522
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1501
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1253
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1201
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      144
      1192
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      37
      1052
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1016
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      97
      1010
    Aihe