Päältä täytettävä pesukone

57656

Kyselisin käyttökokemuksia markkinoilla olevista päältä täytettävistä pesukoneista ja niiden kestosta. Mikä kone kannattaa ostaa?

3

432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kone1200

Älä vaan osta mitään vanhanaikaista hihnaveto konetta. Mulla on Whirlpool päältä täytetttävä jossa integroitu moottori ja takuu muistaakseni 10 v maksoi lähes tonnin ja hyvät ohjelmat mm. pikapesu 15 min, linkousnopeus 1200/min on riittävä. Ennen oli noita >Elekroluxin koneita, annoin ne pois kun hajosivat hihnoistaan (liian vähän käyttöä)
      Osta tuollainen kun mulla ja et kadu. Köyhän ei ole varaa ostaa halpaa sama koskee kaikkia koneita ja laitteita.

• siimens

Vai 10 vuoden moottoritakuu. En oikein jaksa uskoa että jos suoravetomoottori hajoaa vaikkapa kuuden vuoden jälkeen niin huoltomies tuo sinulle uuden koneen ilmaiseksi ja vie vanhan pois.
        Sillä moottoria ei noissa voi vaihtaa. Eikä hihnaveto mikään vanhanaikainen systeemi ole. Sen sijaan moottori joissa hiiliharjat on vanhentunutta tekniikkaa, nykykoneissa on hiiliharjattomat invertermoottorit (ja hihnaveto). Meidän liki 26 vuotta vanhassa koneessa on muuten alkuperäinen hihna!

• Onhan__noita

Itselläni on myös kolmen vuoden ikäinen Whirlpool, jonka suoravetomoottorilla on 10 vuoden takuu, ja linkousnopeuskin on 400 - 1200 kierrosta minuutissa. Hintaa oli tosin vain vajaat 500 euroa. Pikapesuohjelma on 30 minuutin mittainen. Eihän 15 minuutissa ehdi pestä ja huuhdella mitään kunnolla sanoo jo terve järkikin, ainakaan, jos on käytetty jotakin pesuainetta.

Ensimmäinen pesukoneeni oli Westinghouse, ja se kesti 21 vuotta. Itse asiassa silloinkin siitä hajosi vain poistoveden letku haperoiduttuaan vanhuuttaan. Olin hölmö ja ostin tilalle jonkin Electroluxin, jonka hihna katkesi neljässä vuodessa ja loppu koneesta hajosi kolme vuotta myöhemmin. Olisi pitänyt antaa vaihtaa uusi letku vanhaan koneeseen.

Tuttavallani oli Bosch, joka kesti 32 vuotta. Itse asiassa kone saattoi olla silloinkin vielä kunnossa. Sitä käyttänyt nainen vain oli teknisissä asioissa täystumpelo, ja on mahdollista, että nukkasihdin puhdistamisella kone toimisi vieläkin. Hän ei nimittäin ollut koskaan edes kuullut mistään nukkasihdistä saati puhdistanut sitä. Hän ei edes tiennyt linkosiko kone pyykin pesun päätteeksi, mutta oletan, että linkosi, sillä muutenhan lakanat olisivat olleet hankalia kuivumaan ripustettaviksi.

Mitään linkoussäätöjä hän ei osannut tehdä, eikä muutenkaan juuri käyttää konetta kuin yhdellä ohjelmalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      163
      9646
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      50
      3095
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      42
      2861
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      61
      2659
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      201
      2065
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      109
      1986
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1903
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      54
      1470
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1286
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1251
    Aihe