Lämmityslaitteen kenno puuttuu?

GolffiAs

Vaihdoin kesällä bensa-Astran bensa-Golffiin.

Nyt ilmojen viilentyessä mieleeni on hiipinyt ajatus, että ovatkohan tehtaalla unohtaneet laittaa lämmityslaitteen kennoa laisinkaan autooni.

Ajan ihan samaa työmatkaa kuin Astrallakin, samojen rajoitusten mukaan ja tässä Golffissa jäätyvät etusivulasit sisältä puoliksi umpeen matkan edistyessä. Liikkeelle lähden roikan nokasta ja sisätilan matot ovat kuivat. Nyt kun olen kädellä mittaillut suulakkeista tulevan ilman lämpöä, niin se on rohki haaleaa ( Astra puhalsi tarvittaessa niin kuumaa, ettei kättä pystyny pitämään.).

75

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neitinäppärä1

      joo, on on niitä, kaukoidän autoja, ei idän ne on tehty: venäjällä, siis idän autot, joita ovat mm. tsaica, volga mosse, lada ym. osta sellanen, et palele,,,,käykö?

    • pottukukko

      hi...

    • kauhee.painajainen

      Mutta eihän volkkarissa ole lämmitystä vakiona, itse pitää takka muurata. Toista se on Opel kun äsken kävin kaupoilla niin 22 astetta säädin lämmöt ja alko hikeä pukkaa ... autot on erikseen, volkkarit on autojen irvikuvia, uskokaa kokeneiden puhetta, kukaan ei toivo kelleen niin synkkää elämää mitä vw tarjoaa.

    • korjaantuu

      Eipä noita Volkkareita natsipakastimiksi suotta kutsuta.

      Peitä pahvilla keula ja jos ei auta niin laita Webasto.

    • Takatalvi

      Kohta kevät aurinko lämmittää, maaliskuu jo maata näyttää!

    • onneamatkaan

      Jälkiviisaus on jälkiviisautta, mutta eikö pälkähtänyt päähäsi silmäillä näitä volsu keskustelupalstoja ENNEN ostopäätöksen tekemistä??

      Itse ongelmaasi en osaa tarjota vastausta. Taannoisessa passatissani (siis silloin kun itse vielä uskoin volsun haluun rakentaa kelvollisia autoja) lämppärin teho ei riittänyt edes heinäkuun aamussa nostamaan kabiinin lämpötilaa yli 14 celsiuksen, ajaessani kasitietä turusta raumalle.
      Myöskään huollossa ei koskaan löydetty laitteesta vikaa.

    • virittelemään

      Pari 12 V keraamista lämmitintä (150 W) saattas toimia jonakin ensiapuna. Toinen toiselle puolen A-pilarin tienoille sivuikkunoihin suunnattuna. Virrat suoraan akulta ja saman tien vähän vahvemmalla kaapelilla.

      Menisköhän tuohon Golffiin vaihtaa (ainakin talveksi) myöskin kuumempi termostaatti?

    • ilmastointi.pois

      Minkä vuoden Golffilla ajelet. ??

      Jos on 5-koppanen (vm. 2003 -07), ja climate ilmastointi, niin kannattaa talvella ajella eco nappula päällä, ja sulkea hansikaslokern jäähdytysventtiili. Jäähdyttää muuten talvellakin hanskalokeroa, ja huurruttaa siinä samalla sivuikkunatkin.

    • hentokuiskaus

      Olisko ilmastointilaitteessa sen verran älyä, ettei se kompura näillä pakkasilla pyöri vaikka ilmastointi olisi päälläkin?

      Keula umpeen ja termostaatti vaihtoon, jos käytetystä autosta on kyse niin voihan olla, että termostaatti on juminu pysyvästi auki-asentoon.

      Noi TSI-sukupolven Volkkarit on kyllä läpeensä vähän kylmäverisimpien autoja, mutta kait niissä nyt sivulasit pitäisi pysyä huurtumattomina.

      • pakstin

        Niinhän se pitäisi, vaan ei pysy. Näillä keleillä kaupungilla näkee kuinka Volkkareissa on alitehoiset lämmityslaitteet, lasit huurussa jokaisessa.

        Taannoin Autobild testasi Volkkarin ja Sitikan lämmityslaitteita -20 pakkasessa, Sitikassa 15 sisällä, kun Volkkarissa samassa ajassa päästiin -18.


    • KylläNäinOnNäreet

      Siis Golf on muka kylmä, tokkopa nyt kuitenkaan. Valittiin aikoinaan vuoden Talviautoksi, joten kokonaisuutena paras auto talviautoiluun.

      • hjzrteu

        Talvelta se sisäilma tuntuukin näissä


      • Sillä_lailla

        Siinä oli koko testiarsenaalin heikoin lämmityslaite. Mutta voitto piti tälle merkille saada!


    • Toyota_Hybrid1

      juuri näin. vw/skoda kulkuneuvot ovat todella kylmiä ajoneuvoja, tuntuu todellakin siltä että niihin on todellakin unohdettu laittaa lämmityslaite, myös TM ja Tuulilasi lehdet ovat talvivertailussa valitelleet juuri näiden ajoneuvojen kylmää ohjaamoa.

    • 3-6

      Jouduin työn puolesta ajelemaan 2015 pornstartterilla pari vuotta, onneksi Webasto toimi, sitä oli nimittäin pidettävä koko ajan päällä kelin mennessä alle -10. Transistorissa näyttää ongelmana olevan liian tehokas öljyn jäähdytys, vaikka lämpömittari näyttää veden olevan kuumaa, niin öljy oli vain 60, eli kaikki ohipuhallusmönjä sekoittuu siihen ja öljypumppu tekee ylimääräistä duunia pumpatessaan jäykkää öljyä, jonka seassa oleva moska tukkii alimittaista imusiivilää. Noissa pitäisi olla eristetty öljypohja ja termostaattiohjattu öljynjäähdytin, sekä joku 15 tkm huoltoväli. Tuntui hurjalta ajaa 36000 kilsaa samoilla öljyillä ja aina oli yli 2000 km seuraavaan vaihtoon tietsikassa, tosin tuo nieli 6 litraa lisäysöljyä tuolla matkalla.

      • Jurgens

        itselläni oli skoda octavia, maahantuoja lupasi öljynvaihtovälin olevan 30 000km jonka tietysti myös ajoin, totuus paljastui karmealla tavalla ensimmäisessä 30 000km öljynvaihtohuollossa, öljysiivilä öljypohjassa aivan tukossa ja nokka akselit kuluneet todella pahoin, nokat uusiksi, alakerran koneistus ja ylikokolaakerit, remontti maksoi minulle 70% koko hinnasta koska kyseessä takuun puitteissa normaali kuluminen joka ei varsinaisesti kuulu takuun piiriin.


      • 3-6

        Long-life toimii varmaan siellä, missä lämpötila on koko ajan plussalla. Mulla kilahti aikoinaan 1966 Amazon kiinni kun vaihdoin siihen pesevät dieselin moottoriöljyt, reilun kämmenen kokoinen imusihti oli täynnä kuusenkävyn suomuja muistuttavia karstalehtiä. Nykykoneissa imusihti on parin euron kokoinen... Amazon selvisi voittajana, 75 hepan B18 tilalle tuli 2,1 litraiseksi kasvatettu B20, jossa tehoa miltei tuplasti, tonnin painoinen kikkare kulki mittarin tappiin.


      • 3-6
        Jurgens kirjoitti:

        itselläni oli skoda octavia, maahantuoja lupasi öljynvaihtovälin olevan 30 000km jonka tietysti myös ajoin, totuus paljastui karmealla tavalla ensimmäisessä 30 000km öljynvaihtohuollossa, öljysiivilä öljypohjassa aivan tukossa ja nokka akselit kuluneet todella pahoin, nokat uusiksi, alakerran koneistus ja ylikokolaakerit, remontti maksoi minulle 70% koko hinnasta koska kyseessä takuun puitteissa normaali kuluminen joka ei varsinaisesti kuulu takuun piiriin.

        Mulla oli Mazdan 2,2 diesel, josta kilahti pakonokka jonka jälkeen turbot. 90000 mittarissa ja ei muita omia kuluja kuin vuokragolfin tankin täyttö. Tuon gloffin jälkeen mulle ei tartte tulla kertomaan miten ihananupean tehokas tuo ätshii-kone on.


      • 10tkmjavaihto
        3-6 kirjoitti:

        Long-life toimii varmaan siellä, missä lämpötila on koko ajan plussalla. Mulla kilahti aikoinaan 1966 Amazon kiinni kun vaihdoin siihen pesevät dieselin moottoriöljyt, reilun kämmenen kokoinen imusihti oli täynnä kuusenkävyn suomuja muistuttavia karstalehtiä. Nykykoneissa imusihti on parin euron kokoinen... Amazon selvisi voittajana, 75 hepan B18 tilalle tuli 2,1 litraiseksi kasvatettu B20, jossa tehoa miltei tuplasti, tonnin painoinen kikkare kulki mittarin tappiin.

        Niinpä niin se long life jota ihannoidaan niin kovasti ja toyotan 15tkm tapahtuvaa öljynvaihtoa ilkutaan on hmm toyota voittaa 6-0 longlifet.


    • 3-6

      Ooppelit jatkoivat kuplavolkkarin perintöä maailman kylmimpinä autoina, karrikoiden minkä tahansa takaveto-ooppelin lämppärin kennosta olisi voinut heittää oravan läpi sen vahingoittumatta. Ekat nestevolkkarit olivat jopa kuumia aikalaisiinsa verrattuina.

    • Jukkes_

      mulla sama ongelma, keväällä ostettu uusi skoda octavia ja on todella kylmä auto. todella ala arvoinen lämmityslaite.

    • kylmyysVWaudiskoda

      laitappa google haku

      VW lämpiävyys

    • Lämpöeiriitä

      Huurtuminen johtuu hengitysilman kosteudesta joka tiivistyy kylmille pinnoille. Kokeile ajaa pienemmillä vaihteella työmatkasi josko hukkalämpöä syntyisi enemmän (tai laita webasto tuottamaan sitä).

    • viimeinentouran

      Terve tuloa saksalisten pakastimien ja jääviileä kaappien maailmaan. Oma touran 1.9 tdi on pakastin. Kaikki on kunnossa ja puhdasta sisäisestikkin mutta kylmä.
      Siedettävempää saa kun jok aikisen raon tilkitsee keulilta että kaikki ilman kulku lakkaa keulka rakenteen kautta. Syyläri se turhake jää toimintaan jos jostain ihme tapahtuman seurauksena termari aukeaisi niin fläkti letti saa jäähdyttää mutta se on harvinaista mutta niin kävi kesällä 2018.
      Kun kaikki on tukittu niin auto alkaa hieman lämmetä kun on tie ajoa jossa on tasainen kuorma päällä ilmanvastuksen muodossa. Auta armias jos pyörit vain kylillä niin kylmyys on läsnä.
      Onneksi autossani on nappi webasto että saa lämmittää konetta ennakkoon ja ajossa. Se alkuperäinen on surkea webastoon irvikuva oli rikki kokoajan mutta viimein vaihtui normi webastoon ja nyt lämpee kunhan on kokoajan tuli pannussa. Tosiaan kaikki on kunnossa mutta ne vcaan on n iin helevetin kylymiä autoja nämä saksan autot. Lämpeneen kyllä jopa nopeaa kun vetää hevostraileria ja neula pysyy hyvin kokoajan oikeassa asennossa mutta ei oiekin viitsi arkielämää viettää hevostrailerin kanssa ja silloinkin jos on sitä nurkka ajoa kylymä koppi. Tämä tarina on tosi ja monelta vuodelta käytössä havaittu omin nahoin.

      • TotuusSattuuQC

        "Onneksi autossani on nappi webasto että saa lämmittää konetta ennakkoon"

        Eiköhän kannattaisi sillä Webastollasi lämmitää myös niitä sisätiloja saman tien niin ei tarvitsisi täällä itkeä kylmästä...


    • Rtyuiop

      Aivan upea kiesi, jos pitää alkaa itse virittelemään PTC-vastuksia ikkunan pieliin. Mitäpä jos ens kerralla ajoittaisit auton vaihdon talvikaudelle, niin välttäisit tuollaiset sudenkuopat?

    • Melkovelikulta

      Tuommonen umpihileessä oleva Volkkari tuli ykssuuntasta väärään suuntaan vastaan. Nöyrästi oli tietä annettava, kun heti ensi näkemältä selvisi, että tuo kanssa-autoilija tokko näkee peruuttaa, kun ei näe eteensäkään.

    • Talvitestaus

      Työpaikalla oli kymmenkunta 1.6tdi liisinki-Octaviaa ja parinkympin pakkasiin asti niillä pärjäsi maantiellä. Taajama-ajossa ne alkavat kipuilemaan jo viidentoista asteen pakkasissa, sivulasit niissäkin huurtuu sisältä ensimmäisenä.

      Nyt tuo lautta on korvattu Mondeoilla ja toistaseksi ei ole ollut niin kylmää, ettei Mondeon sisällä lämpö riitä.

    • yllättiköJonkun

      Parinkympin pakkasissa enemmän sääntö kuin poikkeus, että kauppojen pihoilla olevissa Volkkareissa etusivulasit puoliksi jäässä sisältä. Eteläeurooppalaisille tehtyjä kikottimia nuo VinksinWonksin konsernin tekeleet.

    • TotuusSattuuQC

      Näyttää nykyisissä Golfeissa olevan vakiona polttoainetoiminen lisälämmitin. Sen kanssa ei mitään ongelmaa. Auto lämpiää ajastuksella tai kaukosäätimellä käynistäen jopa vartissa missä vain ja sen jälkeen moottorikin on jo lämmin ja tuottaa riittävästi lämpöä kun lähdetään ajamaan. Ja jos ei riitä niin voi laittaa lisälämmittimen ajonkin aikana päälle. Eli ongelma on ratkaistu.
      Tällä varustuksella huomattavasti mukavampi talviauto kuin entiset "roikan päässä" lämmitettävät joiden moottori ei kuitenkaan noilla hepposilla säteilylämmittimillä lämpiä koskaan kunnolla ja esilämmitetyt sisätilat menevät vähän hukkaan kun lämppäri puskee kabiiniin kuitenkin ekat kilometrit kylmää kun moottori ei ole lämmin.

    • iyuguikuguygkhj

      Tällehän on täysin selvä selitys. Volkkarin moottorit (ja siinä sivussa Skodat) on viilattu niin energiatehokkaiksi ettei hukkalämpöä synny vaan polttoaine käytetään mahdollisimman tehokkaasti auton liikuttamiseen.

      Autot lämmitetään moottorin hukkalämmöllä ja jos moottori ei yksinkertaisesti lämpiä riittävästi, lämpöä ei riitä sisätiloihin. Sitten laitetaan Webasto ja usein se vielä käynnistyy automaattisesti moottorin kanssa jotta moottori lämpiäisi nopeasti tehokkaaseen lämpötilaan.

      • selväonselitys

        Selvä on selitys. Kun bensakoneen kulutus on vaikka 7 litraa sadalle, niin hukkalämpöä tulee varmasti ainakin neljän litran verran. Kun Volkkarilla siitä ei saada tarpeeksi sisään, niin syy on liian pieni lämppärin kenno.


      • Pomppukeppi
        selväonselitys kirjoitti:

        Selvä on selitys. Kun bensakoneen kulutus on vaikka 7 litraa sadalle, niin hukkalämpöä tulee varmasti ainakin neljän litran verran. Kun Volkkarilla siitä ei saada tarpeeksi sisään, niin syy on liian pieni lämppärin kenno.

        Ei pienestä ja energiatehokkaasta koneesta voi otta lämpöä pois mitenkään loputtoman paljon jos halutaan pitää sen käyntilämpötila normaalina. Aivan kuten et voi laittaa pieneen kiukaaseen 100 kg kiuaskiviä ja ajatella että kyllä se lämmittää isonkin saunan kunhan on vain paljon kiviä.


    • äteritsiputeritsi

      Ennen volkkarilla pärjäsi hyvin kauunkiajossa kun voi aina välilä mennä puhelinkioskiin lämmitteleen, nykyään ei vaan ole noita kioskeja.

    • 0o0o0o00

      """Ennen volkkarilla pärjäsi hyvin kauunkiajossa kun voi aina välilä mennä puhelinkioskiin lämmitteleen"""

      Tietysti pikkasen jäynäsi se ettei puhelinkioskeissa ollut mitään lämmitystä, yhtä kylmä kuin ulkonakin.

    • äteritsiputeritsi

      oli se silti lämpösempi kujn volkkarai

    • Osaamattomuus

      Taas on VinksinWonksin konsernin myyjä puhunut "energiatehokkuudella" asioista ymmärtämättömän ympäri.

      VinksinWonksin polttomoottorin hyötysuhde on parhaimillaankin 30% pinnassa, joten kyllä sillä 70 pinnalla PITÄISI kabiini lämpimäksi saada ilman webastoakin. Vaan kun eivät osaa, niin eivät saa.

      Mukava, että talvi jatkuu. Aina hymyilyttää nuo pakastekaapit liikenteessä.

      • TotuudenTorvinen

        Ei sitä kaikkea lämpöä voi moottorista pois ottaa. Silloin se olisi koko ajan jääkylmä,
        Usko nyt huvikseen että erilaiset moottorit tuottavat eri verran lämpöä. Et sinä saa pienellä kiukaallakaan lämpenemään isoa saunaa vaikka laittaisit siihen miten paljon kiuaskiviä tahansa.


      • Elä_höpötä
        TotuudenTorvinen kirjoitti:

        Ei sitä kaikkea lämpöä voi moottorista pois ottaa. Silloin se olisi koko ajan jääkylmä,
        Usko nyt huvikseen että erilaiset moottorit tuottavat eri verran lämpöä. Et sinä saa pienellä kiukaallakaan lämpenemään isoa saunaa vaikka laittaisit siihen miten paljon kiuaskiviä tahansa.

        Helvatan pässi, pienikin moottori muuttaa menovettä lämmöksi isoakin kiuasta suuremmalla teholla. Suunnittelussa on vika jos siitä ei saada edes muutamaa kilowattia siirrettyä kabiiniin.


    • klk

      Aivan ensimmäiseksi kuitenkin kannattaa paisuntasäiliöstä katsoa onko jäähdytysnestettä riittävästi.

    • Styroksiakehiin

      Joku oli taannoin erottanu styroksilla etupenkkien takaa Volkkarinsa kahtia, että oli saanu pysymään lasit sisältä sulana. Kaikkea se autoilu Volkkarilla teettää.

      • TotuudenTorvinen

        Taas näitä Esson baarin tietäjiä liikkeellä...


    • kiviätaskuun

      Bensalitran lämpöarvo on noin 9 kWh. Golffi syö noin 6 litraa sadalla kilometrillä, josta 2 litraa kuluu auton liikuttamiseen.

      Onhan nuo Volkkarit melkoisia vitsejä, kun eivät lopulla hukkaenergialla (36 kWh) saa ohjaamoa lämpimäksi.

      • Webastolla

        Ei ne ole ilman webastoa lämmenneet 15 vuoteen, kympin pakkasissa menee raja. Jonnekin tuo hukkaenergiakin hukataan, muttei lämmitykseen.


    • Toyota_Hybrid1

      pohjapellin ruostereiistä lämpö karkaa pihalle kuten sama tyyppivika on myös skodissa =ruoste. heikko lämmityslaite noissa on muutenkin, suosittelen vaihtamaan esim Toyotaan niin kaikki ongelmat loppuvat siihen.

    • pohjatyö

      Miten Golffin kylmyys voi jonku yllättää?

      Seuraavaksi yllätyt varmaan jakoketjun, DSG:n, kaksoiskytkimen ja pakokaasuahtimen kestämättömyyden takia.

    • Outoauto

      Kyllä bensiinimoottorisessa autossa on jotain totaalisen vialla ellei se lämpene talvella ilman webastoa.

      • TotuusSattuuQC

        No se "vika" on liian pieni ja energiatehokas moottori. Sama ongelma vähän kaikissa pienissä litran turboissa ollut jo vuosia. Moni valmistaja ei vain siltikään tarjoa vakiona Webastoa kuten Volkkari nykyään tekee.


      • Hahhaajoojoo
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        No se "vika" on liian pieni ja energiatehokas moottori. Sama ongelma vähän kaikissa pienissä litran turboissa ollut jo vuosia. Moni valmistaja ei vain siltikään tarjoa vakiona Webastoa kuten Volkkari nykyään tekee.

        Bensalitran lämpöarvo on noin 9 kWh. Golffi syö noin 6 litraa sadalla kilometrillä, josta 2 litraa kuluu auton liikuttamiseen.

        Onhan nuo Volkkarit melkoisia vitsejä, kun eivät lopulla hukkaenergialla (36 kWh) saa ohjaamoa lämpimäksi.


      • TotuusSattuuQC
        Hahhaajoojoo kirjoitti:

        Bensalitran lämpöarvo on noin 9 kWh. Golffi syö noin 6 litraa sadalla kilometrillä, josta 2 litraa kuluu auton liikuttamiseen.

        Onhan nuo Volkkarit melkoisia vitsejä, kun eivät lopulla hukkaenergialla (36 kWh) saa ohjaamoa lämpimäksi.

        Ajattelitko että kaikki hukkalämpö moottorista menee vain ja ainoastaan jäähdystysveteen? Kyllä siitä valtava enemmistö poistuu muuta kautta. Muuten ei olisi mahdollista rakentaa ilmajäähdytteisiä mottoreita lainkaan.


    • 2.4STW__

      Uuteen Audiin saa viimasuojan ilmaiseksi kun vaan kertoo myyjälle sellaisen haluavansa.
      Lämppämiseen auttaa mutta ei kulutukseen.

      Ite sain viimasuojan 3 vuotta sitten diesel A4:een. Käytin viima suojaa kyllä edellisessäkin autossani (F30 BMW). Suojaa myös ilmastointilaitteen kennoa kiviltä ja nastoilta.

      • Viimasuoja

        Ei nuo Volkkarin kopit ole talvikelissä kuin pelkkiä viimasuojia.


    • Ihmevatustelua

      Energiatehokkuudella myyjät perustelevat kylmää autoa. Optimiolosuhteissakin 2/3 osaa polttoaineen lämpöarvosta (kymmeniä kilowattitunteja sadalla kilometrillä) hukataan, joten se on puhdasta osaamattomuutta, jos ei auto lämpene.

      Koeaja autosi talvella, niin et pety vaatimattomien lämmityslaitteiden kanssa.

      • TotuusSattuuQC

        "Koeaja autosi talvella, niin et pety vaatimattomien lämmityslaitteiden kanssa."

        No suurimman osan Volkkareista tapauksessa koet sitten Webaston kaikenpuolisen ihanuuden ja kätevyyden.Se kun on vakiona esim. lähes kaikissa Golfeissa ja Passateissa.
        Lämmittää auton nopeammin ja paremmin kuin mihin mikään moottori yksin pystyy.


    • Osaamattomuus

      Kyllä bensalla toimiva auto pitää ilman webastoa lämpimäksi saada. Autonvalmistajan osaamattomuutta se, että ajaessa pitää webastolla lämmittää.

      • Pisnes

        Autonvalmistajan osaavuutta on se, että myydään webasto kylkiäisinä muuten kylmään autoon.


      • TotuusSattuuQC
        Pisnes kirjoitti:

        Autonvalmistajan osaavuutta on se, että myydään webasto kylkiäisinä muuten kylmään autoon.

        Monissa nykyautoissa joissa ei ole webastoa vakiona, on erillinen sähköinen vastus joka lämmittää sisään puhallettavaa ilmaa juuri siitä samasta syystä eli että moottori ei tuota riittävästi lämpöä. Webasto on vain tuosta parempi versio koska sillä saa auton lämpimäksi jo ennen lähtöä.
        Siis sama ongelma, eri ratkaisu.


      • Älä_viiti_tollo
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        Monissa nykyautoissa joissa ei ole webastoa vakiona, on erillinen sähköinen vastus joka lämmittää sisään puhallettavaa ilmaa juuri siitä samasta syystä eli että moottori ei tuota riittävästi lämpöä. Webasto on vain tuosta parempi versio koska sillä saa auton lämpimäksi jo ennen lähtöä.
        Siis sama ongelma, eri ratkaisu.

        "moottori ei tuota riittävästi lämpöä"

        Pienikin moottori tuottaa kymmenien kilowattien teholla lämpöä. On pelkästään valmistajan osaamattomuutta jos siitä ei riitä lämmitykseen. Polttomoottorin hyötysuhde on parhaimmillaankin sangen heikko, suurin osa polttoaineesta muuttuu lämmöksi.


      • Osaamattomuus

        Noinhan se on, bensalitran lämpöarvosta suurin osa katoaa hukkalämpönä. Volkkari vaan ei osaa edes lämmitykseen sitä käyttää, vaan pitää olla erikseen polttoainetoiminen lisälämmitin. Eteläeurooppalaisille tehtyjä nuo VinksinWonksin konsernin tuotteet.


      • TotuusSattuuQC
        Osaamattomuus kirjoitti:

        Noinhan se on, bensalitran lämpöarvosta suurin osa katoaa hukkalämpönä. Volkkari vaan ei osaa edes lämmitykseen sitä käyttää, vaan pitää olla erikseen polttoainetoiminen lisälämmitin. Eteläeurooppalaisille tehtyjä nuo VinksinWonksin konsernin tuotteet.

        "Noinhan se on, bensalitran lämpöarvosta suurin osa katoaa hukkalämpönä. "

        Vaan ei suurin osa lainkaan siihen jäähdytysveteen vaan mm. pakokaasujen mukana ja suoraan moottorin kuoren kautta ilmaan. Esim. ilmajäähdytteinen moottori pystyy poistamaan kaiken lämpönsä ilman jäähdystysvettä.


      • TotuusSattuuQC
        Älä_viiti_tollo kirjoitti:

        "moottori ei tuota riittävästi lämpöä"

        Pienikin moottori tuottaa kymmenien kilowattien teholla lämpöä. On pelkästään valmistajan osaamattomuutta jos siitä ei riitä lämmitykseen. Polttomoottorin hyötysuhde on parhaimmillaankin sangen heikko, suurin osa polttoaineesta muuttuu lämmöksi.

        "On pelkästään valmistajan osaamattomuutta jos siitä ei riitä lämmitykseen."

        On mielenkiintoista että hyvin moni autonvalmistaja, jolla on vuosikymmenten kokemus, ei pysty ottamaan siitä jäähdystysdestä riittävästi lämpöä vaan joutuu lisäämään sähköisen lämmitysvastuksen. Niin tyhmiä ja osaamattomia ovat. Onneksi sinä olisit osannut paljon paremmin.


    • Kolmekakaraajarakki

      Škoda 1.2tdi Greenline farkku - 11
      Lämpöä tulee kolmenkympin pakkasessa lähes välittömästi (vastus) Kun kone on lämmennyt tarkenee paitahihasillaan.
      Kyllä pienestä, ja tässä tapauksessa t o d e l l a energiatehokkaastakin koneesta lämpöä saadaan.
      Niin, toi vastus on käytössä vain tarvittaessa, ei automaattisesti jos autossa on manuaali-ilmastointi.

    • vaihtamallaparanee

      Vaihda loppusyksystä viimeistään takaisin Astraan, itsensä kiusaamista kylmillä autoilla ajelu.

    • mitäkysymyksiä

      Kakkaako karhu metsään? Onko paavilla hassu hattu? Onko Volkkari kylmä talvella?

    • äteritsiputeritsi

      Neukkola oli ainoa paikka jossa osattiin tehdä itäautoista lampimiä. Kaikki länsiautot ovat aina olleet lämpimiä.
      Länsiautot on tehty vain Irlannin länsipuolella.

    • Kesääkohtimennään

      Eihän noi Volkkarit ole lämmenneet kunnolla vuosikausiin. Onneksi kohta yöpakkasetkin ovat muisto vain.

    • pakastinkiertoon

      Kevättä kohti helpottaa natsipakastimien kuljettajilla. Kannattaa ens syksyyn mennessä laittaa pakastin kiertoon.

      • Takatalvitulee

        Takatalvi tulee, Volkkari-kuskien piina jatkuu.


    • kylmyysVWskodatsitdi

      Miten ne VW konsernin autot menestyy TM testeissä talvella?

      eri mallit kuin liikkeiden myyntiautot?

      sama kuin nokian rengashuijaus?

      • TotuusSattuuQC

        "Miten ne VW konsernin autot menestyy TM testeissä talvella?"

        Katsos kun siellä niitä autoja oikeasti testataan. Täällä vain kirjoitellaan vaikka ei tiedettäisi mistään mitään.


      • Kallt

        Ainahan ne VWG:t ovat kylmimpien joukossa, sillä tavalla ne menestyy.


      • TotuusSattuuQC
        Kallt kirjoitti:

        Ainahan ne VWG:t ovat kylmimpien joukossa, sillä tavalla ne menestyy.

        Hyvä talviauto on muutakin kuin mahdollisimman kuumaa puhaltava lämmitin.


    • Muttamiten

      Tavallaan on taitolaji tehdä bensamoottorisesta autosta kylmä, hatunnoston arvoinen suoritus.

      • saunavagen

        kesä tulee mutta höyryssä on vw autot
        no lämmin kuitenkin


    • Anonyymi

      Nyt äkkiä Astra-kaupoille, kesä on ihan kulman takana.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe